3321,93 € van mijn visa gehaald via paypal (Mediamarkt.de)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij gebruiken PP ook, maar veel minder dan vroeger.
1 incident gehad en mooi opgelost door PP.
2FA via sms gebruiken wij langer wegens gelekte paswoorden.
Bankmachtiging is er sowieso vanaf, enkel nog 1 MasterCard.
Maar zou ik willen vervangen door een prepaid omdat we PP nog weinig gebruiken, enkel nog voor de wat doorlopend me betalingen.
Maar welke prepaidkaart.
NewB is gedaan vanaf juni.

Groot mankement bij PP is dat je daar geen limiet week of maand kan opzetten.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Crypto.com heeft een leuke prepaid
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

https://www.revolut.com/en-BE/cards

Kunt zelfs kaarten voor eenmalig gebruik maken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb Curve/Revolut/N26.

Ja, Revolut is handig om direct geld op te laden....(beobank visa aan gekoppeld)....maar als revolut gehackt wordt, sta je ook weer nergens hé.
En garantie tot aan de voordeur.
Als ik plots iets wil kopen, dan moet geld overmaken naar Revolut, zijn we weer 2-3dagen verder....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

blijkbaar hebben die constant aan mijn veiligheidsinstellingen geprutst? :eek:
paypal_252.jpg
paypal_2521.jpg
paypal_2525.jpg
paypal_2524.jpg
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Fallschirmjaeger schreef:https://www.revolut.com/en-BE/cards

Kunt zelfs kaarten voor eenmalig gebruik maken.
Volgens mij is dat dus enkel maar mogelijk als je de Revolut premium hebt (€ 7,99/maand)
Verbeter mij als ik het mis heb...

Eigenlijk is dat dan nog een goede manier om min of meer wat 'geruster' te zijn: een vooraf betaalde kredietkaart waarop een limiet zit koppelen aan uw PP ofwel een kredietkaart voor 1-malig gebruik zoals Fallschirmjaeger hier vermeldt.

Misschien zijn er wel nog betere ideeën, want PP in haar globaliteit beperken dat lukt precies niet echt als er een kredietkaart aan gekoppeld is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

24/2 MM Duitsland zegt dat ik MM België moet contacteren (gisteravond mail).
Vandaag onderstaande Mail MM Duitsland terug. :eek: Komt het toch nog goed? Gaan zij me terug vergoeden?
mm_balterug.jpg
Oei, eens Beobank gebeld 16.28 u. (chargeback open tot 16.30 u.). Als ik klanten heb die dat uur nog bellen, moet ik ook nog opnemen hoor, en niet 5' voor einduur uitloggen. :-(
Gisteren PW aangepast. (ze vroegen dit toen ik INGELOGD was) :eek: :bang:
paypal_WW.jpg
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

yezzer schreef:
Fallschirmjaeger schreef:Kunt zelfs kaarten voor eenmalig gebruik maken.
Volgens mij is dat dus enkel maar mogelijk als je de Revolut premium hebt (€ 7,99/maand)
Verbeter mij als ik het mis heb...
Hier vervangt die de kaart na gebruik (gratis account) dacht dat premium gewoon meer kaarten kon.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Opgelet met Revolut, of enige andere buitenlandse bank, je bent verplicht deze aan te geven als 'buitenlandse rekening'.

Hier de gratis Revolut en een toch frequente gebruiker ervan! Vooral in het buitenland, nog maar net terug van een voormalig soviet land, en iedere dag m'n virtuele Revolut kaart gebruikt via Google Pay op m'n smartphone, metro & bus (=NFC of aankoop tickets via app), take-away/delivery food bestellingen, taxi dienst via app,... Zalig hoe veel moderner dat land is dan ons arm maar toch 'o zo rijk' Belgistan...

