Trage upload of download

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Geen idee of dit onder "breedband nieuws" geplaatst mag worden, aangezien het eerder over smallband gaat :bdaysmile:

DeStandaard regio Antwerpen - LOKET BLIJFT ONDERTUSSEN BESCHIKBAAR - Omgevingsvergunning Oosterweel uploaden duurt ‘drie weken’ - https://www.standaard.be/cnt/dmf20200224_04863570
Drie volle weken. Zo lang zal het duren om de kolossale omgevingsvergunning voor de Antwerpse Oosterweelverbinding digitaal in te dienen bij de Vlaamse overheid. Dat zei Luc Hellemans, algemeen directeur van bouwheer Lantis, in het Vlaams Parlement.

‘Om de volledige vergunning voor de werken op rechteroever op het digitale Omgevingsloket van de Vlaamse overheid in te dienen, hebben we drie weken of 504 uren uploadtijd nodig.’

Of anders gesteld: de Lantis-werknemer die zich met zijn identiteitskaart op de website van de Vlaamse overheid aanmeldt om vervolgens de reusachtige vergunning in te dienen, ‘zal pas drie weken later zijn identiteitskaart weer uit de kaartlezer kunnen nemen, omdat pas dan de vergunning voor de Oosterweelverbinding volledig is opgeladen’.
e bewuste omgevingsvergunning telt 2.200 documenten, waarbij één document goed is voor 2.500 pagina’s en telkens nog eens 33 bijlages. De Oosterweelverbinding – het rondtrekken en herinrichten van de Antwerpse Ring via onder meer verschillende tunnels – is het grootste infrastructuurproject ooit in Vlaanderen. Het departement Omgeving van de Vlaamse overheid beklemtoonde gisteren dat het Omgevingsloket gedurende deze periode ook beschikbaar blijft voor andere aannemers en architecten, die via dezelfde weg hun bouwaanvragen naar de overheid doorsturen. (wer)
Het is niet duidelijk of de Lantis medewerker de upload met een 56K modem doet, of het omgevingsloket met een 56K modem werkt.
Als ik dat thuis op mijn EDPnet lijn zou doen, zou ik 9TB uploaden.
Aan de KUL hadden we 100/100 synchroon op de campuspc's, wat 22TB zou betekenen.

Wie is hier aan het zeveren eigenlijk?
- heeft Lantis echt een prul lijn om de file te versturen?
- heeft de Vlaamse overheid een prul lijn om de file te ontvangen?
- is de file honderd duzend terabyte groot?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ook dat van die identiteitskaart is toch zever? Eens aangemeld mag je toch de EID uit de kaartlezer nemen?
Of via Itsme, heb je geen EID nodig ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

ok, omgevingsloket is niet bijzonder vlot en al helemaal niet voorzien voor dit soort projecten :lol:
Eigen dossier ook 3 keer moeten proberen, architect had zelf moeite (eerste keer dat het digitaal moest) en op stadhuis vielen ze compleet uit de lucht.

Moet dan lukken dat hij met trein en bus naar huis gaat en op beide natuurlijk juist abonnementcontrole met id erbij krijgt. Verdriet en miserie verdrinken tijdens het weekend en weer alcohol controle. Na zo'n cutweekend kom je dan op het werk en lijkt dat balkje op 99% bevroren te zijn.
Hier gaan doden vallen :lol:
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

stel nu eens dat ze bij Lantis alle pagina's afgeprint hebben, en dan ingescand. Dan komen we aan 1 Mbyte per blad.

volgens GVA (https://www.gva.be/cnt/dmf20200224_0486 ... rt-3-weken) spreken we over 5.5 miljoen pagina's.


Dat levert: 5.5 miljoen paginas * 1 MByte/pagina = 5.5 Terabyte = 44 TeraBITS

op 3 weken (3 * 7 * 24 * 3600) seconden = 1814400 seconden.
resultaat:24250440 bits per seconden; oftewel een upload van 24 mbit/sec

het zou zomaar even kunnen waar zijn....
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb eens bestanden moeten doorgeven aan een drukkerij. Daar kreeg je bij het plaatsen van de bestelling een ftp-login of je mocht het doen via een webinterface om de bestanden een per een door te geven.

Dat had men bij het opzetten van het omgevingsloket toch ook kunnen doen? Geef de optie voor wie het wil, eventueel enkel voor bepaalde grote projecten, het te uploaden via ftp .Of sftp beter.

