Ongelimiteerd internet is zelden ongelimiteerd

Nieuws omtrent telecommunicatie
Hozem
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2021, 12:21

Artikel in de tijd

Ongelimiteerd internet is zelden ongelimiteerd

https://www.tijd.be/netto/budget/ongeli ... 82478.html
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet het, is echt erg, vind het niet kunnen dat ze die termen mogen blijven gebruiken terwijl er helemaal niets ongelimiteerd is behalve als je een apart pakket pakt bij bv telenet zoals ik heb gedaan maarja, dan betaal je enorm veel geld voor alleen maar internet, dan heb je nog geene tv/voetbal enz.... Het bestaat mits je goed geld voor wil neertellen.

Gelukkig zit ik wat thuis nu en kan ik 's nachts me bezig houden want 750GB wat stelt dat in godsnaam nog voor den dag van vandaag?
Stel je voor, ik ben een enorme tv kijker, ik doe veel online, ik download games soms van 90GB groot en ga zo maar door.
Netflix en disney 7-8GB per uur verbruik maar als ik thuis zit zoals vandaag kan ik makkelijk op 1 dag 10 uur aan een stuk zitten kijken.
Ik ben dus nog met andere stuff erbij minstens 100GB kwijt op 1 dagske.

Overlaatst deed een medewerker van telenet nog arrogant naar mij toe omdat ik vroeg wanneer dat ze eens diene limiet gaan aanpakken en verhogen en zelfde bij orange mee gemaakt, krijg je een arrogant antwoord van de meeste komen toe met 750GB, kan goed zijn maar dat is geen reden om het niet te gaan verhogen vind ik + ik zeg ook tegen hen, ik zit ook niet over mijn 750GB en dan denkt u dat ik daarmee toe kom? Ik zeg nee, verre van zelfs. Wij zijn 1 vd duurste ivm telecom maar we krijgen er te weinig voor terug.

En ze bieden ook niks anders aan die zeg maar betaalbaar is in 1 pack waarbij je overdag meer kan stoken.
Proximus maarja, ik heb proxi gehad hier en 100 mbps njah, echt traaaagggg + teveel panne overdag, bij orange en telenet heb ik bijna nooit panne, echt al geruime tijd zeer stabiel internet hier.
Tttsss
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Goed artikel. Bedankt voor het posten!
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Als FUP dient om de lijn niet te overbelasten met abnormaal hoog verbruik, maar iedere speler op dezelfde lijn zit. Waarom worden dan niet dezelfde maatstaven gebruikt? Bv Scarlet & Proximus. 3TB vs 500GB, maar dezelfde lijn?

Of is FUP (en hun limiet) louter een economische zet?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat de meeste mensen toekomen met 750gb is niet arrogant maar het stellen van een feit (voor zover dat waar is).

En tegelijk de reden waarom men dat niet gaat optrekken. Als de meeste mensen/klanten toekomen met 750gb is er geen bedrijfseconomische reden om dat op te trekken.

En staat het u niet aan? Ga dan op een ander. Aangezien de meeste mensen wel toekomen daarmee zal het niet de moeite zijn om trachten die klanten die nog eens veel verbruiken te behouden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tot hiertoe gaat mijn verbruik amper boven de 100GB/maand/
vorige maand was het iets meer, dan had ik een maand gratis streamz, dan heb ik 111GB verbruikt.
Je moet toch al de hele tijd video gaan streamen om over de 750 te gaan?

Ik zal het wel zien over een paar weken als telenet hier buiten is en de TV via TVvlaanderen zal lopen.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

cadsite schreef: Je moet toch al de hele tijd video gaan streamen om over de 750 te gaan?
Ik geloof ze best dat 750Gb voor de meeste mensen toekomt hoor, alleen is het zelf zeer moeilijk (zonder cloudopslag) om dit te bereiken tussen 17u en 24u...

