Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Bababa » 26 Mar 2019, 09:01

Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3128
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor boulder » 26 Mar 2019, 09:07

Hmm, vreemd, ik klikte op die link en kreeg een melding van mijn Avast virusscanner...

phishing.png
Phishing melding bij openen site.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Gebruikersavatar
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 Jun 2006
Locatie: Zuiderkempen
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor splinterbyte » 26 Mar 2019, 09:12

blijkbaar is het enkel voor oudere abos, nieuwe lopen al synchroon...
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 27 Mar 2019, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor CCatalyst » 26 Mar 2019, 09:13

't Zal wellicht nodig zijn om bepaalde targets te halen en de managementsbonussen veilig te stellen.

Dat het niets anders dan een vestzak-broekzak operatie is, is een probleem voor later.

Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Locatie: Beringen
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor crosserke » 26 Mar 2019, 09:14

Heb je WIGO, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4056
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 271 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 545 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Tomby » 26 Mar 2019, 11:23

Bababa schreef:Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot


Was dat al niet op voorhand ? Vrij zeker van. Enige was dat elk van de verschillende diensten een andere startdatum kon hebben.
Ik verschoot ook effen toen ik mijn factuur zag en die ineens bijna 10 euro duurder was. Dan zag ik de uitleg en inderdaad, voordien had elk los stuk (TV, telefonie, Internet) een verschillende startdatum, wat wel heel onnozel was. Was me nog nooit opgevallen.

Maar inderdaad, moest ook direct denken dat het weer een truuk is om effen hun cijfers wat op te krikken, want uiteraard zetten ze de nieuwe periode zodanig dat iedereen wat moet bijbetalen ipv wat terug krijgen :P.
Afbeelding

datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 476
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor datakiller » 26 Mar 2019, 11:25

boulder schreef:Hmm, vreemd, ik klikte op die link en kreeg een melding van mijn Avast virusscanner...


Hier kreeg ik dit ook maar dan met een andere Telenet link.

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Bababa » 26 Mar 2019, 13:13

Tomby schreef:
Bababa schreef:Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot


Was dat al niet op voorhand ? Vrij zeker van. Enige was dat elk van de verschillende diensten een andere startdatum kon hebben.
Ik verschoot ook effen toen ik mijn factuur zag en die ineens bijna 10 euro duurder was. Dan zag ik de uitleg en inderdaad, voordien had elk los stuk (TV, telefonie, Internet) een verschillende startdatum, wat wel heel onnozel was. Was me nog nooit opgevallen.

Maar inderdaad, moest ook direct denken dat het weer een truuk is om effen hun cijfers wat op te krikken, want uiteraard zetten ze de nieuwe periode zodanig dat iedereen wat moet bijbetalen ipv wat terug krijgen :P.

Nee het was nog niet op voorhand. Quote van op de website:


Je betaalde dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit (roze blokjes in het fictieve voorbeeld).
(...) je betaalt dan je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7287
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 538 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor ITnetadmin » 26 Mar 2019, 19:56

Je betaalt ook niet bij.
Ze rekenen gewoon de onvolledige vorige maand af op de nieuwe startperiode, terwijl ze dan ineens ook de nieuwe maand afrekenen.

Er bestaat geen methode om van achterafbetaling naar voorafbetaling te gaan zonder een eenmalige dikkere factuur te krijgen, tenzij ze een periode zouden kwijtschelden.

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 467
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor dragonflo » 26 Mar 2019, 21:53

Ze zijn niet de enige. Edpnet doet net hetzelfde. Daar moet je zelf 14 dagen voor het begin van de te betalen maand betalen.

punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 06 Jan 2011
Twitter: RikLeys
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor punk » 26 Mar 2019, 22:26

Raar. Ik moest bij Edpnet betaald hebben de dag voor de maand waar ik voor betaalde.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor boonpwnz » 26 Mar 2019, 22:29

Bij Orange heb je dit ook zeker als je van tarief veranderd.

Dan is het te zien of je van een hoger naar een lager gaat(factuur is lager dan normaal) of van een lager naar hoger(tarief is hoger dan verwacht)

Bovenstaande klinkt logisch maar is niet zo. Je betaald bv 79 euro voor arend love combinatie en gaat over naar een koala dan betaal je initieel veel minder. Ga je echter omgekeerd dan zal je niet 79 betalen maar 1 maand rond de 90 euro betalen.

