Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is altijd zo, in het begin goed maar verder geen investeringen meer doen, als er nieuwe gebruikers bijkomen.
@ robtje Overbelastng kan het zeker zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

robtje schreef:Kan ik een andere sim-kaart in de modem steken en de modem rechtstreeks beheren? Of is de modem onbruikbaar als ik Tadaam stopzet?
De modem werkt gewoon prima met een simkaart van een andere provider.
'Rechtstreeks' beheren is een beetje ja/nee: je kan niet naar een webinterface surfen voor zover ik weet, maar je kan wel al een heel aantal basisinstellingen beheren in de Huawei HiLink-app!

EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2012, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

pluim schreef:EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.
Ik las het ook net op hun site... Ik kan natuurlijk ook een tijdje pauzeren zodat ik de hardware toch kan behouden. Ik bekijk het nog wel even!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

pluim schreef:
EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.
Ik ben het er mee eens dat je die terug moet bezorgen. Maar naar mijn ethische normen is dat wel enkel indien Tadaam zelf op het idee komt om die ook effectief terug te vragen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Waarom zou je die moeten terug bezorgen, of waarom zou Tadaam die terugverwachten?

De NIU + modem van Telenet blijven toch ook gewoon staan/hangen als je stopt bij hen, of bij verhuis en de volgende neemt Proximus bvb.

Dat toestel is afgeschreven zodra ze je dat toesturen.

Ethisch zou je wel kunnen zeggen dat je fout bezig bent wanneer je Tadaam neemt voor 1 maand, opzegt, en dan de modem gebruikt voor iets anders. Maar zolang dat niet de intentie is, zie ik geen probleem.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

https://tadaam.be/help

"Hoe annuleer ik mijn abonnement?
We vinden het jammer dat je bij TADAAM weg zou gaan. Om je abonnement te annuleren, ga naar MyTADAAM. Onder ‘abonnement’ vind je de optie om het stop te zetten. Door dit te doen, worden geen kosten meer in rekening gebracht.

Het enige wat je nu moet doen, is je modem terugsturen naar TADAAM. Contacteer ons support team, zij zullen een retourlabel voorzien dat je kan gebruiken om de modem terug te sturen."
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

OK, duidelijk.
Heb ik nooit gelezen, maar ze hebben hem mij ook nooit teruggevraagd.
Hij staat hier in de kast.
Al twijfel ik nu of ik mijn abonnement effectief heb opgezegd, dan wel heb gepauzeerd. Maar dat is dan op een week na, 1 jaar geleden.
Misschien moet ik toch maar eens met hun support contact opnemen...

Thanks
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind dat er ergens toch een verschil op zit, omdat een kabelmodem eerder bij het huis hoort, en de Tadaam-modem eerder bij de klant (je neemt hem waarschijnlijk gewoon mee als je verhuist).
Je betaalt (soms) ook voor installatie en/of activatie van een kabelabonnement, en daarnaast kost die modem van Tadaam alleen al toch ook al iets van een €200 als je hem zelf zou kopen.
Ze zijn ook niet echt volledig afgeschreven na verzending, de modem wordt gewoon opnieuw naar een andere klant gestuurd.

Voor zover ik weet, krijg je een retourlabel van bpost van zodra je opzegt. Of er daadwerkelijk iets gebeurt als je dat negeert, weet ik niet, maar dat is niet helemaal netjes natuurlijk.
robtje schreef:Ik kan natuurlijk ook een tijdje pauzeren zodat ik de hardware toch kan behouden. Ik bekijk het nog wel even!
Dat kan, maar vergeet niet dat pauzeren volgens mij maar een bepaalde periode kan (ik dacht een half jaar?), en je dus wel automatisch het abonnementsgeld van 1 maand kwijt bent. Dus, als het nu nog over 6 maand gaat, ben je volgens mij minstens €40 per 6 maand kwijt om hem te 'huren', met uiteraard dus ook één maand waarin je toegang hebt tot hun internet- en TV-diensten. :)
ygeffens schreef:Misschien moet ik toch maar eens met hun support contact opnemen...
Misschien waren de voorwaarden toen anders, of hebben ze jou gewoon nooit een label gestuurd. Ik zou nu ook geen slapende honden wakker maken...
Pauzeren kon, vorig jaar althans, max. 6 maand. Daarna gaat het abonnementsgeld terug automatisch van je rekening. Dus als je enkel gepauzeerd zou hebben, zou je het al hebben moeten merken.