Met 3 pubers in huis zal het toch eens opvolgen worden gok ik.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Als onbeperkt , echt onbeperkt was geweest... hadden de bedrijven moeten investeren

Dan was glasvezel al deftig uitgerold, en waren we niet bij de slechtste in europa

Lees dit maar eens : https://itdaily.be/nieuws/infrastructuu ... -proximus/

Ondertussen zijn we misschien gegroeid naar 5% maar blijven we slecht scoren, krijgen we een 50jaar oude coax en 100jaar oude koperpaar techniek door ons strot geramd. Gaan ze het op de lange baan schuiven, om die oude technieken te kunnen uitmelken.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb in januari 714GB er door getrokken. Geen gekke dingen gedaan zoals een paar keer Windows & updates herinstalleren of Linux-whatever, nieuwe cloud zitten synchroniseren.

Gewoon werk, Spotify, webbrowsen en heel, heel veel streaming. Netflix , Primevideo, Disney+, Youtube. Teveel eigenlijk, maar dat is iets anders. En dat heb ik alleen gedaan.

Het is wel waar dat over 750gb gaan niet zo moeilijk is bij aanzienlijk streaming gebruik. En zeker als men niet alleen is. Als de meeste mensen niet over die limiet zitten dan zal dat zijn omdat de meeste mensen nog voldoende klassieke televisie kijken dat niet gaat meetellen om er onder te blijven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik weet niet hoe iemand 111 GB maar kan verbruiken.


Als alleenstaande verbruik ik rond de 400 GB per maand en niet dat ik denk dat ik gekke dingen doe.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

WalterB1 schreef:Ik heb in januari 714GB er door getrokken.
Tussen 17u & 24u alleen of gehele maandtotaal? Bij Telenet een groot verschil. Mijn maandtotaal als alleenstaande is 679GB, 410GB tijdens FUP. Zelfde verbruik of van jouw, zeker qua streaming. Toch nog veel marge vrij vind ik dus mij hoor je niet klagen. Met jonge gezinsleden is het ander verhaal.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Hier zitten we nu aan 1.2 TB per maand zonder extreme dingen te doen. Permanent thuiswerk met veel video conferences, geen tv abonnement dus alles via streaming...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Natuurlijk is "onbeperkt" niet echt onbeperkt.
Wat mij betreft is onbeperkt gewoon doen wat je wil doen zonder op de vingers getikt te worden.
Jaar na jaar gaat het verbruik hier omhoog. We zaten lang op 700-900GB/maand maar nu al 3 maanden op ongeveer 1.1TB/maand. Deze maand zal het nog meer zijn want de Steam games van de zoon moesten op een nieuwe PC geïnstalleerd worden.
Met drie personen (waarvan 1 thuiswerker) en enkel streams voor TV (geen kabel meer dus alles via de RPi met VRTnu, VTMgo, GoPlay.... en Netflix).

De laatste keer dat ik "over de limiet" ging was in de jaren '90 toen ik meer dan 15u online was bij Globe (standaard was toen 15u/maand en extra betalen per begonnen uur).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ik goed herinner heeft base dat ooit gedaan met bellen.
Resultaat na paar weken een fup, alles was overbelast
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Maar Proximus heeft tijdens de eerste lockdown met corona alle limieten opgeheven, zelfs op mobiele abonnementen.

Iedereen heeft anderhalve maand lang (of langer) kunnen doen wat ze willen, iedereen werkte van thuis uit, zowat het meest erge scenario voor thuisgebruik. En niks is omgevallen, ik heb nooit iets gemerkt van performantieverlies, ...

Onbeperkt is volgens mij voor Proximus puur een marketing/legal-dingetje.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Enkel op basis van snelheid hun abonnement opstellen zullen de providers niet goed zien zitten. Het merendeel van de gebruikers heeft genoeg aan het goedkoopste abonnement. Als de klanten dat door hebben dan verliezen ze geld.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

WalterB1 schreef:Gewoon werk, Spotify, webbrowsen en heel, heel veel streaming. Netflix , Primevideo, Disney+, Youtube. Teveel eigenlijk, maar dat is iets anders. En dat heb ik alleen gedaan.
Dan moet ge eens beginnen gamen, ik speel zelf geen COD, maar de game begon bij 176GB en inmiddels al met alle patches 230GB :lol:

