Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Nieuws omtrent telecommunicatie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Unicorn1 schreef:Vrt is niet neutraal.
De vraag is natuurlijk wat iemand verstaat onder neutraal. Is de nieuwsdienst van VTM neutraal? Is De Morgen neutraal? Enkel nog reportages brengen over de eerste sneeuw in Limburg of "het veilige buitenland" is neutraal, maar of mensen dat willen zien?

Dit gezegd zijnde, wat heeft dit alles met het duurder worden van Netflix te maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix lijkt zonder enige hinderpaal zijn prijzen te kunnen verhogen, terwijl één van onze monopolisten (VTM) uit de boot dreigt te vallen omwille van dit veranderend kijkgedrag! Het heeft zeker allemaal met mekaar te maken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

wied schreef:één van onze monopolisten
hu? :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

OK, vroeger waren zij met vier, nu lijken er nog drie over te blijven (PX, TN, VRT). VTM daarentegen moet nu alles uit de kast halen om een stabiele plek te behouden in ons medialandschap. Mede-monopolist of tweederangs-monopolist was mogelijk een betere benaming geweest :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

CCatalyst schreef:Het gaat dieper dan dat natuurlijk. De overtuiging leeft dat bv de berichtgeving veel kritischer is tov bepaalde partijen en veel positiever tov andere. De S&V reportage is een ander voorval dat "has rubbed people the wrong way," niet zozeer omwille van de reportage zelf, wel weer vanuit de overtuiging dat bepaalde strekkingen geviseerd worden en andere niet.
Iedereen heeft een overtuiging en kan zich geviseerd voelen maar calimero's hebben een aangeboren talent hiervoor. De VRT haalt zoveel onderwerpen aan die elke ideologie betreft. Het is wel opvallend dat steeds dezelfden zich niet alleen geviseerd voelen maar ook de kritische stem willen smoren. Zoals al aangegeven is er genoeg gecontroleerd welke onderwerpen en gasten de VRT opvoert, dat is zeer gevarieerd. Mocht dat niet zo zijn zouden de bewijzen toch wel heel eenvoudig te vinden zijn, helaas.

De S&V reportage was een zeer goede reportage die trouwens ook links veel kritiek kreeg. De reportage heeft DV nl ook groot gemaakt. Net zoals de 2e deelname van BDW aan de slimste mens hem een grote populariteit heeft bezorgd. Dat was niet omdat de repo niet deugde maar omdat sommige mensen blijkbaar houden van pure racisten van de goorste soort.Het is de absolute taak om dergelijke uitspattingen te belichten. In de uitzending was er een wederwoord al waren de feiten dusdanig dat er weinig in te brengen viel. Hou er ook rekening mee dat de overgrote meerderheid terecht gedegouteerd was door de pakkende feiten die getoond werden.

Ik betwijfel ook dat de VRT een probleem zou hebben met welke leeftijdsgroep dan ook. VRTnu zal bij de jeugd ook wel populair zijn en niet iedere jongere loopt hoog op met S&V. Mocht VRT echt zo onpopulair zijn bij een grote groep Vlamingen zouden hun kijkcijfers toch geen probleem zijn voor de concurrentie, helaas opnieuw.

Bovendien wordt de VRT geleid door een gepolitiseerd bestuur. Deze bepalen de richting van de VRT. VB/NVA maken de grootste groep uit in dat bestuur, zijn die mensen dan totaal onbekwaam?

Ik ben blij dat je zo eerlijk bent om toe te geven dat bepaalde actoren de VRT gewoon willen afmaken mochten zij vrij de kans krijgen, ook zonder tastbare bewijzen van hun beschuldigingen. Dit duidt aan dat niet zozeer de vermeende partijdigheid HET probleem is maar wel de kritische stem. Is de VRT dan neutraler als ze ineens vriendelijk is voor een bepaalde strekking met lange tenen? Ik denk het omgekeerde. De VRT moet negatieve feiten brengen van zowel links als rechts en dat doen ze.

De VRT kan geen overtuiging bij mensen wegnemen als deze overtuiging niet concreet op feiten is gebaseerd maar louter een subjectief aanvoelen is. Uit bestaande metingen en steekproeven blijkt nergens een bevestiging van dit aanvoelen en zelfs iemand als Jan Becaus (NVA) vindt dat er geen probleem is bij de VRT. De man heeft meer ervaring dan wij en kan moeilijk van partijdigheid beschuldigd worden. Ook zijn vele politici die vroeger op VRT werkten overgestapt naar de politiek maar zelden naar links, zo rood is die burcht dus niet.

De VRT is niet moreel superieur omdat ze terecht bericht over strafbare feiten zoals racisme. Ze is dat ook niet als ze bericht over problemen met Ghelamco. Het is haar taak en plicht dit te berichten en ze zou zwaar tekort schieten mocht ze dat niet doen.