Ik heb bij Revolut een fysieke VISA, een virtuele VISA (tot enkele dagen geleden nog een virtuele Mastercard) en een virtual disposable Mastercard, en een Litouws rekeningnr. (beginnend met LT), vroeger was dat nog een GB nr. maar met de brexit... Het zou binnenkort een Iers rek. nr. worden beginnend met IE.
Die laatste virtuele disposable Mastercard veranderd dus telkens van nummer en vervaldatum en CVC na ieder gebruik.

Overschrijvingen vanaf een Belgische bank naar Revolut met de instant SEPA overscrhrijvingen zijn hier toch INSTANT, ik krijg binnen de 5 sec een notificatie in m'n Revolut app dat het geld er op staat!

Ook goed om te weten, als je Google Pay gebruikt op een smartphone/smartwatch, gebruikt Google Pay een totaal andere kredietkaartnr. als bescherming van je eigen kaart die je instelde.
Zo heb ik dus op m'n smartphone m'n virtuele Revolut kredietkaart gekoppeld, en betaal ik simpelweg in winkels op betaalautomaten via NFC. Voor eventuele eenmalige aankopen met een al dan niet 'louche' / onbekende webshop, gebruik ik de disposable kaart of simpelweg PayPal.

Maar in geval van fraude inderdaad niet verzekerd met de gratis Revolut rekening. Maar ik zie er persoonlijk het nut er niet van in om me daarvoor te verzekeren gezien ik heel erg oplet.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ken schreef:nog maar net terug van een voormalig soviet land
De Sovjet-Unie was heel divers (veel diverser dan hun Secretarissen-Generaal het graag hadden gezien), en dat leeft tot vandaag door. Estland en co waren ook lid van die Unie - sterk tot hun tegenzin weliswaar, getuige dat ze de eerste waren om hun onafhankelijkheid te verklaren toen de boel ineen viel. Welk land was het?
Ken schreef:en iedere dag m'n virtuele Revolut kaart gebruikt via Google Pay op m'n smartphone, metro & bus (=NFC of aankoop tickets via app), take-away/delivery food bestellingen, taxi dienst via app,... Zalig hoe veel moderner dat land is dan ons arm maar toch 'o zo rijk' Belgistan...
Klopt. En wacht tot je Azië bezoekt (alhoewel ook hier, niet overal, Japan blijft bv cash=king). De algemene regel is hoe recenter een economie is gaan ontwikkelen, hoe gemakkelijker moderne digitale toepassingen aanvaard worden. In de "oude" economieën vind je de meeste weerstand. Een en ander gaat ook hand in hand met bevolking, "oude" economieën hebben doorgaans ook een grijzere bevolking. Zelfs in de VS, het land waar Apple/Google Pay toch vandaan komen, heeft de adoptie bijzonder lang geduurd.
Ken schreef:Ook goed om te weten, als je Google Pay gebruikt op een smartphone/smartwatch, gebruikt Google Pay een totaal andere kredietkaartnr. als bescherming van je eigen kaart die je instelde.
Naast bescherming kunnen ze ook niet anders dan een nummer te gebruiken dat aan henzelf toegewezen is, anders kunnen ze niet weten of de transactie ook doorgegaan is of niet. Zelfde voor Apple Pay.
Ken schreef:Maar in geval van fraude inderdaad niet verzekerd met de gratis Revolut rekening. Maar ik zie er persoonlijk het nut er niet van in om me daarvoor te verzekeren gezien ik heel erg oplet.
Dat is de juiste attitude, maar jammer genoeg volstaat dat niet altijd, je kan echt slachtoffer worden van CC-fraude zonder dat je er ook maar iets van fout of aandeel in hebt. Het is daarom dat kredietkaartuitgevers (in principe) zo flexibel zijn om (bewezen) fraude terug te betalen, ook al betekent dat dat de uitgever dan zelf dat geld moet terug zien te vorderen, wat niet altijd lukt. Mocht dat niet het geval zijn, zou het veel minder populair zijn als betaalmiddel.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Nu met de sms verificatie lijkt paypal toch heel veilig. Ik gebruik het al vele jaren en heb er enorm positieve ervaringen ermee. Zo heb ik eens een duur artikel in het buitenland gekocht waar een bijna niet zichtbaar krasje bleek op te staan. Via paypal heb ik toch €1000 van de prijs afgekregen. Hun service is op dat vak wel heel goed moet ik zeggen.
Maar wat is nog wel veilig ? Schoonbroer zijn creditcard van Argenta is al 3x geblokkeerd wegens poging tot fraude tot er vorige jaar plots €500 van zijn rekening via die kaart is afgehaald. Zijn enige aankopen die hij ermee deed was bij booking.com. Geld wel snel terug gekregen zonder problemen.
Pc helemaal nagekeken maar niets gevonden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

karine schreef:Nu met de sms verificatie lijkt paypal toch heel veilig.
Gebeurde tijdens ik op het werk was (en daar heb ik geen tijd voor/mag ook niet van werkgever) of in het holst van de nacht (als pc's uit zijn bij mij en ik slaap)
2021-02-28_23-23-32.jpg
en nu terug open kwesties.... :eek:
paypal_2802_1.jpg
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

satsurfer schreef:
karine schreef:Nu met de sms verificatie lijkt paypal toch heel veilig.
Gebeurde tijdens ik op het werk was (en daar heb ik geen tijd voor/mag ook niet van werkgever) of in het holst van de nacht (als pc's uit zijn bij mij en ik slaap)
Een mens zou schrik beginnen krijgen als ik dat zo zie.
Zijn toch al heel serieuze zaken dit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

compromised paswoord. kunnen ze alles.
beetje te gemakzuchtig geweest in paswoorden.
Ga bitwarden installeren + yubikey kopen. :-D
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Dus met een heel veilig paswoord + sms verificatie zou je veilig moeten zitten bij PayPal ?
Om gewoon in te loggen heb je nu toch steeds die sms verificatie nodig, vreemd dat ze dat kunnen omzeilen.
Laatst gewijzigd door karine 01 maa 2021, 00:19, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

sms verificatie :eek:
https://tweakers.net/nieuws/174502/micr ... uiken.html
P.S. hier al 1000x gezegd dat je geen bovenstaande post quote
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

SMS is to-taal niet veilig voor Multi Factor Authentication, het is p-o-e-p-simpel om een nummer van SIMkaart te veranderen ...

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... ers-hacken
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Intussen dan ook maar mijn PayPal wachtwoord een stuk moeilijker gemaakt en van sms naar Google Authenticator overgeschakeld.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Ken schreef:Opgelet met Revolut, of enige andere buitenlandse bank, je bent verplicht deze aan te geven als 'buitenlandse rekening'.

Hier de gratis Revolut en een toch frequente gebruiker ervan! Vooral in het buitenland, nog maar net terug van een voormalig soviet land, en iedere dag m'n virtuele Revolut kaart gebruikt via Google Pay op m'n smartphone, metro & bus (=NFC of aankoop tickets via app), take-away/delivery food bestellingen, taxi dienst via app,... Zalig hoe veel moderner dat land is dan ons arm maar toch 'o zo rijk' Belgistan...

Ik heb bij Revolut een fysieke VISA, een virtuele VISA (tot enkele dagen geleden nog een virtuele Mastercard) en een virtual disposable Mastercard, en een Litouws rekeningnr. (beginnend met LT), vroeger was dat nog een GB nr. maar met de brexit... Het zou binnenkort een Iers rek. nr. worden beginnend met IE.
Die laatste virtuele disposable Mastercard veranderd dus telkens van nummer en vervaldatum en CVC na ieder gebruik.

Overschrijvingen vanaf een Belgische bank naar Revolut met de instant SEPA overscrhrijvingen zijn hier toch INSTANT, ik krijg binnen de 5 sec een notificatie in m'n Revolut app dat het geld er op staat!

Ook goed om te weten, als je Google Pay gebruikt op een smartphone/smartwatch, gebruikt Google Pay een totaal andere kredietkaartnr. als bescherming van je eigen kaart die je instelde.
Zo heb ik dus op m'n smartphone m'n virtuele Revolut kredietkaart gekoppeld, en betaal ik simpelweg in winkels op betaalautomaten via NFC. Voor eventuele eenmalige aankopen met een al dan niet 'louche' / onbekende webshop, gebruik ik de disposable kaart of simpelweg PayPal.

