Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Net in m'n mailbox:

Met spijt in het hart moeten wij u meedelen dat na een langdurig dispuut en verschillende juridische procedures tussen Dommel/Billi en Proximus, wij de dienstverlening aan u gedwongen zullen moeten stopzetten nu zondag 31 maart omdat Proximus beslist heeft de dienstverlening aan Dommel en Billi stop te zetten. Roamingdiensten zullen vanaf nu al niet meer beschikbaar zijn. We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen.

Meer dan een jaar hebben wij gepoogd om samen met Proximus, die exclusief de toegang voorziet tot het kopernetwerk in België, tot een oplossing te komen waarbij wij onze klanten zouden kunnen blijven voorzien van een competitief en innovatief telecom product.

Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven.

We hopen dat deze Dommel en Billi case tenminste nog kan bijdragen tot een betere bewaking van de regulering in de toekomst.

We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.
We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.
U kan de status hiervan volgen op onze website www.dommel.com. Indien u graag actief op de hoogte wordt gehouden, kan u zich via deze link aanmelden.

Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt.

De helpdesk van Dommel en Billi blijft bereikbaar via email.
Voor algemene vragen, gelieve te mailen naar [email protected].
Voor technische vragen, gelieve te mailen naar [email protected]
Verder zullen we zoveel mogelijk vragen beantwoorden op de website (FAQs).

Tot slot willen we u graag onze oprechte excuses aanbieden.

het Dommel/Billi team
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Idem hier! En ik nu net in t buitenland. Nog een 8 tal nrs daar. Hopelijk ben ik die niet kwijt...
Op billi.be en dommel.com krijg ik dezelfde melding overigens.

Antwoord op facebook : dommel.com Beste Kris, het gaat om zowel het mobiele aanbod als de vaste internetdiensten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Wel vervelend dat het zo kort voor afsluiting pas meegedeeld wordt. En ik heb ook enkele dagen geleden mijn internet voor volgende maand betaald. Krijg ik dat terug?
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Ten laatste in april. Het jaar wordt later meegedeeld.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Geldproblemen????

Dus die die nieuwe tv-dienst kan je dan ook al schrappen?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Naar welke aanbieder stappen jullie over?
Ik zit nu met één SIM bij Dommel waar ik niet aan die €3 per maand kwam en enkel gebruik voor een enkel telefoontje en smsje. Data verloopt via JIM Mobile met hun MEGASURF-bundel.
Overstappen naar JIM doe ik liever niet zodat ik bij 'opgeschorte' verbinding van netwerk kan wisselen (dual-SIM).
Computer(k)nul
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Beetje jammer dat het zo snel inderdaad wordt gedaan. Ben nu al 10+ jaar klant (sinds 2007), met vast IP, dus dat maakt het extra spijtig.

Het zal dan wel een overstap worden naar edpnet denk ik, al heb je daar geen fixed IP optie voor de consumenten lijnen spijtig genoeg.
Ziende dat ik op m'n domain een mailserver draai thuis zal dat ook wat aanpassingen vergen denk ik. Of blokkeren ze bij edpnet geen uitgaande port 25?

All in all hoop ik dat hierdoor geen andere alternatieve providers volgen.

Hoop wel dat ik van easyswitch ga kunnen gebruik maken, en eindelijk de discovery lijn tegelijk kan opzeggen.
Die lijn wordt sinds dit jaar elke maand duurder. We zitten aan 14.85€/maand ondertussen, was begin dit jaar "maar" 12€/maand. Het is nu even duur dus als een raw copper optie indertijd bij dommel zelf.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Sinna schreef:Naar welke aanbieder stappen jullie over?
Ik zit nu met één SIM bij Dommel waar ik niet aan die €3 per maand kwam en enkel gebruik voor een enkel telefoontje en smsje. Data verloopt via JIM Mobile met hun MEGASURF-bundel.
Overstappen naar JIM doe ik liever niet zodat ik bij 'opgeschorte' verbinding van netwerk kan wisselen (dual-SIM).
Ik ben (was) een gebruiker van Dommel Mobiel en zat ook per maand aan een gemiddeld verbruik van zo'n 4 euro.
Heeft er iemand ervaring met http://www.vectonemobile.be ?

