De PS5 topic

tien
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer

Re: De PS5 topic

Berichtdoor tien » 04 Dec 2020, 17:08

SONY/MS kunnen volgende generatie gerust veel meer vragen :lol:

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 384 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Berichtdoor ub4b » 07 Dec 2020, 12:53

Zo ik mag enkel nog in topics als deze posten. Dus bij deze:

Vandaag een PS5 kunnen bestellen, bij 2e volgende batch heb ik er eentje (er waren nog 37 voor mij), en aan 499.
Heb ook Spider Man voor PS5 dan maar direct erbij gekocht, kunnen we Watch Dogs Legions & Spider Man direct spelen als de PS5 hier is.

Ik kan wachten en geen zin om x2 te betalen aan een onderkruiper zoals die scalpers.

Er liggen momenteel maar een 5 tal games in de rekken, dus super dringend is het niet.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 387 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 878 keer

Berichtdoor Tomby » 07 Dec 2020, 13:19

Hier dus paar weken een PS5, maar voelt toch allemaal nog redelijk beta aan. De Store en Library zit nog vol compleet onlogische eigenaardigheden, zowel online als op de console. Bvb het verschil kiezen/zien van PS4 vs PS5 versie is nodeloos complex, en blijkbaar zouden zelfs een hoop mensen een tijd de PS4 versie van Call of Duty aan het spelen geweest zijn zonder het te beseffen. En ook qua hardware zijn er issues, bvb met externe storage voor PS4 games die de console doet crashen. Dit weekend zelf nog meegemaakt, nog geen 24u nadat ik een externe HDD aan mijn console gehangen had, had mijn zoon al een harde crash in Spider-Man.

Zelf eigenlijk nog maar enkel Astro's Playroom gespeeld en wat PS4 games getest. Astro's Playroom is wel volop genieten als je er al bij bent sinds de eerste PlayStation. Is gewoon één grote ode aan 25 jaar PlayStation.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 07 Dec 2020, 13:59

Tomby schreef:Bvb het verschil kiezen/zien van PS4 vs PS5 versie is nodeloos complex, en blijkbaar zouden zelfs een hoop mensen een tijd de PS4 versie van Call of Duty aan het spelen geweest zijn zonder het te beseffen.

Ik heb Watch Dogs Legion voor PS4 (PRO) en die output netjes 4K HDR, maar de shading ziet er vrij basic uit, maar de wereld is dan ook gigantisch compex (gezien Londen). Ik hoop dat de PS5 versie stukken beter is. De gameplay is niks mis mee, maar grafisch kan het stukken beter. Blijkbaar zouden mensen met de PS4 versie, hun retail disk op de PS5 kunnen gebruiken en dan automatisch de PS5 enhanced versie krijgen.

Want nu heb je dus de volgende titel situaties:

- PS4 games gemaakt voor de basis console, en niet enhanced
- PS4 games enhanced voor de PS4 PRO
- PS4 games enhanced voor de PS5
- PS5 games

en wellicht een combinatie van de twee middenste opties.

Hoe weet je nu of je de enhancements meekrijgt op PS5?

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 387 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 878 keer

Berichtdoor Tomby » 07 Dec 2020, 15:10

ub4b schreef:Hoe weet je nu of je de enhancements meekrijgt op PS5?

Van games op de console zijn er een paar manieren om het te zien dat je een PS5 specifieke versie hebt. PS4 versies hebben een eigen PS4-aanduiding, al is die gemakkelijk te missen. De tegels zelf krijgen een PS4-icoontje als je er op gaat staan. Als je er dan verder op ingaat ('down' in de quick-access balk, of kruisje in de library) zie je het ook weer in het klein aangegeven. Je kan dan ook op de "..." klikken en Game Version kiezen om te zien welke je momenteel geselecteerd hebt en te switchen naar de andere.
Ook lijken games met zowel een PS4 als PS5 versies op verschillende manieren in hun catalogus te zitten. De behavior was alleszins verschillend voor War Thunder en Warframe, twee free-to-play games die ik al had, en die nu ook een PS5-specifieke versie hebben. Bij één van beide zat ik ineens onbedoeld zowel de PS4 als de PS5 versie te installeren.
Tenslotte kun je ook naar Information pagina gaan van een game (Option->Information), waar je dan ziet dat een PS5 game een versie-nummer heeft in de vorm x.yyy.zzz ipv x.yy bij PS4.

Om het nog wat verwarrender te maken heb je ook nog zuivere PS4 games die nu gepatcht zijn om beter te performen op PS5. Dat is bvb het unlocken van de framerate, of toevoegen van een 60fps mode. Het zijn dus geen PS5-specifieke builds, maar wel met wijzigingen om te kunnen profiteren van de PS5 performance. Dit is dus vergelijkbaar met PS4 Pro enhanced games, in de zin dat het ook gewoon nog altijd 1 executable is voor PS4/PS4 Pro/PS5.

Het klinkt allemaal nogal vaag en verwarrend, en dat is omdat het ook gewoon heel vaag en verwarrend is. Is gewoon een inconsistent zootje momenteel.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 2 weken 55 minuten 30 seconden geleden (13 Feb 2021, 21:04)

Voila, vandaag de PS5 gaan halen in MM Eke, er stonden er slechts 2 gereserveerd ;)
Eerst in de sneeuw nog wat gaan wandelen (we zijn niet zo nerdy) voor het finaal dooit, en nu het donker is, de PS5 aan het installeren.

Wat een kanjer is dit tov de PS4 PRO ...

Eerst alles geupdate, dan Watch Dogs Legion disc er in, en terwijl hij vanaf disk aan het installeren was, kon ik ook de PS5 versie gratis downloaden. Ik kreeg echter niet direct de gratis download van de PS5 versie - maar finaal alsnog werkend gekregen.

Nu nog op de PS4 PRO een cloud save maken van WD Legions, en die dan op de PS5 terug inladen zodat ik de vrijwel volledig losgespeelde map terug heb.

Zeer benieuwd naar de beeldkwaliteit op de PS5 tov de PS4. Zou veel vloeiender moeten zijn (altijd 30fps zonder dips) en de reflecties en texture kwaliteit moet veel beter zijn dan op de PS4 PRO. Grappig dat dit spel nu kleiner is op PS5, dankzij het weglaten van de redudantie die nodig was op de PS4 ten gevolge van de trage HDD IO.

De eerste annoyance is er al, na de update op de PS4 naar de laatste firmware, wil WD Legions geen cloud save meer doen :(
https://forums.ubisoft.com/showthread.p ... Cloud-save

Geen zin om WD vanaf 0 opnieuw te spelen - gelukkig heb ik nog het Spiderman spel voor PS5 om mee te beginnen.
Bijlagen
ps5_ub_01.jpg
ps5_ub_02.jpg

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 1 week 6 dagen 7 uur geleden (14 Feb 2021, 14:39)

Ondertussen werkt m'n Fanatec stuur ook met de PS5, dus één van de twee PS4 PRO's gaat in de te koop ;)
Benieuwd nu naar Project Cars 2, of hij alle aangekochte add-ons (o.a. het Ferrari pack) nog draait.

Zeer benieuwd naar toekomstige native PS5 race games

Terug naar “Games”