Je geeft een persoonlijke login automatisch via het omgevingsloket waarmee je in je eigen project-directory uitkomt. Bestanden uploaden en dan via het omgevingsportaal de opdracht geven om die te importeren.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Geen idee of dit onder "breedband nieuws" geplaatst mag worden, aangezien het eerder over smallband gaat :bdaysmile:

DeStandaard regio Antwerpen - LOKET BLIJFT ONDERTUSSEN BESCHIKBAAR - Omgevingsvergunning Oosterweel uploaden duurt ‘drie weken’ - https://www.standaard.be/cnt/dmf20200224_04863570
Drie volle weken. Zo lang zal het duren om de kolossale omgevingsvergunning voor de Antwerpse Oosterweelverbinding digitaal in te dienen bij de Vlaamse overheid. Dat zei Luc Hellemans, algemeen directeur van bouwheer Lantis, in het Vlaams Parlement.

‘Om de volledige vergunning voor de werken op rechteroever op het digitale Omgevingsloket van de Vlaamse overheid in te dienen, hebben we drie weken of 504 uren uploadtijd nodig.’

Of anders gesteld: de Lantis-werknemer die zich met zijn identiteitskaart op de website van de Vlaamse overheid aanmeldt om vervolgens de reusachtige vergunning in te dienen, ‘zal pas drie weken later zijn identiteitskaart weer uit de kaartlezer kunnen nemen, omdat pas dan de vergunning voor de Oosterweelverbinding volledig is opgeladen’.
e bewuste omgevingsvergunning telt 2.200 documenten, waarbij één document goed is voor 2.500 pagina’s en telkens nog eens 33 bijlages. De Oosterweelverbinding – het rondtrekken en herinrichten van de Antwerpse Ring via onder meer verschillende tunnels – is het grootste infrastructuurproject ooit in Vlaanderen. Het departement Omgeving van de Vlaamse overheid beklemtoonde gisteren dat het Omgevingsloket gedurende deze periode ook beschikbaar blijft voor andere aannemers en architecten, die via dezelfde weg hun bouwaanvragen naar de overheid doorsturen. (wer)
Het is niet duidelijk of de Lantis medewerker de upload met een 56K modem doet, of het omgevingsloket met een 56K modem werkt.
Als ik dat thuis op mijn EDPnet lijn zou doen, zou ik 9TB uploaden.
Aan de KUL hadden we 100/100 synchroon op de campuspc's, wat 22TB zou betekenen.

Wie is hier aan het zeveren eigenlijk?
- heeft Lantis echt een prul lijn om de file te versturen?
- heeft de Vlaamse overheid een prul lijn om de file te ontvangen?
- is de file honderd duzend terabyte groot?
Als hier ook maar iets van klopt (lijkt me vooral geroep van mensen die er weer geen bal van begrijpen), dan is het toch veel makkelijker van die data op een externe disc te gooien, een keer afspraak op die kantoren te maken en er gewoon naartoe te rijden om de boel lokaal even te copieren.. Zou typisch Belgisch zijn maar 504 uren laten uploaden is nog idioter...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:Ook dat van die identiteitskaart is toch zever? Eens aangemeld mag je toch de EID uit de kaartlezer nemen?
Niet noodzakelijk... ik verzorg hier ook communicatie met bepaalde overheidsdiensten en iedere transactie wordt digitaal gesigned met de eID.
680x0 schreef:is het toch veel makkelijker van die data op een externe disc te gooien, een keer afspraak op die kantoren te maken en er gewoon naartoe te rijden om de boel lokaal even te copieren.. Zou typisch Belgisch zijn maar 504 uren laten uploaden is nog idioter...


Dit is geen kwestie van wat bestandjes naar een fileserver copieren maar wel een upload in één of ander pakket (misschien zit de bottleneck zelfs daar ipv. puur de bandbreedte) dat het beheer doet van het dossier. Vermoedelijk moet dit dan ook deel per deel gebeuren zodat je het niet gewoon kan starten maar er om de haverklap een manuele interventie vereist is.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

profke schreef: volgens GVA (https://www.gva.be/cnt/dmf20200224_0486 ... rt-3-weken) spreken we over 5.5 miljoen pagina's.
Als ze het dan helemaal hetzelfde als gewone bouwprojecten willen maken, moet dat boek ook nog eens een paar maand tegen de stadswallen geplakt worden :lol:
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

680x0 schreef:is het toch veel makkelijker van die data op een externe disc te gooien, een keer afspraak op die kantoren te maken en er gewoon naartoe te rijden om de boel lokaal even te copieren.. Zou typisch Belgisch zijn maar 504 uren laten uploaden is nog idioter...