Glodenox
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 Okt 2015
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Glodenox » 01 Apr 2019, 11:45

Hier ook zonet ontvangen. Het lijkt me dat men de consument in een zwakkere onderhandelingspositie wilt zetten. Als je reeds betaald hebt voor een dienst is het niet meer mogelijk om een factuur te betwisten en moet je al de factuur van de maand er op gaan weigeren te betalen - waar je eigenlijk wettelijk geen recht toe hebt.

Men had gewoon op het einde van de gebruikelijke periode de prijzen van de andere afgenomen diensten kunnen laten afnemen om gelijk te komen met het vaste internet (dat is bij mij in elk geval de periode die gevolgd wordt), maar dan moesten ze natuurlijk eenmalig een week of twee langer wachten op bepaalde inkomsten.

Heeft er iemand al contact opgenomen met Telenet voor meer informatie waarom ze dit doen? Het BIPT zal waarschijnlijk 0,0 reactie geven hierop?

Voor sommige mensen die net het hoofd boven water houden kan zo'n dikkere factuur voldoende zijn om hen in de schulden te jagen. Zelf zit ik niet in die situatie, maar ik ken er wel enkelen die echt van maand tot maand moeten leven...
Afbeelding Waze BeLux Global Champ

Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: 07 Jun 2006
Locatie: Limburg
Bedankt: 178 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor Sylvester » 3 weken 5 dagen 9 uur geleden (27 Okt 2019, 06:56)

Het verwondert mij dat hierover nog geen topic bestaat...
Telenet heeft gecommuniceerd dat ze éénmalig een hogere factuur gaan sturen om de 'startdatums' van alle diensten gelijk te trekken.
Ben ik nu de enige die hierbij geen goed gevoel heeft, in die zin dat het volgens mij niet klopt.

Ik begrijp wel wat ze willen doen, maar toch wringt er ergens iets... Ze willen alle diensten die op verschillende data gestart zijn, nu rechttrekken naar één datum, meer bepaald één maand op voorhand.
In het beste geval betaal je niets, in het slechtste geval betaal je bijna één maand extra.

Zie ik dat verkeerd of is dat een verdoken middeltje om de kas van Telenet even snel te spijzen...? Als het ECHT is om de rekeningen op één datum recht te trekken, hadden ze natuurlijk ook de datum één maand LATER kunnen nemen in plaats van één maand eerder. Dan zou de factuur eenmalig dalen in plaats van stijgen.

En dan als laatste: wat met het moment dat je opzegt? Dan heb je een volledige maand extra betaald voor iets dat je niet gekregen hebt?
Netjes gezien van Telenet....

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4457
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1442 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor raf1 » 3 weken 5 dagen 8 uur geleden (27 Okt 2019, 07:52)

Sylvester schreef:Zie ik dat verkeerd of is dat een verdoken middeltje om de kas van Telenet even snel te spijzen...?

Klopt, hiermee krikt Telenet haar jaarresultaat voor 2019 op en verminderen ze in 2020 de kosten voor het aanmaken en versturen van facturen. Elk kwartaal verzint Telenet wel een trucje om de inkomsten te verhogen. Het eerste kwartaal van 2020 zal het uitschakelen van analoge kabelradio hen extra inkomsten opleveren, de brave klanten zullen een extra Digibox moeten huren en de iets kritischere klant wordt richting de Vistron DVB-C-radio geduwd.

Sylvester schreef:En dan als laatste: wat met het moment dat je opzegt?

Dan wordt na de opzeg via een eindafrekening het te veel betaalde bedrag teruggestort op je bankrekening.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1420
Lid geworden op: 23 Nov 2008
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor fvhbrugge » 3 weken 5 dagen 8 uur geleden (27 Okt 2019, 08:10)

Ze konden ook het omgekeerde gedaan hebben : éénmalig een lager bedrag facturen.
Dat zou dan in het voordeel van de klant zijn.....
Maar natuurlijk zwaar in het nadeel van Telenet (winst)

Of ook eerlijk: voor datums nà de 15e : een hoger bedrag, en voor datums voor de 15e : een lager bedrag.
Dat heeft geen invloed op de winst.


Zoals he nu doen, is inderdaad het een eenmalige operatie om de winst op te smukken.

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 225 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor bambipower » 3 weken 5 dagen 7 uur geleden (27 Okt 2019, 08:30)

Zo een maatregelen kosten hun enkel maar klanten. Die brief lezen de mensen maar amper, ze worden pas boos als de hoge factuur binnenkomt. Die maatregelen dragen enkel bij aan de zelfmoord van telenet.

