2dehands.be alternatief?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Sinds de overname van Ebay is het bij 2dehands wel snel achteruit gegaan.

Nu moet je al 9€ betalen om een fabrikant link bij het zoekertje te zetten.
Onmogelijk om op afstand te sorteren, 5 verschillende advertenties op je zoekertje om te betalen voor betere zicht.
Zoekertje blijft nu maar 4 weken online.
Markplaatsnl & 2dehands.be zijn nu ook identiek hetzelfde gemaakt.

Bestaan er al bekende alternatieven?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vrees dat ebay alle alternatieven weggeconcurreerd heeft (of opgekocht).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ook niet ideaal, maar ik verkoop nu beter via Facebook Marketplace dan iets op 2dehands.be.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Is het niet marktplaats in plaats van marktplace
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, het monopoly laat zich voelen, nu Kapaza er niet meer is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

9lives B&S forum
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook al een tijd veel meer succes met Facebook Marketplace dan met 2dehands. Ik doe tegenwoordig zelfs geen moeite meer voor 2dh.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

2 jaar geleden plaatst ik een zoekertje op 2dehands en ik zocht mijn zoekertjes eens op om te zien hoe het scoorde. Om een of andere reden had 2dehands mijn net geplaatst zoekertje op de strafbank gezet. Ipv ergens bovenaan te staan bengelde het onderaan de pagina. In een niet populaire category. Is het zo moeilijk om iets chronologisch weer te geven. Sinds dien toch serieus wat argwaan tov 2dehands. Dan nog gezwegen over de scammers en louche figuren.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Laatste maal dat ik iets wou verkopen, had ik het meeste succes via koopjeskrant.be...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad. 2dehands is niet meer wat het geweest is
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ben ik de enige die op Facebook Marketplace superveel berichten krijg van mensen afkomstig uit Afrika die in Brussel zitten/wonen? De profielen moeten wel echt zijn want Marketplace krijg je niet zomaar werkende op een 2de, fake profiel.

Maar buiten de mensen die perongeluk sturen "is dit beschikbaar?" Of dergelijke irriteert me dat het meest.
Soms is het gesprek gewoon (in het Frans).
Koper; "Kan u het naar Brussel brengen?"
Ik: "Nee, wel opsturen"
Koper reageert niet meer of reageert met "Ik heb het nu dringend nodig, opsturen is geen optie"

Mijn gemiddelde ligt ongeveer op 20 Brusselaars en 1 iemand die echt in de buurt woont en echt intresse heeft. En ik heb mijn adres juist staan en ik woon vrij ver weg van Brussel ... Ik begin stilaan te vermoeden dat er een bug in Facebook zit die mijn locatie voor Brusselaars in Brussel zet ofzo :lol:

Maar ik ben tweedehands kopen/verkopen kotsbeu.

Kopen = mensen die evenveel of meer dan de nieuwprijs vragen en niet serieus over de prijs willen onderhandelen.

Verkopen = 50% van de niewprijs vragen voor iets in goede staat dat nog perfect werkt. Bv. Iets dat €200 kost voor €100 verkopen ... Krijg je 101 biedingen van €0-50 ...
(Oh en als je je zoekertje opnieuw plaatst bieden dezelfde accounts weer hetzelfde bedrag ... )

Als je voorbeelden wilt; die Intenso SSD's van de Carrefour staan te koop op 2dehands.be ... €45 voor 120GB ...
Ook een ander zoekertje van iets van Aliexpress van €15 ... Vraagprijs is €130.

:bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

lanadekat schreef:Maar ik ben tweedehands kopen/verkopen kotsbeu.
Kopen = mensen die evenveel of meer dan de nieuwprijs vragen en niet serieus over de prijs willen onderhandelen.
Verkopen = 50% van de niewprijs vragen voor iets in goede staat dat nog perfect werkt. Bv. Iets dat €200 kost voor €100 verkopen ... Krijg je 101 biedingen van €0-50 ...
(Oh en als je je zoekertje opnieuw plaatst bieden dezelfde accounts weer hetzelfde bedrag ... )
Ik doe meestal een bod van wat ik eraan wil geven, als de persoon dan reageert "te laag", licht ik toe wat de nieuwprijs is (met links).
Soms helpt hen dat te overtuigen dat hun vraagprijs compleet idioot is.
Indien niet: geen deal, zoek maar een dommerik die er meer dan de nieuwprijs voor wil geven :).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

lanadekat schreef: Verkopen = 50% van de niewprijs vragen voor iets in goede staat dat nog perfect werkt. Bv. Iets dat €200 kost voor €100 verkopen ... Krijg je 101 biedingen van €0-50 ...
Mijn truk als ik echt wil dat ik krijg wat ik vind dat het nog waard is: initiele prijs hoger zetten. Dan krijg je nog biedingen in dezelfde percentages, maar hou je er zelf meer aan over.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

of gewoon geen biedingen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

devilkin schreef: Mijn truk als ik echt wil dat ik krijg wat ik vind dat het nog waard is: initiele prijs hoger zetten. Dan krijg je nog biedingen in dezelfde percentages, maar hou je er zelf meer aan over.
Uit mijn ervaring helpt dat niet. Het probleem is dat als je een iPhone of dergelijke verkoopt er 101 idioten zijn die enkel willen kopen om te verkopen met winst. Die bieden enkel wat ze willen geven en negeren de vraagprijs compleet.

De enige oplossing die ik heb bedacht is een scriptje dat automatisch antwoord als die een te lage bieding ziet. En als het geen belachelijke bieding is dan pas een notificatie stuurt naar mijn gsm.

Ik had voor de grote verandering op 2dehands.be ook een auto post scriptje dat in 1 click het oude zoekertje verwijderde en dan een nieuw plaatste. Mijn plan was dit elke paar uur te laten draaien voor een paar zoekertjes om ze vanboven te houden ... Maar ik heb er enkel gebande accounts aan overgehouden. Als je je account wilt behouden kon dat slechts 1-3 keer per dag.

En het is het uit mijn ervaring niet waard om dat scriptje opnieuw te schrijven. Zelfs al stond ik steeds vanboven ik kreeg zo goed als geen reactie van serieuze, potentiële kopers.
Joe de Mannen schreef:of gewoon geen biedingen.
J.
Bieden doen ze meestal niet via de biedfunctie maar via chat ookal zet je biedingen uit.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook goed om eens te kijken als jouw artikel al wordt aangeboden en aan welke prijs. Boven de laagste prijs van andere aanbieders gaan helpt natuurlijk ook niet echt.
Maar los daarvan, inderdaad armoe troef met de nieuwe 2dehands.be en veel te kleine foto's.

Heb al veel reclame gezien op TV voor Vinted app, maar blijkt enkel voor kledij te zijn.

Op Tweakers.net Vraag & Aanbod wel OK voor PC, etc...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

lanadekat schreef: Uit mijn ervaring helpt dat niet. Het probleem is dat als je een iPhone of dergelijke verkoopt er 101 idioten zijn die enkel willen kopen om te verkopen met winst. Die bieden enkel wat ze willen geven en negeren de vraagprijs compleet.
Ik heb zelfde ervaring. Had advertentie gezet op 2dehands.be.
Krijg ik een vraag "Wat is je laagste prijs"
Ik zeg 900€, krijg ik antwoord terug 500€.
Ik stuur dan, "Wat is de betekenis van laagste prijs ??"

Volg dit topic al van in begin, 2dehands is inderdaad zeer slecht geworden de laatste maanden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als ik 'bieden vanaf' instel, dan is dat toch mijn laagste prijs, of niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je gewoon niet laten intimideren. Vaak heb je zoiets van, hoe rapper ik er vanaf ben hoe beter. Doe dat niet!

Vriendin verkoopt zo eigenlijk alles aan initiële vraagprijs.

Kast in teak. Nieuwprijs ruim 1500 euro, zij vroeg 400. Wel, zoekertje heeft er 6 maand opgestaan, regelmatig boden van 50-150 euro en dan ineens is er iemand die zegt: 400, kan ik er morgen omkomen?

Zelfde voor de verkochte gsm van deze week. Splinternieuw retour model maar ondertussen al nieuwe gekocht. Vroeg 75 euro. Boden van max 25 euro, tot er ene stuurde na drie weken van, 75 is ok. Kwam hem meteen halen en was verkocht zonder zagen.

Ik ben ook al zo "dom" geweest om te laten zakken maar eigenlijk moet je daar hard in zijn. Dit is de prijs, klaar. Dat sjachelen als ze echt langskomen, daar krijg ik het ook van... We spreken die prijs af, dan blijft het staan.

Moet wel zeggen dat ik zelden nog op 2dehands.be kijk omdat men daar idiote prijzen vraagt. Gisteren gezocht achter een go-pass voor de kinderen. Vragen 5 euro per rit, nog een maand geldig. Ritje op een go-pass kost 5,3 euro. Vorig jaar toen je hem kocht maar 5,2... Ja, nee. Laat hem dan maar verlopen en dan heb je niets.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad. Gewoon niet laten intimideren.

Zelfs voor dingen die je niet courant kan vinden krijg ik idiote aanbiedingen: wij hadden een modern spinnewiel dat stof stond te vergaren, aangeboden aan redelijke prijs.

Krijg ik een bericht voor de helft van de prijs, met de mededeling "dat ze het goedkoper zelf kon gaan halen in de uithoek van nederland". Gewoon gezegd dat ze dat dan gerust kon doen, mijn prijs was wat ie was... uiteindelijk toch verkocht aan mijn vraagprijs.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als ik me niet vergis moet ge tegenwoordig ook al betalen om uw zoekertje te verlengen na die korte periode van een maand. Dus laten verlopen en opnieuw plaatsen, het wordt alsmaar lastiger...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee, dat klopt niet. Je kan eindeloos verlengen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Was vroeger zo, maar onlangs ook meegemaakt dat ik een zoekertje niet meer kon verlengen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

opgezocht:https://help.2dehands.be/HelpContentBlo ... 000QFOUSA4


Daar staat:
Je kunt maximaal 3 keer gratis verlengen. Daarna kun je verlengen voor het bedrag van € 1,60. Deze verlenging is voor een periode van 4 weken en inclusief een omhoog plaatsing. Jouw zoekertje komt weer boven de standaard zoekertjes van de betreffende rubriek te staan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een zoekertje dat er al meer dan een jaar op staat. Altijd aan verlengd zonder kosten. De plaatsingsdatum is nu niet meer correct sinds de vernieuwing van de website. Maar nog geen 3 keer verlengd sinds de 'verbetering'.
Dat zal dan waarschijnlijk gedaan zijn met verlengen.
Ik heb ook al ondervonden dat je geen 2 auto's of 2 auto-onderdelen tegelijk kan plaatsen, zonder betalen, in dezelfde categorie. Ze zeggen dan dat je een professioneel bent.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Camera's, lenzen, fotomateriaal.. koop en verkoop je best op Belgiumdigital.

Op 2dehands.be - op zich niet slecht - is het toch altijd uitkijken voor bedriegers of kopers die uiteindelijk niet kopen. Soms is het echt hordenlopen rond onzinnige reacties. Het helpt om een vaste prijs te vragen, en vooraf duidelijk meedelen dat je niet reageert op mails van mensen die toch willen bieden. Ik hou ook altijd de tekst die ik ingaf goed bij in een .txt bestand. Hou de foto's die upload apart bij. Ik ga daarom ook vrij snel een zoekertje verwijderen en exact hetzelfde zoekertje terug publiceren.

De begindagen van Ebay mis ik soms. Dat waren nog eens tijden...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Er was ook eens een periode dat je moest betalen om meer dan 1 zoekertje te plaatsen binnen dezelfde categorie. Vermoedelijk om munt te slaan uit garagisten die auto's plaatsen, maar wel behoorlijk kut als particulier als je bijvoorbeeld een bureaulamp en een staande lamp wil plaatsen, 2 keer onder 'Verlichting' dus. :bang: Weet niet of het nu nog zo is, lang geleden dat ik 2dehands nog heb gebruikt. Stelletje graaiers.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
rahx360
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:45

2dehands over en uit. Vroeger gebruikte ik Kapaza en 2dehands, ik had een gratis winkeltje met allemaal spullen die ik niet meer gebruikte, games, dvd's en andere zaken. Af en toe verkocht ik dan iets, was zeer makkelijk. Eerst verdween Kapaza, daarna de winkel en nu is het een rotzooi. Aangezien ik 50+ items aanbied was het al vervelend dat ik deze om de zoveel maanden moest verlengen. Maar nu is dat zelfs onbegonnen werkt. Al vrij snel worden gratis artikelen verwijdert en je kan max 3 keer verlengen. Het is gewoon de moeite niet waard.
Dus ja, een alternatief zou welkom zijn. Misschien zijn hier mensen die een nieuwe verkoopsite uit de grond willen stampen?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

rahx360 schreef:Misschien zijn hier mensen die een nieuwe verkoopsite uit de grond willen stampen?
Ik zou het willen doen in mijn vrije tijd maar ...
Kapaza (dood), Letgo (dood), Koopjeskrant (bestaat nog maar niemand gebruikt het denk ik), craigslist (wordt ook niet gebruikt)

Ik kan sowieso geen site maken die er beter uitziet of meer functies heeft dan 2dehands.be wel eentje die beter werkt; geen belachelijke limieten en dergelijke.

Maar het lijkt me puur naamsbekendheid. Als het makkelijk was om een zoekertjessite te lanceren was er al lang een ander alternatief. Maar niemand gaat op een onbekende site iets zoeken en niemand gaat op een onbekende site iets plaatsen hoe moet je je site dan wel gestart krijgen?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Facebook zijn marktplaats lijkt redelijk te werken. Maar voor mensen als ik zonder Facebook geen oplossing.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Goztow schreef:Facebook zijn marktplaats lijkt redelijk te werken. Maar voor mensen als ik zonder Facebook geen oplossing.
Ook voor mensen die uitgesloten worden door Facebook geen optie. Marketplace is niet standaard geactiveerd op elk account en Facebook heeft een geheim algoritme om accounts toegang te geven tot Marketplace. En er zijn genoeg mensen bij wie het om onbekende reden niet geactiveerd wordt.
Dus even een Facebook account maken om Marketplace te gebruiken gaat niet, is anderzijds wel positief aangezien Facebook scammers lijkt te bannen en die kunnen dan ook niet zomaar een nieuw account maken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

lanadekat schreef: Maar het lijkt me puur naamsbekendheid. Als het makkelijk was om een zoekertjessite te lanceren was er al lang een ander alternatief. Maar niemand gaat op een onbekende site iets zoeken en niemand gaat op een onbekende site iets plaatsen hoe moet je je site dan wel gestart krijgen?
Nochtans zou het nu het ideale moment zijn om 2dehands te vergeten. Lanceer bij wijze van spreken zoekertjes.be die een exacte copy is van de oude 2dehands.be en het duurt niet lang of deze is groot
Voor zover ik wat rondhoor is niemand te spreken van de nieuwe 2dehands...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

woutervh schreef: Lanceer bij wijze van spreken zoekertjes.be die een exacte copy is van de oude 2dehands.be en het duurt niet lang of deze is groot
Iemand is ons voor :lol:
We zullen zien of de site groot wordt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Moh, inderdaad :-D bestaat die al lang? Ik krijg er wel geen waaw gevoel bij
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Idd, ook hier geen waaw gevoel. What a f*** mess. Die frontpage is zowat alles door mekaar.
Na 2 seconden sloot ik de pagina al. Niet echt uitnodigend. Afbeelding

Of het al lang bestaat? Volgens DNS Belgium bestaat het domein al wel sinds 1999 maar volgens The Internet Wayback Machine nam de site slechts sinds 2005 de vorm aan van een zoekertjes-website. Ik denk echter wel dat de huidige eigenaar, Breakpoint BVBA uit Leuven niet al van bij het begin de eigenaar was, aangezien zij momenteel in de footer dit wel vermelden en in de 2005-2017 versies niet. Dit wil natuurlijk niets zeggen. Maar ik vermoed wel dat Breakpoint het domein heeft opgekocht met plannen 2dehands te gaan beconcurreren. :P

Laten we hopen dat het wat wordt, er is toch al een begin. En hopen dat ze ook niet verkopen aan eBay als de site populair wordt, zoals o.a. 2dehands en Marktplaats al hebben gedaan.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

antutu schreef:Idd, ook hier geen waaw gevoel. What a f*** mess. Die frontpage is zowat alles door mekaar.
Na 2 seconden sloot ik de pagina al. Niet echt uitnodigend.
Echt professioneel ziet het er niet uit maar ik kan niet zeggen waarom juist*. Maar qua functionaliteit lijkt het wel bijna perfect. Gewoon een simpele zoekertjessite zonder zever. Enige wat mist is plaatsingsdatum en automatisch vervallen van zoekertjes na x maanden ofzo. Bij mij staat er een kapsalon dat voor 2018 verhuurd wordt op de frontpagina :lol:

*edit: zou het kunnen dat het er niet goed uitziet door de manier waarop zoekertjes er op staan. Niet allemaai mooi in een lijst of uitgelijnd zoals op 2dehands.be maar gewoon random afhankelijk van de grote van de foto?

edit 2: ik heb de resultaten van het bedrijf achter zoekertjes.be even opgezocht en ik vrees dat ze zo niet lang meer gaan bestaan https://www.companyweb.be/company-infor ... /873323959
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

2dehands.be is al aan het bijdraaien.
Ik kreeg vandaag deze mail :
Beste 2dehands-gebruiker,

Het kan zijn dat je onlangs een zoekertje niet gratis hebt kunnen verlengen.
Goed nieuws: deze zoekertjes zijn nu alsnog gratis voor je verlengd en staan weer op 2dehands!

De zoekertjes werden zoveel mogelijk in de originele staat hersteld. Hierbij is ook de originele plaatsingsdatum aangehouden. Het kan zijn dat je zoekertje daarom verder in de zoekresultaten terecht is gekomen. Sommige details werden mogelijks niet hersteld, zoals het aantal keer dat het zoekertje is bewaard en de biedingen.
Is je product niet meer te koop of heb je reeds een nieuw zoekertje geplaatst, verwijder het teruggeplaatste zoekertje dan in Mijn 2dehands.

Vanaf nu kan je gratis geplaatste zoekertjes zelf weer gratis verlengen!
Mocht je sinds 3 juni 2019 hebben betaald voor een verlening, dan kunnen we deze terugbetalen. Stuur een e-mail met het betalingskenmerk (indien beschikbaar) en datum van betaling. De betaling zal binnen 2 werkdagen worden overgemaakt.
We zullen het maar klasseren onder "voorschreidend inzicht" maar ze hebben blijkbaar (laattijdig) ingezien dat hun drastische wijzigingen het einde van 2dehands zouden betekend hebben. Ik had om die reden 2dehands al opgegeven en blijkbaar veel andere mensen.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

jutuiz schreef: De begindagen van Ebay mis ik soms. Dat waren nog eens tijden...
Nu enkel nog shops. Bieden doe ik niet meer (met alle snipers en nep bieders is de fun eraf). Ik zie ebay deze dagen ook meer als een Ali alternatief, met ook veel dezelfde aanbieders. Vooral in verzamelperiode was dat fun.

Koopjeskrant was in het papieren tijdperk wel leuk maar hebben de digitale boot gemist. Misschien nu een kansje.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Inderdaad Ebay is een 'chinese' site geworden, som wel handig dat een product wordt aangeboden uit een (theoretisch) europees warehouse.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”