Dit is geen kwestie van wat bestandjes naar een fileserver copieren maar wel een upload in één of ander pakket (misschien zit de bottleneck zelfs daar ipv. puur de bandbreedte) dat het beheer doet van het dossier. Vermoedelijk moet dit dan ook deel per deel gebeuren zodat je het niet gewoon kan starten maar er om de haverklap een manuele interventie vereist is.[/quote]

Uploaden "naar een pakket" is niks anders dan data ergens neergooien en registreren. Als dat via een upload kan moet dat evengoed lokaal kunnen via een import. Dit lijkt me hoe langer hoe meer gewoon bullshit.. Het is te zeggen, Belgische Kafka zoals wel vaker.

Ik zou eens graag de juiste, technische uitleg lezen van iemand die dat 'systeem' daar kent en mss eens kan duiden hoe krom het in elkaar zit.

Dit is gewoon lachwekkend..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:Uploaden "naar een pakket" is niks anders dan data ergens neergooien en registreren. Als dat via een upload kan moet dat evengoed lokaal kunnen via een import. Dit lijkt me hoe langer hoe meer gewoon bullshit.. Het is te zeggen, Belgische Kafka zoals wel vaker.
Neergooien en registreren... waarschijnlijk nog nooit een dergelijk systeem van dichtbij gezien :roll: Je zal dit lokaal (als de servers al niet in de cloud staan) kunnen uploaden maar de weg blijft hetzelfde... enkel de bandbreedte van de verbinding speelt niet langer een rol (maar het is ook nergens geschreven dat dit de bottleneck is).

Ik blijf het grappig vinden als mensen hierover commentaar geven zonder dat men weet hoe het werkt of zelfs nog maar weet wat het exacte probleem is.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

DarkV schreef:
680x0 schreef:Uploaden "naar een pakket" is niks anders dan data ergens neergooien en registreren. Als dat via een upload kan moet dat evengoed lokaal kunnen via een import. Dit lijkt me hoe langer hoe meer gewoon bullshit.. Het is te zeggen, Belgische Kafka zoals wel vaker.
Neergooien en registreren... waarschijnlijk nog nooit een dergelijk systeem van dichtbij gezien :roll: Je zal dit lokaal (als de servers al niet in de cloud staan) kunnen uploaden maar de weg blijft hetzelfde... enkel de bandbreedte van de verbinding speelt niet langer een rol (maar het is ook nergens geschreven dat dit de bottleneck is).

Ik blijf het grappig vinden als mensen hierover commentaar geven zonder dat men weet hoe het werkt of zelfs nog maar weet wat het exacte probleem is.
Daarom dat je selectief knipt in wat ik schrijf?

"Ik zou eens graag de juiste, technische uitleg lezen van iemand die dat 'systeem' daar kent en mss eens kan duiden hoe krom het in elkaar zit."

Blijkbaar weet u het perfect dus ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@ 680x0 : Veel voorkomend probleem op userbase, de quotes en het selectief knippen...

Dat terzijde, ik ben ook wel benieuwd over de dichtbij zijnde expertise van ... en over dergelijke systemen. Mogelijk iemand die daar beroepsmatig mee bezig is en God bewaar ons, inzage heeft in de data? Uiteindelijk is het inderdaad ergens neergooien en registreren. Data bescherming daarentegen is heel andere koek. Daar kunnen we nog een boompje over op zetten...

Als je de kans krijgt, zeker eens in een data center gaan kijken, en dat zegt genoeg om net dat ietsje meer te doen. Alleen al de verzekering van de redundantie en mocht het redmond shit zijn...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:Daarom dat je selectief knipt in wat ik schrijf?
Selectief... het is je ganse post :roll: Dat we willen weten waarom wil iedereen wel weten... het ging hem om je vooroordeel zonder enige fundering.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Midden volgende week incident... kan er iemand de max_upload effe aanpassen :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

petrol242 schreef:
680x0 schreef:Daarom dat je selectief knipt in wat ik schrijf?
@ 680x0 : Veel voorkomend probleem op userbase, de quotes en het selectief knippen...
Dat is geen probleem, maar gewenst gedrag op Userbase.
Fullquotes zijn ongewenst, (selectief) citeren van het stukje waarop je antwoord betrekking heeft verhoogt de leesbaarheid.