Zelf na opzeg blijft je klantenzone overigens gewoon bestaan. Bij 'abonnement' moet dan gewoon niets aangeduid zijn (i.p.v. een abonnement dat gepauzeerd is - er staat bovenaan ook dat er geen abonnement actief is), en bij 'apparaten' staat geen modem meer. Soms wel nog een tv-box, blijkbaar.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

pluim schreef:Zelf na opzeg blijft je klantenzone overigens gewoon bestaan. Bij 'abonnement' moet dan gewoon niets aangeduid zijn (i.p.v. een abonnement dat gepauzeerd is - er staat bovenaan ook dat er geen abonnement actief is), en bij 'apparaten' staat geen modem meer. Soms wel nog een tv-box, blijkbaar.
Geen aanrekeningen, geen ingevulde betaalmethode, geen abonnement, geen bedragen die nog van mijn rekening gaan.
Maar de modem staat nog wel bij apparaten. Samen met een TVbox, maar dat heb ik nooit gehad.

Ik had trouwens geen idee dat zo'n ding +200 euro was... oops.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
lswaenen
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 sep 2009, 07:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

net alles ontvangen...
Paar vragen.

- de wan aansluiting op de modem, kan ik die gebruiken naar de wan aansluiting van alles wat er nu al ligt/hangt bij mij ? (dus eigenlijk enkel de modem gebruiken)
- is het normaal dat in my.tadaam (online) staat dat ik geen abb heb ? (heb wel 50 euro betaald, ?)
- is het normaal dat er vrijwel niks instelbaar is zowel online als in de app ? voor zover ik kan zien is de app enkel tv related, en via de website vind ik geen optie om dingen aan te passen in de modem (SSID, etc)


Dank u
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Die wan op een switch is geen probleem.
Die wan op een andere draadloze router = het telenet verhaal.
En ja niks te klooien is afgeschermd.
Gebruikersavatar
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2012, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Na heel wat over en weer sturen van berichten met de klantendienst hebben ze me nu uiteindelijk een nieuwe modem bezorgd.

Ik zag ook dat het een nieuwer type is :banana:

Ik laat voorlopig mooi alle instellingen staan op de standaardwaarden en bezie het een paar weken als het nu beter werkt. Indien dat zo is, dan word ik weer een "happy user" (de bugs in de TV-app even achterwege gelaten)... Blijven de problemen hetzelfde als voorheen, dan weet ik dat Tadaam geen oplossing (meer) is voor mijn buurt/internet-gebruik en begin ik weer aan mijn vergelijkingsronde van providers :?

Iswaenen: de SSID en paswoord kan je wel aanpassen via de website van Tadaam zelf!
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

via Huawei HiLink app kan je wel hier en daar iets aanpassen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

quovadis schreef:via Huawei HiLink app kan je wel hier en daar iets aanpassen.
Met welk wachtwoord in te loggen, wifi ww werkt niet, account ww werkt niet, Huawei id werkt niet.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

bvhalst schreef: De Huawei HiLink app (via telefoon) heeft als paswoord.... admin (zitten zoeken, en gelukkig op dit forum gevonden!). Met die app kan je dus je wifi kanalen instellen om zo afzonderlijk te laten broadcasten.


