Advies handheld gaming

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Onze oudste zoon speelt al een tijdje games op onze iPad of smartphone. Voor zijn verjaardag willen we hem een dedicated handheld gaming device aanschaffen.

Iemand advies. De PS vita bv. zou end of life zijn en ik zie niet onmiddellijk een vervanger van Playstation. Nintendo zou met iets nieuws komen dit jaar, is een DS dan nog wel interessant? Een smartphone is geen optie, om diverse redenen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dedicated handheld gaming is mijn ogen al lang dood. Ik denk dat fabrikanten zich meer op apps en accessoires voor smartphones gaan richten dan op nieuwe toestellen en games.

Maar zoals je zelf aanhaalt, een smartphone aan je kinderen brengt ineens ook een hele hoop andere 'problemen' met zich mee.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ditCh schreef:Onze oudste zoon speelt al een tijdje games op onze iPad of smartphone. Voor zijn verjaardag willen we hem een dedicated handheld gaming device aanschaffen.

Een smartphone is geen optie, om diverse redenen.
Ik vrees dat je daarmee de deur sluit voor een relatief goedkope oplossing.
Om te beginnen hij speelt een game lees app op een mobiel toestel, bestaat deze game op een ander dedicated toestel, indien niet vrees ik voor serieuze ontgoocheling om niet te zeggen een nutteloze aankoop.

Ik weet natuurlijk niet welke diverse redenen er zijn om een china mid level smartphone uit een EU stock te kopen die je zonder SIM kaart gebruikt om te gamen. Afhankelijk van de game spreken we over een budget van 130-260€ met de mogelijkheid om welke app (game) dan ook te installeren.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

De games die hij speelt zijn in de grootste mate beschikbaar op handheld devices (ik spreek dan over thema of lead character).

Prijs is trouwens geen issue, ik ben dus niet op zoek naar de goedkoopste optie. Uiteraard sta ik daar wel voor open.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

(new) Nintendo 3DS xl. Blijft absoluut een toppertje. En het loopt zeker nog niet op zijn einde. Vd 3ds reeks zijn er 15 miljoen van verkocht. Voor de vita zijn er weinig top games in ontwikkeling. Op YouTube staan er genoeg vergelijking filmpjes. Ik heb ze zelf ook allemaal gehad en de Nintendo heeft voor mij de beste replay waarde Uiteindelijk gaat de keuze van de games afhangen. En gamen op een handheld blijft veel leuker dan op een touchscreen.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door kloon 28 aug 2016, 15:51, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Ik neig idd ook naar de 3ds xl. Lees er veel goeds over.
Plaats reactie

Terug naar “Games”