Wat ook ongewenst is:
  • mensen die altijd hun gelijk willen halen en het laatste woord willen hebben. Iedereen heeft (recht op) een eigen mening, probeer gewoon jouw mening uit te leggen, en respecteer de mening van iemand anders.
  • persoonlijke aanvallen en verwijten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik begrijp dat full quotes irritant en onnodig zijn. Dat heb ik trouwens ook als een probleem geschetst.

Maar met knippen moet heel omzichtig omgesprongen worden want al gauw is de context volledig veranderd en dat heb ik al vele keren zien gebeuren op userbase.

Soit...
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

DarkV schreef:
680x0 schreef:Daarom dat je selectief knipt in wat ik schrijf?
Selectief... het is je ganse post :roll: Dat we willen weten waarom wil iedereen wel weten... het ging hem om je vooroordeel zonder enige fundering.
Ik heb geen vooroordeel. Uploaden is uploaden. Data ergens naartoe pompen, die komt aan en wordt ergens neergezet en op een of andere manier gelinkt aan wat gegevens in een database.

Zoals ik al vroeg, enlight us. U lijkt duidelijk te weten hoe het werkt, want volgens u is het te 'ingewikkeld' (wat het nooit kan zijn) om zware dossiers ter plekke te laten copieren en registreren.

Ik wacht nog steeds op een technische uitleg waarom dit niet zou gaan in dit soort gevallen. En aangezien u die ook niet lijkt te kunnen geven is dit 'feit' voor mij een zoveelste Belgische Kafka verhaal..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:Uploaden is uploaden.
Dus of ik volgens jou upload naar een pure FTP server of naar een applicatie die deze documenten (mogelijks één voor één na het ingeven van metadata) misschien als BLOB in een database steekt is volgens jou allemaal hetzelfde ?

Het eerste is pure bandbreedte wat belangrijk is... het tweede is een totaal ander verhaal met zelfs menselijke interactie.
680x0 schreef:Zoals ik al vroeg, enlight us. U lijkt duidelijk te weten hoe het werkt
Ik ken de details hier niet... ik weet alleen dat "uploaden is uploaden" duidelijk blijk geeft van geen ervaring met dergelijke systemen (en meestal gedaan worden door schoolverlaters).
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

Dus of ik volgens jou upload naar een pure FTP server of naar een applicatie die deze documenten (mogelijks één voor één na het ingeven van metadata) misschien als BLOB in een database steekt is volgens jou allemaal hetzelfde ?
Technisch gezien is het exact hetzelfde ja. Wat u hier aanhaalt als dat elk document apart wat metadata krijgt en in een dbase wordt gestoken zou kunnen, maar dat lijkt me met een dossier waar het hier over gaat niet het geval of quasie onmogelijk om die een voor een te gaan doorgeven.

Trouwens, documenten los als BLOB's in een dbase steken is onzin, dan gebruik je een document-oriented database, dat is iets heel anders. En als men dan toch de documenten als BLOB's gaat bewaren (voorzien voor dossiers met paar pagina's) dan is het uploaden van die massa data bijna zinloos om nog maar te starten want met zulke hoeveelheid gaat het gegarandeerd over zijn nek.
Ik ken de details hier niet... ik weet alleen dat "uploaden is uploaden" duidelijk blijk geeft van geen ervaring met dergelijke systemen (en meestal gedaan worden door schoolverlaters).
Zielig als u denkt laag te moeten gaan om uw gelijk te halen. Want u heeft geen gelijk. Uploaden is uploaden ja. Data van punt A naar B doorsturen. Punt. De kans dat men de data tijdens de upload verwerkt is klein (multi select van paar 10.000 of 100.000'en pagina's ??), maar kan, en als men de data pas NA de upload gaat verwerken dat gaat het gegarandeerd de mist in want de voorzichtige schattingen hier dat het mogelijk om minstens enkele TB gaat is zeer reeel. Geen enkele deftige admin gaat een upload buffer van enkele TB voorzien per sessie.

En ik heb een sterk vermoeden dat ik al database layouts ontwierp toen u nog in de wieg lag... Ik heb ervaring genoeg met grotere systemen, en ook met het feit dat wat men toepast op onze FOD diensten meestal manke of compleet foute implementaties zijn waar geen mens van begrijpt wie dat ooit beslist heeft. Het is niet omdat het mogelijk werkt voor de doorsnee 10 pagina tellende aanvraag dat het nu een dossier van enkele TB's aankan.