Niemand had de VB-opgang voorspeld, ook VTM niet of de kranten. De regeringspartijen zijn afgestraft incl NVA. BDW zei ooit dat zijn succes mocht afgemeten worden aan de omvang van VB, awel :lol: VRT moet VB niet voorspellen maar erover berichten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

wied schreef:OK, vroeger waren zij met vier, nu lijken er nog drie over te blijven (PX, TN, VRT). VTM daarentegen moet nu alles uit de kast halen om een stabiele plek te behouden in ons medialandschap. Mede-monopolist of tweederangs-monopolist was mogelijk een betere benaming geweest :-D
hu?
Telenet en Proximus zijn distributeurs. Zij verdienen (oa) geld om de content van TV zenders tot bij u thuis te krijgen.
VRT, VTM en nog wat kleinere zijn de contentaanbieders (en soms ook -makers), zij zorgen dat Telenet en Proximus iets te verdelen hebben.
Telenet (distributeur) is wel aandeelhouder van een kleinere speler: SBS (Vier, Vijf, Zes) en schaakt in die hoedanigheid op 2 borden tegelijk.

Telenet en Proximus zijn duopolisten, omdat de overheid via het BIPT zorgt dat er vooral geen concurrentie komt.
VRT en VTM zijn niet bepaald duopolisten, ze zorgen gewoon dat ze veel kijkers hebben door te brengen wat die kijkers willen. SBS scoort ook kijkers met Temptation Island, het feit dat SBS zo klein blijft is gewoon dat ze niet brengen wat de gemiddelde kijker wil zien? Er is ook geen overheidsbemoeienis (zoals het BIPT) die maakt dat de ene zender wel mag uitzenden en de andere niet (VRT, DPG Media en SBS hebben radio én TV licenties).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Lees dit draadje nog een keer door, vooral over de zorg van BBC aangaande streaming diensten en de toekomst...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

wied schreef:Netflix lijkt zonder enige hinderpaal zijn prijzen te kunnen verhogen, terwijl één van onze monopolisten (VTM) uit de boot dreigt te vallen omwille van dit veranderend kijkgedrag! Het heeft zeker allemaal met mekaar te maken...

Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar als VTM (dat gekocht werd door 's lands grootste mediabedrijf DPG Media) uit de boot dreigt te vallen, dan is dat niet de schuld van Netflix, toch? Misschien vindt de modale kijker het aanbod bij Netflix gewoon beter.

Hoe arrogant is het om zelfs maar te denken dat je met een doelgroep van een paar miljoen mensen kan concurreren met een bedrijf dat de hele wereld van streaming content voorziet?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@phil48

Je hebt perfect begrepen dat de kijker de content van Netflix verkiest. Bijgevolg denk ik dat VTM op zoek is naar andere inkomstenbronnen. Zij zijn namelijk geen eigenaar van kabel noch koperdraad, maar hebben aandachtig naar BBC berichtgeving gekeken. Zij lijken daarom eerder hopeloos dan arrogant, en posters als Dizzy e.a. hebben al meerdere keren duidelijk gemaakt dat zij hun businessmodel hoognodig moeten herzien! PX (koperdraad) en TN (kabel) zijn daarentegen perfect voorzien van middelen om de streaming oorlog aan te gaan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef:Iedereen heeft een overtuiging en kan zich geviseerd voelen maar calimero's hebben een aangeboren talent hiervoor. De VRT haalt zoveel onderwerpen aan die elke ideologie betreft. Het is wel opvallend dat steeds dezelfden zich niet alleen geviseerd voelen maar ook de kritische stem willen smoren.
Dan veronderstel je dus dat die overtuiging niet klopt. Zover ga ik persoonlijk niet. Ik spreek me niet uit over of ze al dan niet correct is. Ik stel enkel vast dat ze bestaat, en dat op zich is een mogelijke bedreiging voor het vervullen van de opdracht van de VRT, waardoor ze m.i. dus moet trachten hierop een antwoord te vinden. Of die overtuiging juist of niet is doet er dus niet veel toe, tenzij dan dat het het antwoord makkelijker maakt als die overtuiging effectief niet juist is.
Dizzy schreef:Dat was niet omdat de repo niet deugde maar omdat sommige mensen blijkbaar houden van pure racisten van de goorste soort.
De reactie was dat er framing was, dat er zeer selectief beelden gebruikt werden, die bovendien ook nog eens uit hun context gehaald werden, en hetzelfde voor het recht op antwoord. Opnieuw, of dat waar is of niet, daar spreek ik me niet over uit. Het is wel iets waar de VRT een antwoord op moet en kan formuleren, bv door de ruwe beelden te publiceren evenals de manier en methodes waarop de informatie verzameld werd en hoe vooraf gecommuniceerd werd met S&V. Op dat vlak geldt voor de VRT een hogere standaard dan voor een commerciële omroep, net omwille van dat openbaar aspect. De VRT heeft dit niet gedaan.
Dizzy schreef:Ik ben blij dat je zo eerlijk bent om toe te geven dat bepaalde actoren de VRT gewoon willen afmaken mochten zij vrij de kans krijgen, ook zonder tastbare bewijzen van hun beschuldigingen. Dit duidt aan dat niet zozeer de vermeende partijdigheid HET probleem is maar wel de kritische stem.
De vermeende selectieve kritische stem. Voor de derde keer, ik spreek me over de waarheid niet uit, ik stel alleen vast dat ze bestaat.
Dizzy schreef:Ook zijn vele politici die vroeger op VRT werkten overgestapt naar de politiek maar zelden naar links, zo rood is die burcht dus niet.
Dit lijkt me niet iets waaruit je op basis van enkele voorvallen een conclusie kunt trekken. Bovendien gaat het dan ook quasi uitsluitend over schermgezichten. Welke lidkaarten het personeel dat bv op de redacties werkt op zak heeft, dat weten we niet, en hoeven we ook niet te weten. Hun taak is immers om de berichtgeving los van hun persoonlijke voorkeuren te brengen. Als er aantijgingen zijn dat dit niet het geval is, is het wel de taak van de VRT om dit voldoende te kunnen weerleggen, en dat gaat verder dan wat cijfertjes te publiceren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Herlees eens wat je net geschreven hebt?
Hoe kan de VRT bewijzen wat er niet is? Academisch onderzoek toont aan dat de berichtgeving evenwichtig is, als er langtenen zijn die er toch problemen mee hebben, ligt het probleem bij de langtenen, niet bij de VRT! Wat moeten ze dan doen om de langtenen tevreden te stellen? Alle persoonelijke gegevens van VRT personeel publiekelijk beschikbaar maken, zodat de langtenen zelf kunnen oordelen of er een bias is of niet? Want de langtenen staan boven academisch onderzoek?
Het is een soort antivaxxer discussie: we zijn compleet afhankelijk van de pharma, maar vaccins vertrouwen we niet, ondanks het overweldigdend academisch bewijs. Kruip dan terug in een grot hé :) en behandel etterende wonen met eendenkak die geoogst is volle maan :bang: .

