THE LAST OF US 2, goed of bagger?

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb het eerste spel op PS3 nog gespeeld, maar ondanks de grafische pracht, vond ik spel zeer moeilijk en heb me daardoor dikwijls zodanig geërgerd dat ik de remaster voor PS4 niet gekocht heb want de PS3 versie heb ik dikwijls gewoon uitgezet omdat ik geen progress maakte. Hun andere kaskraker, de Uncharted reeksen, vond ik wel zeer goed en zelfs allemaal op de standaard moeilijkheid kunnen uitspelen, en tevens de remaster voor de PS4 gekocht (na de games ook op PS3 te hebben gespeeld) en dan Uncharted IV en The Lost Legacy (die laatste vond ik eigenlijk één van de allerbeste uncharted games).

Nu lees ik dat THE LAST OF US 2 zeer goede reviews krijgen, maar de spelers het vaak bagger vinden:

1. graphics & muziek zijn zeer goed
2. maar verhaal is bagger, er zit geen ziel in, en in de plot zitten rare keuzes

Op bol.com krijgt het door de users een zeer lage score, maar het lijkt er op dat dit een xbox fanboy is of een trol :(

Maar ben zwaar onder de indruk van de graphics, dit zou wel eens mijn laatste PS4 PRO spel zijn dat ik koop voor de PS5 uitkomt:



Ik heb met veel plezier de laatste 2 Uncharted spellen uitgespeeld, en vond die kortere versie met die 2 dames in de hoofdrol eigenlijk nog beter dan Uncharted 4. Die spellen hebben zeer veel opties en je kan encounters opnieuw spelen ipv hele levels, en hiermee heb ik me toch ook al meermaals geamuseerd.

Ik heb de indruk dat ze bij TLOS2 dit nog extremer hebben gemaakt, je kan de AI extreem tweaken, dus vijand te moeilijk dan schroef je even wat settings omlaag en klaar:

https://www.playstation.com/en-us/games ... ssibility/
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

alleszins goedgekeurd door de zoon hier maar hij is echte fan die zich niks van alle commotie, spoilers en commentaren aantrekt, heel emotioneel game waarbij niet door iedereen aanvaard wordt dat iets heel onverwachts gebeurt met een personage (wil niet spoileren :) )
of 1 beter was dan 2 weet hij nog niet hij speelt het nog maar 2 dagen. graphics zijn veel beter, script valt nog te bezien.

Uncharted 4 is ook net toegekomen, verdere favorieten op PS4 zijn Far Cry en Assasins Creed, eigenlijk speelt ie meer met PC en Quest en hij probeert ook zelf dingen te maken.
ONE + 4 sims
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Als ik deze bekijk, dan is het TLOS 1 type vijanden + de Uncharted 4 mechanics, dus zou nog wel eens speelbaar kunnen worden dan ;)



In het eerste spel heb ik me dikwijls geërgerd aan die shiv mechanics.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb bij dit spel een soort vibe van: uncharted 4 mechanics + red dead redemption 2 landschappen en paarden (zeker de intro is ook in sneeuw) + the last of us vijanden. Dodge vind ik handig, en om mij niet te veel te moeten ergeren aan vijanden heb ik difficulty op light gezet, ik kan nadien nog de encounters op moeilijker herspelen. Clickers nekken je nog steeds, en hordes vijanden kunnen je ook nog omver werpen ...

Graphics 10/10, gameplay tot nu toe ook ok, story nog niet aan geërgerd maar begin is wel langdradig. De eerste hordes vijanden al opgeruimd, zitten nu ergens in een voormalig skigebied - zeer mooi gedaan, en watereffecten zijn de beste die ik al zag op PS4.

Update: zo de eerste 2 controversiële scenes heb ik nu zien passeren, en idd ze zijn erg goed in het uitlokken van emotionele reacties. Zit nu in seattle day 1, na een kleine 3 uur spelen.

Zeer benieuwd als Naughty dog een PS5 game gaat maken
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dit spel gaat traag vooruit als je elke locatie wil uitkammen, maar wat een spel zeg ...
Zit nog maar aan day 2, maar encounters met die honden zijn best pittig.

Als ik kijk in aantal speeluren dan is dit zijn geld wellicht het meeste tot nu waard, na GTA V en Watch Dogs 2 waar ik me eindeloos kon amuseren door nieuwe dingen te proberen, maar in dit spel wat fake open world is tussen 2 punten in de storyline, lukt dat minder goed. Maar blijf onder de indruk van de level designs.
Plaats reactie

Terug naar “Games”