Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 15953
Lid geworden op: 18 Feb 2003
Twitter: meon
Locatie: Bree
Bedankt: 574 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 495 keer
Contact:

Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor meon » 26 Nov 2010, 12:11

... en we zijn terug.

Vanuit de VSA was de site nog gewoon te bereiken, maar binnenlandse connecties waren nogal... rampzalig.
Gelukkig hebben we nog Twitter om wat updates uit te sturen en te ontvangen en ook EDPnet deed/doet dat.

Dit weten we momenteel (via @edpnet):
11:12 Our core router in Brussels is down, we're trying to resolve it asap
11:30 The impact is severe (most customers and our co-location is unavailable), we are investigating so no ETA yet. We hope within 1 hour
11:59 Update: The complete config on the main router was deleted for (still) unknown reasons. We're reconfiguring right now. ETA <30min
12:07 Getting everything back online. Interruptions may still occur over the next 30 minutes. We're sorry for all inconveniences caused
13:22 Everything is back online. We're sorry for all the inconveniences caused by this outage. Thank you for your understanding.

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 12889
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 785 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1284 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Goztow » 26 Nov 2010, 12:28

Ging nog wel: een uurtje...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 Feb 2004
Locatie: Zolder
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor defenderII » 26 Nov 2010, 15:31

Een uurtje down; bijna de limiet van mijn geduld bereikt :lol: LOL :lol:

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 Feb 2009
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor koekie » 26 Nov 2010, 16:26

Niet alleen EDPNET, maar ook Dommel zou rond die tijd down geweest zijn. In elk geval had een kennis van me op Dommel op ongeveer hetzelfde tijdstip geen internet. Nu weer wel.

Er moet dus een meer algemeen probleem geweest zijn bij meerdere isp's.

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 Jul 2005
Locatie: Lochristi
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Astralon » 26 Nov 2010, 21:55

Hier (Belgacom) was er rond die tijd ook een probleem. Internet heeft er ongeveer een half uur uitgelegen.

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 Feb 2009
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor koekie » 26 Nov 2010, 23:01

Denk dat het een algemeen probleem was. Meerdere providers rond die tijd down.

Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 Mar 2007
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor quistnix » 26 Nov 2010, 23:13

Astralon schreef:Hier (Belgacom) was er rond die tijd ook een probleem. Internet heeft er ongeveer een half uur uitgelegen.

Klopt, in Gent zijn 2 Broadband Access Servers onbereikbaar geweest door een defect op de Ethernet backbone.

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 Feb 2009
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor koekie » 27 Nov 2010, 10:57

EDPnet is dus de énige provider die gecommuniceerd heeft wat er aan de hand was.

Goed bezig! :bang:

Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 Jan 2006
Locatie: Kinrooi
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Funfile » 27 Nov 2010, 13:06

Dat moet ik EDPnet inderdaad nageven (vanuit de tijd dat ik er klant was) : als er een probleem was, dan was dit makkelijk terug te vinden op hun website (of achteraf te lezen als ik zelf geen verbinding had). Zeer duidelijke en eerlijke communicatie van hun kant. Mogen de andere providers een voorbeeld aan nemen.
Pluk de dag

Internet : Tadaam Standard (via 4G max. 30mbps)
OS : Windows 10

Ik mine Bitcoins via freebitcoin

Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 20 Feb 2010
Locatie: Brugge
Bedankt: 29 keer
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor hardyscript » 27 Nov 2010, 15:44

Scarlet lag er ook uit.

Eerst had ik nog TV. Deed een herstart van de modem en TV was ook weg.

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 Feb 2009
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor koekie » 28 Nov 2010, 21:05

Heb de indruk dat EDPnet er zaterdagavond om 19u15 weer uitlag.

Kan mss heel even geweest zijn, kwartiertje of zo, maar kreeg in geen geval nog langer internet.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19002
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 950 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1810 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor krisken » 28 Nov 2010, 21:12

Raar : met mijn dual wan setup heb ik continue internet gehad vandaag, alles bleef werken (belgacom & dommel)
Overigens is het mss wel handig dat je ISP twittert, maar wat voor nut heeft het als je internet niet werkt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = United Telecom + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Orange + Netflix
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 Feb 2009
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor koekie » 28 Nov 2010, 21:13

Krisken, denk dat je een beetje te snel gelezen hebt. Ten eerste gaat de topic over 26 november, en heb ik het over gisteren. :wink:

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Lord Utopia » 28 Nov 2010, 21:18

krisken schreef:Raar : met mijn dual wan setup heb ik continue internet gehad vandaag, alles bleef werken (belgacom & dommel)
Overigens is het mss wel handig dat je ISP twittert, maar wat voor nut heeft het als je internet niet werkt?

