Nieuw Proximus aanbod vanaf 17 October

Nieuws omtrent telecommunicatie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

fluppie schreef:
Goztow schreef:Of edpnet met hun promotie. Alleen jammer dat er geen tv bij zit.
Ik weet ook niet hoe het komt dat edpnet geen tv aanbied.Hebben ze daarvoor de toestemming nodig v/h BIPT??,of zijn de regels daarvoor nog niet op punt??(waardoor Proximus veel te veel geld zou kunnen vragen aan edpnet).
In ieder geval is het zo dat Orange Telenet een groot bedrag heeft moeten betalen,voor men kon beginnen met tv aan te bieden.
Nee edpnet zou tv kunnen aanbieden via Proximus of via Telenet maar je moet idd je bussiness case er rond kunnen bouwen in combinatie met de gereguleerde tarieven. Je hebt zo bv snow gehad die tv aangeboden heeft via het gereguleerd prx aanbod maar was niet echt een succesverhaal.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Stevie free + een/canvas zetten egenwoordig veel programma's online (paar maand terug was dit nog niet zo) !
Popcorn hour/netflix voor de films en series.
Satteliet tv (fta).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik ben wat tv betreft heel erg in de verleiding om gewoon ergens een (weliswaar illegale) iptv stream te nemen...
niet dat het betalen voor tv me stoort, maar met die decoders en beperkingen vind ik het een beetje als "je betaalt voor een porsche maar je mag enkel in zone 30 rond de kerk rijden, en tanken bij ons station"

nudat plex bv ondersteuning heeft voor hdhomerun zou ik telenet kunnen nemen, de homerun erop aansluiten, en dan al mijn media mooi over plex laten lopen (wat ik dus wil)... maar telenet eist of een decoder of een niet-ondersteund kaartje...

proximus: het is ffs iptv maar alweer je moet een decoder hebben, terwijl het technisch -denk ik dan- perfect mogelijk is om de iptv stream aan te bieden zonder enige eisen aan klanten, en ook dat zou ik dan weer in plex kunnen integreren.

maar... gezien ik dus eigenlijk betaal voor een dienst die ik niet optimaal mag gebruiken in mijn eigen huis, blijft er enkel nog maar een illegale oplossing over (ja, ik zou met sat kunnen werken en dan een dreambox en het zo omzetten naar iptv in mijn netwerk... maar ook dat is tegen tvv hun regels),
en is dat dan mijn fout? eigenlijk, imho, dus niet.

beetje zoals dat ze morgen sigaretten zouden gaan verbieden in het hele land... is het dan de fout van een verslaafde dat die ze in het buurland gaat zoeken, of is het de fout van degene die iets gaat verbieden zonder een alternatief en/of hulp te bieden?

ik ben sinds kort ook consequent aan het moeite doen om mijn kosten van pxm te verlagen: telefoonlijn overgezet naar ovh (en daardoor nog een dag zonder tv en internet gezeten ook... en mijn 80mbps effectief kwijt, dankuwel proximus), gehuurde decoder binnengebracht en andere gekocht... van 64.95 / maand naar 48.2 / maand aan kosten (ovh hun lijn dus inbegrepen)... besparing van 200 euro / jaar, zonder gespreskosten en klantenkorting mee te rekenen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Zolang ik genoeg heb wat Px Start mij bied, blijf ik.
Heb nog niet opgemerkt dat zij de download snelheid gaan verlagen van max 60 naar 50 Mbps. Vermoedelijk zal ik behouden ik wat ik reeds heb.
Nu heb ik volgende abbo's:
Telenet Digital TV à 25,15 €
Proximus Internet Start à 27,50 €
Ovh Voip à 1,20 €
Totaal 53,85 € / maand
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Welke opties heb je bij Proximus nog als je enkel TV + internet zonder limiet wenst? Vroeger had Comfort Pack Internet+TV geen limiet, maar nu is dat dus 300GB/maand geworden. Het goedkoopste alternatief (bij Px) dat ik zie is een Familus M van €67,- waar een Comfort Pack Internet+TV €55,- kostte. Da's een mooie prijsverhoging :-(
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

