Webshop probleem met QR Bancontact betaling

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Vorige week zaterdag wilde ik een bestelling plaatsen bij een Belgische webshop ( van een landelijke winkelketen met een goede reputatie ).

Betaling werd gedaan deels met waardebonnen van de keten zelf ( die bekomen waren via het spaarkaart programma van mijn vaste brandstofstation ).

Het saldo is betaald door het scannen van de QR-code van de bancontactbetaling die de webshop aanbiedt.

En dan is het misgelopen. De bancontactbetaling is wel degelijk gelukt. Het geld is dus van mijn bankrekening gegaan. Maar dan is er technisch iets niet helemaal goed gegaan op de webshop, Hierdoor is mijn bestelling bij hun dus niet afgerond want er kwam geen bevestiging dat de bestelling betaald was,

Normaal gezien moest er na het afronden van de bestelling een bevestigingsmail hiervan komen. Dat is dus ook niet gebeurd, Mijn bestelling bleef dus nog steeds in het winkelmandje staan alsof er door mij nog niet tot betaling zou zijn overgegaan.

Heb me intussen al tot het bedrijf gewend via hun formulieren op de website. Hierover zijn intussen 2 mails met vragen van het bedrijf naar mij gestuurd. Hierop werd meteen door mij geantwoord met de nodige inlichtingen. Laatste keer dat er feedback van hun kwam was afgelopen dinsdag. Ze gaan het onderzoeken.

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn ? Ze hebben het bedrag en het uur van mijn betaling doorgekregen, Ook de nummers van de waardebonnen zijn aan hen doorgegeven op hun vraag. Het bestelnummer ( dat op het scherm van de bancontactbetaling stond ) werd doorgegeven.

Bij hen moet er dus geld ontvangen zijn waar geen verkoop tegenover staat. Dat gaan ze toch moeten kunnen terugvinden.

Ook ben ik voorbije maandag even in het filiaal gepasseerd waar ik mijn bestelling wilde laten afleveren om zelf af te halen. Daar konden ze dus ook niks van mijn bestelling terugvinden ( had ik ergens wel verwacht maar vragen kost niks ).

Het is de eerste ( en hopelijk laatste ) keer dat ik een probleem had op een Belgische webshop met een Bancontact betaling. Mijn vertrouwen in betalingen met QR-code heeft alvast een ferme deuk opgelopen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”