Edit: zoals ik ondertussen verder op dit forum gelezen heb: wegblijven bij Vectonemobile! :-(
Laatst gewijzigd door guy-pc 27 maa 2019, 07:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

GuntherDW schreef:Het zal dan wel een overstap worden naar edpnet denk ik, al heb je daar geen fixed IP optie voor de consumenten lijnen spijtig genoeg.
Ziende dat ik op m'n domain een mailserver draai thuis zal dat ook wat aanpassingen vergen denk ik. Of blokkeren ze bij edpnet geen uitgaande port 25?
Voor consumentenlijnen moet je via hun mailservers versturen, voor professionele lijnen niet. Ik weet niet of https://issues.edpnet.be/?p=438 nog geldig is (maar ik ga ervan uit van wel).
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ben benieuwd naar de andere zijde van het verhaal. Uiteraard jammer voor dommel gebruikers!
JelleLampaert
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2012, 16:15
Bedankt: 4 keer

Dat is wel heel kort dag. We hebben dus drie dagen om een nieuwe provider te zoeken en de nummeroverdracht (of aansluiting) te regelen.
Iemand enig idee wat er gebeurt als de nummeroverdracht niet voor zondag gelukt is (bv omdat de sim-kaart nog niet aangekomen is)? Ben ik dan mijn nummer kwijt?
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ze zijn met andere woorden failliet. Het gaat hun nooit lukken een andere provider te vinden. Telenet kost een miljoen en een doorverkoper van een doorverkoper zijn zal te weinig marge hebben. Daar komt hun schuldlast nog eens bij.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

JelleLampaert schreef:Iemand enig idee wat er gebeurt als de nummeroverdracht niet voor zondag gelukt is (bv omdat de sim-kaart nog niet aangekomen is)?
Ik denk dat er een dikke kans is dat je je nummer dan inderdaad kwijt bent. Het veiligste is om naar een shop te gaan (van Base, Proximus) en daar een zo tijdelijk mogelijk abonnement te nemen zodat je nummer wordt overgedragen. Nadien kan je nog doen wat je wil.
Ik hoop dat er nog communicatie komt over dit probleem maar ik vrees ervoor (toch bij Dommel).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit zal lijken als een "I told you so" maar meer dan 3 jaar geleden waarschuwde ik al dat Dommel al jaren (zwaar) verlieslatend was.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 68#p629874
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 68#p631984

Het blijft verbazen dat ze het nog zo lang kunnen trekken hebben.
Ik vrees dat het businessplan van Dommel niet echt goed zat. Ik kende Dommel van bij het begin, toen ze nog enkel hostingprovider waren. Toen waren ze al een prijzenbreker maar met (wellicht door de kleinschaligheid) een schitterende en snelle support.
Toen ze actief werden als acces provider en mobile provider werden ze afnemer van de monopolist/duopolist Belgacom - later Proximus.
De marge die ze hierop hadden was bijzonder klein (te hoge wholesaleprijzen van Proximus). En ze stonden permanent in een zwakke positie tegenover de mastodont.

Er is een patroon te merken. Er zijn nog veel tech startups die met goedkope prijzen marktaandeel proberen te winnen en om dan te cashen door opgekocht te worden door een concurrent. Dan merkt de klant wel plots dat prijzen en voorwaarden snel veranderen (Mobile Vikings als voorbeeld). Maar bij Dommel bleef de overname uit (wellicht door de slechte prestaties). Dat uiteindelijk Billi de overnemer werd was geen goed voorteken, gezien Billi ook al geen goede reputatie had.
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Er zijn toch al voldoende aanwijzingen en waarschuwingen geweest de laatste tijd...

