ps5 ps4 koppelen

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo allen,
vraagje mbt het koppelen van de ps4 en ps5.
Mijn zoon heeft recent een ps5 gekregen. de ps4 behouden we nog. Nu speelde ik via zijn ps account COD. maar als mijn zoon op de ps5 een spel speelt en ik op de ps4 COD wil spelen wordt er een van de twee gedisconnect. :roll:
Nu heb ik een eigen PS account aangemaakt ,en wil nu inloggen met het activision account op de ps4, echter geeft hij aan dat het account al gelinked is. Moet ik nu eerst het account op de ps5 uitloggen?
ik wil namelijk wel mijn aangekochte battlepass etc meenemen, en dus ook tegelijk als mijn zoon op ps5 speelt dat ik op de ps4 COD kan spelen.
Hoop dat t begrijpelijk is, en iemand mij kan helpen.
:beerchug:
Live life to the Max
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 17 keer

Warzone? Heb je niet beiden een aparte Activision account nodig.
Je Battlepas is gekoppeld aan de PS/Activision waar je zoon nu mee speelt. Denk niet dat ge simultaan kunt spelen met 1 account.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je verhaal ivm Activision account is me niet 100% duidelijk, maar als je elk met je eigen account speelt, moet dat perfect werken. Hier thuis hebben we ook zowel een PS4 als PS5 op verschillende TVs, en iedereen kan alle spellen spelen, ook online tegen elkaar.

Vooreerst is het inderdaad zo dat je niet met 1 PSN account tegelijk op verschillende consoles kan. Nogal logisch want dat zou per definitie betekenen dat 2 verschillende personen eenzelfde PSN account proberen te gebruiken, terwijl een PSN account persoonlijk is. Verder kan elk PSN account zowel een PS5 als PS4 als zogenaamde primary (of geactiveerde, of whatever de naam is) console ingesteld hebben. Een console als primary betekent dat elk ander account op die console ook de aankopen van dat PSN account kan spelen. Da's een van de grote voordelen van digitale aankopen, want dan kan je met zowel een PS4 als PS5 in huis het spel tegelijk spelen op beide consoles, zelfs multiplayer online, terwijl je het maar 1x koopt.

Dus concreet moet je beide een PSN account hebben (al gebeurd blijkbaar), en moet je op zowel de PS4 als de PS5 voor elk een profiel aanmaken en daarmee inloggen op de respectievelijke PSN accounts. Hoe dat Activision account dan gelinkt moet worden, ben ik niet zeker. Klinkt alsof je al een Activision account had van vroeger ? Normaal wordt dat dan volgens mij automatisch gelinkt zolang het e-mail adres waarmee je PSN en Activision had maar gelijk zijn. Die link is op account niveau en niet op console niveau.

Er is wel een catch. Sommige DLCs die bvb exclusieve items opleveren en dergelijke zijn rechtstreeks aan het PSN account gekoppeld en worden niet gedeeld met andere PSN gebruikers op dezelfde console. Dus afhankelijk wat die Battlepass juist doet, zou het kunnen zijn dat je zoon daar geen gebruik van kan maken.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn zoon speelt geen COD, ik speelde dat via zijn account op de ps4. maar COD is nu ook geïnstalleerd op zijn ps5 waar ik ook wel eens op speel.
Nu heb ik dus via PlayStation een account zelf aan gemaakt, hiermee log ik nu in op de ps4. Dan probeer ik activision account aanmelden , en krijg ik dus de melding dat ik niet kan inloggen omdat deze al gelinked is.(natuurlijk op de ps5).
Live life to the Max
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

regeri schreef:Mijn zoon speelt geen COD, ik speelde dat via zijn account op de ps4. maar COD is nu ook geïnstalleerd op zijn ps5 waar ik ook wel eens op speel.
Nu heb ik dus via PlayStation een account zelf aan gemaakt, hiermee log ik nu in op de ps4. Dan probeer ik activision account aanmelden , en krijg ik dus de melding dat ik niet kan inloggen omdat deze al gelinked is.(natuurlijk op de ps5).
Nogmaals, linken gebeurt op account niveau, niet op console niveau. Maar je geeft zelf al aan waar het probleem zit. Je speelde via het PSN account van je zoon, dus dat Activision account is nu gelinkt aan zijn PSN account. Wat je dus wil is dat dat Activision account overgezet wordt naar een ander PSN account. Ik zou dus eens googlen of op de Activision site kijken of je beide accounts kunt ontkoppelen zodat je die dan aan jouw PSN account koppelen. Kans bestaat ook dat dat niet kan (ivm voorkomen van account sharing misbruiken en dergelijke).

Snap nu ook je probleem. In je huidige situatie ben je dus gejost in dat jij geen COD kan spelen als jouw zoon zelf een ander PlayStation spel wil spelen.

EDIT: hier het antwoord : https://support.activision.com/articles ... on-profile . Zie "Unlinking Platform Accounts", je kan het dus 1x doen om de 12 maand .
Laatst gewijzigd door Tomby 28 nov 2021, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Nogmaals, linken gebeurt op account niveau, niet op console niveau. Maar je geeft zelf al aan waar het probleem zit. Je speelde via het PSN account van je zoon, dus dat Activision account is nu gelinkt aan zijn PSN account. Wat je dus wil is dat dat Activision account overgezet wordt naar een ander PSN account. Ik zou dus eens googlen of op de Activision site kijken of je beide accounts kunt ontkoppelen zodat je die dan aan jouw PSN account koppelen. Kans bestaat ook dat dat niet kan (ivm voorkomen van account sharing misbruiken en dergelijke).

Snap nu ook je probleem. In je huidige situatie ben je dus gejost in dat jij geen COD kan spelen als jouw zoon zelf een ander PlayStation spel wil spelen.
Idd
ik zal nog eens gaan googlen, hopende dat ik iets vind.
Ik zie ook dat wanneer ik op ps4 inlog met mijn account, ik ook ps plus moet aanschaffen, dus niet online kan spelen.
Op de een of andere manier zou ik dus mijn account moeten koppelen aan mijn zoon zijn account :?
Sorry voor de verwarring misschien maar ben een beetje een leek op dat gebied
Live life to the Max
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

regeri schreef:ik zal nog eens gaan googlen, hopende dat ik iets vind.
Zie mijn Edit hierboven ;).
regeri schreef:Ik zie ook dat wanneer ik op ps4 inlog met mijn account, ik ook ps plus moet aanschaffen, dus niet online kan spelen.
Neen, niet enkel aankopen, maar ook het Online Gamen van PS+ wordt gedeeld door alle profielen op eenzelfde console. Dus als je zoon al PS+ heeft, moet jij automatisch ook online kunnen gamen. Idem met de maandelijkse PS+ games die gratis 'gekocht' kunnen worden en dan speelbaar zijn zolang er een geldig PS+ abonnement is. Die kunnen ook door iedereen op de console gespeeld worden.

Nog een tip, mocht je dit nog niet gezien hebben : de PlayStation Plus collectie. Dat is een lijst van 20 top PS4 games die gratis zijn voor ieder PS+ lid die een PS5 koopt. Die zijn op de PS5 console te claimen door het account met PS+. Maar gezien het PS4 games zijn, zijn die vervolgens ook op PS4 downloadbaar, en kunnen die vervolgens door iedereen op je PS4 en PS5 gespeeld worden.
Plaats reactie

Terug naar “Games”