EDPnet + Telenet of TVV?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Petervanakelyen schreef:Welke opties heb je bij Proximus nog als je enkel TV + internet zonder limiet wenst? Vroeger had Comfort Pack Internet+TV geen limiet, maar nu is dat dus 300GB/maand geworden. Het goedkoopste alternatief (bij Px) dat ik zie is een Familus M van €67,- waar een Comfort Pack Internet+TV €55,- kostte. Da's een mooie prijsverhoging :-(
elke maand wat moeite doen en gratis volumeblokken aanschaffen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

silencer schreef:Stevie free + een/canvas zetten egenwoordig veel programma's online (paar maand terug was dit nog niet zo) !
Popcorn hour/netflix voor de films en series.
Satteliet tv (fta).
je vergeet 4 en als je wat creatief bent lukken de hollanders en duitsers ook nog

bv
http://schoener-fernsehen.com/tv/stream
beetje primitief, ik geef het toe
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Splitter schreef: elke maand wat moeite doen en gratis volumeblokken aanschaffen...
Maar is dat ook nog een optie bij de nieuwe abonnementen? Of enkel voor de bestaande klanten? Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat bij sommige gebruikers die optie verdwenen is in MyProximus.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Petervanakelyen schreef:
Splitter schreef: elke maand wat moeite doen en gratis volumeblokken aanschaffen...
Maar is dat ook nog een optie bij de nieuwe abonnementen? Of enkel voor de bestaande klanten? Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat bij sommige gebruikers die optie verdwenen is in MyProximus.
De gratis volume packs zijn enkel van toepassing op nieuwe tuttimus en familus packs en op de oude packs (internet comfort in een pack en internet maxi in en zonder een pack). Op het nieuwe internet en tv pack van 55EU en de andere packs en internet start is het 5EU voor 20GB data.

Een handig overzicht vind je hier : https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... olume.html

Schandalig eigenlijk. Ik blijf bij mijn oude comfort pack, ze mogen hun nieuwe tarieven in hun hol steken bij proximus.

Epp korting is trouwens enkel maar geldig bij tuttimus en familus en dus niet in het nieuwe internet en tv pack van 55EU.
Ze bieden trouwens ook geen mobiele data sim maar aan zoals vroeger bij de oude packs (500mb bij comfort - 2gb bij maxi). Bij de nieuwe packs is dit niet meer beschikbaar, ook niet bij tuttimus.

Wat een klucht eigenlijk de nieuwe tarieven.

Ik betaal momenteel een kleine 50EU voor 3p comfort pack (63EU - eigen decoder 8EU - 10% EPP korting).
Tuttimus met mobiel abbo van onbeperkt bellen en 5gb data wordt 100EU - geen tv pakket 8EU - eigen decoder 8EU - 10% = 75EU
Dit komt voor mij dus 25EU duurder uit. Ik begrijp nu orange giga voor mijn gsm :)

Ik ben trouwens van plan om in de toekomst over te schakelen naar orange tv / internet op voorwaarde ze een goede tv app aanbieden voor op de ipad en het digitale tv gedeelte meer interactief wordt.
Dan neem ik tv / internet / orange arend = 39 + 39 + 3 (mobiele sim) = 81EU - 10% op mobiel abbo - (gratis sim gedurende 6 maanden) = ongeveer 78EU maar dan heb ik wel snel internet en 10GB mobiele data.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Idem hier, internet + TV pack zonder limiet en zo'n SIM kaartje met 500 GB en EPP korting. Vaste lijn op OVH. Nieuwe internet + TV pack is een serieuze achteruitgang, downloadlimiet, geen datasim, geen EPP. Van zodra er een downloadlimiet op mijn pack komt ben ik weg naar EDPnet, of misschien al eerder. TV kijken we toch zelden, altijd Netflix, dan trekken we wel ons plan met DVB-T voor de VRT.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Is er bij de nieuwe pakketten nog een korting als je een eigen decoder hebt?
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

In de oude tarieven kreeg je bij een pack een bepaald volume dat je kon gebruiken op een tablet. Deze optie vind ik nergens meer terug. Betekent dit dat je, wanneer je internet wil op je computer, op je smartphone en op je tablet, dat je drie volwaardige abonnementen moet nemen ? Ik ga voor mijn telecom echt geen 100 euro of meer per maand betalen !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

rolandvc schreef:In de oude tarieven kreeg je bij een pack een bepaald volume dat je kon gebruiken op een tablet. Deze optie vind ik nergens meer terug. Betekent dit dat je, wanneer je internet wil op je computer, op je smartphone en op je tablet, dat je drie volwaardige abonnementen moet nemen ?
Inderdaad, de gratis "Internet Overal" SIM kaart is verdwenen in de nieuwe formules.
Deze dienst wordt wel behouden voor de bestaande klanten (packs aangekocht voor 17.10.2016).

De enige optie om internet op PC/Tablet te krijgen zonder extra sim, is de thetering mogelijkheid van je Smartphone te gebruiken.
Petervanakelyen schreef:
Splitter schreef: elke maand wat moeite doen en gratis volumeblokken aanschaffen...
Maar is dat ook nog een optie bij de nieuwe abonnementen? Of enkel voor de bestaande klanten? Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat bij sommige gebruikers die optie verdwenen is in MyProximus.
Voor bestaande klanten verandert er niets. Alle bestaande opties en voordelen worden behouden (snelheden, volumes ...).
Voor nieuwe klanten Internet Comfort + TV is de limiet inderdaad 300GB, zonder de mogelijkheid voor gratis volumeblokken (dus 20GB voor 5€).

Let wel dat je niets wijzigt aan je bestaande packs, want sommige opties zijn niet meer verkrijgbaar sedert 17/10, dus soms is er géén "weg terug"!

Uitzondering: bestaande Internet Maxi en Intense krijgen wel de nieuwe max.snelheden (resp. 100/15 en 100/20).
johcla schreef:Is er bij de nieuwe pakketten nog een korting als je een eigen decoder hebt?
Goeie vraag, dat is mij ook net duidelijk. Ik zal het eens navragen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

1207 schrijft: beetje primitief...

niettemin heel grappig speelgoedje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Inderdaad, de gratis "Internet Overal" SIM kaart is verdwenen in de nieuwe formules.
Deze dienst wordt wel behouden voor de bestaande klanten (packs aangekocht voor 17.10.2016).
De enige optie om internet op PC/Tablet te krijgen zonder extra sim, is de thetering mogelijkheid van je Smartphone te gebruiken.
Nadelen thetering : het gaat trager en je verbruikt zowel batterij van smartphone als van tablet. Ik weet nog een tweede optie : een andere provider kiezen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

rolandvc schreef:Ik weet nog een tweede optie : een andere provider kiezen.
Dat is inderdaad je volste recht, en wellicht in jouw geval de beste keuze?
daydreamke schreef:Schandalig eigenlijk.
Ik begrijp niet wat er schandalig is aan het nieuwe aanbod van PX.
  • - in een vrije markt bepaalt iedere organisatie zelf zijn prijzen, het is aan de klant om er al of niet op in te gaan.
    - voor bestaande klanten verandert er niets.
    - nieuwe klanten hebben de vrije keuzeom de voor- en nadelen van iedere provider te vergelijken, en dan te beslissen.
    - de overheid heeft ervoor gezorgd dat er geen minimum duur meer is (beperkt tot 6 maand), dus als het elders beter is, kan je gewoon overstappen...
What's the problem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

rolandvc schreef:
philippe_d schreef:Inderdaad, de gratis "Internet Overal" SIM kaart is verdwenen in de nieuwe formules.
Deze dienst wordt wel behouden voor de bestaande klanten (packs aangekocht voor 17.10.2016).
De enige optie om internet op PC/Tablet te krijgen zonder extra sim, is de thetering mogelijkheid van je Smartphone te gebruiken.
Nadelen thetering : het gaat trager en je verbruikt zowel batterij van smartphone als van tablet. Ik weet nog een tweede optie : een andere provider kiezen.
Je vergeet nog een groot nadeel. Vele toestellen weten het verschil niet tussen 'echte Wifi' en wifi dankzij tethering. Dat maakt dat die toestellen smossen met data terwijl dat niet zou mogen. Persoonlijk vind ik dat het grootste nadeel.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

cadsite schreef: Je vergeet nog een groot nadeel. Vele toestellen weten het verschil niet tussen 'echte Wifi' en wifi dankzij tethering. Dat maakt dat die toestellen smossen met data terwijl dat niet zou mogen. Persoonlijk vind ik dat het grootste nadeel.
Dank voor de info. Dit wist ik zelfs niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

in W10 kan je dat instellen: "metered connection"
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Neem bijvoorbeeld updates van je OS.
Ik heb een galaxy A3. Een dikke week geleden kreeg ik plots de melding dat android 6 gedownload was, enkel de installatie moest nog gebeuren.
Dus mijn gsm heeft een goeie Gb gedownload zonder dat ik hierachter gevraagd heb, dat was over WiFi. Als je de pech hebt om dat moment WiFi via tethering te hebben kan je hele bundel er door zitten nog voor je het goed en wel beseft.
Idem voor apps als iCloud, google photo, ... Die uploaden allemaal je foto's zodra ze op WiFi zitten.
Er zijn inderdaad toestellen die hier mee weg kunnen, maar niet allemaal. In Android 6 ben ik het nog niet tegen gekomen en in iOS 10 zit het zeker niet.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

philippe_d schreef:Ik begrijp niet wat er schandalig is aan het nieuwe aanbod van PX.
  • - in een vrije markt bepaalt iedere organisatie zelf zijn prijzen, het is aan de klant om er al of niet op in te gaan.
    - voor bestaande klanten verandert er niets.
    - nieuwe klanten hebben de vrije keuzeom de voor- en nadelen van iedere provider te vergelijken, en dan te beslissen.
    - de overheid heeft ervoor gezorgd dat er geen minimum duur meer is (beperkt tot 6 maand), dus als het elders beter is, kan je gewoon overstappen...
What's the problem?
Ik vind het schandalig omdat :

1) het 3p pack 4eu duurder wordt maar er geen extra's worden gegeven
2) niet meer wordt ingezet op het internet overal gebeuren waar proximus vroeger zoveel tamtam heeft rond gemaakt door dat ze gratis mobiele data aanboden.

100eu voor een deftig 4p pack vind jij dit nog normale prijzen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ach, laat ze toch doen.
Stem met uw voeten en stap het af.
Je hebt toch geen "belangen" bij Proximus (geen korting op uw krediet omdat je een internetabonnement bij Prox pakte ofzo <> banksector)?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

cadsite schreef:Neem bijvoorbeeld updates van je OS.
Ik heb een galaxy A3. Een dikke week geleden kreeg ik plots de melding dat android 6 gedownload was, enkel de installatie moest nog gebeuren.
Dus mijn gsm heeft een goeie Gb gedownload zonder dat ik hierachter gevraagd heb, dat was over WiFi. Als je de pech hebt om dat moment WiFi via tethering te hebben kan je hele bundel er door zitten nog voor je het goed en wel beseft.
Idem voor apps als iCloud, google photo, ... Die uploaden allemaal je foto's zodra ze op WiFi zitten.
Er zijn inderdaad toestellen die hier mee weg kunnen, maar niet allemaal. In Android 6 ben ik het nog niet tegen gekomen en in iOS 10 zit het zeker niet.
In de instelllingen kan je instellen dat updates enkel via Wifi gedownload worden, ik dacht dat dit zelfs de standaardinstelling is.
In mijn auto heb ik een gsm die ik als wifi tethering-hotspot ingesteld heb. Mijn gewone gsm verbindt hier dus mee via wifi. Muziek speel ik via Google Music en daarin staat ingesteld dat streaming of download enkel via wifi mogen. In de auto kan ik niet streamen, dus mijn gsm maakt hier dus het ondersccheid tussen wifi via een kabelverbinding en wifi via tethering.
freggy
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer

cadsite schreef:Er zijn inderdaad toestellen die hier mee weg kunnen, maar niet allemaal. In Android 6 ben ik het nog niet tegen gekomen en in iOS 10 zit het zeker niet.
Geen idee of het in standaard Android 6 zit, maar in ieder geval wel in Android 6 OxygenOS: Instellingen - Datagebruik - menu - Netwerkbeperkingen. Daar onder "Betaalde wifi-netwerken" de beperkingen aanzetten voor je wifi-netwerk.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

philippe_d schreef:
rolandvc schreef:Ik weet nog een tweede optie : een andere provider kiezen.
Dat is inderdaad je volste recht, en wellicht in jouw geval de beste keuze?
daydreamke schreef:Schandalig eigenlijk.
Ik begrijp niet wat er schandalig is aan het nieuwe aanbod van PX.
  • - in een vrije markt bepaalt iedere organisatie zelf zijn prijzen, het is aan de klant om er al of niet op in te gaan.
What's the problem?
Met alle respect Philippe, maar in een echt vrije EU markt bepaalt de consument ook waar hij zijn internet wil afnemen. De EU markt is vrij gemaakt voor de telco's, zij hebben alle voordelen (ondermeer fiscaal) maar bijna niet voor de consument. Wij kunnen niet kiezen voor bv. een goedkope NL provider, we moeten eigenlijk kiezen tussen de blauwe of de gele en die zijn niet toevallig meestal ongeveer even duur. Dat is uiteraard niet de schuld van Proximus alleen, ook Telenet zal steeds het duopolie graag behouden.
Je zag dat ook in het dossier van de roamingkosten. Waarom ze niet permanent afschaffen ook bij veelvuldig gebruik ... ? Antwoord van de BE politici: omdat dat onze 2 bekende telco's in gevaar zou kunnen brengen. Eigenlijk zit je langs de kant van de klant met een vorm van economisch marktcommunisme (de staat bepaalt waar je klant moet worden) en dat met al die rechts (liberale) overheden in de EU !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 je moet peren met peren vergelijken en niet steeds naar nederland verwijzen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef:fredo66 je moet peren met peren vergelijken en niet steeds naar nederland verwijzen.
fredo heeft gelijk
je mag naar de buurlanden kijken

wij zitten in Vlaanderen met ene heel ongezond duopolie
politici zijn niet geneigd veel te doen
belgacom is nog steeds een melkkoe van Belgie en Telenet die van Vlaanderen

dus hebben wij in Vlaanderen de hoogste prijzen, de slechtste service, quasi de slechtste hardware,...
en kunnen we er als consument niets aan doen.

belgacom maakte lang reclame met onbeperkte limieten en nu ze zien dat iedereen z'n tv buitensmijt moeten ze dat compenseren.

ik betaal nu 38 euro
een nieuwe klant die hetzelfde als ik wil moet nu, enkel internet en onbeperkte limiet, 48 ophoesten. en neen, met 100GB kom je er niet meer terwijl 5 euro voor 20GB gewoon zuiver profitariaat is.
reken de procentuele prijsverhoging van 38 naar 48 maar zelf uit,
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ok dan moet je zigo en upc vergelijken en dan zie je dezelfde tarieven.
Als je overal in het land dezelfde snelheden wilt leveren.

Anders moet je de operatoren vrijlaten en laten investeren waar ze willen.
Maar dan moet ge erbij nemen da keine gemeenten en al waar niet veel potentieele klantenn zitten dat ze bijna niks hebben.

IK weet nog goed 2 a3 jaar geleden in kassa of radar een bedrijf die glasvezel legde en je kon intekenen voor 5 jaar, als ze genoeg klanten hadden zouden ze het doen, paar maand later resultaat niet genoeg klanten maar de kleine lettertjes zei dat ge wel voor 5 jaar vast zat aan de firma die daar enkel adsl leverde.