De slechte service die nog slechter werd
Afschaffing van diverse extra’s
CRDC die dommel en trawanten buitengooit
United Telecom die al zijn klanten overzet naar edpnet

Wel typerend dat de heer Dom en cornuiten hun klanten in de kou laten staan door slechts op het laatste moment te communiceren...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk niet dat Bart Dom nog in Schedom zit.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

R2D2 schreef:Maar bij Dommel bleef de overname uit (wellicht door de slechte prestaties).
R2D2 schreef:Ik denk niet dat Bart Dom nog in Schedom zit.
Wat is het nu? Overname of geen overname?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

En wie is de echte dupe van dit alles.
De consument die wordt overgeleverd aan de dure binnenlandse graaiers.
Hier ter lande betalen we ons blauw in vergelijking met de buurlanden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

JelleLampaert schreef: Iemand enig idee wat er gebeurt als de nummeroverdracht niet voor zondag gelukt is (bv omdat de sim-kaart nog niet aangekomen is)? Ben ik dan mijn nummer kwijt?
Goede vraag.
In geval van een faling wordt er door de rechtbank normaal een curator aangesteld om de lopende zaken af te handelen. Geen idee of deze zich zal bezighouden met uit-porteringen ...

Wellicht komen die nummers dan bij Proximus terecht?
Het BIPT zou hier dringend moeten tussenkomen om een en ander te regelen?
Albert Peetermans schreef: Het veiligste is om naar een shop te gaan (van Base, Proximus) en daar een zo tijdelijk mogelijk abonnement te nemen zodat je nummer wordt overgedragen. Nadien kan je nog doen wat je wil.
Ik vrees ervoor dat dit geen "snelle" oplossing zal zijn.
Sedert 3 weken werd Dommel/Schedom, Billi en Vectone uitgesloten uit het CRDC process, waardoor ge-automatiserde portaties niet meer mogelijk zijn. Zie mededeling WeePee
Portaties gebeuren nu manueel (met grote kosten voor de ontvangende provider).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Met "de overname bleef uit" bedoel ik dat het lang geduurd heeft.
Uiteindelijk is het Billi geworden (ik dacht dat dat intussen duidelijk was voor iedereen - zie ook de titel van deze draad), maar dat was niet de financieel krachtige overnemer die de zaak kan rechttrekken.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Base maakt er wel niet echt reclame voor, maar ze hebben nog steeds Base Nul (of Base Zero):
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... ase-0.html
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telenet heeft deze ook:
https://www2.telenet.be/nl/producten/mo ... -verbruik/

Wat me meer zorgen baart is de korte tijdspanne en het risico om nummers kwijt te spelen...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zeer spijtige zaak voor de klanten van Dommel/Billi :/ (al laat ik in het midden waar de schuld zit)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

woutervh schreef:Wat me meer zorgen baart is de korte tijdspanne en het risico om nummers kwijt te spelen...
Ik ken daar natuurlijk niets van, maar zitten die nummers niet bij Proximus?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

guntherstassen schreef:Dus die die nieuwe tv-dienst kan je dan ook al schrappen?
Vraag mij ook af hoe het nu verder gaat met Choice.
Windstilte van die kant?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
R2D2 schreef:Maar bij Dommel bleef de overname uit (wellicht door de slechte prestaties).
R2D2 schreef:Ik denk niet dat Bart Dom nog in Schedom zit.
Wat is het nu? Overname of geen overname?
Volgens de gegevens op kruispuntbank zit hij niet meer in het bestuur maar het kan nog wel zijn dat hij aandeelhouder is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Wat ze beloven van die Choice.... goedkoper internet???? Niet met Telenet...
Als ze al niet meer met Proximus door 1 deur kunnen.... Dan moeten ze al met bv EDP gaan samen werken (met welke winstmarge?)
Zal vrees ik helemaal niet van de grond komen.

PS. Vind het echt schande dat ze de klanten voor verdomde feiten zetten... maar hier op Userbase zijn de dommelklanten al heel lang geleden al gewaarschuwd over de problemen bij Dommel. Wie niet luisteren wilt moet maar voelen zeker?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Zijn er gsm alternatieven aan 3 euro/maand ? Ik hoor het graag ... Of was Dommel echt te goedkoop?
Nu, alle lof voor intiatiefnemers zoals Dommel. Mensen helpen met een goedkope prijs.
Jammer dat het bipt alternatieve spelers laat doodknijpen. Ik vrees voor Orange....
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Tja dat zij nu de gevolgen van een klantenbestand met klanten die alles goedkoper goedkoper en nog eens goedkoper willen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Jij gaat er ook nogal bruut over zeg, prijsbrekers zo afbreken is makkelijk.

