Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

phildww
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Berichtdoor phildww » 4 dagen 16 uur 29 minuten geleden (13 Okt 2021, 11:48)

thomiwilli schreef:Dat mensen lekkerbekken op het falen van een Vlaams alternatief in een door (Amerikaans) gedomineerde markt, kan ik alleen maar betreuren.

Daar gaat het m.i. niet om.
Mocht Streamz én meer content hebben én goedkoper zijn, dan was ik klant, Vlaams of niet. En het werd hier al gezegd; dat series later tóch gratis beschikbaar zijn via andere platformen helpt ook niet.

Trouwens, dé initiator is Telenet, en die kan je moeilijk Vlaams noemen...
Laatst gewijzigd door phildww op 13 Okt 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Electribe
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Electribe » 4 dagen 16 uur 21 minuten geleden (13 Okt 2021, 11:57)

Ik had ergens een code gevonden om Streamz te proberen voor 1 euro, en heb hoop en al een half uur gekeken en al terug geannuleerd.
Vlaamse films en series boeien mij niet, en er is ook geen 5.1 geluid mogelijk als je geen Telenet klant bent (5.1 werkt dus enkel via de Telenet Digicorders).
Als ze nog niet eens de moeite doen om alle functionaliteit te bieden op alle platformen, dan mogen ze het houden. Het is duidelijk dat Telenet hier mee tussen zit en zo probeert hun dure abonnementen aan te smeren.

En Netflix... Tja, zolang mensen niet massaal afhaken kunnen ze doen wat ze willen. Ik vrees dat ze enkel de mensen terug naar piraterij duwen.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Berichtdoor wied » 4 dagen 15 uur 33 minuten geleden (13 Okt 2021, 12:44)

Geduld wordt inderdaad beloond:
Zondag a.s. op VTM "De bende van Jan de Lichte", aflevering 1... :-D
PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney/Prime, Astra 1&2 FTA

yaris
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor yaris » 4 dagen 14 uur 38 minuten geleden (13 Okt 2021, 13:39)

Electribe schreef:Ik had ergens een code gevonden om Streamz te proberen voor 1 euro, en heb hoop en al een half uur gekeken en al terug geannuleerd.
Vlaamse films en series boeien mij niet, en er is ook geen 5.1 geluid mogelijk als je geen Telenet klant bent (5.1 werkt dus enkel via de Telenet Digicorders).
Als ze nog niet eens de moeite doen om alle functionaliteit te bieden op alle platformen, dan mogen ze het houden. Het is duidelijk dat Telenet hier mee tussen zit en zo probeert hun dure abonnementen aan te smeren.

En Netflix... Tja, zolang mensen niet massaal afhaken kunnen ze doen wat ze willen. Ik vrees dat ze enkel de mensen terug naar piraterij duwen.

Goh zolang je netflix kunt delen met vrienden valt de kost goed mee en blijf je netflix houden.
Het zijn al de andere streamingdiensten die zorgen dat mensen naar de piraterij gaan omdat ze er geen 5-6 willen nemen.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 260 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 14 uur 15 minuten geleden (13 Okt 2021, 14:02)

Je hebt ook helemaal geen meerdere streamingdiensten nodig want je krijgt amper gezien wat eentje biedt. Neem een abo en kijk de series die je wil en als dat al gedaan raakt, zeg uw abo dan op en neem een abo op een andere dienst.

En Streamz is niet enkel van bij ons want zonder de inhoud die niet van bij ons is was het helemaal hopeloos. Vraag is hoe lang ze die inhoud nog gaan mogen aanbieden.

Het opzet is bovendien een commercieel project dat DPG en Telenet (Amerikaans en dus niet van bij ons) geld moet opleveren, veel betere content is pas een lagere prioriteit.

