Google Stadia

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer

Re: Google Stadia

Berichtdoor ddd » 13 Apr 2020, 13:14

Block schreef:Kan ik dat nu al aanklikken dat ik enkel de twee gratis maanden pro wil? Waarschijnlijk is de stadia base versie voor mij voldoende.

Ja, ik heb nu de gratis Pro. De eerste betaling zou pas juni zijn, maar je kan ervoor het stopzetten.

marzman
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Berichtdoor marzman » 13 Apr 2020, 14:12

Je kan het meteen stopzetten, net als bij Netflix toen ze nog een gratis maand hadden. Je kan het ook niet nemen (maar dan kun je ook niet twee maanden die pro spellen spelen).

Block
Erelid
Erelid
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Berichtdoor Block » 13 Apr 2020, 17:37

Meteen stopgezet je krijgt een duidelijke melding dat je nog kan spelen tot juni.
Scarlet one

Boombastic
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Berichtdoor Boombastic » 14 Apr 2020, 00:56

Ik heb het tot nu toe getest met playstation controller en merk toch lichte lag. Maar het is wel speelbaar. Maar ik blijf toch liever gamen op mijn eigen hardware.

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer

Berichtdoor Maglor » 14 Apr 2020, 10:25

Tuneboy2005 schreef:Ik gebruik hier al enkele maanden met volle tevredenheid Shadow. Voordeel van dit is dat je een gewone windows 10 workstation ter beschikking hebt met krachtige hardware en je gewoon alles kan installeren zoals je thuis zou doen. Steam en Epic enz. Nog een voordeel is dat je met Shadow je bitrate kan instellen van 5 tot 70 Mb/sec. Dus ook voor de iets tragere verbindingen lukt dit nog wel goed. Dat je gewoon een krachtige windows 10 PC hebt zowel op je smartphone of tablet of oude laptop vind ik geweldig.

+1 voor Shadow.

Heb toen het pas uit was een Stadia code overgekocht om het eens uit te proberen. Werkte redelijk goed, maar was wel nogal wisselvallig in kwaliteit met lags en duidelijk beeldkwaliteitsverlies (zeker via Wifi, maar ook bekabeld). Het beperkte aanbod aan interessante games is op dit moment nog wel een tegenvaller, maar dat wordt hopelijk voor Stadia snel beter.

Daarna ook eens Geforce Now geprobeerd, maar dat was me toch een beetje een tegenvaller. Nogal instabiel. En het feit dat heel wat publishers hun games van dit platform halen doet ook twijfels rijzen.

Tegelijk ook een Shadow account aangemaakt (voor de crisis, dus was redelijk snel geactiveerd :-D ). En ben echt wel héél erg onder de indruk. Via de Wifi op mijn eenvoudige laptop heb ik soms wat last van lag spikes, maar al bij al zeer goed werkbaar. In tegenstelling met Stadia beperkt het zich tot lag spikes. Bij Stadia had ik vaak ook regelmatig voor dat het een pixelfest werd. Bekabeld is er nauwelijks iets op aan te merken. Je merkt gewoon niet dat je aan het streamen bent.

Mijn PC loopt stilaan tegen zijn max aan. NIeuwe, grafisch veeleisende games zijn enkel te spelen als je de settings (behoorlijk) terugschroeft. Ik denk wel dat ik mijn Shadow ga behouden. Voor mij is het goedkoper dan een nieuwe PC aan te kopen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 76 keer
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer

Berichtdoor AnD » 14 Apr 2020, 11:50

lukadad
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor lukadad » 3 dagen 10 uur 5 minuten geleden (30 Jun 2020, 21:59)

Met de laatste update van Stadia is het nu mogelijk om elke android device draadloos te koppelen aan je Stadia-controller. Heb het geprobeerd met een Pixel C en een Samsung S7 en op beide toestellen geen problemen gekend.

Ik had ondertussen ook al een Orzly claw besteld om Stadia op de gsm te spelen.

Voor mij als casual gamer is Stadia de max. Het is o zo simpel en je speelt gelijk waar, gelijk wanneer. Zaaalig.

Mijn pro abo heb ik stopgezet. Ik heb nu enkele games gekocht, waarmee ik mij voorlopig amuseer, en eigenlijk ook niet meer tijd voor heb. 1080p is voor mij voldoende, ik heb toch geen 4K-schermen, en nu komt dankzij corona ook mijn Telenet-limiet niet direct in zicht.

Nu nog Stadia op Android TV mogelijk maken en family-sharing! Misschien met de komende aankondiging van de nieuwe chromecast met Android TV functie?

Terug naar “Games”