Paswoordmanager

Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 71 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Re: Paswoordmanager

Berichtdoor Abusimbal » 16 Nov 2020, 21:21

Na het bekijken van onderstaande video ben ik aan het overwegen van LastPass over te schakelen naar RoboForm
https://www.youtube.com/watch?v=oiywIEvkWgY

Chris Titus geeft mooie review, is ook een leuk kanaal.
Telenet All-Internet (300)
Samsung Galaxy S10+
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 423 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Berichtdoor Splitter » 17 Nov 2020, 00:22

titus geeft als pro dat roboform een "one click sign in" heeft... dat noem ik eerder een con.
stel je voor dat een site overgenomen is (site gehackt, dns hijack, whatever)... degene die daar nu de controle over heeft, heeft net je login gegevens gekregen zonder boe of bah.

verder heeft het van wat ik eruit opmaak ook al geen gratis multi-device sync, en de meeste aangehaalde zaken die hij zegt "vind je in geen andere pw manager" (met de android app) zit gewoon in de password manager dat ik gebruik (enpass)
er ook geen linux app, en dat vind ik ook een zwaar minpunt (gezien ik linux ook als daily driver gebruik, hoef je echt niet meer bang van te zijn heden ten dage)

het is zeker wel een video met genoeg uitleg over roboform, maar stelt roboform nogal beter/specialer voor dan dat het is lijkt me.
dat gezegd zijnde, lijkt het mij geen slechte ww-manager, en naar veiligheid toe is het altijd afwachten.
ooit zal hier iets nuttigs staan

My_download
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor My_download » 17 Nov 2020, 12:15

Abusimbal schreef:Na het bekijken van onderstaande video ben ik aan het overwegen van LastPass over te schakelen naar RoboForm
https://www.youtube.com/watch?v=oiywIEvkWgY

Chris Titus geeft mooie review, is ook een leuk kanaal.

Ik ben al jaren een héél tevreden Roboform klant en heb trouwens net een upgrade gedaan naar een family account.

Multi-device sync is wel degelijk onderdeel van de standaard "roboform everywhere" licentie: behalve op mijn GSM & tablet gebruik ik mijn éne licentie op alle (7) Windows machines thuis zonder problemen. Je hebt alleen extra accounts of zo'n family abonnement nodig als je per gebruiker apart de logins wil bij houden. Tot nu toe liet ik de kinderen altijd één keer op mijn pc aanloggen zodat hun id/pwd ook in mijn Roboform database zat en ik hun kon verder helpen als ze weer maar eens vergeten waren hoe ze moesten inloggen. Ondertussen zijn ze wat ouder en dus wat meer op privacy gesteld en dan is zo'n family account een betere oplossing.

Vooral het herkennen van pop-up login schermen (SAP, Workday, ...) werkt veel beter dan bv bij Dashlane dat we sinds een paar maand vanuit het bedrijf moeten gebruiken. Voor de gemiddelde website werkt Dashlane min of meer, maar voor het overgrote deel van onze interne web based systemen niet (het concept "een load balancer stuurt verzoeken door naar een (SAP) server farm" blijkt Dashlane totaal niet te kennen terwijl Roboform daar geen probleem mee heeft).

Pi.Degroote
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor Pi.Degroote » 17 Nov 2020, 17:33

Ik gebruik al ruim een jaar Bitwarden (https://bitwarden.com/download/) als browser plugin.

Hiervoor heb ik nog LastPass gebruikt, maar ik ondervond er helaas een paar problemen mee (onder meer een wachtwoord zomaar verdwenen uit de 'vault').
Bitwarden is open source (GPL v3), heeft een gratis plus betalende versie ($10 per jaar) met enkele welgekomen opties (zoals 2FA). (Ik gebruik zelf de betalende versie.)
Desgewenst kun je Bitwarden ook op je eigen server draaien via Docker.

Bijkomend : Bij Bitwarden staat de functie 'Auto-fill On Page Load' standaard uit. Hierdoor dien je nog steeds een 2-tal muisklikken te geven, maar dit is wel veiliger (kan eventueel ingeschakeld worden).
Hiernaast gebruik ik ook uBlock Origin tegen tracking en malvertising, enz. Stay safe ! :wink:

jphermans
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer

Berichtdoor jphermans » 17 Nov 2020, 19:13

Bitwarden kan je ook zelf hosten in docker op een nas thuis en dan kost het je niets. Eens geïnstalleerd heb je hier geen omzien meer naar. Synchroniseert ook perfect naar mobile devices.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)

karine
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor karine » 17 Nov 2020, 20:18

Hier al vele jaren enorm tevreden van Roboform maar sinds twee jaar betaal ik ervoor omdat ik het op verschillende pc's, laptop's en smartphone gebruik.
Voor het gemak dat ik ervan heb is die €18/jaar geen geld.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 654 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 529 keer

Berichtdoor meon » 17 Nov 2020, 20:53

Ik ben sinds enkele dagen stomweg Keepass aan't gebruiken. Databasefile in OneDrive.
Het voelt allemaal aan alsof ik software uit het Windows XP-tijdperk aan het gebruiken ben, maar de vele plugins maken wel aantal zaken mogelijk, zoals het gebruiken van Windows Hello en een searchvenster voor de auto-type global hotkey. En dat laatste was waar ik naar op zoek was, ik moet namelijk vaak inloggen IN een RDP-sessie en daar heeft jouw lokale passwordmanager geen toegang tot.

karine
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor karine » 17 Nov 2020, 21:33

Ik log bij Roboform in met mijn vingerscanner.

Clemens2
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Berichtdoor Clemens2 » 17 Nov 2020, 21:44

Ik hou van mn Keepass die ik sinds enkele jaren gebruik...Als plugins enkel kee voor autofill in Firefox/Chrome, op mn Androidtoestel Keepass2Android (met vingerafdruk login).
Sync gebeurt met Dropbox, keyfile + wachtwoord, keyfile staat niet in de cloud.

Wat mis ik? Autofill op Android (maar zo vaak heb ik het niet nodig dat het mij stoort). Dat is het zowat. Enige wachtwoorden die ik uit het hoofd ken zijn Windowswachtwoorden en mn keepasswachtwoord.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 654 keer
Uitgedeelde bedankjes: 529 keer

Berichtdoor meon » 17 Nov 2020, 22:00

Autofill op Android kan wél via KeePassDX.

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 155 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Berichtdoor Vaganzza » 18 Nov 2020, 08:07

Pi.Degroote schreef:Ik gebruik al ruim een jaar Bitwarden (https://bitwarden.com/download/) als browser plugin.

Hiervoor heb ik nog LastPass gebruikt, maar ik ondervond er helaas een paar problemen mee (onder meer een wachtwoord zomaar verdwenen uit de 'vault').
Bitwarden is open source (GPL v3), heeft een gratis plus betalende versie ($10 per jaar) met enkele welgekomen opties (zoals 2FA). (Ik gebruik zelf de betalende versie.)
Desgewenst kun je Bitwarden ook op je eigen server draaien via Docker.

Bijkomend : Bij Bitwarden staat de functie 'Auto-fill On Page Load' standaard uit. Hierdoor dien je nog steeds een 2-tal muisklikken te geven, maar dit is wel veiliger (kan eventueel ingeschakeld worden).
Hiernaast gebruik ik ook uBlock Origin tegen tracking en malvertising, enz. Stay safe ! :wink:

Ik gebruik het ook al jaren, maar miste de auto-fill functie op websites. Nu toch nog eens in de instellingen gekeken en terug aan gezet. Nu zal ik zeker niet meer terug gaan naar Lastpass (wat op zich ook heel goed werkt)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”