@Fendtje: geen idee meer wat het wachtwoord was maar blijkbaar gewoon admin
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

quovadis schreef:
@Fendtje: geen idee meer wat het wachtwoord was maar blijkbaar gewoon admin
Was toen ik klant was default wifi-wachtwoord en admin. Dat je wifi-instellingen kunt aanpassen via de website is correct maar werkte zeer slecht toen ik klant was een 10 maanden geleden. Wijzigingen die vaak niet doorkomen.
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:21
Locatie: Bredene
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Goed nieuws mag/moet ook gemeld worden.

De opname problemen bij Tadaam zijn voor mij opgelost.
Ik kan nu alle geprogrammeerde opnames terug bekijken!

Tevreden Tadaam gebruiker
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

wat was de oorzaak?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:21
Locatie: Bredene
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Intern bij Tadaam software.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Wij kunnen nog steeds niet alle opnames zien.

Ontevreden Tadaam gebruiker. Het heeft lang genoeg geduurd. Dienst wordt opgezegd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

robtje schreef: Nu zeggen ze dat er in mijn regio geen goeie 4G dekking is... waarom had ik dan in het begin geen problemen? Mijn gsm haalt ook mooie snelheden van 60Mbps op 4G. Ik woon aan de rand van een dorp, dus het is niet dat er hier een overbelasting kan zijn.
De 4G router heeft waarschijnlijk (onder een afdekkapje) TS9 connectoren, waarop je externe 4G antenne kan aansluiten.

Je zou dus de ontvangst drastisch kunnen verbeteren met zo'n antenne als het 4G bereik binnenshuis slecht is...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Md¹1
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2019, 02:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Even een heel korte review van Tadaam na meer dan een jaar gebruik.
Internet: ok, 1 a 2 apparaten maximaal, 30 a 35 mbs up en down.
De TV app: slecht, steeds storingen, opnames dikwijls weg, enorm traag, zeer beperkt aantal zenders, de meeste zijn in het frans.
Ik gebruik het enkel voor streaming van diensten die wel op punt staan, netflix,amazon prime,youtube,kodi.
Maar daar zijn dan betere en goedkopere opties voor Scarlet en vooral Edpnet. Dat wordt dan ook mijn keuze.
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Toevallig Walen of mensen die in Wallonië een huisje, carvan,... hebben?

Daar zou het, zoals ze het ook op de markt brachten, wel een mooie oplossing zijn. Maar klopt dat? Goede snelheden?
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goedemorgen,

Deze morgen blijft mijn signal LED op rood staan. Iemand die kan bevestigen dat hij/zij wel gewoon connectie heeft vooraleer ik de klantendienst probeer te contacteren. Of is het een algemeen probleem?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Bij mij werkt het gewoon, anders was ik nu niet online.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Ratface schreef:Goedemorgen,

Deze morgen blijft mijn signal LED op rood staan. Iemand die kan bevestigen dat hij/zij wel gewoon connectie heeft vooraleer ik de klantendienst probeer te contacteren. Of is het een algemeen probleem?
bij mij werkt ook alles perfect
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

stybola schreef:Toevallig Walen of mensen die in Wallonië een huisje, carvan,... hebben?

Daar zou het, zoals ze het ook op de markt brachten, wel een mooie oplossing zijn. Maar klopt dat? Goede snelheden?
Wij gaan naar een afgelegen dorp in de prov. Luxemburg begin april en nemen een Tadaam mee... Ik laat ervaringen nog weten!
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Tadaam ,