Meer en meer mensen hebben mobiel internet. Dus voor zij met mobiel internet (en je hoeft geen duizenden euro te spenderen aan mob internet), hebben er wel degelijk voordeel bij.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19002
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 950 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1810 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor krisken » 28 Nov 2010, 21:46

Volledig akkoord, maar ik kan je zeggen dat ik liever heb dat ze zich bezighouden met het probleem dan continue zitten posten op twitter hoever ze met een oplossing staan. Bij BGC ben ik voor 99 procent zeker dat als je gebeld had naar de 0800 22 800 je meteen een bandje ging horen of er in bepaalde streken problemen waren of niet. Twitter is handig voor kleinere bedrijven zoals bvb edpnet en dommel, maar voor grotere zaken zoals Belgacom is dit een medium dat mijn inziens niet handig is. Iedereen binnen het bedrijf moet dan al de login weten (lees : iedereen als in "mensen die bij dergelijke situaties dit gepost moeten krijgen op twitter" en het bijhorende wachtwoord. Gegarandeerd dat dit snel misbruikt zou worden bij bvb een ontslag van één van deze werknemers (juist een voorbeeld...). Wij, als internetfanaten, zouden dergelijke informatie uiteraard handig vinden, maar voor 98% van de belgacomklanten is het gewoon "oh internet gaat niet, even KD bellen" of "straks nog even proberen". Immers zijn de gebruikers met meer specifieke eisen wel naar een alternatieve ISP gegaan vroeger waar ze wel meer persoonlijk worden behandeld (met als voorbeeld twitter en facebook).


En idd, was iets te snel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = United Telecom + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Orange + Netflix
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Lord Utopia » 29 Nov 2010, 09:58

Integendeel. Meer en meer mensen verwachten dat grote providers actief zijn op sociale media. Bv twitter. Ik verwacht dat ook. gelukkig hebben ze dat in Mechelen en Brussel door.

Bij Tn en Bgc hebben ze hele teams gespecialiseerd met die zaken. Die doen niet anders dan actief zijn op fora en Twitter.

Over die werknemers is hun zaak. Zullen ze wel een oplossing op vinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15206
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2652 keer
Recent bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 726 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor philippe_d » 29 Nov 2010, 10:03

Ik denk dat charlotte_van_telenet en eva_van_belgacom ook méér dan één persoon zijn de de toegang en wachtwoord tot de het Forum delen ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19002
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 950 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1810 keer
Contact:

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor krisken » 29 Nov 2010, 10:13

Lord Utopia schreef:Integendeel. Meer en meer mensen verwachten dat grote providers actief zijn op sociale media. Bv twitter. Ik verwacht dat ook. gelukkig hebben ze dat in Mechelen en Brussel door.

Bij Tn en Bgc hebben ze hele teams gespecialiseerd met die zaken. Die doen niet anders dan actief zijn op fora en Twitter.

Over die werknemers is hun zaak. Zullen ze wel een oplossing op vinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Vind jij dat Telenet en Belgacom dit door hebben? Ik weet niet of iemand van Telenet vertegenwoordigd is op UB, maar als ik kijk naar Eva van Belgacom, deze is vandaag exact anderhalf jaar "actief" op dit forum, en heeft de volle 60 berichten. Of welgeteld 3.3 posts per maand.

Overigens, nogmaals, WIJ als veeleisende internetgebruikers, verwachten dat de grote providers actief zijn op dergelijke vlakken. Maar de normale mens die "af en toe" het internet gebruikt heeft geen GSM met een Mobile Vikings nummertje waarmee hij praktisch gratis kan surfen om te checken of er op twitter of welke vorm van sociale media ook een geruststellende mededeling staat "dat ze ermee bezig zijn". Die zijn al blij als ze 24u later internet hebben...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = United Telecom + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Orange + Netflix
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Downtime Userbase/EDPnet 26 nov 2010

Berichtdoor Lord Utopia » 29 Nov 2010, 10:40

dat komt omdat dit een telecomforum is waar gebruikers elkaar helpen. Het heeft geen nut om twee maal hetzelfde te posten.
De providers lezen hier actief mee, wees maar zeker. En over actieve posters hebben ze al hele profielen gemaakt.
Iedereen zijn gedacht over deze materie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast