Bioshock

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

En, is het echt zo goed als verwacht? Iemand enige ervaring? Ben enorm benieuwd ernaar!
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb het gekocht iets nadat het spel uitkwam, voor pc.

Ik vind het op zich een leuk spel, met een boeiende verhaallijn, maar of het nu zo revolutionair is als de hype je probeert/probeerde wijs te maken valt nog te bekijken. Het is zeker amusant, en je kan enige strategie gebruiken dmv het al dan niet kiezen voor plasmiden, wapens, bepaalde upgrades of net niet, etc, maar om nu te zeggen dat ik omver geblazen word door originaliteit is toch ook overdreven :-)

Ook de revolutionaire graphicsgeruchten (ik speel op dx 9, maximum kwaliteitsettings, met een 7950gtx go) vind ik wat overdreven: het spel ziet er mooi uit, het water is een van de betere die ik al gezien heb (al ben ik nu ook niet zo een fervent gamer), maar wederom niets waarvan ik het gevoel krijg dat het ,nooit eerdre vertoond is :-). Het intensieve shadergebruik (bijna alles glimt) gaat er zelfs wat over voor mij persoonlijk, niet alle oppervlakken glanzen immers "in het echt".

De ai is ook weer niet slecht, maar lijkt zeker toch niet zo intelligent als in sommige demofilmpjes die dateren van voor de release.

kortom: een leuk spel, dat zeker boeit en er niet slecht uitziet, maar als je verwachtingen even hoog liggen als de hype je vertelde, kan je enigszins teleurgesteld zijn... Probeer misschien even de demo voor een eventuele aankoop!
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Bioshock is echt subliem, een dikke 10 hier van mij.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Van alle nieuwste games die uitgekomen zijn (of betas of demos van zijn) bengelt Bioshock vanonder aan het lijstje ... Als je echt vernieuwende gameplay wil, dan raad ik je Portal aan :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik vond Bioshock ook niet mis, het is een goede verhaallijn en de gfx zien er ook heel goed uit, wat ik wel vind is dat het dikwijls crasht, ik weet nog altijd niet hoe het komt, maar als je gaat zoeken op het net dan vind je erg veel verhalen van crashes.

Zoals gezegd, de gfx zien er mooi uit en vooral het water is prachtig. Volgens mij heeft het wel een redelijke krachtige pc nodig.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Bioshock liet mij achter met mixed feelings. (nog niet uitgespeeld, ongeveer 80% completed)

Als ik heel gemeen zou zijn, deed het me denken aan System Shock 2 met upgraded graphics en zonder weapons degradation. Zelfs de twist is zo uit SS2 gepikt, en kwam bij mij meer over als "ach weeral". Ook de constante repetitiviteit van de tegenstandermodellen is nogal storend, zeker als je het achtergrondverhaal in rekening neemt.

Allemaal niet zo erg als je nooit SS2 gespeeld hebt, maar voor oude z*kken als ik ... :twisted:

De zware problemen die ik gehad heb om dit spel correct onder Vista aan de praat te krijgen, zij ook geen pluspunt. Zoals zovelen had ook ik problemen met de combinatie onboard Realtek HDA + Vista (gevolg : no sound). Onder XP, no problem. Van crashes heb dan weer geen last gehad.
Het feit dat T2K een maand na de release hier nog steeds geen correcte oplossing kan bieden voor de meest onmiddelijke problemen, is ronduit belachelijk; vooral omdat op hun eigen forum dit probleem op nummer 1 staat van alle technische problemen, het probleem heel makkelijk simuleerbaar is en door enkele honderden mensen al gemeld werd.

Raar dat een programma door de QA geraakt wanneer het problemen heeft met de meest voorkomende onboard oplossing op de markt.

Met andere woorden, nogal wat technische problemen (onder Vista), en enkel _echt_ vernieuwend als je nooit SS2 gezien hebt.

Tot zover het slecht nieuws. Voor de rest is het mooi, soms (ongewild) grappig en vooral _leuk om te spelen_. Ik heb geen spijt van de aanschaf, maar had toch wel wat meer verwacht.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

selder schreef:Van alle nieuwste games die uitgekomen zijn (of betas of demos van zijn) bengelt Bioshock vanonder aan het lijstje ... Als je echt vernieuwende gameplay wil, dan raad ik je Portal aan :)
Portal is inderdaad zalig, enkel veel te kort vind ik. Nu ben ik vol ongeduld aan het wachten op de level editor, als die uit is kan de echte fun pas beginnen :lol:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Portal was écht tof jah, enige dat me erin stoorde was dat je niet kon "sprinten" ... en het had best wat moeilijker mogen zijn, heb geen een keer echt vastgezeten ...

Hopelijk komen ze snel met extra levels :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Heb je al die advanced en challenge levels al gedaan? Daar zitten wel enkele moeilijke tussen vind ik. Vooral die challenges vind ik uitdagend, de uitgang bereiken met zo weinig mogelijk portals te zetten enzo... Sommige levels kan je dus gewoon uitspelen door enkel maar 2 portals te zetten en al de rest te negeren 8)

Maar ik wil dus echt zelf levels kunnen maken, dus dat ze maar vlug met die editor op de proppen komen. Niks is plezanter dan evil levels te maken en dan vrienden laten proberen om ze uit te spelen :twisted:
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

De editor is al heeeeeeel lang beschikbaar, want das dezelfde die voor alle Source games gebruikt wordt. In Steam kan je die installeren/terugvinden bij Tools en heet Source SDK.
Maw: what are you waiting for !!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Is die al wel compatibel met Portal?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

mmm portal, ik zie daar screenschots wat is de bedoeling? rondlopen in een grijze gang?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Games”