Ik zal zelf wel eens polsen bij collega's om te horen of iemand een idee heeft hoe ginder alles verwerkt wordt (uit interesse), want hier zal er weer geen zinnige reactie verschijnen.. Zoals wel vaker...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:Technisch gezien is het exact hetzelfde ja.
Technische gezien is het bytes verplaatsen van A naar B... maar in de praktijk spelen daar veel factoren in mee. Dit allemaal op één hoopje gooien geeft aan dat je het gewoon niet wil begrijpen.
680x0 schreef:Trouwens, documenten los als BLOB's in een dbase steken is onzin, dan gebruik je een document-oriented database, dat is iets heel anders.
Onzin of niet... het systeem is wat het is en over de design keuzes kan je discussiëren maar dit zal nu niets veranderen.
680x0 schreef:Zielig als u denkt laag te moeten gaan om uw gelijk te halen.
Maar zelf mag je wel laag gaan en de huidige applicatie afdoen als "compleet foute implementaties zijn waar geen mens van begrijpt wie dat ooit beslist heeft". De beste stuurlui staan aan wal ?
680x0 schreef:De kans dat men de data tijdens de upload verwerkt is klein
Verwerken is een ruim begrip... als de uploader dit document per document moet doen en telkens wat metadata invullen dan gaat dit veel trager dan wanneer je in één stap 500 documenten op een share kan droppen zonder enige metadata. Nogmaals, ik heb de indruk dat je het gewoon niet wil begrijpen.
680x0 schreef:want hier zal er weer geen zinnige reactie verschijnen.. Zoals wel vaker...
Ik geef gewoon een aantal potentiele oorzaken aan... maar blijkbaar passen ze niet in jou idee.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

DarkV schreef:Ik geef gewoon een aantal potentiele oorzaken aan... maar blijkbaar passen ze niet in jou idee.
Nee, ik stel gewoon domweg de vraag of er iemand meer technisch zicht heeft over hoe dat specifieke systeem in elkaar zit waardoor er zoiets achterlijk als 500+ uren upload tijd zouden nodig zijn, zonder dat dit anders zou kunnen.

En wat krijg ik als reactie ? Uw stupide reageren dat vooral op de man speelt en geen letter toevoegt aan de vraag en vooral laat uitschijnen dat u lijkt te weten hoe dat het daar allemaal werkt want u weet waarom dingen wel of niet kunnen.

Wel, ik en ik denk nog mensen met mij, lezen graag uw uiteenzetting van de opbouw van dat officieel systeem daar...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:En wat krijg ik als reactie ?
Een duidelijke verklaring waarom bandbreedte niet noodzakelijk gelijk is aan verwerkingssnelheid. Ik heb genoeg ervaring met interfaces met overheidsdiensten om te weten dat deze niet steeds "state-of-the-art" zijn (en soms zelfs nog bodes gebruiken om USB sticks of zelfs afgedrukte documenten te distribueren zodat deze zelfs terug ingescanned moeten worden om te verwerken).
680x0 schreef:Uw stupide reageren dat vooral op de man speelt
Het is niet omdat het niet in jou kraam past dat het stupide is... dat zegt alleen iets over jou attitude.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

DarkV schreef:Ik heb genoeg ervaring met interfaces met overheidsdiensten om te weten dat deze niet steeds "state-of-the-art" zijn (en soms zelfs nog bodes gebruiken om USB sticks of zelfs afgedrukte documenten te distribueren zodat deze zelfs terug ingescanned moeten worden om te verwerken).
De man met alle overheidsdiensten kennis dus... Of toch de indruk dat u wil geven.

Wel, ik wacht op wat technical background over het aangehaalde probleem/systeem... En wacht.. En wacht..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien moet je eens terug lezen wat ik geschreven heb :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:heeft Lantis echt een prul lijn om de file te versturen?
Telenet en Proximus bieden prul-uploadsnelheden aan. Op het adres van Lantis is Proximus glasvezel beschikbaar met ocharme 30 Mbps upload.

We hebben symmetrische snelheden nodig, goed dat Lantis de politiek eens wakker schudt. Op het gebied van uploadsnelheden is België een ontwikkelingsland.

Frankrijk, Denemarken, Luxemburg en Nederland hebben een gemiddelde uploadsnelheid tussen 50 Mbps en 100 Mbps volgens https://www.speedtest.net/global-index

België blijft steken op amper 17 Mbps. (En als meestbekabelde land het laatste decennium weggezakt uit de top 10 naar plaats 33 in de Speedtest Global Index)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”