Uit curieuziteit eens gekeken op onze facturen, want sinds ik niet meer op smallband kom er niet echt meer naar gekeken.
December: 1213,642GB, November: 2845,745GB. Verschiet ik zelf eigenlijk van, maar dan kwam de nieuwe Xbox uit dus daar zullen wel wat game downloads bij gezeten hebben (de meeste nochtans intern van andere console gedownload).
Dat waren wel extreme maanden, er voor was het telkens blijkbaar tussen de 690 en 730GB.
Huishouden van 2.
Provider Proximus. Daar staat wel in de app een teller tot 3TB.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Uit het artikel:
Ook opmerkelijk: voor zakelijke gebruikers ligt de grens bij Telenet pakken hoger. Zij mogen 3 terabyte (ongeveer 3.000 gigabyte) per maand verbruiken voor ze op smallband gezet worden.
Dat is dus fout, het is onbeperkt (behalve de goedkoopste "Business Fibernet S"), en dat weet ik uit ervaring.
Zie ook https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
Baseren op verouderde fijten -> toch niet zo'n goeie journalistiek lijkt me...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Men is bij De Tijd ook vergeten dat de grote providers een eigen, apart tv netwerk hebben, inclusief video-on-demand diensten, waarop ze geen limiet hanteren. Valse concurrentie dus met videodiensten die over het gelimiteerde netwerk moeten lopen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

WalterB1 schreef:Dat de meeste mensen toekomen met 750gb is niet arrogant maar het stellen van een feit (voor zover dat waar is).

En tegelijk de reden waarom men dat niet gaat optrekken. Als de meeste mensen/klanten toekomen met 750gb is er geen bedrijfseconomische reden om dat op te trekken.
1) Men zegt: de meeste komen met 750GB toe maar daar zie ik nooit bewijs van dat ten 1ste al. Ze kunne u wijs maken wat ze willen e. Pas op, ik denk ook wel dat een meerderheid wel zal toekomen, velen gamen niet en kijken geen lange uren naar netflix enz...

2) Ik ga ook niet over mijn 750GB en wrm niet? Omdat ik anders bijna nimmer vooruit geraak, daarom, en dus op smalband kom te zitten. Dus wat zeggen die dan: voila, ge komt toe met 750GB lol, ja man, ik heb ook geen andere keuze. Duh.
En 's nachts moeten de meeste mensen slapen omdat ze de dag nadien moeten gaan werken of naar school.

3) Het gaat me niet om mezelve: ik las tijdje geleden van een zowel vader als moeder dat ze bv 3-4 kinderen hebben en tja, raad eens, met 3-4 + de ouders gamen, youtube en netflix downloaden/streamen, die ouders klaagden ook ze en vroegen ook: wat kunnen wij doen vroegen die? En dat is mijn punt als je bij telenet/orange bent: niet iedereen wil dan maar naar proximus gaan want dan heb je het probleem met die minder dan 100 mbps, als je mee 5 man bezig bent, die snelheid is not done en zal problemen geven. Je hebt dus geen keuze, je zit vast aan die 750GB, er is geen optie om bv 5€ meer te betalen voor bv 300GB extra of 10€ voor bv 750GB extra.

Dat sommigen dat allemaal oke blijken te vinden maakt van die een slaafje vd rijke providers en zitten die eens goe te lachen, ze hebben niks lievers dan mensen die hun gelijk zitten te geven, kunnen ze lekker dure prijzen blijven hanteren voor weinig voor terug te krijgen.
Belgie behoort tot de duurste landen qua telecom, mijn excuses als ik dan ook wat meer waar voor het geld vraag.