Neen, ofwel komt er een Europees project waarin alle EU-landen deelnemen ofwel ga je de bestaande platformen gebruiken en steek je het geld van Streamz in content van hier die kwalitatief genoeg is zodat mensen buiten België het ook willen zien. Dat model is meer open en heeft meer kansen dan dit gedrocht dat men door onze strot wil rammen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen

Med
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor Med » 4 dagen 14 uur 10 minuten geleden (13 Okt 2021, 14:08)

thomiwilli schreef:Dat mensen lekkerbekken op het falen van een Vlaams alternatief in een door (Amerikaans) gedomineerde markt, kan ik alleen maar betreuren.

Persoonlijk ben ik niet zo geïnteresseerd in die vlaamse content. Hetgeen ik reeds (gedeeltelijk) gezien heb, is gewoon kopie van die door (amerikaans) gedomineerde markt. Daarom ook vind ik (tot nu toe) mijn goesting op Netflix. Content van over de ganse wereld, en dus verbreding van mijn horizon.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 13 uur 51 minuten geleden (13 Okt 2021, 14:26)

Klopt, de inhoud van Streamz is niet zo Vlaams en er zit ook Vlaamse en ook niet-Amerikaanse content op Netflix. Successeries als casa de papel, Lupin en nu Squid game om maar enkele te noemen. Dat emotioneel argument van bij ons gaat dus niet zomaar op.

Ik heb geen probleem om lokale content te steunen maar Amerikaanse aandeelhouders steunen met excuses als "van bij ons" dat hoeft niet. Steek dat geld in content van bij ons en zet die content op leefbare platformen.

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor bollegijs » 4 dagen 11 uur 21 minuten geleden (13 Okt 2021, 16:56)

Dizzy schreef: "van bij ons"

Onz*

thomiwilli
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor thomiwilli » 4 dagen 11 uur 16 minuten geleden (13 Okt 2021, 17:02)

Misschien moeten we maar weer eens een voorbeeld aan gidsland Nederland nemen; daar is Videoland een gigantisch succes.

Med
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor Med » 4 dagen 10 uur 38 minuten geleden (13 Okt 2021, 17:40)

thomiwilli schreef:Misschien moeten we maar weer eens een voorbeeld aan gidsland Nederland nemen; daar is Videoland een gigantisch succes.

En waarom moeten wij daar een voorbeeld aan nemen? Omwille van artificiële "vlaamse" gevoelens? Nee dank u!

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor bollegijs » 4 dagen 10 uur 6 minuten geleden (13 Okt 2021, 18:12)

Nederland is het gidsland.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 8 uur 44 minuten geleden (13 Okt 2021, 19:34)

Videoland doet het inderdaad beter en heeft dan ook ongeveer 1.000.000 abonnees. Dus 1 op 17 Nederlanders heeft Videoland. Hoeveel er gratis kijken weet ik niet. Ze hebben ook last gehad van de covid-periode terwijl dit net voor hen voordelig zou moeten zijn.

Ze hebben echter ook veel goedkopere basisabo's en hun premium is goedkoper dan men hier wil vragen. Kortom men is hier weer te gulzig en gaat uit van de Belg betaalt graag. Rekenen op net zoveel abo's is gewoon waanzin in een land met flink minder inwoners.

Men had beter met de Nederlanders samengewerkt want het is ook hetzelfde taalgebied en dus is er een win/win. Alleen dan moet je onderhandelen en de winst delen, als je de Vlamingen hun trackrecord op onderhandelen kent en de ervaring van de Nederlanders daarin dan weet je het wel :lol:

Neen, hier wil men ipv gerold te worden door de Nederlanders de Vlamingen rollen door hen gewoon dik te laten betalen voor zaken waar ze vaak al voor betaald hebben via belastingen. Een aanbod van zaken die men al gezien heeft aangevuld met zaken die men achtergehouden heeft. Men zal nooit in staat zijn om genoeg nieuwe content te maken voor een vaste groep kijkers want waar gaat men dat geld halen? Nu vloeit het geld naar aanbieders als HBO die zelf een aanbod willen lanceren en dus op termijn wegvallen. Het is twijfelachtig dat men in Vlaanderen met dat geld een gelijkaardig aanbod kan bieden.

Terug naar “Breedband nieuws”