Maar in geval van fraude inderdaad niet verzekerd met de gratis Revolut rekening. Maar ik zie er persoonlijk het nut er niet van in om me daarvoor te verzekeren gezien ik heel erg oplet.
datakiller schreef:
yezzer schreef:
Fallschirmjaeger schreef:Kunt zelfs kaarten voor eenmalig gebruik maken.
Volgens mij is dat dus enkel maar mogelijk als je de Revolut premium hebt (€ 7,99/maand)
Verbeter mij als ik het mis heb...
Hier vervangt die de kaart na gebruik (gratis account) dacht dat premium gewoon meer kaarten kon.
Misschien toch even het volgende vragen aan datakiller en Ken, die toch al wat ervaring hebben opgedaan:
Hoe zit het eigenlijk als een prepaid kaart na gebruik vervangen wordt: stel je hebt die 1-malige prepaid Mastercard gekoppeld aan uw PayPal account en je koopt iets bij de Chinees online (Aliexpress, Banggood, whatever) en maanden/weken na deze transactie heb je om de een of andere reden recht op een refund. Normaal sturen ze dan dat bedrag terug naar de gekoppelde kredietkaart vanwaar het bedrag initieel afkomstig was. Aangezien dat dus kaarten zijn die slechts 1-malig gebruikt worden, hoe zit het dan met een terugboeking? Komt die dan alsnog 'gewoon' als creditsaldo op uw PP rekening of keert die dan terug naar de verkoper omdat de eraan gekoppelde kaart niet meer bestaat? (en in dat laatste geval, met alle miserie van dien... krijg dan nog eens je centen terug )
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Exacte termijn kan ik niet van buiten maar er moet wel flink wat tijd over gaan alvorens Visa/MC toelaten dat een nummer gerecycleerd wordt, net voor zaken als deze.

Maar zelfs dan moet het nog altijd mogelijk blijven om de betaling te linken want informatie die bij de verkoop doorgestuurd werd, wordt doorgaans ook bij een refund teruggestuurd, zoals daar zijn vervaldatum kaart en uiteraard bedrag (CVV niet bij refund).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Als je telefoon plots stuk gaat ben je blijkbaar met Google Authenticator gezien want er is geen back-up van.
Hoe lossen jullie dit op?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik denk dat Authenticator (sinds kort) wel een backup functionaliteit heeft.

Anders is er nog Authy, zelfde als Authenticator maar met backupfunctie.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Authy is als Winauth veronderstel ik ?
En is PayPal met al die apps compatibel zoals Authy, Winauth, Google Authenticator ?

Ik zie dat je met Google Authenticator de accounts wel kan exporteren maar dan heb je nog wel je huidige telefoon nodig. Oplossing is een screenshot van de QR code maken.
Laatst gewijzigd door karine 02 maa 2021, 20:28, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

karine schreef:Authy is als Winauth veronderstel ik ?
En is PayPal met al die apps compatibel zoals Authy, Winauth, Google Authenticator ?
authy.com

PayPal gebruikt standaard 2FA OTP, dus werkt probleemloos op die apps (Winauth ken ik niet).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook Authy. Niet alleen omwille van de backup, maar ook omdat je verschillende devices kunt gebruiken, wat (vroeger althans) niet kan met Google Authenticator.
Heb Authy op zowel mijn iPad als Android telefoon, met een twintigtal accounts waarop TOTP als 2FA gebruikt wordt.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor de tip.
Authy inderdaad een stuk makkelijker omwille van de verschillende devices.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik gebruik authy en andotp. Ik scan de qr codes altijd 2 keer in. Ik gebruik authy omwille van de synchronisatie.

Als je bijvoorbeeld je toestel kwijt bent met 2fa generator op dan kan de miserie beginnen.

Meestal meld ik aan met mijn pc en type ik de code over van mijn gsm. Ik heb authy niet op mijn pc en op gsm log ik ver niet aan op diensten met 2fa met een generator.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@guido4096 :wink: 'Ze hebben mijn geld gecrediteerd op de VISAkaart'. Nu nog op eigen rekening krijgen.

Ik heb kredietlijn van 3.000 €. Ik heb géén communicatie gekregen dat het in orde was. Maar zag plots 5830,77 € beschikbaar staan. Denk al 18/3 transactiestaat zichtbaar. Ik heb nog eens mail gestuurd. géén reactie. Dan 2 weken terug gebeld. En chargeback dienst was niet bereikbaar dat moment, en eerstelijns zou terugbellen. Het stond 'on hold dat gecrediteerd bedrag'. Paar dagen later belde ze terug om te zeggen dat het OK was. Die persoon was 'vergeten' brief te sturen.
De winkel heeft bepaalde tijd om transactie te betwisten, maar heeft dit niet gedaan.
Ik vroeg, betaalt MM dan de schade? Dat kon ze niet zeggen. :eek:

Soit, gevoel dat alles beetje in doofpot gestopt werd, en vooral niets op papier zetten. Zodat ik niet zou kunnen 'stoefen' dat het 'makkelijk' is geld terug te krijgen. Toch bizar allemaal dat men dit niet op papier kan zetten.

Soit, belangrijkste is die GROTE som terug!!! :-D :-D :-D :-D

Hier nu Bitwarden pro, 3 Yubikeys 5 NFC en Authy. 'Wake-Up' call geslaagd en de lieve :wink: reacties. :-D
beo_2.jpg
beo_1µ.jpg
Laatst gewijzigd door satsurfer 08 mei 2021, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat goed om te lezen dat je gerechtigheid heb gekregen, de aanhouder wint, en ik vind ook dat het goed is dat je deze betwist hebt, bent blijven volhouden.

Van de chargeback / dispute zul je in de komende dagen wel nog een afschrift/ transactie gaan zien. Mogelijk met de oorspronkelijke valutadatum. (En ja, de handelaar, mediamarkt dus draait hier voor op, reken maar).
Mogelijk storten ze het saldo ook direct door naar je zichtrekening, kan ik uit chargeback ervaring zeggen. Kan me niet herinneren dat ook de rente terug werd betaald (Dan zou je volledig schadeloos gesteld zijn), maar dat is natuurlijk nu je minste zorg.

Heel goed dat je dit hier gedeeld hebt, zodat iedereen weet dat je moet volhouden, maar vooral dus hoe belangrijk het is om met 2FA te werken, en dan liefst niet via sms.

:beerchug:
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 08 mei 2021, 12:04, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt voor de constructieve feedback en niet de 'beschuldigende' toon. Ik had iets minder 'nonchalant' moeten zijn in nakijken paypal + al véél langer PW gewijzigd hebben. Als ik soms lees dat mensen hun ganse pensioen er door jagen door phishing en van bank krijgen ze niets terug...Tja, om rillingen van te krijgen. Dus ik dacht eerlijk gezegd. Dit komt niet goed.
Maar ik denk dat ik mij herpakt heb. :-D Of vinden criticasters van niet? :wink:
Belangrijk is om dit te delen, en iedereen te waarschuwen. Al moet hier niet zo veel gewaarschuwd worden. Een forum met computernerds samen. :-D
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Heel blij voor je, goed resultaat! Voor de volgende keer, een vrijblijvende suggestie. Het lezen van je positieve boodschap zou nog fijner zijn als je iets beter begrijpend schrijft. Bijvoorbeeld beginnen met een zin als “ze hebben mijn geld teruggegeven!” . Ligt misschien aan mij, ik ben nogal gesteld op de manier om in de eerste zin duidelijk te maken waar het om gaat.
Laatst gewijzigd door guido4096 08 mei 2021, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef: Belangrijk is om dit te delen, en iedereen te waarschuwen. Al moet hier niet zo veel gewaarschuwd worden. Een forum met computernerds samen. :-D
Ik ben heel voorzichtig en ik ben toch ook al bedrogen geweest voor 100 euro en recent nog voor dik 400 euro. Dus zeg nooit nooit, het kan iedereen overkomen hoor.
Een extra waarschuwing is altijd welkom.
Super dat je je geld terug hebt. De aanhouder wint.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook nog een ervaring te delen & waarschuwing te geven.

Ik had reeds aan een hele reeks van Kickstarter-projecten deel genomen en dat waren positieve erveringen. Natuurlijk wist ik wel dat er een risico aan verbonden was. Maar ik ging er vanuit dat Kickstarter toch wel een rol speelde in de screening van de project-eigenaars. Dat die elementaire controles deden van die bedrijven alvorens die toe te laten op hun platform om soms miljoenen op te halen.

Dat is dus niet zo. Ik steunde een project ter waarde van $229. De project is donker gegaan sinds einde augustus. Bleek dat het bedrijf in kwestie enkel administratief bestond. Was opgezet door een boekhoudkantoor in China. Kickstarter wil geen enkele rol spelen.

Indiegogo is eigenlijk nog erger. Die Kickstarter heeft daar ook een project en ondanks meldingen aan Indiegogo en dat de backers daar ook al bijna een jaar niets meer vernomen staat dat nog actief. En daar kun je het artikel nog steeds 'kopen'.

Ja, achteraf gezien had ik beter moeten weten. Maar dat was niet zo. Enige troost is dat ik niet alleen ben. Ik en 1100 anderen zijn er in getrapt in het project in kwestie.

En veel mensen trappen er nog steeds in. Zo is er nu dit project dat extreem verdacht is dat aan 1,3 miljoen euro zit met een 5000 backers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

satsurfer schreef: Ik vroeg, betaalt MM dan de schade? Dat kon ze niet zeggen. :eek:
In eerste instantie PayPal. Of PayPal het dan zal terug proberen te krijgen van MM weet ik niet zeker, uiteindelijk kan MM makkelijk argumenteren dat er bij hen geen fout ligt. PayPal kan het ook op een verzekering afschuiven of anders zitten ze ook comfortabel genoeg met hun $4.2 (Amerikaanse) biljoen winst vorig jaar. Heb je nog volledige toegang tot je account of niet?

"Overschot" op uw rekening kunnen ze normaal op uw verzoek overschrijven, staat doorgaans ook iets van in de algemene voorwaarden.
satsurfer schreef:Soit, belangrijkste is die GROTE som terug!!! :-D :-D :-D :-D
Nogmaals bewezen het grote voordeel van kredietkaarten (tov Bancontact of overschrijvingen).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210510_94281082
Nederlanders lichten 75 Vlamingen op en shoppen bedrag op bij MediaMarkt
Hasselt - Een man (28) uit Arnhem hangt 42 maanden cel en 8.000 euro boven het hoofd voor een grootschalig geval van phishing. Samen met twee kompanen lichtte hij 75 Vlamingen op om voor ruim 51.000 euro te shoppen bij diverse MediaMarkt-filialen. In Hasselt liepen ze tegen de lamp.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij mij MM Duitsland, en vermoed compromised password.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:bij mij MM Duitsland, en vermoed compromised password.
Je bedoelt dat je dezelfde login/paswoord ook op andere sites gebruikt? Want ik kan me niet meteen een recente breach van PP-data herinneren.

Of malware/keylogger oid?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn 2FA op PayPal gewijzigd van sms naar een code via Authy. Echter krijg ik nu bij veel websites een foutmelding als ik wil betalen met PayPal. Ik geef mijn gebruikersnaam en wachtwoord in en hoewel deze kloppen krijg ik een foutmelding en dus geen mogelijkheid om een 2FA code in te geven.
Daarnet dan opnieuw gewisseld naar sms en nu werkt alles opnieuw normaal.

Heeft nog iemand dit probleem?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geen probleem mee hier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”