Voor jou is het dus niet erg dat we op onze huidige prijzen blijven voor altijd? Dus dat je in 2050 nog altijd voor een 100Mbit lijn 50-100€ oid betaalt.
Want waarom zou het goedkoper moeten?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:Tja dat zij nu de gevolgen van een klantenbestand met klanten die alles goedkoper goedkoper en nog eens goedkoper willen.
De sterkte van Dommel was niet dat ze goedkoop waren, wel dat ze een correcte prijs volgens gebruik aanbieden. Iemand die gewoon bereikbaar wil zijn, met af en toe eens wat data verbruik, die geen nood had aan gratis sms'en etc, zonder gedoe zat er goed
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Niet vergeten dat het in 2007 net door prijsbrekers was als Dommel dat er betere formules voor het vaste internet kwamen.
Als het niet aan providers als dommel en edpnet lag zaten we nu nog altijd met (nog harder dan nu) belachelijke limieten
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

GuntherDW schreef:Jij gaat er ook nogal bruut over zeg, prijsbrekers zo afbreken is makkelijk.

Voor jou is het dus niet erg dat we op onze huidige prijzen blijven voor altijd? Dus dat je in 2050 nog altijd voor een 100Mbit lijn 50-100€ oid betaalt.
Want waarom zou het goedkoper moeten?

ja maar het is zo !!! het moet leefbaar blijven ook en ik heb het hier al zo vaker gezegd eens dat je goedkoper bent dan de persoon aan wie je koopt is er een probleem.

woutervh daar zijn de operatoren niks mee, daar kan je niet van leven. En ik ben tegen vergelijking met buurlanden, want alles in belgie is veel duurder dan buurlanden dus hun eindproduct zal altijd duurder zijn !
Laatst gewijzigd door proximusboyke 27 maa 2019, 10:07, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
rahx360
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:45

Wel jammer, ben sinds een jaartje klant. Was ideaal omdat ik een gewone gsm gebruik en een goedkope smartphone die ik slechts af en toe nodig had. De tarieven waren uitstekend voor die keren dat je dus je telefoon en internet nodig had.
Zeggen dat Dommel te goedkoop was is een beetje te snel door de bocht. Waarom kan men in omringende landen wel dergelijke tarieven hanteren en niet in België? Ik heb ook Telenet volgens gebruik, maar zeker als je internet nodig hebt is het meteen zeer duur.

Momenteel lijkt Jim Mobile het beste alternatief. Een herlaadkaartje van 5 euro dat een jaar geldig blijft en de tarieven lijken me lager dan de andere aanbieders. (buiten abonnementen natuurlijk)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

rahx360 schreef:Momenteel lijkt Jim Mobile het beste alternatief. Een herlaadkaartje van 5 euro dat een jaar geldig blijft en de tarieven lijken me lager dan de andere aanbieders. (buiten abonnementen natuurlijk)
Lijkt mij ook, maar ik had graag een ander netwerk. Ik zit al bij JIM voor data (op afzonderlijke SIM).
Computer(k)nul
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Net gebeld met EDPNet met de vraag hoe/wat voor Dommel klanten.
Duurde een half uur voor ik iemand aan de lijn kreeg en was zeker niet de eerste volgens de persoon aan de andere kant hierover (daarom dat ik zo lang ook moest wachten).

"Het faillisement van Dommel", begon hij ook mee. Toen ik dan vroeg of hij zeker was (want er wordt niet over faillissement gesproken naar ons toe?) zei hij van dat het inderdaad zo is.

Nu doen ze wel een geste voor Dommel klanten door de vrij dringende stand van zaken eigenlijk. Indien je het CID nummer (of factuurtje) kan meegeven na de bestelling van de DSL connectie zou het hele process versneld kunnen worden, in plaats van weken zou het dan dagen duren.

