Tadaam

proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 329 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer

Re: Tadaam

Berichtdoor proximusboyke » 4 dagen 10 uur 18 minuten geleden (23 Feb 2021, 12:17)

Is altijd zo, in het begin goed maar verder geen investeringen meer doen, als er nieuwe gebruikers bijkomen.
@ robtje Overbelastng kan het zeker zijn.
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

pluim
Member
Member
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor pluim » 4 dagen 6 uur 16 minuten geleden (23 Feb 2021, 16:19)

robtje schreef:Kan ik een andere sim-kaart in de modem steken en de modem rechtstreeks beheren? Of is de modem onbruikbaar als ik Tadaam stopzet?

De modem werkt gewoon prima met een simkaart van een andere provider.
'Rechtstreeks' beheren is een beetje ja/nee: je kan niet naar een webinterface surfen voor zover ik weet, maar je kan wel al een heel aantal basisinstellingen beheren in de Huawei HiLink-app!

EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:

robtje
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor robtje » 3 dagen 14 uur 16 minuten geleden (24 Feb 2021, 08:19)

pluim schreef:EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.

Ik las het ook net op hun site... Ik kan natuurlijk ook een tijdje pauzeren zodat ik de hardware toch kan behouden. Ik bekijk het nog wel even!

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 128 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer

Berichtdoor WalterB1 » 3 dagen 13 uur 47 minuten geleden (24 Feb 2021, 08:48)

pluim schreef:
EDIT: vergeten toe te voegen... Ondanks dat de modem wel werkt met een ander simkaartje, verwacht Tadaam uiteraard wel dat je hem terugstuurt als je je diensten opzegt.

Ik ben het er mee eens dat je die terug moet bezorgen. Maar naar mijn ethische normen is dat wel enkel indien Tadaam zelf op het idee komt om die ook effectief terug te vragen.

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Berichtdoor ygeffens » 3 dagen 12 uur 18 minuten geleden (24 Feb 2021, 10:17)

Waarom zou je die moeten terug bezorgen, of waarom zou Tadaam die terugverwachten?

De NIU + modem van Telenet blijven toch ook gewoon staan/hangen als je stopt bij hen, of bij verhuis en de volgende neemt Proximus bvb.

Dat toestel is afgeschreven zodra ze je dat toesturen.

Ethisch zou je wel kunnen zeggen dat je fout bezig bent wanneer je Tadaam neemt voor 1 maand, opzegt, en dan de modem gebruikt voor iets anders. Maar zolang dat niet de intentie is, zie ik geen probleem.
So your snowman is confused too ?
¯\_(ツ)_/¯

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 123 keer
Uitgedeelde bedankjes: 290 keer

Berichtdoor ddd » 3 dagen 12 uur 13 minuten geleden (24 Feb 2021, 10:22)

https://tadaam.be/help

"Hoe annuleer ik mijn abonnement?
We vinden het jammer dat je bij TADAAM weg zou gaan. Om je abonnement te annuleren, ga naar MyTADAAM. Onder ‘abonnement’ vind je de optie om het stop te zetten. Door dit te doen, worden geen kosten meer in rekening gebracht.

Het enige wat je nu moet doen, is je modem terugsturen naar TADAAM. Contacteer ons support team, zij zullen een retourlabel voorzien dat je kan gebruiken om de modem terug te sturen."

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ygeffens » 3 dagen 12 uur 10 minuten geleden (24 Feb 2021, 10:25)

OK, duidelijk.
Heb ik nooit gelezen, maar ze hebben hem mij ook nooit teruggevraagd.
Hij staat hier in de kast.
Al twijfel ik nu of ik mijn abonnement effectief heb opgezegd, dan wel heb gepauzeerd. Maar dat is dan op een week na, 1 jaar geleden.
Misschien moet ik toch maar eens met hun support contact opnemen...

Thanks
¯\_(ツ)_/¯

pluim
Member
Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor pluim » 3 dagen 8 uur 30 minuten geleden (24 Feb 2021, 14:05)

Ik vind dat er ergens toch een verschil op zit, omdat een kabelmodem eerder bij het huis hoort, en de Tadaam-modem eerder bij de klant (je neemt hem waarschijnlijk gewoon mee als je verhuist).
Je betaalt (soms) ook voor installatie en/of activatie van een kabelabonnement, en daarnaast kost die modem van Tadaam alleen al toch ook al iets van een €200 als je hem zelf zou kopen.
Ze zijn ook niet echt volledig afgeschreven na verzending, de modem wordt gewoon opnieuw naar een andere klant gestuurd.

Voor zover ik weet, krijg je een retourlabel van bpost van zodra je opzegt. Of er daadwerkelijk iets gebeurt als je dat negeert, weet ik niet, maar dat is niet helemaal netjes natuurlijk.

robtje schreef:Ik kan natuurlijk ook een tijdje pauzeren zodat ik de hardware toch kan behouden. Ik bekijk het nog wel even!

Dat kan, maar vergeet niet dat pauzeren volgens mij maar een bepaalde periode kan (ik dacht een half jaar?), en je dus wel automatisch het abonnementsgeld van 1 maand kwijt bent. Dus, als het nu nog over 6 maand gaat, ben je volgens mij minstens €40 per 6 maand kwijt om hem te 'huren', met uiteraard dus ook één maand waarin je toegang hebt tot hun internet- en TV-diensten. :)

ygeffens schreef:Misschien moet ik toch maar eens met hun support contact opnemen...