De reportage volgend op die van S&V ging over Woningent. Heb je daar zoveel gepruttel over gehoord? Woningent is ondertussen al veroordeeld, op een proces over de laakbare praktijken van S&V moeten we blijkbaar nog wat langer wachten... Misschien moeten de langtenen nu ook van hun oren maken dat het schandalig is dat ze nog steeds de dans ontsprongen zijn :)?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

heist_175 schreef:Hoe kan de VRT bewijzen wat er niet is? Academisch onderzoek toont aan dat de berichtgeving evenwichtig is, als er langtenen zijn die er toch problemen mee hebben, ligt het probleem bij de langtenen, niet bij de VRT!
Als openbare omroep gelden er andere standaarden, je moet nederig zijn en moet je ook van dingen die er "niet zijn" kunnen bewijzen dat ze er niet zijn. Als openbare omroep zijn je klanten niet de bedrijven en hun reclamebudget, maar wel de Vlaamse burger. Opnieuw, of het er is of niet doet er zelfs niet toe. Het probleem is niet dat de VRT al dan niet partijdig is, het probleem is dat dit hen aangewreven wordt door een deel van de Vlaamse burgers. Het probleem is dat een deel van de klanten ontevreden is. Of dat terecht is of niet, dat is bijzaak.

Natuurlijk zal de VRT nooit iedereen tevreden kunnen stellen. En natuurlijk moet de VRT ook niet elke aantijging van een individuele burger gaan ontkrachten. Maar als er echter al jarenlang een aanhoudende kritiek is waarvan het onderhand al duidelijk is dat die door meer dan 3 man en een paardenkop gedragen wordt, dan is dat volgens mij wel een probleem. Maar als de VRT, zoals jij, zegt dat er "geen probleem" is, dan denk ik dat ze fout zijn en dat ze op termijn de gevolgen van die inschattingsfout zullen dragen.

Eenmaal je aanvaardt dat er een probleem is, moet je naar een oplossing op maat zoeken. En hier gaat het ook weer mis. Iedereen die wat mensenkennis heeft, weet dat de groep die de VRT die partijdigheid verwijt, ook wantrouwig is tov academici, in het bijzonder die van de VUB en in iets mindere mate de UGent/UHasselt. In de KUL en UA is het vertrouwen groter. Studies van de VUB gebruiken om het tegendeel aan te tonen is hetzelfde als die burger vierkant in het gezicht uitlachen. Dat is dus wat ik bedoel met een connectie te zoeken met die mensen. Niet de morele superieuriteit uitstralen, wel open staan voor de mening en de discussie durven aangaan.

