KBC Mobile - QR Code Limiet per dag?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Voor een evenement zouden we graag aan de kassa geld ontvangen via QR codes. Payconiq heeft een daglimiet van 500€.

Kan iemand mij vertellen of deze limiet in de KBC Mobile app ook aanwezig is? Anders zou dat een mooi alternatief zijn.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Er is geen limiet op betalingen met payconiq zover ik me kan herinneren, alleen een limiet tussen particulieren.
Je moet dan natuurlijk wel een professioneel account hebben, want je mag geen betalingen ontvangen als organisatie zonder zo'n account.
Voor KBC geldt hetzelfde, je moet je registreren als handelaar.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Er is ook een maximumbedrag per dag voor elke kaart die in de Payconiq by Bancontact-app is opgenomen: je kan tot maximum € 2.500 betalen (of € 250 voor betalingen tussen vrienden) en € 500 ontvangen per dag en per kaart. Verder is ook het totale bedrag van alle transacties met alle kaarten per dag beperkt: je kan met de app maximaal tot € 2.500 betalen (max. € 250 voor betalingen tussen vrienden) en tot € 500 ontvangen.


Je kan toch QR codes genereren die iemand anders kan scannen en betalen met de KBC mobile app of vergis ik me hierin? Ik heb zelf geen KBC Mobile.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Even contact opnemen met KBC voor de kassabox.



https://www.kbc.be/particulieren/nl/spo ... sabox.html
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Je kan dat inderdaad, maar dat mag volgens de voorwaarden alleen tussen particulieren, en daar slaat die €500 op.
Bij KBC mag dat ook enkel tussen particulieren, tenzij je dus een handelaar bent.
Voor handelaren bestaat er geen limiet: https://www.payconiq.be/nl/faq/wat-zijn ... -ontvangen
Freek
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 mei 2022, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Voor de kassabox moet je enkel klant zijn bij KBC, verder geen limits

Voor payconiq kan je ook over naar een zakelijke account als vereniging.
Kost je 6 cent per inkomende transactie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”