Telenet komt met tv-bundel zonder digicorder: Yugo

Nieuws omtrent telecommunicatie
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Bron Datanews:
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... 28465.html
Telenet lanceert een bundel voor tv en mobiel die afscheid neemt van de digicorder. Televisie blijft bestaan, maar verhuist naar de app. Met het aanbod mikt Telenet op de cord cutters die nog geen afscheid willen nemen van klassieke tv.

Telenet komt met tv-bundel zonder digicorder

Telenet-CEO John Porter © Belga Image

YUGO, zoals de nieuwe bundel heet, is een vast internetabonnement van 200 Mbps (zonder datalimiet) gecombineerd met een mobiel abonnement van 1 of 2 simkaarten die samen 20 gigabyte per maand en 150 belminuten (per simkaart) bieden. Daarbij komt ook de YUGO tv-app, die de digibox vervangt.

Die app bundelt de 20 populairste zenders, maar ook Play (met onder meer HBO-reeksen). Net zoals de 'klassieke' digibox zijn tv-programma's live of tot zeven dagen te herbekijken (6 dagen bij de Medialaan-zenders). Reclame bij uitgesteld kijken is doorspoelbaar (behalve bij Medialaan-zenders, tenzij het om een opname gaat). Opnames gebeuren in de cloud en blijven zestig dagen beschikbaar. Totaalprijs van het abonnement (ongeacht of het met 1 of 2 simkaarten is): 100 euro per maand.
ADVERTISING

Welke zenders zitten in YUGO? Eén, Canvas, ketnet, VTM, Vitaya, Q2, CAZ, VTMKzoom, CADET, VIER, VIJF, ZES, Discovery Vlaanderen, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Nick Jr, VICE, Fox en National Geographic.

Telenet benadrukt dat het geen mainstream product is, maar wel aan de noden beantwoordt van de moderne consument. "Dit is een disruptieve periode in de televisie-industrie. Mensen kijken vandaag anders naar tv," zegt Telenet-CEO John Porter. "Aanvankelijk wezen we daarvoor naar de generatiewissel, maar we zien dat de trend doorheen verschillende generaties loopt. Mensen kijken vandaag anders en zijn daarvoor niet verankerd aan de woonkamer."
Niet enkel op smartphone

"We vergeten het eerste scherm zeker niet. Je kan eenvoudig een programma naar je tv sturen met de cast-knop," zegt Jeroen Bronselaer, marketingverantwoordelijke bij Telenet. Concreet loopt dat via uw Apple TV of Chromecast. Dat laatste apparaatje kunnen klanten goedkoper aanschaffen bij Telenet voor 5 euro.

Het vast internetabonnement is sowieso onbeperkt, maar de content van YUGO die je mobiel bekijkt wordt niet meegeteld in je dataverbruik. Die zero based rating deed het al met Wigo en kreeg de zegen van telecomregulator BIPT.
Product in ontwikkeling

Telenet benadrukt meermaals dat het niet om een mainstream product gaat, maar om een evolutief product die een groep bedient die intussen groot genoeg is.

"We willen nu een zo goed mogelijk product lanceren, maar we blijven bijsturen. Dat wil zeggen dat we kijken of en hoe we nieuwe functies kunnen toevoegen. Maar we voeren ook gesprekken met de zenders over hoe zij dat zien," zegt bronselaer.

Welke functies dat zijn, is nog niet duidelijk. Zo is het nog niet mogelijk om een programma op voorhand te downloaden om onderweg te bekijken, maar dat wordt niet uitgesloten. "Daar wordt over nagedacht", zegt Bronselaer. Ook een tablet-versie van de app is er op dit moment (nog) niet.

Extra interessant voor Telenet is dat nieuwe functies via de smartphone-app makkelijker toe te voegen zijn. "We gaan goed luisteren naar wat gebruikers verwachten, maar we kunnen ook op kortere tijd ontwikkelen. Wil je dat op de digibox doen, dan duurt dat zes tot twaalf maanden om een nieuwe functie toe te voegen, hier kan dat sneller," aldus Bronselaer.
Drie streams

Yugo heeft wel nog enkele beperkingen. Zo is de app om veiligheidsredenen niet beschikbaar op telefoons die gehackt zijn om root-toegang te krijgen. Ook is het momenteel niet mogelijk om nog extra simkaarten aan het abonnement te koppelen.