Zelfde met beeldkwaliteit, ik erger me dood: neem nu streamz+: kost veel geld vind ik en je moet eens zien wat voor kwaliteit je krijgt, bweuk.
Tttsss
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Unicorn1 schreef:Ik ga ook niet over mijn 750GB en wrm niet? Omdat ik anders bijna nimmer vooruit geraak, daarom, en dus op smalband kom te zitten. Dus wat zeggen die dan: voila, ge komt toe met 750GB lol, ja man, ik heb ook geen andere keuze. Duh.
En 's nachts moeten de meeste mensen slapen omdat ze de dag nadien moeten gaan werken of naar school.
Niet overdrijven he
  1. De 750GB limiet is het verbruik tussen 17.00-24.00. Je hebt dus "onbeperkt onbeperkt" (zowel data als snelheid) tussen 24.00 en 17.00, dat zijn 17 uren per dag.
    Als jij dus 10 uur per dag naar TV kijkt via streaming (zoals je in een vorige post beweerde), dan valt een groot gedeelte van deze kijktijd tijdens de daluren, toch?
  2. De smallband snelheid is nu 20mbit/s. Als je weet dat je voor één HD Netflix stream ongeveer 5 mbit/s nodig hebt, dan begrijp ik niet wat je bedoelt met "het gaat niet vooruit" :wink:
Grote game downloads (90GB?) kan je perfect plannen in de daluren, en deze tellen niet mee.
En last but not least: als je niet kan leven met de 750GB limiet, neem dan een andere provider die ongelimiteerd internet aanbiedt?
Wat houdt je tegen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Ik weet niet hoe iemand 111 GB maar kan verbruiken.


Als alleenstaande verbruik ik rond de 400 GB per maand en niet dat ik denk dat ik gekke dingen doe.
Ik zuig dit echt niet uit mijn duim hoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Nja, er zijn mensen die veel media consumeren at home, constant films/series streamen om toch maar iets als achtergrondlawaai te hebben en het andere kamp wat enkel met z'n volle aandacht naar iets kijkt.

Dingen als facebook met al die media erin tegenwoordig gebruikt ook best wel wat. Alsook Youtube als je browser automatisch op 4K overschakelt e.d..

Ik zit per maand als ik edpnet hun site mag geloven aan 3 of 4TB/maand. Maar ik behoor dan ook tot het kamp dat altijd iets heeft opstaan op meerdere devices (en op hoge kwaliteit), services thuis host etc etc...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Aaaaa, maar ze hebben het aangepast dan, tijdelijk mee dien corona? Oftewel was ik dat vergeten dat kan ook.

Want normaal is het vanaf 00u00 tot 12u 's middags, nu zie ik het lol dat het bij telenet tot 17u is, voor orange dan ook, straks eens checken. Goed datk het weet haha.

Ik had het wel over 00u00 - 12u = dan lig ik al in bed als ik moet werken en moet dan om bv 6u30 al opstaan om te gaan werken dus ik heb er niks aan aan, zelfs aan die 00u00- 17u niet, ben later thuis.

En ik kan niet elders gaan want 100 mbps te weinig.
Ik spreek uit ervaring, als ik hier de boel opentrek en multitask haha, 100 is te weinig en tis meestal nog ietske minder dan 100.
Tttsss
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

cadsite schreef:
boonpwnz schreef:Ik weet niet hoe iemand 111 GB maar kan verbruiken.


Als alleenstaande verbruik ik rond de 400 GB per maand en niet dat ik denk dat ik gekke dingen doe.
Ik zuig dit echt niet uit mijn duim hoor:
Dat is helemaal niet moeilijk om dat te kunnen begrijpen, wellicht een voltijds werkende burger die een volledige dagtaak heeft, en als hij 's avonds moe en afgemat thuis komt, niet altijd de zin heeft om nog uren te gaan streamen.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Unicorn1 schreef:
En ik kan niet elders gaan want 100 mbps te weinig.
Ik spreek uit ervaring, als ik hier de boel opentrek en multitask haha, 100 is te weinig en tis meestal nog ietske minder dan 100.
Wij hebben 30mbps en we leven hier met 4 waaronder 2 kinderen die gezag YouTuben, netflixxen, online gamen. Nog nooit miserie gehad met snelheid hier
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

philippe_d schreef: En last but not least: als je niet kan leven met de 750GB limiet, neem dan een andere provider die ongelimiteerd internet aanbiedt?
Wat houdt je tegen?
bwoa
bv dat je de provider zonder limiet niet eens kan nemen in je wijk/regio/gebouw?

maar het is het principe
onbeperkt is onbeperkt, bedoel je 750 kondig dit dan ook zo aan de de limiet op 750 ligt. corona heeft bewezen dat hun systemen meer aankunnen want toen gingen de limieten overboord

Je kunt inderdaad vanalles plannen maar bij onbeperkt is het net de bedoeling dat je met die onzin niet bezig moet zijn en je het gebruikt wanneer het jou past.
Ik ben ook alleen en ik klok ook af tussen de 3 en 400gb/m.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Unicorn1 schreef: Ik had het wel over 00u00 - 12u = dan lig ik al in bed als ik moet werken en moet dan om bv 6u30 al opstaan om te gaan werken dus ik heb er niks aan aan, zelfs aan die 00u00- 17u niet, ben later thuis.
Jouw dag duurt blijkbaar meer dan 24 uur :-D .
-'s nachts lig je in bed
- tijdens de dag werk je tot na 17u.
En dat heb je nog de tijd om 10uur per dag TV te kijken, games van 90GB te downloaden, enz ...

Ik denk dat je hier een beetje zomaar aan het "klagen om te klagen" bent :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

boonpwnz schreef:Ik weet niet hoe iemand 111 GB maar kan verbruiken.


Als alleenstaande verbruik ik rond de 400 GB per maand en niet dat ik denk dat ik gekke dingen doe.
Als alleenstaande verbruikte ik op piekdagen 85 GB/maand. Meestal zat ik rond 35. Maar hey, mijn leven draait niet rond internet, ik heb ook nog een sociaal leven waar ik internet niet nodig voor heb.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is ook niet omdat de limieten opgeheven zijn tijdens corona, dat er plots het tienvoudige gaat verbruikt worden. Bij velen zal het verbruik nagenoeg gelijk blijven of lichtjes stijgen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef:Het is ook niet omdat de limieten opgeheven zijn tijdens corona, dat er plots het tienvoudige gaat verbruikt worden. Bij velen zal het verbruik nagenoeg gelijk blijven of lichtjes stijgen.
J.
Dat valt dik tegen hoor, wat vaker Netflix kijken en thuiswerk ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een sociaal leven in deze tijden? Dat kan ik zeg maar vergeten hoor.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

boonpwnz schreef:Een sociaal leven in deze tijden? Dat kan ik zeg maar vergeten hoor.
Naar de winkel hier in de regio voor onze boodschappen, de markt in Brussel, het is wel beperkt maar het is er. Huishouden moet ook gebeuren. Ik doe niet aan social media, binge watching vía Netflix en aanverwante toestanden, gamen al zeker niet, downloaden ook niet. Dus ja, ik kom toe met 100 GB per maand. Ik ben 1 van die uitzonderingen hier.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sommigen kunnen niet lezen, ik geef het op.
Tttsss
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Jack Daniels schreef: Ik ben 1 van die uitzonderingen hier.
Hier zitten dan ook niet veel doorsnee gebruikers. :wink:
Ik ken er ook genoeg die met 100GB/mnd toekomen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Unicorn1 schreef: En ik kan niet elders gaan want 100 mbps te weinig.
Ik spreek uit ervaring, als ik hier de boel opentrek en multitask haha, 100 is te weinig en tis meestal nog ietske minder dan 100.
En dat zijn dan allemaal mission critical zaken die nu direct allemaal tegelijk moeten gebeuren :roll: :roll: :roll:
100mbps is 5 Gb per minuut dus na 5 uur internet heb je 1,5TB verzet, op een maand is dat dan 45 TB...
Je bent dik aan het zeveren
Schakel over naar edpnet en al je problemen zijn opgelost, en bovendien een pak goedkoper.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Je haalt je eenheden door elkaar denkik. Je schrijft ze dan ook niet correct.
mb != Mb != MB (mb oftewel millibit bestaat zelf in zijn geheel niet in de IT).
Gb != GB

100Mbps x 1minuut = 750MB = 6Gb
100Mbps x 5uur = 225GB.
100Mbps x 1 maand (30dagen) = 32,4TB.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

MaT schreef:....
100Mbps x 1minuut = 750MB = 6Gb
100Mbps x 5uur = 225GB.
100Mbps x 1 maand (30dagen) = 32,4TB.
Hier schreef je zelf een klein foutje :wink: 6Gb moet zijn 6GB
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Nope, 6GB kan niet gelijk zijn aan 750MB toch ;)

6gigabit is wel degelijk 750megabyte.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Verdorie, hoe kan ik zo stom zijn :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”