Als de VRT meent dat ze zich niet moet verantwoorden tov de burger, mij eender, maar dan niet meer met mijn belastingsgeld.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Men kan geen enkel bewijs vinden van ernstige vooringenomenheid of partijdigheid maar omdat sommigen elkaar ophitsen en beschuldigingen blijven herhalen moet de VRT daar nog meer tijd en belastingsgeld in steken? Ik wil dat de VRT hun dotatie gebruikt om hun taken uit te voeren en dat is niet complotdenkers en andere calimero's tevreden proberen te stellen. Er zijn trouwens acties geweest om de zogenaamde oververtegenwoordiging te meten/bewijzen... maar ze lieten telkens zien dat er van een probleem geen sprake was. Weggesmeten geld dus. Zelfs Vandenbroucke bleef geen geld opbranden :lol:

Het feit dat zowat elke partijvoorzitter soms ontevreden was, is het beste teken dat de VRT wel degelijk gevarieerd en neutraal bericht. Het feit dat zelfs verkozenen van NVA zeggen dat de partijdigheid op de werkvloer geen issue is, is een ander. Daarnaast is er nog het bestuur dat zeker niet extreem links is :lol: Het is dus niet omdat sommigen spoken zien, dat je geld in spokenjagers moet steken.

De repo over S&V was duidelijk genoeg, het aantal feiten ernstig en verontrustend. Vergeet niet dat S&V zelf vragende partij was en oorspronkelijk zeer uitkeek naar deze repo. Pas toen men hun mooie enscenering doorprikte was het ineens een probleem. S&V is trouwens zeer goed weggekomen en ipv dat DV in de bak zit, zit hij nu subsidies te slurpen van u en ik tussen de elite. S&V zou de VRT eigenlijk moeten bedanken achteraf bekeken omdat de Vlamingen zich zo laten kloten waar ze bij staan. S&V had uiteraard graag een promo-repo gehad maar dan hadden ze een niet kritische zender moeten gebruiken.

Als er zodanig veel linkse mensen op de VRT zouden werken EN die bovendien hun werk niet doen door partijdigheid denk ik dat het zeer eenvoudig zou moeten zijn om dat klaar en duidelijk te bewijzen, men blijft hierover echter bewust vaag en spreekt over gevoel/overtuiging. Als het zo duidelijk zou zijn dan lagen de bewijzen voor het rapen. Tot nu toe heb ik enkel tegenbewijzen gezien en een zeer slecht gekozen argument over S&V. VRT bewijst elke dag dat ze wel degelijk alle aspecten belichten want dagelijks zie we berichten over linkse, rechtse en centrumaangelegenheden.

De VRT moet vooral niet nederig zijn en ik vind het zelfs zeer goed en gezond dat ze stekelig zijn. Ik wil geen Telekak-repo's over sensationele zaken maar wel diepgravender uitzendingen zoals oa over S&V. Dit was relevant en moest dus gebracht worden, ongeacht aan wiens tenen werden getokkeld. Bij Ter Zake wil ik strenge interviews die de ministers doen schuifelen op hun stoel, geen vooraf voorbereide show op VTM waarbij nog een grap als afsluiter de Dag Allemaal-sfeer moet afronden. Als bepaalde mensen niet meer in een programma of krant wensen te schrijven dan zegt dat veel over die mensen. Als zo iemand de redactie afdreigt om iemand te ontslaan omdat de mening te scherp is in zijn ogen dan is dat gevaarlijk. Ik stel dan de krant/zender veel minder in vraag dan zo'n gedrag. Als er echt een probleem is dan is daar het gerecht voor maar men misbruikt liever de macht.

Nogmaals, als het zogenaamde probleem echt was en zo ernstig en breed gedragen dan was het vanzelf opgelost. Er zou geen mens meer naar VRT kijken, helaas kan de commerciële/privé niet goed volgen. Uiteraard zijn veel mensen beter in het beschuldigen van anderen dan eens in eigen boezem te kijken. Het is de schuld van... is een ellenlange lijst maar nooit staan ze er zelf tussen. Is het de schuld van de VRT dat de regering afgestraft is? Is het de schuld van de VRT dat VB populairder werd? Is het de schuld van de VRT dat we met -12 miljard zitten ipv dat men ons de money kwam showen? Is het de schuld van de VRT dat Netflix bestaat en dat mensen minder tijd hebben voor TV(reclame)? Zijn het niet de commerciële zenders die de reclamecitroen wat te ver uitgeperst hebben? Neen, het is allemaal de VRT :bang:

Nog iets, als zovelen ontevreden zijn en veel rechtser denken dan de VRT. Waar is in godsnaam dat rechtse alternatief? Waar is de rechtse zender, de rechtse kwaliteitskrant,... Al wat men heeft zijn amateuristische initiatieven die uitblinken in 1 ding, de bal geregeld totaal misslaan incl het verspreiden van fake nieuws, soms zelfs bewust. Wie liever Doorbraak op Palieterke volgt om mee te zijn mag dat van mij maar ik denk niet dat het aantal calimero's en spokenjagers gaat verminderen. U opsluiten in uw eigen bubble is nooit verstandig maar toch sturen sommigen daar naartoe. Als de groep zo groot zou zijn dan was er toch geld en mensen te vinden voor een kwalitatief alternatief, helaas.