Wat dan weer wel kan, is tot drie videostreams tegelijk bekijken en de app op vijf toestellen installeren. De gebruikers met een Telenet(YUGO)-simkaart kunnen zowel thuis als op verplaatsing kijken. Maar een derde gebruiker (zelfs als die een Proximus- of Orange- simkaart heeft), kan ook de Telenet-content streamen op zijn toestel, hetzij enkel op het thuisnetwerk via wifi.

Is 100 euro per maand veel voor wat Telenet aanbiedt? Ja en neen. Wie vandaag puur online kijkt kan al voor veertig euro onbeperkt internet krijgen bij de concurrentie. Telenet gooit er natuurlijk Play bij, wat een waarde van 10-15 euro per maand heeft en twee mobiele abonnementen bij die samen 20 gigabyte per maand kunnen gebruiken, en één app die live kijken en opnamemogelijkheden voor 20 zenders samenvoegt.

Voor wie dat optimaal kan benutten biedt dat meer dan wat u apart voor die diensten zou betalen. Samengevat is het aanbod van Telenet niet goedkoop, maar krijgt u er wel flink wat voor in de plaats.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Zeer interessant. Wachten tot het buiten een bundel beschikbaar is...
ooh. shiny.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Naar mijn mening is de 100 euro nog veel te duur voor wat je krijgt en heeft het nog veel beperkingen
- 150 belminuten
- beperkt zenderaanbod
- nieuwe app moet zich nog bewijzen
...
YuGo is een NoGo voor mij!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dit is ook een zeer duur product in vergelijking met WIGO. Ook het feit dat ze geen aparte Apple TV app voorzien, maar weer het cast systeem...

Mij lijkt het de race van de eerste te zijn, want volgens mij komt Orange later dit jaar ook met zo'n aanbod (door hun samenwerking met Medialaan). Ik vind het alvast geen toeval dat ze net nu zo'n product lanceren.

EDIT: lees ik het goed dat Play inbegrepen is in die 100€?
EDIT2: ik zie nog niets op de website van Telenet, vanaf wanneer is dit beschikbaar?
EDIT3: toch gevonden: https://www2.telenet.be/nl/yugo
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een klein stapje in de goede richting, maar dan maken ze er weer een soep van met toch weer zo veel mogelijk 3play diensten er bij in te proppen, gemiste kans. Het is dan ook nog eens duurder dan Wigo omdat ze er die simkaarten bij steken, ik kan totaal niet inschatten of dit een success gaat worden...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Een innovatief product, dat moet ik Telenet nu wel nageven.
Maar de prijs is tegelijk een dikke f*** you naar de klanten :).

EDP kost €35 voor unlimited, al is dat geen 200Mbps.
De rest van de €100 is voor 2 GSM abo's met 20Gb data en 150 minuten bellen.

Bwaa...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En TV (met Play) niet vergeten he...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik vind het persoonlijk ook een hele dure bundel. Voor 3 euro meer heb je al een Wigo abonnement. :?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wat ik nog lees: er komt enkel een smartphone app momenteel, ze moeten nog nadenken over een tablet app, laat staan een native app... Reken er dus maar op dat dit geen succes zal hebben op deze manier...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Hier vind je trouwens het officiële persbericht: https://press.telenet.be/telenet-bouwt- ... smartphone#

Met handig overzichtje:
Afbeelding
Vaganzza schreef:Dit is ook een zeer duur product in vergelijking met WIGO.
Dat lijkt me nog mee te vallen, afhankelijk van je noden uiteraard.

Maar een Wigo, met 2 simkaarten voor €103 lijkt me op sommige vlakken minder interessant.
- Geen Play inbegrepen
- Minder GB: 9GB <-> 20GB

Anderzijds verlies je wel je vaste lijn ( :lol: ), onbeperkt bellen (<-> 150 min) en je goeie oude decoder. Je krijgt er wel een app voor in de plaats.
En het goeie internet hou je.

Het lijkt me geen mainstream product, maar het speelt volgens mij wel in op de huidige tv-ervaring, zeker bij de jongere generaties.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

MrBlueSky schreef: Anderzijds verlies je wel je vaste lijn ( :lol: ), onbeperkt bellen (<-> 150 min) en je goeie oude decoder. Je krijgt er wel een app voor in de plaats.
En het goeie internet hou je.

Het lijkt me geen mainstream product, maar het speelt volgens mij wel in op de huidige tv-ervaring, zeker bij de jongere generaties.