Nu hebben wij wel nog een fysieke actieve belgacom lijn met een Discovery abbo op (mede (her)aangelegd voor Dommel back in 2007), dus we hebben geen CID nummer maar een telefoonnummer.
Zal alles wel meegeven maar hopelijk gaat het interdaad geen weken duren...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Net contact opgenomen met de ombudsdienst voor telecommunicatie, en wat hier op het forum al gesuggereerd werd, hebben ze me daar bevestigd: Dommel is failliet!

Mijn vrouw en ik zijn een "weiniggebruiker" van enkel Dommel Mobiel en twijfelen tussen Orange Kolibrie (gedurende 3 maanden 4 euro per maand), Telenet "Prijs volgens verbruik" (maar 5 euro activatiekosten x2) en JimMobile... Ik ben geneigd om voor deze laatste te kiezen, maar wanneer ik voor meer info bel naar het nummer dat op hun website staat, dan krijg ik een soort lijntest te horen...
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Beste userbasers, edpnet wil hier niet aan lijkplukken doen maar momenteel ontvangen we een grote hoeveelheid oproepen door de stopzetting van de diensten bij operator Dommel/Billi. Indien je jouw Dommel of Billi verbinding wenst over te zetten, vragen we om zo snel mogelijk te bestellen via onze website. Je kan opgeven dat je een actieve verbinding hebt bij Dommel/Billi via deze besteltool.

We zijn ons bewust van de dringendheid en doen al het mogelijke om uw bestelling zo snel mogelijk te behandelen. We kunnen jou echter geen garantie geven op de opleveringstermijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Misschien kunnen we beter alle kritiek en discussies in verband met monopolies en prijsbrekers hier achterwege laten, en deze topic te gebruiken om ervaringen en informatie te delen ten gevolge van deze stopzetting?

Wat betreft porteren van nummers, moeten we misschien een onderscheid maken tussen vaste- en mobiele nummers:
  • Wat betreft de mobiele nummers zal het uitporteren waarschijnlijk geen probleem zijn, gezien alles via Proximus verloopt (en Proximus zit nog altijd bij het CRDC :))
    Ik zou dus inderdaad de raad volgen die hierboven al werd gegeven: ga naar een Shop van Base/Orange/Proximus, vraag daar een nieuwe SIM en start de portatie (met als donor operator "Proximus") ...
  • Het CRDC probleem is waarschijnlijk beperkt tot de vaste nummers. Hier zou ik nog wat afwachten, wellicht komt er wel eerstdaags wel een oplossing. Het BIPT kan toch niet toelaten dat al die nummers "verloren" zijn ...
B.Kafka schreef:Wel vervelend dat het zo kort voor afsluiting pas meegedeeld wordt. En ik heb ook enkele dagen geleden mijn internet voor volgende maand betaald. Krijg ik dat terug?
Indien je betaald hebt via domicilëring, kan je tot 8 weken na de verrichting - zonder enige opgave van reden - de betaling annuleren. Bij de meeste banken kan dat eenvoudig via de Internetbankieren App of web interface. Het geld komt onmiddelijk terug op je rekening.
Als je betaald hebt via een gewone overschrijving, kan je dat niet meer herroepen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Mijn vriendin was enkel voor haar mobiele telefoon klant bij Dommel:
- Ze belde voor ongeveer een goede 6 euro in de maand (verbruikskost telefonie).
- Inzake mobiele data gebruikte ze vooral onze Wifi thuis (die is gratis).
- Occasioneel zette ze de mobiele data via haar provider (Dommel) wel eens aan.

Welke alternatieven raden jullie aan ?
- Mobile Vikings ?
- JIM Mobile (met herlaadkaart)
- Base
- Telenet

In welke zin overdracht van haar Dommel telefoonnummer mogelijk is, lees ik hier verder wel (hoop ik).

Ik ben het zelf eventjes rustig aan het bekijken voor de moment.
Dus Dommel is failliet. Na al die tijd...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”