Neen, VRT is niet perfect en ja, ze maken soms fouten... maar dat is iets heel anders als een groot links complot of vooringenomenheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef: Nogmaals, als het zogenaamde probleem echt was en zo ernstig en breed gedragen dan was het vanzelf opgelost. Er zou geen mens meer naar VRT kijken, helaas kan de commerciële/privé niet goed volgen.
Goh, er zijn natuurlijk ook mensen die resoneren bij die vooringenomenheid (als dat ook effectief aanwezig is, ik zeg niet ja of nee). Kijk maar naar het succes van Fox News en zijn linkse tegenhanger MSNBC/CNN. Dus daarop kan je niet afgaan.
Dizzy schreef:Ik wil dat de VRT hun dotatie gebruikt om hun taken uit te voeren
Nochtans is het bereiken van zoveel mogelijk Vlamingen net hun taak. En "bereiken" interpreteer ik als "verbinding vinden," anders is het een staatszender. Dat ze nooit iedereen gaan kunnen bereiken is natuurlijk een feit, maar als er een probleem is met een bepaalde groep mag dat ook niet onder de mat geschoven worden.

En zo kunnen we blijven argumenteren. Wat we hier eigenlijk aantonen is hoe moeilijk het is om een échte openbare omroep te zijn vandaag de dag, in een samenleving die mondiger en meer gepolariseerd is dan vroeger, in een maatschappij waarin partijen die een openbare omroep niet dragen steeds meer aandeel winnen, en met een budget dat alleen maar zal blijven krimpen. Stilaan mag je je echt wel afvragen of ze nog wel haar opdracht kan waarmaken, en zoja, of het nog wel wenselijk is, of dat er een beter alternatief mogelijk is. Andere ontwikkelde landen hebben het concept van de openbare omroep mede om die redenen vroeger al vaarwel gezegd. Op basis van het verleden ziet het er echt niet goed uit voor de VRT als de peilingen van vandaag de realiteit van morgen worden. Time will tell.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kunnen we dan nu terug naar het Topic? Alles op de laatste pagina heeft absoluut niets meer te maken met het originele gegeven. Politieke reacties, recht over meningsuiting etc horen thuis in een ander gedeelte van het forum. Vond het een interessant topic tot...

Vermits we als mods al reacties krijgen dat we niets meer mogen ondernemen zou het handig zijn als iedereen zich gewoon min of meer aan het juiste onderwerp houdt.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Vanaf wanneer gaat dit nu eigenlijk in gaan? Ik heb nog altijd geen communicatie van Netflix ontvangen hierover...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

De ganse discussie is on topic gebleven want het gaat om Netflix en de Vlaamse Netflix als reactie hierop. De politieke krachten achter deze keuze zijn zodanig evident dat ze niet bespreken onmogelijk is. Deze topic is een uitstekend voorbeeld van hoe politiek in veel maatschappelijke en zelfs technologische onderwerpen verweven zit en niet zomaar gescheiden kan worden. De prijsstrategie van Netflix en de lokale reacties hierop zijn dus volledig on topic.
CCatalyst schreef:Goh, er zijn natuurlijk ook mensen die resoneren bij die vooringenomenheid (als dat ook effectief aanwezig is, ik zeg niet ja of nee). Kijk maar naar het succes van Fox News en zijn linkse tegenhanger MSNBC/CNN. Dus daarop kan je niet afgaan.
Ik geloof niet dat enkel linkse mensen naar VRT kijken en enkel rechtse naar VTM want dan zouden de commerciële zenders minder problemen hebben. Als deze redenering zou kloppen dan zou Vlaanderen overwegend links zijn :lol:

Het is niet de taak van de openbare omroep om te verbinden. Het is hun taak om te informeren en cultuur te verspreiden. Dat informeren gaat over ALLE onderwerpen. Zwijgen over bepaalde zaken omdat sommige die boodschap niet graag horen gaat zelfs in tegen hun opdracht. De polarisatie is inderdaad een feit maar de VRT kan net door alle boodschappen te brengen hier tegenin gaan. Het feit dat aan beide kanten lange tenen zijn is een teken dat ze dat ook doet.

Het feit dat ze populair blijven is een ander significant teken van de gezonde openbare omroep die wij nog hebben. Dat in andere landen de publieke omroep onder druk staat is eerder een sein om onze sterke openbare omroep niet ook om zeep te laten helpen door lichtgevoelige krachten.

Er zijn alternatieven voor de openbare omroep. Landen met enkel commerciële zenders zijn zeker niet beter qua aanbod en zeker niet op gebied van diversiteit van opinies in de programma's. Een ander alternatief is het topic-onderwerp, Netflix. Wordt de rechte kiezer er beter van als we enkel nog streamers hebben met vooral buitenlandse producties?

Punt is dat problemen niet verdwijnen door ze niet te bespreken, dat geldt zowel voor de Netflix discussie als de discussie over politiek in de topics.