je moet eens testen

https://www.prijsvergelijken.nl/interne ... AjDI8P8HAQ

kleine gemeente 4524JE huisnr 50
grote gemeente 1114AG huisnr 10A

enja hier is het ook zo met proxcimus maar niet met telenet
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef: Ik begrijp niet wat er schandalig is aan het nieuwe aanbod van PX.
  • -in een vrije markt bepaalt iedere organisatie zelf zijn prijzen, het is aan de klant om er al of niet op in te gaan.
What's the problem?
Dat het niet echt een gezonde vrij markt is voor de consument:
-Er zijn 2 grote spelers die samen 80-90% of meer van de markt in handen hebben.
-Alle andere spelers zijn qua specificaties en prijs sterk gebonden aan die grote.
-Zelf al kies je voor zo'n andere speler, gelijk de welke, dan komt een deel van je geld alsnog bij de grote terecht, willen of niet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
pdrke
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Tja vanaf volgend jaar gratis roaming. Ze hebben nu dus iets gevonden om hun kosten te recupereren.
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef:ok dan moet je zigo en upc vergelijken en dan zie je dezelfde tarieven.
Als je overal in het land dezelfde snelheden wilt leveren.

Anders moet je de operatoren vrijlaten en laten investeren waar ze willen.
Maar dan moet ge erbij nemen da keine gemeenten en al waar niet veel potentieele klantenn zitten dat ze bijna niks hebben.
de fout is fundamenteler
men had nooit het kabelnetwerk en/of de telefoonlijn moeten cadeau doen aan telenet en proximus.
ja, ik weet dat ze er in absolute euros veel voor betaald hebben maar het blijven peanuts als je de return voor die bedrijven ziet + hun macht die er uit voort vloeit.
met kijk en luistergeld hou je die infrastructuur up to date en stonden we vandaag technologisch verder.

die lijnen hadden in overheidshanden moeten blijven zoals ook de autostrade nooit aan een automerk zal verkocht worden.
Dat is wat er feitelijk gebeurd is en nu zijn we dus aan 2 automerken gebonden en rijden we met rommel uit de jaren 60 rond maar betalen wel die mercedes

een echte concurrent moet in principe eerst kabels en lijnen leggen en dat zal de facto dus nooit gebeuren.
eigenlijk moet je die kabels en lijnen terug nationaliseren en dan heb je pas kans op echte concurrentie, kan natuurlijk niet.

het is nu gewoon wachten op 5g en dan komt alles door de lucht binnen.
dan zou het wel eens heel snel gedaan kunnen zijn met onze 2 grote jongens, als ze niet mee evolueren
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

bij nationalisering van de kabels zal de prijs zeker niet zakken want dat krijg je van die fantatische systemen à la netbeheer elektriciteit.
politiekers zuigen dat dan volledig uit met mandaten en extra taxen op bytes en bits zoals nu op elektriciteit om de staatskas te spijzen.

Of dan komt er een wet om fiber te promoten op het platteland en dan moet de netbeheerder van de kabel dit maar ophoesten waardoor de netkost omhoog schiet...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar ook voor deze formule geld dat het niet voor iedereen goed is
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

1207 schreef:
de fout is fundamenteler
men had nooit het kabelnetwerk en/of de telefoonlijn moeten cadeau doen aan telenet en proximus.
Ik volg de redenering volledig, maar in de praktijk had dat misschien wel de prijzen verder opgedreven (zie energiemarkt met torenhoge aansluit- en onderhoudskosten voor de netbeheerders).
met kijk en luistergeld hou je die infrastructuur up to date en stonden we vandaag technologisch verder.
Zoals in Wallonië? :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

road rebel schreef:
Zoals in Wallonië? :roll:
steek je neus wat verder uit het venster, In Wallonie is de situatie niet veel gezonder als in Vlaanderen (België hé)
Duitsland, Engeland,...
in Frankrijk zie je zelfs bedrijven zelf aangeven en prijs aanpassen als ze bepaalde snelheden (vdsl) niet kunnen leveren.
zie je dat belgacom al doen?
Engeland heeft een uitgebreid dvb-t net en wat in Duitsland al mogelijk is via oa hbbtv, tegen dat dat hier kan zijn we een eeuw verder.

en allemaal ook stukken goedkoper als hier

>100 euro voor een gewoon gezin voor internet, tv en een gsm'ke, ni zwanzen hé
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

