laptop+ plasma of desktop met monitor

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

We zijn van plan een game PC aan te schaffen (welke? tips zijn welkom Fortnite & Destiny 2)
Beter een laptop die ik aan een plasma TV hang of een desktop waar ik een monitor bijkoop?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Aangezien plasma-tv's niet meer gemaakt worden zal dit een oud model zijn. Ik verwacht niet dat die erg geschikt is om op te gamen (latency, inbranding, ...)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

johand schreef:We zijn van plan een game PC aan te schaffen (welke? tips zijn welkom Fortnite & Destiny 2)
Beter een laptop die ik aan een plasma TV hang of een desktop waar ik een monitor bijkoop?
Als je nog (heel) snel bent (nl vandaag): op iBood staat vandaag een Medion gaming PC die er goed genoeg uitziet voor gaming op 1080p : http://extra-be-nl.forum.ibood.com/prod ... gaming-pc/ .
Je kan overigens natuurlijk ook je Desktop PC aan die plasma hangen, alleen is het misschien niet zo handig qua Windows opstarten en zo.
Ben het overigens niet eens met meon dat dit niet geschikt zou zijn om op te gamen. Wij hebben zelf nog een plasma uit 2006 (niet eens 1080p) op onze home cinema kamer waar er nog af en toe op gegamed wordt met een PS3 of XBox 360. Zie niet in waarom dat niet geschikt zou zijn om te gamen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Interface-elementen die lange tijd in beeld blijven staan.
Ik kan niet voorspellen hoe veel er gespeeld gaat worden, maar als uren aan een stuk een scorebord ergens blijft staan loop je risico op inbranding natuurlijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

meon schreef:Interface-elementen die lange tijd in beeld blijven staan.
Ik kan niet voorspellen hoe veel er gespeeld gaat worden, maar als uren aan een stuk een scorebord ergens blijft staan loop je risico op inbranding natuurlijk.
Ja, maar omgekeerd zal dat met een oude plasma veel minder een issue zijn omdat hij alle pixels al redelijk verouderd zijn. En hangt natuurlijk ook van toestel tot toestel af. Onze TV is nu dus 14j oud, en eigenlijk nooit een probleem van inbranden gehad, ook niet op bvb de plaats waar subtitles komen (wat minstens 80% is van de afgespeelde content). Maar misschien waren we gewoon lucky.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Persoonlijk zou ik voor zelfbouw en monitor/plasma gaan.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Altijd aan scherm dus vaste plek lijkt me toch interessanter om gewoon voor desktop te gaan. Indien het niet te hard mag opvallen kan je nog voor sff gaan, zelfs een aantal nucs waar gamen mee mogelijk is (je hebt nog niet echt een 3090 nodig :p ). Indien het wel mag opvallen heb je natuurlijk helemaal de keuze :|
Eventueel later scherm vervangen.

Gaming laptops heb je 2 keuzes, eentje die goed is voor gamen maar bijna onbruikbaar als laptop, zijn ook wel bruikbaar als mobiel(er) workstation. De andere is meer laptop maar extra betalen voor wat effectjes en labels en toch niet ideaal voor gaming. (oa elke laptop luidspreker is rommel). Zeker als je echt draagbaar wil ben je beter af met 'gewone' laptop maar denk hier niet het geval. (ik weet dat ik vooral een issue heb met de term 'gaming' want in praktijk heb je er waar het verschil gewoon niet merkt :p )
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Wel hij (14j) moet er ook zijn huistaken op kunnen doen (hoop ik toch dat dat gedaan wordt) en dan is een laptop die ook in de living in de huiskamer kan gebruikt worden toch interessanter voor ons. (alhoewel ik een desktop nog niet uitsluit). Voorlopig is het al Fortnite wat de klok slaat als speel ikzelf ook es graag Destiny 2 of Project cars. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om bij alternate een PC samen te stellen of een laptop voorstellen?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Denk er aan dat een gaming laptop gemaakt is om ook op die manier gebruikt te worden: als laptop. Dat betekent dus ook met het scherm open geklapt, want een heel deel van de warmte ontsnapt via het oppervlakte van het toetsenbord, iets wat bijna niet lukt als deze afgedekt is door het scherm.
Als je deze zou aansluiten op een TV ben je mogelijk geneigd om deze dichtgeklapt zoals een console ergens onderin weg te stoppen, maar dat is dus geen goed idee.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

nVidia's nieuwe videokaarten komen deze week uit, en AMD maakt op 9 oktober hun nieuwe kaarten en processoren bekend. Voor gamers is het dus interessant om nog even af te wachten want de videokaarten gaan waarschijnlijk een heel stuk sneller en goedkoper zijn (wat ook leuk is voor kopers op de 2dehands markt).
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

johand schreef:Wel hij (14j) moet er ook zijn huistaken op kunnen doen (hoop ik toch dat dat gedaan wordt) en dan is een laptop die ook in de living in de huiskamer kan gebruikt worden toch interessanter voor ons. (alhoewel ik een desktop nog niet uitsluit). Voorlopig is het al Fortnite wat de klok slaat als speel ikzelf ook es graag Destiny 2 of Project cars. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om bij alternate een PC samen te stellen of een laptop voorstellen?
ik heb net iets samen gesteld op alternate.

AMD Ryzen 5 3400G socket AM4 processor 139.90€
ASRock B450M-Pro4, socket AM4 moederbord 72.90€
Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen 59.90€
Kingston A2000, 250 GB SSD 36.99€
Corsair CV550 550W voeding 49.99€
Deepcool Matrexx 30 tower-behuizing 34.99€
Xilence Performance C series LED RED case fan 5.99€ (optioneel)

Totaal 400.66€

)De CPU is degelijk met een bruikbare boxed cooler en heeft een Vega11 GPU onboard die voldoet voor deze games. (zelfs een 3200G had nog goed geweest)
)Het moederbord is niet het goedkoopste in het segment, maar is wel future proof
- 2 m.2 sloten
- 1 USB A 10Gbit en 1 USB C 10bit usb3 poort naast 4 regulaire
- 3 video outputs wegens onboard CPU
- ondersteuning voor ze ryzen 3xxxX series (en vermoedelijk ook nog voor de komende 4xxxG series)
- 4 Ram sloten zodat uitbreiding mogelijk is.
)Het geheugen is met 3600mhz zeer snel voor de prijs.
Ik ben enkel niet zeker of dit wel goed werkt op 3200mhz (de max dat de CPU met gemak ondersteund.
desnoods voor 3€ meer de native 3200mhz set nemen van corsair (wel steeds voor een kit van 2 gaan, Dualchanel is voor APU's echt een must)
)De SSD is basic 250gb 2000/1100 MB/S maar je kan groter gaan als je wil.
)De voeding is met 550 watt ruim bemeten voor als je later wil upgraden en bijvoorbeeld een video kaart wilt bij plaatsten.
)De kast heeft al het noodzakelijke, heeft een niet de flashy design maar toch een window.
)De extra Case-fan is niet noodzakelijk maar je wil best een in en out take fan, ja kan ook altijd voor een standaard model gaan voor 2.99€ als je geen licht wil...

Dus:
- Je hoeft nog niet direct een losse GPU te steken.
- je bent niet duur uit
- je kan later nog makkelijk uitbreiden
Greetz cyberbug

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Games”