Als Netflix zijn prijzen denkt te kunnen verhogen is dat niet omdat ze bang zijn van de "dreiging" van een Vlaamse Netflix of de concurrentie van andere streamers, integendeel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Rke schreef:Vanaf wanneer gaat dit nu eigenlijk in gaan? Ik heb nog altijd geen communicatie van Netflix ontvangen hierover...
Is op dit moment enkel voor nieuwe klanten, dacht ik. Bestaande klanten zullen later op de hoogte gebracht worden. Hier in elk geval ook nog niets van Netflix gehoord hierover.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix heeft mij niets bericht, maar in mijn account staan de nieuwe prijzen duidelijk weergegeven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Graag on topic. Ik begrijp de relevantie niet tussen een prijsverhoging van het Amerikaanse Netflix en een zogenaamde 'Vlaamse Netflix', VRT, politiek, links of rechtse strekking, enz... in dit onderwerp.

Ik heb in de voorbije week mijn Netflix account aangepast van 4 naar 2 TV's en de prijsverhogingen waren wel degelijk onmiddellijk zichtbaar en zo vermeld.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik begrijp de relevantie niet...

Misschien een keer aandachtiger herlezen kan helpen :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik begrijp de relevantie alvast niet.

WAt een prijsverhoging van een algemene dienst te maken heeft met een lokaal probleem :roll: En daarbij de politiek te betrekken terwijl deze prijsverhoging vermoedelijk puur om delen duurder te maken.

Enkel de laatste zin van de laatste post van dizzy is imo voor mij on topic de rest is bullshit.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boonpwnz schreef:Ik begrijp de relevantie alvast niet.
WAt een prijsverhoging van een algemene dienst te maken heeft met een lokaal probleem :roll: En daarbij de politiek te betrekken terwijl deze prijsverhoging vermoedelijk puur om delen duurder te maken.
Netflix zou wel oliedom zijn om de lokale context niet in de prijzen te reflecteren. Mochten ze, zoals sommigen hier suggereren, de lokale context niet meenemen in hun prijszetting,
- zou de prijs overal dezelfde zijn
- zouden introducties veel meer op logische features (ondertitels beschikbaar ja/nee)
Dat is duidelijk niet het geval, dus ik zou durven concluderen dat Netflix wel degelijke de lokale context in rekening neemt bij het bepalen van prijsstrategie etc.

De lokale context betekent:
- politiek klimaat
- providers
- andere zenders
In alle 3 de bovenstaande domeinen heeft de politiek een dikke vinger in de pap.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boonpwnz schreef:Ik begrijp de relevantie alvast niet.

WAt een prijsverhoging van een algemene dienst te maken heeft met een lokaal probleem :roll: En daarbij de politiek te betrekken terwijl deze prijsverhoging vermoedelijk puur om delen duurder te maken.

Enkel de laatste zin van de laatste post van dizzy is imo voor mij on topic de rest is bullshit.
So true. Mods zouden misschien eens de borstel doorheen het onderwerp kunnen halen, om het politieke gezever weg te borstelen.

Lijkt mij een gewone normale verhoging van het Netflix abo te zijn, iets wat we overigens al meerdere keren hebben meegemaakt bij onze internet/tv aanbieders en toch trouw, zij het ietwat knarsetandend blijven betalen. Overigens ga ik voor die luttele euro niet op de toppen van mijn tenen gaan staan, want er is bij mijn weten geen online streamingdienst die alle series en films met Nederlandse ondertitel aanbied aan het publiek.

Je hoeft er echt, denk ik, niet meer achter te zoeken.
Overigens heeft Netflix vorig jaar in Mei ook hun 2 streams prijs in de USA verhoogt van $10.99 naar $12.99.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

heist_175 schreef: Netflix zou wel oliedom zijn om de lokale context niet in de prijzen te reflecteren. Mochten ze, zoals sommigen hier suggereren, de lokale context niet meenemen in hun prijszetting,
- zou de prijs overal dezelfde zijn
- zouden introducties veel meer op logische features (ondertitels beschikbaar ja/nee)
Dat is duidelijk niet het geval, dus ik zou durven concluderen dat Netflix wel degelijke de lokale context in rekening neemt bij het bepalen van prijsstrategie etc.
Heu, dat ze in andere landen misschien een pak minder verdienen laat je even buiten beschouwing? Ik heb die rekening hier al eens gemaakt he. Als ze op een ander marktaandeel willen pakken, dan zullen ze hun prijzen lager moeten houden omdat de levensstandaard er ook een heel stuk lager is. Heeft volgens mij nu eens echt geen bal te maken met politiek, wel met hoeveel poen wij maandelijks gestort zien worden.

https://www.comparitech.com/blog/vpn-pr ... flix-cost/

Vooral de laatste tabellen zijn opmerkelijk...

Blijkbaar zitten we nergens in het duurste, maar zeker ook niet in het goedkoopste dus ja, er zit duidelijk nog vet op.

Bij Netflix doen ze niets meer of niet minder dan wat Telecom providers hier ook doen. Elk jaar paar euro er bij, omdat het kan.