1207 schreef:
het is nu gewoon wachten op 5g en dan komt alles door de lucht binnen.
dan zou het wel eens heel snel gedaan kunnen zijn met onze 2 grote jongens, als ze niet mee evolueren
Want bij 5g is er kans op concurrentie? Welke spelers hebben de masten in handen?
Trouwens van elke technologie hebben ze al gezegd dat het de vaste aansluiting ging vervangen, bij 3G en 4G waren daar ook artikels van. Gaat niet gebeuren, of ze moeten technologisch gewoon stil gaan staan met het vaste netwerk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

johcla schreef:Is er bij de nieuwe pakketten nog een korting als je een eigen decoder hebt?
Ik heb het nagevraagd, en je krijgt bij de nieuwe paketten inderdaad ook een korting van €8.00 als je een eigen decoder hebt ...
Proximus schreef:Dat klopt, je mag 8 euro van de totaalprijs in mindering brengen dan. Grt, Heidi
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

1207 schreef: steek je neus wat verder uit het venster, In Wallonie is de situatie niet veel gezonder als in Vlaanderen (België hé)
Ja maar Wallonië heeft nog kijk- en luistergeld en is ±onderworpen aan zelfde voorwaardes als Vlaanderen.
Duitsland, Engeland,...
in Frankrijk zie je zelfs bedrijven zelf aangeven en prijs aanpassen als ze bepaalde snelheden (vdsl) niet kunnen leveren.
zie je dat belgacom al doen?
Engeland heeft een uitgebreid dvb-t net en wat in Duitsland al mogelijk is via oa hbbtv, tegen dat dat hier kan zijn we een eeuw verder.

In Engeland, Frankrijk en Duitsland hebben ze een ander TV verleden waarbij TV als "gratis" en ubiquitair wordt beschouwd, terwijl TV in België al decennia aan kabel wordt gekoppeld (die overigens deels eigendom is/was van de gemeenschap). Het lidmaatschap voor kabel kon je dus als een vorm van belasting zien.
Bijkomend voordeel van die grote 3 landen is dat ze een veel grotere bevolking hebben (en telkens maar 1 taal) waardoor de return to investment voor een -gesubsidieerde- TV aanbod gemakkelijker te verdedigen is dan in ons klein landje met 3 landstalen.

Als je een eerlijk vergelijk zou willen maken met Frankrijk (waar TV=gratis) dan zou je prijs FR = Prijs BE-TVkosten BE. :-) Niemand die dat ooit zal doen natuurlijk.
en allemaal ook stukken goedkoper als hier

>100 euro voor een gewoon gezin voor internet, tv en een gsm'ke, ni zwanzen hé
Gelijk heb je da's verdomd veel geld, ik heb in Nederland gewoond en de kwaliteit van het vaste net was beter (FTTh) maar de prijs niet echt lager en het mobiel aanbod mijlen achter België(mobile vikings). (aLs je nu kijkt ben je aan 90€ voor een 100/100mbit 3P bij KPN en 85€ voor een 60/6 vdsl). Voor 4P met een schamele 1gb mobiele data zelfs 110€. Dan zal je zeggen ja maar er zijn goedkopere providers. Die heb je in België ook (Scarlet).


Ik zou het ook liever anders zien; maar verhuizen zal meer bijbrengen dat wachten op grote veranderingen. Ofwel blijf je in België en "profiteer" je van het gesubsidieerde TV-aanbod van onze buurlanden (=best of both worlds?)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

proximusboyke schreef:fredo66 je moet peren met peren vergelijken en niet steeds naar nederland verwijzen.
Je begrijpt mijn standpunt duidelijk niet. Je mag gerust Nederland schrappen als vb. Mijn punt is: de EU markt is vrij gemaakt voor de telco's maar niet voor de klanten. Voor de klanten is er geen echte vrije keuze in Vlaanderen. En dat geldt niet alleen voor de telecom maar ook bv voor verzekering, banken etc. Kortom, zowat alles wat veel geld kost en maandelijks moet betaald worden ...

Als ik EU belastingen betaal dan wil ik ook als consument een vrije markt. Maar al die gunstige regelingen zijn blijkbaar steeds bijna steeds "one direction" ....
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”