Zou je dit tegen betaling kunnen uitbreiden?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Ik kan dat niet 100% bevestigen, maar ik zou denken van niet als ik dit lees:
Persbericht Telenet schreef:Verder zijn in de bundel per sim 150 belminuten inbegrepen. De doelgroep staat ervoor bekend niet meer frequent te bellen maar vooral te communiceren via WhatsApp en Messenger. Ook deze apps tellen niet mee in de datapot, om de minuten te sparen voor specifieke momenten dat ze toch naar het ‘klassieke bellen’ grijpen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel ik bel niet veel maar vooral lang.

Wat ik anders ga doen is vragen aan al die huistelefoon gebruikers om mijzelf op te bellen dan. Ze bellen toch voor niets.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Tof dat ze met zoiets op de proppen komen.
Maar, als je 50% hiervan wil tegen 50% van de prijs kan het niet want dan steekt het arme Telenet er aan in.
De marges moeten hoog blijven dus het instapppunt is niet interessant voor de meeste mensen denk ik.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

[quote="MrBlueSky"]Ik kan dat niet 100% bevestigen, maar ik zou denken van niet als ik dit lees:

quote]
Klopt gehoord van klantendienst dat het na die 150 minuten normale tarieven van toepassing zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix, 2 simkaarten, internet (zie onderschrift) voor ca 50€/maand! Hard to beat, lijkt mij :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Is een product volledig op maat van millenials, alleen de prijs klopt niet.

Kunnen ze dan binnen enkele maanden weer zeggen dat er "geen vraag" is naar zo'n product en dat de Belg "er niet klaar voor is".
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat gaat ze ditmaal niet lukken, denk ik! VRTNU lijkt al erg op dreef met zijn gratis accounts, terwijl de nieuwe tandem Medialaan/Orange nog geen ijzers in het vuur heeft voorlopig. Nee, het echte vuurwerk moet nog beginnen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wied met die 100 of 150 GB van proximus start kom ik ales alleenstaande zeker niet toe.

Ik zit minstens aan 350 GB
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

CCatalyst schreef:Is een product volledig op maat van millenials, alleen de prijs klopt niet.
Kunnen ze dan binnen enkele maanden weer zeggen dat er "geen vraag" is naar zo'n product en dat de Belg "er niet klaar voor is".
en echte cordcutter heeft geen tv-abbo meer nodig.
die heeft vrt nu, stievie, netflix nodig en de rest vindt ge gratis

en waarom 2 gsm abbo's?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

1207

Good luck om discovery channel ergens te verkrijgen...

Stievie kwaliteit is erg bagger.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

1207 schreef: en echte cordcutter heeft geen tv-abbo meer nodig.
die heeft vrt nu, stievie, netflix nodig en de rest vindt ge gratis
Toch wel, de gemiddelde cordcutter wil een goedkoop OTT aanbod met de essentiele kanalen zonder 100 waardeloze kanalen erbij. Voor specifieke interesses (sport, films, etc) willen ze wel bijleggen in de vorm van add-on pakketten.

Daarnaast wil ook niet iedereen verschillende apps voor verschillende TV-kanalen, sommigen verkiezen een enkele geintegreerde app waarin ze kunnen "zappen" zoals bij een TV.

Maar goed, de gemiddelde cordcutter gaat geen 100 EUR/maand neerleggen voor dit pakket.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vind dit eigenlijk zelfs niet duur om eerlijk te zijn.


Telenet tv 27,10 + edpnet + abnonement 39 euro gsm met 20 GB is 101 euro.

Daarnaast heb je wel Orange die het voor 79 kan doen.

Dusja tis kiezen tussen de pest en de cholera
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:Ik vind dit eigenlijk zelfs niet duur om eerlijk te zijn.
Een startprijs van een product dat vanaf het begin al three-digits per maand is, prijst zichzelf meteen in een premium segment. Maar tegelijk is het aanbod dan wel hetgeen "cord cutters" - mensen die goedkoper kabel willen in ruil voor minder (nutteloze) diensten - vragen.

Ik vraag me echt af welke markt Telenet hiermee probeert te bereiken, en op wat hun marktonderzoek gebaseerd is.

Kwestie van referentie, in de US gaat een equivalent aanbod aan $70/maand.