Popcorntime
de koe zegt boe

Gebruikersavatar
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 Jun 2006
Locatie: Zuiderkempen
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor splinterbyte » 3 weken 5 dagen 7 uur geleden (27 Okt 2019, 08:39)

Hier hetzelfde bij aanrekening die net binnen is: niet alleen is alles dubbel, maar zijn het nog oude/duurdere prijzen ook nog, tewijl dat ik dit laten aanpassen heb eind september nog. Maandag maar eens bellen...
Goed dat ik geen domiciliering heb...

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor CCatalyst » 3 weken 5 dagen 6 uur geleden (27 Okt 2019, 09:32)

Sylvester schreef:Het verwondert mij dat hierover nog geen topic bestaat...
Telenet heeft gecommuniceerd dat ze éénmalig een hogere factuur gaan sturen om de 'startdatums' van alle diensten gelijk te trekken.


Is het niet gewoon dit: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=55065

Of hebben ze opnieuw nood aan een extra kapitaalinjectie van de klanten om de cijfers op te krikken zodat Porter zijn jaarlijkse bonus kan binnenrijven?

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2856
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 57 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor fluppie » 3 weken 5 dagen 6 uur geleden (27 Okt 2019, 09:59)

bambipower schreef:Zo een maatregelen kosten hun enkel maar klanten. Die brief lezen de mensen maar amper, ze worden pas boos als de hoge factuur binnenkomt. Die maatregelen dragen enkel bij aan de zelfmoord van telenet.

Popcorntime


Ik ben daar niet zo zeker van,heel wat mensen,die een gemiddeld loon verdienen blijken daar heel weinig aandacht aan te besteden,en betalen gewoon.
Het is ook een vorm van luiheid,of onwetendheid,met een muisklik kan men perfect de voorwaarden en prijzen van alle andere providers ook bekijken,maar men is ook bang v/d rompslomp die daarbij hoort,vooral dat er een afspraak met een technieker moet gemaakt worden,en er iemand moet aanwezig zijn bijv. daar kijken veel mensen tegenop.
Alleen mensen die nu vinden dat de prijzen voor hun veel te hoog worden,gaan iets ondernemen.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7287
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 538 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor ITnetadmin » 3 weken 2 dagen 14 uur geleden (30 Okt 2019, 02:14)

Je hebt echt niet meer betaald hoor.
Stel dat je van 15-15 betaalde, en nu van 1-1, dan moest er eenmalig die laatste 15 dagen van de maand overbrugd worden, zodat de nieuwe periode kan starten op de eerste.
Ik neem ook aan dat het boekhoudkundig ook makkelijker is om de bestaande periode ongewijzigd te laten, een eenmalige extra periode tussen te voegen, en dan de nieuwe periode te starten.
Aan het einde van de rit heb je niet meer betaald dan je moest, alleen hebben ze die periodes samengevoegd, wss om meer geld binnen te halen in dat kwartaal en goeie resultaten voor te leggen.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor CCatalyst » 3 weken 2 dagen 9 uur geleden (30 Okt 2019, 07:20)

ITnetadmin schreef:wss om meer geld binnen te halen in dat kwartaal en goeie resultaten voor te leggen.


Inderdaad. Maar dan vergeet je nog het belangrijkste: de managementsbonus verzilveren, wat precies afhangt van die resultaten.

Natuurlijk is dat wel niets meer dan "geleend" geld uit het volgend kwartaal dat ze dan niet meer gaan hebben. Dan gaan ze weer iets anders moeten verzinnen. Of misschien denkt Porter aan opstappen of naar ergens anders gaan binnen Liberty nadat hij nog een vette bonus ontvangen heeft, en het probleem is dan maar voor de volgende. Dat zie je ook nog vaak.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14863
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2555 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 706 keer
Contact:

Re: Aanrekening éénmalig hoger

Berichtdoor philippe_d » 3 weken 2 dagen 6 uur geleden (30 Okt 2019, 09:51)

CCatalyst schreef:
Sylvester schreef:Het verwondert mij dat hierover nog geen topic bestaat...

Is het niet gewoon dit: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=55065

[Mod]
Gezien er hier dus wel al een topic over bestaat werden beide topics samengevoegd
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.12, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.


Terug naar “Breedband nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast