whats-app - contacten adresboek in whatsapp laten opduiken

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Voor een vereniging heb ik de taak gekregen om met de leden te kunnen communiceren via een 'verzendlijst' van whatsapp.

Ik heb een aparte smartphone met whatsapp for business voor dit project. Ik heb een nieuw google-account aangemaakt. Ik heb de ledenlijst van exel kunnen omzetten naar CVS en dan naar Vcart en dan dat importeren in het adresboek van dat google-account.

En dat synchroniseren met het adresboek van de telefoon. Al mijn contacten zitten nu in de adresboek van de telefoon.

Het probleem is dat ik via Skype for business die contacten die in mijn telefoonadresboek zitten via het google-account niet zie opduiken.

Via mijn adresboek heb ik contacten in het google-adresboek (ledenlijst) , een paar in adresboek van whatapp. En dan is er ook nog een adresboek van de simkaart en telefoon.

Contacteren kopiëren naar telefoon of simkaart kan ik maar dat maakt geen verschil voor whatsapp. Ik zie geen optie om te kopiëren naar whatsapp-adresboek.

Voorlopig zit ik vast.

Wie weet hoe ik die contacten in het adresboek kan toevoegen aan Whatsapp?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een [censuur]werkwijze. - Ik had al de contacten er in gestoken in internationaal formaat voor de telefoonnummers. En als ik nu die aanpas naar nationaal formaat en sync dan duiken die wel op.

Bedankt!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dat is inderdaad een lullige werkwijze. Al mijn (nationale) telefoonnummers zijn bij mij ingevoerd met internationale formaat. Handig als je in het buitenland bent.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”