Wat de borstel door een topic halen betreft, daar doe ik niet meer aan mee. Het enige waar ik me nog aan waag is spam berichten weghalen, dat is het enige waar een mod hier blijkbaar nog goed voor is. Op al de rest volgt toch hevige commentaar. CENSUUR!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Sommigen (na edit) maken hier de verkeerde veronderstelling. Netflix zal zich weinig aantrekken van wat men in Vlaanderen denkt te moeten/kunnen doen. Het is omgekeerd dat de relatie er wel degelijk is. De Vlaamse Netflix is een directe reactie op Netflix en Co en dat wordt ook zodanig gecommuniceerd. De keuze om met dit project te starten en al de politieke inmenging erbij heeft dus alles te maken met Netflix.

Ten tweede is de prijszetting van Netflix een richtpunt voor de prijs van de Vlaamse Netflix want wie gaat zich hierop abonneren als je voor veel minder de real thing kan kopen. Kortom alle aangeraakte punten zijn volledig on topic.

Off-topic: dat sommige de boodschappen die hen niet zint willen bannen zijn een prachtig voorbeeld van de lange tenen die aangehaald zijn. Sommigen roepen nog liever op tot censuur dan tegen on topic argumenten in te gaan, waarom oh waarom toch :lol:
Laatst gewijzigd door Dizzy 26 jan 2020, 12:13, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

We maken hier de verkeerde veronderstelling...

SOMMIGEN doen dat, ja...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Slafes schreef:
heist_175 schreef: Netflix zou wel oliedom zijn om de lokale context niet in de prijzen te reflecteren. Mochten ze, zoals sommigen hier suggereren, de lokale context niet meenemen in hun prijszetting,
- zou de prijs overal dezelfde zijn
- zouden introducties veel meer op logische features (ondertitels beschikbaar ja/nee)
Dat is duidelijk niet het geval, dus ik zou durven concluderen dat Netflix wel degelijke de lokale context in rekening neemt bij het bepalen van prijsstrategie etc.
Heu, dat ze in andere landen misschien een pak minder verdienen laat je even buiten beschouwing? Ik heb die rekening hier al eens gemaakt he. Als ze op een ander marktaandeel willen pakken, dan zullen ze hun prijzen lager moeten houden omdat de levensstandaard er ook een heel stuk lager is. Heeft volgens mij nu eens echt geen bal te maken met politiek, wel met hoeveel poen wij maandelijks gestort zien worden.
https://www.comparitech.com/blog/vpn-pr ... flix-cost/
Een Nederlander betaalt minder dan een Belg voor Netflix en toch ligt het GDP per capita in NL hoger dan in BE (BE: $47K - NL: $53K).
Het zou me wel dom lijk dat zelfs een multinational geen rekening houdt met de lokale context.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Eigenlijk is het heel eenvoudig, de vraagprijs van de Vlaamse Netflix zal lager liggen dan die bij het echte Netflix.

Het enige doorslaggevende argument (of ze al dan niet veel klanten komen) zal echter zijn wat er in het aanbod zit. Voldoet dat, dan is er kans op een succes. Valt het aanbod tegen, dan sterft het een vroege dood.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

heist_175 schreef: Een Nederlander betaalt minder dan een Belg voor Netflix en toch ligt het GDP per capita in NL hoger dan in BE (BE: $47K - NL: $53K).
Het zou me wel dom lijk dat zelfs een multinational geen rekening houdt met de lokale context.
Volgens de website die ik doorstuurde kost het in Nederland per titel meer dan in België omdat het aanbod kleiner is.

Het is maar welke cijfertjes je wil gebruiken om je gelijk te halen natuurlijk. :D

In alle geval, het laat wel duidelijk zien dat er in landen met een laag inkomen ook een lagere vergoeding voor Netflix wordt gevraagd en in landen met een hoger inkomen vraagt men meer. Zwitserland is bvb nog duurder. (op uitzonderingen zoals Iran en Irak na. :) )

"Top 10 most expensive places to get Netflix
In contrast to the above, the most expensive monthly subscriptions for Netflix are found in the below areas, which, if you look closely, are primarily made up of Nordic countries and their neighbors.

According to these statistics, if you live in Switzerland, you’re paying 37, 43, or 45 percent more than average for a basic, standard or premium plan, respectively. This is over 80 more per plan than Colombians."

Zowel NL als BE staan niet eens in de top 10 van de duurste landen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Sommigen opperen dat de prijs van de Vlaamse Netflix lager zal zijn maar dat is te betwijfelen. Het aanbod van TN en PX is bvb duurder. Deze diensten kosten immers geld, zeker als men zelf series wil maken. Als de prijs lager is dan de streamers zal er een groot operationeel verlies zijn bij de start.