AT&T Unlimited &More
$70/mo. for one line
Talk, text, and stream with unlimited data and get 35+ channels of live TV on us!
Watch it all on your favorite device
Stream all you want with no overage fees—ever
Unlimited texts from the US to 120+ countries
Mexico & Canada – Unlimited talk, text & data included
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Der is nergens in België een degelijke cordcutter alternatief.

Ik wil 1 zender en daar moet ik minstens 10 euro voor betalen voor baggere kwaliteit en 20-30 euro als ik beetje deftige kwaliteit wil.

Daarnaast kijk ik netflix wat ook 11 euro is.

Dan is het beste alternatief Orange. Maar daar zitten praktisch incompente mensen die ik niet vertrouw om een verhuis van mijn producten te doen aangezizn ik bang ben dat ze zoals een jaar geleden er een potje van gemaakt te hebben.

Dus daarom kijk ik naar Telenet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

de echte en gemiddelde cordcutter :banana:


Het zal wachten zijn op de eerste bevinding die wat verder gaat dan een subjectieve beoordeling van een stream.

Het is alleszins een evolutie waar ze uit gaan leren.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

CCatalyst schreef: Ik vraag me echt af welke markt Telenet hiermee probeert te bereiken
Volgens mij de groep die wel wil cordcutten (omdat het hip is?), maar zoals het de gemiddelde telenetklant betaamt, niet verder kijkt dan zijn neus lang is welke opties beschikbaar zijn.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:EDP kost €35 voor unlimited, al is dat geen 200Mbps.
bij mij 33 € :-D en de upload is wel dubbele van Telenet hé! en liever hogere upload, dan hogere download.

Heb geen Play nodig.

Kies wel zelf iets zoals. Helaas is kwaliteit ook bagger lees ik
https://www.nlziet.nl/nl/
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik vind de prijs nog meevallen. Wij betalen nu 82 bij Orange voor internet, TV en extra data sim + 10 eur bij MV voor mevrouw haar SIM.
Voor 10 EUR meer zouden we geen energievretende digicorder meer hebben, dubbele aan snelheid + play erbij. Zoals in het andere energietopic al aangehaald staat de PC hier toch al ettelijke uren te draaien.
De modem only die hier nog hangt terug actief is ook mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Telenet heeft al een tv-bundel zonder Digicorder: een kabelabonnement van 17,90 euro/maand met een CI+module. Dat werkt op alle tv-toestellen, Yugo werkt op geen enkel tv-toestel.

Wat een grap. Nog maar eens bewezen dat je door alles-in-één producten te kopen, zwaar opgelicht wordt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat op termijn streaming via browser zullen aanbieden.
En opnemen of terugkijken met een CI module lijkt me niet mogelijk. Of toch?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Opnemen is mogelijk met een CI+module. Terugkijk-tv in principe ook, maar in duopolieland moet je dan een Digicorder huren.

Yugo is een product dat geen antwoord biedt op Netflix.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ze moeten eens beginnen met een officiële standalone app voor Apple TV bijvoorbeeld. Want het casten en via airplay is geen full hd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zijn er eigen buiten stievie legale methoden om discovery channel te bekijken?

Want stievie trekt echt op de zak.

Tis de enigste zender waar ik echt nog naar wil kijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boonpwnz

Een TV met degelijke upscaling-chip (mijn Sony Bravia bijvoorbeeld) geeft goede beeldkwaliteit ondanks inkomend SD signaal. Met HD signaal is het dataverbruik daarentegen makkelijk 3x hoger...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@wied

Toch ben ik niet tevreden met die kwaliteit. Zou me wel wat geld besparen dat wel.

Tis kiezen tussen mindere kwaliteit en mindere prijs. Eigenlijk zou dat niet hoeven.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

@boonpwnz: Discovery Channel zit bij TV Vlaanderen LiveTV voor 14,90 euro/maand.

Yugo is trouwens toch niet zo'n schitterende naam:
[youtube]QN4UhS8cFTk[/youtube]
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

raf1 schreef:@boonpwnz: Discovery Channel zit bij TV Vlaanderen LiveTV voor 14,90 euro/maand.
Zou je eigenlijk een abbonement voor enkel tv vlaanderen dus 14,90 kunnen afsluiten en dan gewoon live TV doen?

Of heb je echt schotelantenne etc nodig?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Die vraag heeft Raf in een ander draadje al beantwoord...

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=54781
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zen duidelijk niet meer wakker.

Dat is iets wat ik al concludeerde...

Hmm mss toch nog een optie.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”