Dropbox

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik kreeg recent volgende mail van Dropbox:
Er kunnen geen apparaten meer worden gekoppeld aan je Dropbox

Met je huidige abonnement kun je geen bestanden synchroniseren met een extra telefoon/tablet en/of computer.

Je hebt de limiet voor gekoppelde apparaten van je huidige Dropbox Basic-abonnement bereikt. Heb je meer telefoons, tablets en/of laptops om te koppelen? Upgrade vandaag nog voor toegang tot elk bestand - van foto's tot werkprojecten - op nog meer apparaten.

En als je overstapt naar een premium Dropbox-abonnement, krijg je meer opslagruimte en favoriete functies van gebruikers, zoals automatische camera-uploads en toegang tot offline mappen.

[link] Mijn Dropbox upgraden
Ik heb een gewone (gratis) Dropbox Basis account.

* Is er een limiet i.v.m het aantal gekoppelde apparaten? Hoeveel?
* Is er een mogelijkheid om een lijst te zien van welke apparaten er gekoppeld zijn?
* Kunnen er apparaten verwijderd worden uit de lijst (of is het voldoende om de Dropbox te verwijderen uit het betreffende apparaat)?
* Wat indien een "gekoppeld apparaat" buiten gebruik is, of je hebt er geen toegang meer (vb vervangen tablet of gsm)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ga naar www.dropbox.com, rechts bovenaan op het icoontje drukken en kies settings. Daar zie je normaal welke apps er geconnecteerd zijn.

Je kan 3 apps gebruiken bij dropbox free.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is recent veranderd, push om meer mensen op premium te krijgen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

4 weken geleden
https://tweakers.net/nieuws/150298/drop ... -drie.html

Ik zou nog wel willen betalen om meer apparaten of meer space te hebben, maar het is ofwel gratis ofwel meteen €120 per jaar.
Mijn GMail zat een tijdje geleden ook vol, voor €20/j krijg ik 100Gb en voor €120 1TB/j maar 100Gb is meer dan genoeg.
Ik snap dat ze meer betalende users willen, maar tussen gratis en €120 zit toch nog een groot verschil, vind ik zelf.

Als Dropbox een optie had voor €20 om 10 apparaten te koppelen en 10Gb te krijgen, ik deed meteen mee. Ik heb nu 2 pc's "afgekoppeld" van Dropbox en hou enkel mijn telefoon en 2 andere pc's over.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

In weze zou je je drive nog kunnen sharen over deze 2 andere pc's met iets zoals syncthing.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens dat artikel betalen ongeveer 11 van de 500 miljoen users voor de dienst.
Dat is een slordige 2%.
Ouch.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

devilkin schreef:Dit is recent veranderd, push om meer mensen op premium te krijgen.
Bedankt voor de reacties, is inderdaad recent, ik had het nog niet gemerkt ...
Bestaande accounts met >3 gekoppelde apparaten laten ze bestaan, maar je kan geen enkel apparaat meer toevoegen, tot je de bestaande zoveel ontkoppelt dat je er maar 3 meer over houdt :(
ITnetadmin schreef:Volgens dat artikel betalen ongeveer 11 van de 500 miljoen users voor de dienst.
Dat is een slordige 2%.
Beetje begrijpelijk hé dat ze willen pushen naar betalende accounts, het geld moet toch ergens van komen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Ik zou nog wel willen betalen om meer apparaten of meer space te hebben, maar het is ofwel gratis ofwel meteen €120 per jaar.
Niet dat het veel verschil maakt, maar als je jaarlijks betaalt is het "maar" € 99 per jaar ;)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ok dat verklaard een probleem idd, drukke tijden.

Vervanging zoeken voor Dropbox en voor 1password ( mijn lifetime License werkt niet meer op Chrome en ze fixen het niet meer ).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

1Password? Echt? Dus die pushen ook naar een abonnementsformule. Lastig want alles zit er bij mij in. Begin maar om te zetten...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Je kan importeren

https://support.1password.com/kb/201902/

Je kan nog licenties in eigendom hebben maar Max 1 pc ...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor de link! Ik heb mac en iOS dus voorlopig nog safe.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Migreren naar bitwarden of keepass dan maar.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Best vervelend.
Maar ik betaal voor OneDrive €69 per jaar 1TB en ik krijg er mobile office bij op phone tablet.

Hoewel Dropbox beter is ga ik niet voor alles gaan betalen... Spotify, google, Netflix, tv, cloud,......
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor niks gaat de zon op. Verder kan je kiezen tussen betalen, zelf hosten (bvb synology nas) thuis, of data mining van je gegevens.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik wil gerust betalen, maar geen €100 om ocharme een pc'tje extra te koppelen.
Differentieer uw abonnementsformules toch wat meer. Met de nieuwe maatregel hebben ze me enkel gepest, niet overtuigd om €100/120 te betalen. Mochten ze 100Gb/10 apparaten voor €20 hebben, ik nam direct een abonnement.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb Onedrive van 1TB bij mijn Office 365 - De prijs per jaar voor de Office en Onedrive is echt schappelijk. En het werkt ook op Mac, dus voor mij een pluspunt (ouders hebben Windows en ikke Apple, maar kan wel synchen op hun PC om bestanden over te zetten naar hen).
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hoe zit die OneDrive client voor Mac tegenwoordig? Ooit ook een 'ongelimiteerd' abonnement gehad via school, maar ten eerste sleurde de client mijn batterij constant leeg en daarna merkte ik dat ik er maar 20 000 items of zo in kon stockeren. Dat was dan wel OneDrive for Business, geen idee of daar nu nog een onderscheid in is?

Nu ongelimiteerde Google Drive via GSuite en die Drive File Stream app is héél handig. Hierdoor krijg een virtuele netwerkdrive met de inhoud van je Google Drive, waarin je dan bepaald folders kan aanduiden die je effectief of je lokale schijf wil cachen. Je kan alle bestanden doorbladeren en bij openen worden deze dan gedownload (en nog even gecached zodat je ook niet telkens alles opnieuw moet binnenhalen). Werkt heel goed!
Bij Dropbox (en ik dacht ook OneDrive) was hier ook al lang sprake van, maar er nooit zien doorkomen..

Dropbox heb ik ook lang gebruikt, ik had door verschillende promoties een kleine 20 GB gratis voor een paar jaar. Die tactiek hebben ze bij heel veel producten gebruikt, maar iedereen die ik kende zei hetzelfde: "Ik heb geen 1 TB nodig en dan is 100 euro per jaar te veel". Met een kleiner abonnement van 50-100 GB voor een paar euro hadden ze misschien nog wel wat meer inloop kunnen hebben.

Zelf heb ik wel getwijfeld om nog een betalend abo te nemen, maar dan kwam die unlimited Drive via GSuite. Daarbij heb je dan nog Google Docs ook, wat heel gemakkelijk werkt in teamverband.
Wellicht zal het eens ik afstudeer een GSuite op eigen domein worden.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Bij mij zitten in de OneDrive een pak meer items en dat loopt erg stabiel. Ik heb wel een iMac (geen Macbook), dus geen idee wat het effect is op de batterij. Ik raad mensen aan te gaan met wat ze zelf voelen dat ze het meest gebruiksvriendelijke aanvoelt voor hen, en niet zozeer altijd alles gratis moeten willen. Voor niets gaat de zon op is mijn gedacht geworden. (ik was vroeger ook iemand die graag alles free had, maar wijzer geworden met de jaren na enkele issues gehad te hebben met free stuff).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”