De PS5 topic

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

SONY/MS kunnen volgende generatie gerust veel meer vragen :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier dus paar weken een PS5, maar voelt toch allemaal nog redelijk beta aan. De Store en Library zit nog vol compleet onlogische eigenaardigheden, zowel online als op de console. Bvb het verschil kiezen/zien van PS4 vs PS5 versie is nodeloos complex, en blijkbaar zouden zelfs een hoop mensen een tijd de PS4 versie van Call of Duty aan het spelen geweest zijn zonder het te beseffen. En ook qua hardware zijn er issues, bvb met externe storage voor PS4 games die de console doet crashen. Dit weekend zelf nog meegemaakt, nog geen 24u nadat ik een externe HDD aan mijn console gehangen had, had mijn zoon al een harde crash in Spider-Man.

Zelf eigenlijk nog maar enkel Astro's Playroom gespeeld en wat PS4 games getest. Astro's Playroom is wel volop genieten als je er al bij bent sinds de eerste PlayStation. Is gewoon één grote ode aan 25 jaar PlayStation.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:Hoe weet je nu of je de enhancements meekrijgt op PS5?
Van games op de console zijn er een paar manieren om het te zien dat je een PS5 specifieke versie hebt. PS4 versies hebben een eigen PS4-aanduiding, al is die gemakkelijk te missen. De tegels zelf krijgen een PS4-icoontje als je er op gaat staan. Als je er dan verder op ingaat ('down' in de quick-access balk, of kruisje in de library) zie je het ook weer in het klein aangegeven. Je kan dan ook op de "..." klikken en Game Version kiezen om te zien welke je momenteel geselecteerd hebt en te switchen naar de andere.
Ook lijken games met zowel een PS4 als PS5 versies op verschillende manieren in hun catalogus te zitten. De behavior was alleszins verschillend voor War Thunder en Warframe, twee free-to-play games die ik al had, en die nu ook een PS5-specifieke versie hebben. Bij één van beide zat ik ineens onbedoeld zowel de PS4 als de PS5 versie te installeren.
Tenslotte kun je ook naar Information pagina gaan van een game (Option->Information), waar je dan ziet dat een PS5 game een versie-nummer heeft in de vorm x.yyy.zzz ipv x.yy bij PS4.

Om het nog wat verwarrender te maken heb je ook nog zuivere PS4 games die nu gepatcht zijn om beter te performen op PS5. Dat is bvb het unlocken van de framerate, of toevoegen van een 60fps mode. Het zijn dus geen PS5-specifieke builds, maar wel met wijzigingen om te kunnen profiteren van de PS5 performance. Dit is dus vergelijkbaar met PS4 Pro enhanced games, in de zin dat het ook gewoon nog altijd 1 executable is voor PS4/PS4 Pro/PS5.

Het klinkt allemaal nogal vaag en verwarrend, en dat is omdat het ook gewoon heel vaag en verwarrend is. Is gewoon een inconsistent zootje momenteel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De nieuwere versies daar gaan ze echt besparen op onderdelen kost:

https://tweakers.net/nieuws/186190/vide ... drive.html

Buiten dan de enorme afmetingen, nog steeds content van de PS5 optical versie waar ik drie maand heb mogen op wachten.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

censuur
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 okt 2021, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 17 keer

Heb hem nu een 2-tal weken in bezit. Het was iemand op BeyondGaming die aangaf dat onze lokale Dreamland een partij ging binnenkrijgen.
Diezelfde dag nog gebeld en die info bleek te kloppen. Ik mocht daags nadien vanaf 09u00 terugbellen voor de eigenlijke reservatie!
Na 29 pogingen kreeg ik om 09u04 iemand aan de lijn die mij het nummertje 13 doorgaf. De dag zelf liefst nog op te halen vanaf de namiddag.

Eigenlijk was ik tot voor kort helemaal niet zinnes om een PS5 te kopen, laat staan een PlayStation te bezitten. Tot mijn vrouw me voor vaderdag geheel onverwacht een PS4 slim cadeau doet (wat zeker niet de gewoonte is een dergelijk duur cadeau). Stel je voor ... € 300 voor een console uit 2014. Hoewel mijn ogen ontzettend blonken had ik toch mijn bedenkingen gezien PS5 en PS4PRO toch wel iets meer mijn technologiehartje doen kloppen :-D Mijn innerlijke gamer is zich vanaf dan weer beginnen ontbolsteren na jarenlange gamestop. De schaarste heeft bij mij een bizar verlangen doen groeien. Ik doe zelfden of nooit impulsaankopen maar deze wou ik toch op één of andere manier toch bemachtigen. Daags na mijn exemplaar bij Dreamland heb ik er ééntje in de Mediamarkt kunnen scoren voor een kameraad. Drie verkopers rond één palet met daarop een 20-tal consoles en ze waren in no time op. Jammer van de bundels, mijne kwam met een extra DualSense en Ratchet & Clank. Op zich wel een game dat ik graag speel maar waar ik nooit de volle pot voor zou betalen.

Het verschil met de slim is wel redelijk groot op het gebied van grafische capaciteit. Zo ziet God of War er toch beter uit en speelt het vooral vloeiender aan 60fps. Tuurlijk is het oneerlijk om 2 met 10 Teraflops te gaan vergelijken. De interne SSD wordt bij een game zoals Rachet geshowcased maar ik heb het spel nog niet uit zijn blister kunnen halen. Teveel backlog ondertussen: RDR2, GTA5, Uncharted, ... gisteren nog Metal Gear Solid: The Definitive Experience op de kop getikt in de Store voor € 5.

Het is en blijft veel geld maar ik speelde al enige tijd met het idee terug eens een pc samen te stellen met een degelijke graka ... Dat verhaal kennen jullie ondertussen wel :P

Voor een potje Warzone of wat anders: PSN Kekemonsta1988

edit: zinnetje afgemaakt
Laatst gewijzigd door Nr10 21 okt 2021, 16:16, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nr10 schreef:Zo ziet God of War er toch beter uit en speelt het vooral vloeiender aan 60fps. Tuurlijk is het oneerlijk om 2 met 10 Teraflops te gaan vergelijken.
Komt doordat GoW een patch gekregen heeft voor de PS5 zodat die 60fps haalt op de PS5. Er zijn ondertussen al redelijk wat PS4 games die gepatcht zijn voor de PS5. Sommige hebben zelfs een native PS5 versie gekregen, die je dan afzonderlijk moet gaan downloaden/installeren. Ik denk bvb aan Fortnite, Destiny 2, Control,... Maar ik zie dat ik hierboven al hierover gespost heb :).
Nr10 schreef:gisteren nog Metal Gear Solid: The Definitive Experience op de kop getikt in de Store voor € 5.
Ik dacht effen dat ik iets gemist had, maar blijkt dus Metal Gear Solid V: The Definitive Experience te zijn :p. Ik heb hier voor PS3 de complete collectie (waar zelfs de oude MSX games bij zitten), dus dacht effen dat er zoiets ook bestond voor PS4 :p.
Plaats reactie

Terug naar “Games”