2dehands.be alternatief?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik koop zo weinig mogelijk op Aliexpress. Je kan er niet met Paypal betalen.
Ik zoek op Ebay.de een alternatief, liefst lokaal in Duitsland. In elk geval wil ik met Paypal betalen. Die nemen de eventuele terugzendkosten op zich. Bij Bol.com kan je ook gratis terugsturen.
Ali heeft wat afgedaan na slechte ervaringen. Support is nul. Terugsturen is veel te duur.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

MarkDM schreef:Ali heeft wat afgedaan na slechte ervaringen. Support is nul. Terugsturen is veel te duur.
Heb net goede ervaringen op dat vlak. De fouten liggen natuurlijk ook meestal bij de verkopers zelf. Maar telkens er iets mis was, kreeg ik ofwel mijn geld terug, of kreeg ik het juiste nagestuurd, zonder dat ik zelf iets moest terugsturen. Moet er wel bij vertellen dat dat goedkope dingen waren. Aan dure hardware ga ik me daar niet wagen wegens de risico's.
brz
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2019, 12:08

lanadekat schreef:Ben ik de enige die op Facebook Marketplace superveel berichten krijg van mensen afkomstig uit Afrika die in Brussel zitten/wonen? De profielen moeten wel echt zijn want Marketplace krijg je niet zomaar werkende op een 2de, fake profiel.

Maar buiten de mensen die perongeluk sturen "is dit beschikbaar?" Of dergelijke irriteert me dat het meest.
Soms is het gesprek gewoon (in het Frans).
Koper; "Kan u het naar Brussel brengen?"
Ik: "Nee, wel opsturen"
Koper reageert niet meer of reageert met "Ik heb het nu dringend nodig, opsturen is geen optie"

Mijn gemiddelde ligt ongeveer op 20 Brusselaars en 1 iemand die echt in de buurt woont en echt intresse heeft. En ik heb mijn adres juist staan en ik woon vrij ver weg van Brussel ... Ik begin stilaan te vermoeden dat er een bug in Facebook zit die mijn locatie voor Brusselaars in Brussel zet ofzo :lol:
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst iets te koop gezet op facebook marketplace (nvidia gpu van een paar jaar oud) en heb ongeveer dezelfde ervaring.
Twee personen spreken mij aan in het Frans, met twijfelachtige naam en belachelijk klein aantal vrienden. Heb er gewoon niet op gereageerd.

Tot voor kort verkocht ik regelmatig computer gerelateerd materiaal op eBay aangezien je specifieke dingen vaak niet verkocht krijgt op bvb 2dehands.be, maar nu hebben ze daar de verkoopcommissie opgetrokken naar ongeveer 10%, ongeacht de verkoopprijs (vroeger was de commissie wel afhankelijk van de verkoopprijs. Op bepaalde zaken moest er zelfs geen commissie betaald worden).

En ja, 2dehands is ook een drama geworden. Is gewoon een 1 op 1 kopie van marktplaats, en ze proberen langs alle kanten je te laten betalen (onder andere voor items te verlengen na een belachelijk korte periode).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

en, pas gemerkt, je kan nu ook al reviews geven van mensen die interesse getoond hebben maar niet gekocht, raar allemaal
J.

EDIT: blijkbaar trekken ze hunnen kak in, vandaag een mail gehad dat er terug gratis kan verlengd worden.
.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Die mail van die verlenging ook vandaag gekregen. Zullen waarschijnlijk klanten verliezen.
Internet via Mobile Vikings
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Locatie van het object: vroeger kwam er een (wegen)kaart als je er op klikte. Nu niets meer, zoals op Marktplaats.
Ze spreken van 'verbetering'. Die is ver te zoeken. Enkel de optie 'gereserveerd' is een verbetering.
Al de rest is achteruitgang.
Laatst gewijzigd door MarkDM 22 jul 2019, 17:34, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Het is janken met de pet op op 2dehands. Verkoop momenteel een muziekinstrument twv ~800/900 euro. Geen enkele reactie, tot nu; een scammer die een envelop geld wil sturen met DPD en dan het pakje wil laten ophalen. Vond het maar een rare procedure (is geld versturen tevens niet verboden overigens??) en Googlede maar eens. Met resultaat: blijkbaar krijg je als je ingaat op hun aanbod een mail naar een phishingsite etc. met daarin vraag naar een betaalkaart en watnog. Deze scam kende ik nog niet, dankzij Google en de politie ben ik weer gespaard van een hoop miserie. :lol:

Heb het gevoel dat er enkel nog scammers aanwezig zijn, de rest is opgekrast naar Facebook Marketplace of elders. :evil:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Van FB kan je ook geen heil verwachten, da's een platform dat in sneltempo het rusthuis van het internet aan het worden is en waar je dan ook meer en meer te doen hebt met kopers die van een pensioen leven. Is al meermaals aangetoond dat jongere generaties er nog wel een account hebben maar er nog amper inloggen.

Iemand zal idd eens een alternatief moeten ontwikkelen en als dat succesvol is het aanbod van eBay om het over te kopen weerstaan :-)
dieter44
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2019, 16:14
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Voor boeken is er alvast een zeer goed alternatief: https://www.booksinbelgium.be!

Belgische marktplaats zoals 2dehands, maar dan helemaal gemaakt voor één product: tweedehands boeken.

Met zeer veel functies: database, online betaling, retourbeleid, etc

Rode draad: zo weinig mogelijk rompslomp! Geen zoekertjes hernieuwen, betalen om beter te rangschikken, etc.

Bijna 2500 verkopers en 350.000 boeken, dus qua aanbod kunnen we ook zeker concurreren.

Disclaimer: ik ben een van de oprichters ;)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

dieter44 schreef:Voor boeken is er alvast een zeer goed alternatief: https://www.booksinbelgium.be!
Disclaimer: ik ben een van de oprichters ;)
Ziet er net uit, proficiat.
Als ik één opmerking mag geven: ik zou opteren voor een iets groter lettertype (heb enkel nog maar gekeken op groot scherm via PC), dat zou het lezen iets comfortabeler maken.

En om het dan nog over 2dehands te hebben: die layout was in orde, met duidelijke en grote foto's en dan nemen ze de layout van Marktplaats over en doen ze daarmee een stap achteruit.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

14 weergaven op m'n zoekertjes. Huilen met de pet op

Ik heb ondertussen eens FB Marketplace van dichterbij bekeken, en inderdaad: wat een rotzooi is me dat. Tig zoekertjes met onzinprijzen (auto's voor 5 euro, of 1.234.566 als prijs etc etc), bijna allemaal Franstalige zoekertjes, etc etc
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Iemand ervaring met Vinted?
Veel reclame te zien recentelijk op televisie.
Maar lijkt voornamelijk gericht op kledij/schoenen?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

dieter44 schreef:Voor boeken is er alvast een zeer goed alternatief: https://www.booksinbelgium.be!
Belgische marktplaats zoals 2dehands, maar dan helemaal gemaakt voor één product: tweedehands boeken.
Ik kende https://www.boekwinkeltjes.nl/ al, maar de verzendkosten vanuit NL waren niet zelden de dealbreaker.
BiB ziet er wel oké uit, zoeken op ISBN is een zaligheid :)

Houden jullie ook verschillende edities bij? Een herdruk krijgt (soms?) een ander ISBN, als ik zoek op ISBN-A en er is ondertussen een nieuwe/re versie van, zou het handig zijn als je daar ook op zoekt. In standaard boekenbestelprogramma's (van de boekenwinkel) is dat voorzien. Ik werk niet in een boekenwinkel, dus ik kan niet aan die DB aan...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Facebook Marketplace is ondertussen blijkbaar ook al scammer infested. Had er een laptop te koop gezet, en binnen de 2u had ik een tiental reacties allemaal van zeer bedenkelijke profielen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

dieter44 schreef:Voor boeken is er alvast een zeer goed alternatief: https://www.booksinbelgium.be!

Disclaimer: ik ben een van de oprichters ;)
Mijn madam dankt u.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Flippi schreef: Als ik één opmerking mag geven: ik zou opteren voor een iets groter lettertype (heb enkel nog maar gekeken op groot scherm via PC), dat zou het lezen iets comfortabeler maken.
Sinds ik op hogere resolutie zit is ctrl-muiswiel mijn grote liefde geworden :idea:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Vinted?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik ben ook wat aan het rondkijken voor iets op 2dehands.be, maar als je dan bij sommige de prijs ziet dan is dat heel goedkoop ten opzichte van anderen, als je dan die mensen contacteert met vragen dan vragen ze in slecht Nederlands of heel rare zinsbouw of je uw email adres wil doorsturen naar hun om te communiceren. Dus het zijn gewoon scammers, meestal zijn ze dan ook nog maar een dag actief op de website.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:Facebook Marketplace is ondertussen blijkbaar ook al scammer infested. Had er een laptop te koop gezet, en binnen de 2u had ik een tiental reacties allemaal van zeer bedenkelijke profielen.
Het is blijkbaar nog erger. Zelfs gewoon op plaatselijke verkoopgroepen zijn de scammers al actief. Gewoon zelfde tactiek als op 2dehands, gewoon op een hoop zoekertjes reageren met de vraag om je met een privé bericht te contacteren. Gebrekkig Nederlands, en dan blijkt de woonplaats van dat profiel, waar niets van posts staan, in de verste verte niet in de buurt te zijn van jouw woonplaats (of dus van de gemeentes waar die verkoopgroep voor bedoeld is).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hier ook weer een scammer gehad op 2dehands.die had me eerst bijna overtuigd met een heel persoonlijk verhaal dat ie twijfelde tussen 2 oude telefoons die hij wou kopen.

Nadien zegt ie dat ie graag mijn iban wil verifiëren omdat dat nog niet gebeurd was. Hij had zogezegd met 2dehands.be gebeld. Dat verifiëren verliep uiteraard een Phishing link.

Account was 13 jaar oud. Hoe raken die aan zo een oude Accounts? Ma'ipulatie van dat getalletje?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

liegebeestig schreef:Account was 13 jaar oud. Hoe raken die aan zo een oude Accounts? Ma'ipulatie van dat getalletje?
Wachtwoordenlijst die ergens online te vinden is, van mensen die hun wachtwoorden nooit wijzigen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik ben heel strict in 2de hands verkopen, boter bij de vis zonder verhaaltjes. In de (web)winkel kom je ook niet buiten zonder te betalen dus:

Als ik het dien te versturen, schrijven ze het bedrag inclusief verzendkosten (meestal via Bpost) over. Staat het op mijn rekening, dan wordt pakket gemaakt en gaat het op de post en bezorg ik de tracking code.

Vertrouwen ze het niet, dan moeten ze het niet doen, ik verplicht niemand.

In het andere geval komen ze het bij mij afhalen (waarbij ze het ook nog vaak kunnen testen).

Ook met verhaaltjes dat ze het in x of y goedkoper kunnen krijgen moeten ze niet afkomen, dan moeten ze dat gewoon doen.

Of moet je morgen per toeval niet op plaats z zijn (vaak dan 100 km van m'n woonplaats) pakt niet.

Van scammers en ander gespuis heb ik gelukkig nog niet zo vaak last gehad. Maar die vallen dan ook vrij snel door de mand omdat ze zich niet aan mijn voorwaarden houden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bij mij is het ook eerst betalen dan pas versturen.
Alle andere truut is zever in pakskes. En als ik tijd en goesting heb, wil ik ze nog wel een tijdje aan het lijntje houden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, denk dat iedereen hier wel even nuchter is en daar gewoon niet in loopt, zelfs al zouden we nog nooit van die scams gehoord hebben. Het feit is natuurlijk dat ze het gewoon in grote getale proberen en als 1% er in loopt, kan het al lucratief zijn. Da's eigenlijk met al die Internet scams zo.

Ivm doorverkopen van Ali: zelfs op bol.com zie ik regelmatig artikelen die overduidelijk gewoon van Ali komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wat dat laatste betreft, er zijn zelfs behoorlijk grote sites die precies dezelfde dingen als Ali aanbieden en voor heel wat meer geld.

Als ik trouwens iets op Ali gezien heb wat ik liefst wat sneller in huis wil hebben? -> Amazon. Ongelooflijk hoe dat eigenlijk een tweede Ali is. Iets duurder maar twee dagen later al in de bus.

Trouwens, ik moet zeggen, 2 verkopen gedaan op 2dehands recent en twee keer relatief snel verkocht (na enkele dagen en zelfs na enkele uren) en er de prijs voor gekregen die ik wou en voor 1 object zelfs veel meer dan ik wou. Beetje volhouden zoals ik al zei en de afdingers negeren.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

liegebeestig schreef:Hier ook weer een scammer gehad op 2dehands.die had me eerst bijna overtuigd met een heel persoonlijk verhaal dat ie twijfelde tussen 2 oude telefoons die hij wou kopen.

Nadien zegt ie dat ie graag mijn iban wil verifiëren omdat dat nog niet gebeurd was. Hij had zogezegd met 2dehands.be gebeld. Dat verifiëren verliep uiteraard een Phishing link.

Account was 13 jaar oud. Hoe raken die aan zo een oude Accounts? Ma'ipulatie van dat getalletje?
En nog een Hollander die dezelfde verificatie link aka Phishing link wilde sturen. Ze vragen altijd eerst jouw bank en melden dat ze zelf kbc hebben.

Echt niet meer te doen op de site. Op marktplaats is er meer controle heb ik het gevoel.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Alleen maar Hollanders die op mijn advertenties reageren. Allemaal vissers zonder enige uitzondering.

Deze laatste gaf het gewoon toe. Donkere tekst Ben ik.

Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

MarkDM schreef: Terugsturen is veel te duur.
Veel hangt af van de route maar als het naar china moet valt het best mee van prijs.

https://www.eboatlogistics.com/?page=parcel
5tv
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2019, 11:23

Ik weet een alternatief op 2dehands die tot nu toe veel positieve feedback krijgt van haar leden!
Er is ondertussen een app beschikbaar en de categoriën worden nog uitgebreid 'as we speak'. Voorlopig enkel actief gepromoot in BE en NL.

Voor België: http://www.sqully.be
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Nog goed dat jij er iets hebt opgezet anders stond er niks op ;)
5tv
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2019, 11:23

Ho ik ben toch niet de enige hoor. Ik heb er maar een 5-tal zoekertjes staan. Er zijn categoriën die meer zoekertjes bevatten dan de andere. Denk dat niet ieder publiek even aanspreekbaar is zeker? Die website is overigens nog maar online sinds juni als je de updates leest. :wink:
Anyhow, dit is wat ik nu gebruik.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

5tv doet wel heel geheimzinnig over z'n "site"

Stuurt me zelfs een privé bericht met dat "hij misschien wel de oplossing heeft". Zonder eigenlijk iets of wat te vertellen.

Stop met rondt de pot te draaien.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
5tv
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2019, 11:23

Komt een mens hier al googlend, wat een verwelkoming! :-D

Dit is toch niet zo'n geheimzinnig bericht ? :roll:
Ik denk dat ik je uit de nood kan helpen. Er is recentelijk een nieuwe tweedehandssite gelanceerd.
Ik heb een reactie gepost op het forum.
Een forum vol van mensen die schreeuwen dat ze niet aan monopolies zijn en toch dergelijke hartverwarmende reacties krijgen.
Een mens zou gedemotiveerd raken om nog ene te willen opstarten. :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hey 5tv, welkom op userbase! En welkom om dit nieuw initiatief te sharen.

Ken je de personen die achter het initiatief zitten? Hoe zijn ze ertoe gekomen? Misschien wat meer technische info?

Greetz!
5tv
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2019, 11:23

Hey Goztow,

Dat is graag gedaan.
Ja, ik ken de leden. Ik ben er zelf 1 van. Bedankt voor die vraag.

De reden is vrij duidelijk en dus ook persoonlijk vanuit ons standpunt:
Als midden dertigers gaan we ook al eventjes mee in het digitale era. Jaren verslijten en we zien initiatieven opgestart en opgeslokt worden.
Zoals reeds meerdere keren aangehaald in dit forum worden te veel initiatieven in een monopoliepositie geduwd en ik heb het niet alleen over tweedehands websites.
Met andere woorden, de vrijheid tot keuze van de eindgebruikers is beperkt tot soms het enige medium die ter beschikking gesteld wordt.

De trigger om een nieuwe tweedehands website te lanceren was dus het moment toen we zagen dat 'de meeste bekende tweedehands websites in België en Nederland' overgenomen waren door 'een andere internationale veilingsite'.
Op zich niets mis met die websites, want ook ik heb er jarenlang gebruik van gemaakt.

Toen kwam het moment dat zoekertjes na een bepaalde tijd offline werden gehaald omdat die 'verlopen' waren. Geen probleem, verwijderen en opnieuw aanmaken. Toch?
Maar voor diegenen die héél wat zoekertjes te koop stellen (en dat zijn VEEL mensen), is dit een heuse rompslomp. Je wordt dus volgens mij nogmaals geduwd in een richting die je niet wilt, zijnde betalen om het jezelf makkelijk te maken en zo je zoekertjes nieuw leven in te blazen.
Sommigen lieten ons zelfs weten via onze website dat er op bepaalde tweedehands sites meer vermeldingen staan naar veiligsites en andere reclameadvertenties, dan 'echte' zoekertjes.
Het brainstormen naar een concept was begonnen en al gauw was de fundering sterk genoeg om technisch, praktisch, juridisch en commercieel iets te gaan bouwen in functie van de eindgebruiker.

Ik hoop dat mensen ons zullen verstaan als ik zeg dat de motivatie oprecht groot is om een nieuwe wind te mogen en kunnen blazen in zoekertjesland.

De website is nog maar een 2-tal maanden actief, maar we merken een algemene goede vooruitgang. Het is logisch dat we moeten groeien.
Ik herinner me plots ook een gezegde over Rome.

Wat betreft de technische informatie kan ik je doorverwijzen naar de volgende links.
Hoe werkt Sqully: https://sqully.com/nl/hoe-werkt-sqully
Updates: https://sqully.com/nl/website-updates

Hopelijk een duidelijk antwoord gegeven te hebben op je vragen. :thumbs:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

De development server is mully?
Nootje: de algemene voorwaarden zijn nogal apotheek (patient/klant) specifiek op enkele plekken. Mogelijk uitbreiden met veiling specifieke dingen (oa verkoop huisdieren) en wat bij problemen met aanbieders.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En willen jullie ook niet stiekem groot genoeg worden om ook te worden opgeslokt ? :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
5tv
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2019, 11:23

Hey Joe,

Dat is niet onze ambitie en zou een verkeerde ingesteldheid zijn om een dergelijk project te lanceren. :nono:
Maar die vraag werd ons reeds gesteld en dat is zeker begrijpelijk.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik wens jullie veel succes met de website. :-)
Want het is ook erg dat de goede websites worden opgeslokt door de reuzen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”