Misschien waren de voorwaarden toen anders, of hebben ze jou gewoon nooit een label gestuurd. Ik zou nu ook geen slapende honden wakker maken...
Pauzeren kon, vorig jaar althans, max. 6 maand. Daarna gaat het abonnementsgeld terug automatisch van je rekening. Dus als je enkel gepauzeerd zou hebben, zou je het al hebben moeten merken.

Zelf na opzeg blijft je klantenzone overigens gewoon bestaan. Bij 'abonnement' moet dan gewoon niets aangeduid zijn (i.p.v. een abonnement dat gepauzeerd is - er staat bovenaan ook dat er geen abonnement actief is), en bij 'apparaten' staat geen modem meer. Soms wel nog een tv-box, blijkbaar.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ygeffens » 3 dagen 8 uur 6 minuten geleden (24 Feb 2021, 14:29)

pluim schreef:Zelf na opzeg blijft je klantenzone overigens gewoon bestaan. Bij 'abonnement' moet dan gewoon niets aangeduid zijn (i.p.v. een abonnement dat gepauzeerd is - er staat bovenaan ook dat er geen abonnement actief is), en bij 'apparaten' staat geen modem meer. Soms wel nog een tv-box, blijkbaar.

Geen aanrekeningen, geen ingevulde betaalmethode, geen abonnement, geen bedragen die nog van mijn rekening gaan.
Maar de modem staat nog wel bij apparaten. Samen met een TVbox, maar dat heb ik nooit gehad.

Ik had trouwens geen idee dat zo'n ding +200 euro was... oops.
¯\_(ツ)_/¯

lswaenen
Member
Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor lswaenen » 2 dagen 8 uur 46 seconden geleden (25 Feb 2021, 14:35)

net alles ontvangen...
Paar vragen.

- de wan aansluiting op de modem, kan ik die gebruiken naar de wan aansluiting van alles wat er nu al ligt/hangt bij mij ? (dus eigenlijk enkel de modem gebruiken)
- is het normaal dat in my.tadaam (online) staat dat ik geen abb heb ? (heb wel 50 euro betaald, ?)
- is het normaal dat er vrijwel niks instelbaar is zowel online als in de app ? voor zover ik kan zien is de app enkel tv related, en via de website vind ik geen optie om dingen aan te passen in de modem (SSID, etc)

Dank u

fendtje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor fendtje » 2 dagen 4 uur 43 minuten geleden (25 Feb 2021, 17:52)

lswaenen schreef:net alles ontvangen...
Paar vragen.

- de wan aansluiting op de modem, kan ik die gebruiken naar de wan aansluiting van alles wat er nu al ligt/hangt bij mij ? (dus eigenlijk enkel de modem gebruiken)
- is het normaal dat in my.tadaam (online) staat dat ik geen abb heb ? (heb wel 50 euro betaald, ?)
- is het normaal dat er vrijwel niks instelbaar is zowel online als in de app ? voor zover ik kan zien is de app enkel tv related, en via de website vind ik geen optie om dingen aan te passen in de modem (SSID, etc)

Dank u

Die wan op een switch is geen probleem.
Die wan op een andere draadloze router = het telenet verhaal.
En ja niks te klooien is afgeschermd.

robtje
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor robtje » 1 dag 10 uur 29 minuten geleden (26 Feb 2021, 12:06)

Na heel wat over en weer sturen van berichten met de klantendienst hebben ze me nu uiteindelijk een nieuwe modem bezorgd.

Ik zag ook dat het een nieuwer type is :banana:

Ik laat voorlopig mooi alle instellingen staan op de standaardwaarden en bezie het een paar weken als het nu beter werkt. Indien dat zo is, dan word ik weer een "happy user" (de bugs in de TV-app even achterwege gelaten)... Blijven de problemen hetzelfde als voorheen, dan weet ik dat Tadaam geen oplossing (meer) is voor mijn buurt/internet-gebruik en begin ik weer aan mijn vergelijkingsronde van providers :?

Iswaenen: de SSID en paswoord kan je wel aanpassen via de website van Tadaam zelf!

quovadis
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer

Berichtdoor quovadis » 1 dag 9 uur 31 minuten geleden (26 Feb 2021, 13:03)

via Huawei HiLink app kan je wel hier en daar iets aanpassen.

fendtje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor fendtje » 1 dag 8 uur 9 minuten geleden (26 Feb 2021, 14:26)

quovadis schreef:via Huawei HiLink app kan je wel hier en daar iets aanpassen.

Met welk wachtwoord in te loggen, wifi ww werkt niet, account ww werkt niet, Huawei id werkt niet.

quovadis
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer

Berichtdoor quovadis » 1 dag 5 uur 24 minuten geleden (26 Feb 2021, 17:11)

bvhalst schreef: De Huawei HiLink app (via telefoon) heeft als paswoord.... admin (zitten zoeken, en gelukkig op dit forum gevonden!). Met die app kan je dus je wifi kanalen instellen om zo afzonderlijk te laten broadcasten.

@Fendtje: geen idee meer wat het wachtwoord was maar blijkbaar gewoon admin

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 128 keer
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer

Berichtdoor WalterB1 » 1 dag 4 uur 20 minuten geleden (26 Feb 2021, 18:15)

quovadis schreef:
@Fendtje: geen idee meer wat het wachtwoord was maar blijkbaar gewoon admin

Was toen ik klant was default wifi-wachtwoord en admin. Dat je wifi-instellingen kunt aanpassen via de website is correct maar werkte zeer slecht toen ik klant was een 10 maanden geleden. Wijzigingen die vaak niet doorkomen.

Terug naar “Breedband nieuws”