De tegenvaller tot hiertoe.
Afgeschermd geen mogelijkheid iets in te stellen.
Gisteren avond, beeld, geen beeld neem aan dat het druk is aan de kust maar aan, uit, aan uit wat een kijkervaring.
Wat in gebruik Chromecast naar een scherm via smartphone, een Ip box met een verbruik van 150 mb per uur.
Veel beloven, maar waarmaken, aan die kostprijs.
Maar ja Telenet kennende, een wifi router er aan hangen nog zoiets.
Onder welk mom men dit allemaal ontoegankelijk maakt?
Misschien al minstens en verificatie beveiliging en een knop om in de modem te raken, zou al een pluspunt zijn.
Als we dit vergelijken met een flybox, daar is alles toegankelijk bijv. op mac filteren, dns modem wijzigen enz.
Denk eens van de kust terug, het een big retour gaat worden.
En dan in al die filmpjes van testers komt aspect van toegankelijkheid modem nooit aan bod.
Voor die prijs zijn geld zeker niet waard per maand.
Zal dus terug flybox worden en als back-up als nodig citymesh.
En raar gaat nog goedkoper zijn ook.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met deze app kun je wel iets instellen;
https://play.google.com/store/apps/deta ... .huawei.mw

login admin en het tadaam wifi wachtwoord. Als het niet werkt het het door u gekozen wifi-wachtwoord probeer dat van de sticker, het default. Blijft beperkt van mogelijkheden.

Voordeel van Tadaam: geen eenmalige kosten. Als het u niet aanstaat kun je het gewoon opzeggen en terugsturen. Dat is niet zo met Orange Flybox.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

fendtje schreef:Tadaam ,

Gisteren avond, beeld, geen beeld neem aan dat het druk is aan de kust maar aan, uit, aan uit wat een kijkervaring.
Dat was ook mijn ervaring met Tadaam aan de kust: als het er druk is, is het huilen met de pet op.
Ik ben overgestapt naar de Proximus-aanbieding voor tweede verblijven.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Even update vanuit prov. Luxemburg (Etalle, tussen Arlon en Virton):

Tadaam werkt prima, 't is te zeggen: tv werkt (wel redelijk gepixeld beeld, moet nog verder kijken of dat zendergebonden is of niet), internet werkt zoals het hoort.

Speedtest zegt 40/20. Zeker voldoende voor op vakantie. We hebben wel chance: Telenet (Base) op gsm werkt (zoals te verwachten) eveneens prima. Px en Orange op gsm geven hier 'enkel noodoproepen'.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze nacht gedroomd dat we bij Tadaam gratis HBO en Streamz series kregen. Ideetje?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dromen zijn bedrog, naar het schijnt... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Ik ben op zoek naar alternatieven voor TADAAM:
- ik zie dat Proximus het Mobilus unlimited Premium heeft. Is dat ook te gebruiken met een 4G/5G router? Echt unlimited? We verbruiken rond de 600-700gb per maand.

- enig alternatief voor tv op de Apple TV? De oplossing van TV Vlaanderen heeft nog geen Apple TV app, minder handig. Zit Pickx op Apple TV en kan je dat apart nemen?

Reden is dat ik een sms van TADAAM kreeg dat ik de fair use policy overschreden heb. Tot nu toe heb ik nog volledige snelheid, dus weet niet of het was om me af te schrikken of iets anders. Normaal gedrag sinds het laatste jaar, thuis werken en Netflixen.

4G/5G router die aan te raden is?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

bvhalst schreef:Ik ben op zoek naar alternatieven voor TADAAM:
- ik zie dat Proximus het Mobilus unlimited Premium heeft. Is dat ook te gebruiken met een 4G/5G router? Echt unlimited? We verbruiken rond de 600-700gb per maand.
Check eens op https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902
Streulma heeft bakken ervaringen om te delen..
Gebruikersavatar
Hyperz
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2009, 14:01

WalterB1 schreef:Met deze app kun je wel iets instellen;
https://play.google.com/store/apps/deta ... .huawei.mw

login admin en het tadaam wifi wachtwoord. Als het niet werkt het het door u gekozen wifi-wachtwoord probeer dat van de sticker, het default. Blijft beperkt van mogelijkheden.