Vergeet ook niet dat men vanaf nul begint en men mensen moet overtuigen om te betalen voor wat men voorheen gratis kreeg. Zonder de VRT is het idee financieel een doodgeboren kind maar DPG denkt de brave Vlamingen nog eens goed in het zak te kunnen zetten voor eigen belang en de Vlaamse regering is hem daarbij ter wille. Toeteren over een sterke openbare zender maar via achterkamers de boel saboteren. Dit klinkt waarschijnlijk ook bekend in de oren bij de Lijn :lol:

Het is vandaag staking op de VRT over deze zaak. Daarbij las ik dit artikel over de tevredenheid over de VRT. Dat valt net zoals de kijkcijfers reuze mee.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~a118d8ff/

Minder goed nieuws was er te lezen over het rapport van de onafhankelijke bemiddelaar en de rol van Van Claes daarin. Claes zou zeer dure contracten geven aan bevriende regisseurs en dat geld zou zelfs deels via het bouwbedrijf van zijn vrouw terugvloeien... naar Claes. Dat de voorzitter, die als enige op de hoogte was van de inhoud van het verslag, deze man blijft beschermen is op zich een reden voor ontslag. De CEO werd integendeel snel ontslagen en dat net voor deze zaak voor het bestuur over de inhoud van het rapport zou horen. Kortom, de Vlaamse regering heeft met haar bemoeienis bij de VRT er een stinkend potje van gemaakt waarbij flagrante fouten niet worden aangepakt maar toegedekt :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Naar BV's kijken die, na een dure reis naar Zuid-Afrika, hun (meestal) nietszeggende verhalen komen doen!!! Is dat wat een kritische kijker wil van onze vlaamse TV trots? Arm vlaanderen dan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Persoonlijk ben ik niet zo wild van programma's met BV's maar de markt denkt er blijkbaar anders over, alé soms meer dan 1.000.000 Vlamingen. De meerwaardezoeker kan nog altijd terecht bij "Help, mijn borsten staan online" :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Minder goed nieuws was er te lezen over het rapport van de onafhankelijke bemiddelaar en de rol van Van Claes daarin. Claes zou zeer dure contracten geven aan bevriende regisseurs en dat geld zou zelfs deels via het bouwbedrijf van zijn vrouw terugvloeien... naar Claes. Dat de voorzitter, die als enige op de hoogte was van de inhoud van het verslag, deze man blijft beschermen is op zich een reden voor ontslag. De CEO werd integendeel snel ontslagen en dat net voor deze zaak voor het bestuur over de inhoud van het rapport zou horen. Kortom, de Vlaamse regering heeft met haar bemoeienis bij de VRT er een stinkend potje van gemaakt waarbij flagrante fouten niet worden aangepakt maar toegedekt :bang:
In een bananenrepubliek noemen ze dat corruptie, in Vlaanderen gebeurt het onder het goedkeurende oog van de regering.
Is mijn vergelijking met Malta nog steeds overdreven? Daar zijn dat soort toestanden ook schering en inslag, alleen hebben ze in Malta bijkomend een journalist doen ontploffen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zoals echte "tsjeven" betaamd werd de aandacht verschoven van misdadig(?) VRT bestuur naar besparingsplannen van de regering! Handig misschien, maar iets te doorzichtig hopelijk :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Van den Brande is inderdaad glibberiger dan een slang MAAR de vertegenwoordiging van de regering in de rvb is zodanig dat men niet de handen in onschuld kan wassen. We hebben de rvb vol met politiekers of aanhangsels ervan gestoken en nu kijken sommigen op dat er politieke spelletjes gespeeld worden :lol:

Oh ja, en wie plaatst Van den Brande op die cruciale positie? De Vlaamse regering!

Zie je bij Netflix zoveel politici in de rvb?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Als ik me niet vergis was het diezelfde Van den Brande die indertijd beweerde "alles wat we zelf doen, doen we beter"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

wied schreef:Als ik me niet vergis was het diezelfde Van den Brande die indertijd beweerde "alles wat we zelf doen, doen we beter"...

Is dat niet de beroemde Roger van "Dobbit TV".

Hij zegt altijd "en onthou, alles wat je zelf doet, doe je beter".
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Sorry, Gaston Geens was de spreker die ik in gedachten had :oops:
PS: inmiddels hebben we 6 regeringen, en het gaat nog steeds niet beter...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Neen, het gaat absoluut niet beter, integendeel. Vandaag was dit de reactie op een uitnodiging voor Van den Brande om de boel te komen uitleggen in het parlement van de regeringspartijen:
‘We moeten als parlementsleden toch ergens onze grenzen moeten bewaken’, reageert CD&V-parlementslid Karin Brouwers. ‘We hebben vorige week al een debat gehad met de minister van Media en zowel het charter deugdelijk bestuur als het Mediadecreet maken het juridisch moeilijk om Van den Brande te ondervragen in het parlement’, zegt Brouwers. ‘Laat ons nu geen zwartepieten doorschuiven en de CEO zijn werk laten doen.’

Ook N-VA-fractieleider Wilfried Vandaele geeft aan dat zijn partij er ‘net als CD&V geen vragende partij voor was’ om Van den Brande uit te nodigen. ‘Normaliter wordt de minister ter verantwoording geroepen en niet de voorzitter. Er is vrijdag ook al een werkbezoek gepland van de commissie Media aan de VRT. De parlementsleden kunnen dan in informele sfeer van gedachten wisselen met de voorzitter.’
De CEO die zijn werk moest doen is buitengewerkt en de potjes worden samen toegedekt... en dan nog deugdelijk bestuur DURVEN gebruiken :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”