Voordeel van Tadaam: geen eenmalige kosten. Als het u niet aanstaat kun je het gewoon opzeggen en terugsturen. Dat is niet zo met Orange Flybox.
Ik heb de nieuwe router (HUAWEI 4G CPE Pro 2) en dit lijkt niet langer mogelijk te zijn. Noch via de app, noch via http://192.168.0.1/html/guide.html :-(
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Hyperz schreef: Ik heb de nieuwe router (HUAWEI 4G CPE Pro 2) en dit lijkt niet langer mogelijk te zijn. Noch via de app, noch via http://192.168.0.1/html/guide.html :-(
Probeert eens https://play.google.com/store/apps/deta ... .smarthome
Gebruikersavatar
Hyperz
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2009, 14:01

thepretorian schreef:
Hyperz schreef: Ik heb de nieuwe router (HUAWEI 4G CPE Pro 2) en dit lijkt niet langer mogelijk te zijn. Noch via de app, noch via http://192.168.0.1/html/guide.html :-(
Probeert eens https://play.google.com/store/apps/deta ... .smarthome
Deze had ik al geprobeerd, maar het enige wat het doet is de wifi verbinding instellen. En die HiLink app zegt dat het wachtwoord hetzelfde is als de web interface, maar dat is dus niet admin of mijn wifi wachtwoord (welke trouwens nog steeds de factory default is die op het label staat).
hendrickxm
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2020, 14:03
Bedankt: 2 keer

Ik kreeg ook deze e-mail:
Beste TADAAMer,

Hey, je weet je weg wel te vinden op het internet aan je verbruik te zien. We
willen je herinneren dat we een fair use policy hebben, zodat iedereen
optimaal kan genieten van het aanbod van TADAAM. Als jullie er allemaal
helemaal voor gaan, moeten we de zaken (zaken = jullie internetsnelheid)
misschien een beetje afremmen.

De reden waarom we jouw snelheid zouden verlagen is omdat het
internetgebruik van één TADAAMer het internetgebruik van een andere
TADAAMer beïnvloedt. TADAAM is zoals alle netwerken een gedeelde
community. En als er extreem veel gebruikers op het netwerk zijn, dan heeft
dat invloed op de snelheid van het hele netwerk.
Maar maak je geen zorgen, we zijn er nog altijd voor jou. Bij TADAAM zijn
internet en TV inderdaad onbeperkt!

Als het netwerk overbelast dreigt te worden gaat je gebruikelijke snelheid
van je TADAAM-abonnement langzamer gaan tot het einde van je cyclus.
Zodra een nieuwe cyclus start, zal je internet weer als vanouds werken.
Wil je controleren hoeveel je verbruikt hebt? Controleer dan jouw
internetverbruik via MyTADAAM.

Enkele pro-tips om je verbruik te drukken:
Stream en download programma's en films - Maar probeer over te schakelen van 4K HD naar een lagere, maar nog steeds geweldige, resolutie.
Luister naar je favoriete nummers - Maar probeer de nummers van Spotify naar je computer of mobiele telefoon te downloaden.
Blijf op de hoogte via sociale media - Sociale media verbruiken niet per se veel internet, maar de advertenties en andere video's op sociale media wel. Een goede manier om hierop te besparen is om naar de instellingen van elk van uw sociale media-apps te gaan en de auto-play voor video's uit te schakelen.
Blijf gamen - Games die je bandbreedte opslokken, downloaden audiotracks en video's van het internet. Zelfs wanneer je niet aan het gamen bent, en je programma of tabblad nog open staat. Sluit dus de browser of het programma om er zeker van te zijn dat er geen actieve games zijn die je data kunnen opsouperen.
Hopelijk helpen deze tips en tricks! Zoals in elke familie, moeten de neuzen
af en toe in dezelfde richting worden gezet om de hele TADAAM-familie
gelukkig te houden.

Peace & love,

TADAAM
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Als het netwerk overbelast dreigt te worden gaat je gebruikelijke snelheid
van je TADAAM-abonnement langzamer gaan tot het einde van je cyclus.
Wel gek dat ze specifiek vrouwen viseren :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”