Youtube Premium beschikbaar in BE!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Het ziet er naar uit dat Youtube Premium beschikbaar is in Belgie sinds vandaag!

11.99€ voor gewone (free trial 3 maand)
17.99€ voor familie (free trial 1 maand, 6 family members)

Dit is wel een topper. Terwijl niet goedkoop, wel een goede alternatief voor Spotify, en je krijgt de Youtube benefits er ook nog bij :)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Als je al een Google Music abonnement hebt, wordt dat automatisch uitgebreid naar Youtube Music zonder meerprijs. Nog altijd iets goedkoper ook dan Youtube Premium, al heb ik geen idee wat Google Music tegenwoordig kost (€9,99?). Uiteraard komt Youtube dan nog steeds met advertenties.

Youtube Premium is voor mij wel niet zo interessant aangezien ik nog steeds de lanceringsprijs van €7,99 betaal voor Google Music. Eens ik zou upgraden zal ik dan vermoedelijk ook niet meer terug kunnen naar de oude prijs, mocht ik niet meer willen.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 28 aug 2018, 23:15, in totaal 2 gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Maar je hebt nog steeds ads op Youtube, en je kan ook geen "offline video's" (download) gebruiken waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

In de Youtube Music app kan ik video's downloaden en offline bekijken of beluisteren op de achtergrond. 5 video's laten afspelen op Android (dus zonder adblocker) en nog geen advertenties tegengekomen.

Gewone Youtube video's kan ik uiteraard wel niet downloaden en zullen ook wel nog met advertenties komen.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Youtube Music is wel netjes. Zal grote concurrentie zijn voor Spotify vrees ik.
De volledige collectie die op Youtube staat komt er in 1 klap bij ... en dat is niet weinig :)

Hier en daar nog wat tweaks nodig, maar ik ben alvast fan (na al paar jaar Google Music te gebruiken).

En de app kan je sinds een paar minuten? ook downloaden op App store :)
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik al een poos youtube vanced. Is er dan veel verschil?
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Kun je als je nu Google Music neemt ook YouTube liedjes op de achtergrond spelen op Android?
RIP dan voor Spotify inderdaad. :eek: Maar lekker voor ons. :banana: :banana:

Ik heb geen root en ben ook geen fan van 3rd party YouTube apps dus dat was altijd al een ergernis van me dat YouTube niet op de achtergrond kon draaien. Ik ga even een maandje Google Music op proef nemen en kijken of het inderdaad werkt.

edit: ooooh, blijkt dus gewoon de app YouTube Music te zijn die je kan laten spelen in de background, niet de gewone YouTube app, wat ik dus dacht. :(

edit2: maar nu blijkt dat je in die YouTube music app wel álle muziek vindt die er op YouTube te vinden zijn (zelfs mijn eigen muziek staat op YouTube Music :P) dus eigenlijk is het zo goed als YouTube in de achtergrond. Mooi. I am sold :banana: :banana: :banana:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Speelt Google music ook random playlists op basis van je historiek zoals YouTube doet? In combinatie met onze Google home setup lijkt me dit wel interessant.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Wait wait wait, dus YouTube Music is het nieuwe Google Play Music (en dus enkel gericht op muziek) en YouTube Premium is een additionele dienst voor premium video? Vat ik het zo goed samen? :?

Heb momenteel een Google Play Music familie abonnement (14,99€/maand). 3€ per maand bijleggen en ik heb best of both worlds dan? Wat met eigen geuploade nummers en gemaakte playlists? So many questions... :-(

EDIT: zal mijn eigen vragen maar beantwoorden na wat ge-Google... :mrgreen: Google Play Music zal op termijn "opgaan" in YouTube Music. Tot dan zijn er nog wat verschillen en kan je playlists en eigen geuploaded muziek niet overzetten. Eens de migratie verplicht wordt, zullen alle functionaliteiten wél beschikbaar zijn. Voor mij persoonlijk is het dus nog even wachten om te switchen, ik heb wel wat eigen content in GPM. :(
Laatst gewijzigd door cloink 29 aug 2018, 08:57, in totaal 3 gewijzigd.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zoek nog 5 mensen om een abbo te delen....... :angel:
Nee Serieus, het ging tijd worden, Spotify buiten en Youtube Premium geactiveerd..
Het valt direct op dat Yt video's veel sneller beginnen met afspelen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Iceke ik heb net hetzelfde gedaan :D

Ik vind youtube zelf al handiger en deze youtube music is een engel die uit de hemel komt :angel:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Chinaski schreef:Ik gebruik al een poos youtube vanced. Is er dan veel verschil?
Buiten toegang tot de Youtube Red/Premium series niet. En het feit dat je de creator financieel steunt zonder reclame ipv gewoon kijkt zonder reclame.

Ik zat op dit abonnement te wachten, de prijs valt licht tegen maar ik ga het wel eens uitproberen. Als dit ook wil zeggen dat het in alle apps relamevrij is (bvb op Xbox, etc...).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

cloink schreef:Wait wait wait, dus YouTube Music is het nieuwe Google Play Music (en dus enkel gericht op muziek) en YouTube Premium is een additionele dienst voor premium video? Vat ik het zo goed samen? :?

Heb momenteel een Google Play Music familie abonnement (14,99€/maand). 3€ per maand bijleggen en ik heb best of both worlds dan? Wat met eigen geuploade nummers en gemaakte playlists? So many questions... :-(

EDIT: zal mijn eigen vragen maar beantwoorden na wat ge-Google... :mrgreen: Google Play Music zal op termijn "opgaan" in YouTube Music. Tot dan zijn er nog wat verschillen en kan je playlists en eigen geuploaded muziek niet overzetten. Eens de migratie verplicht wordt, zullen alle functionaliteiten wél beschikbaar zijn. Voor mij persoonlijk is het dus nog even wachten om te switchen, ik heb wel wat eigen content in GPM. :(
Ik zit in dezelfde situatie en had dezelfde vragen. Als je nu wel overstapt, hou je dan je playlists en eigen content in GPM of ben je ze daar ook kwijt? Als je ze in GPM houdt, is het voor mij ok om over te stappen. Ken een paar pubers die dat zullen toejuichen ;-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

MClaeys schreef: Ik zat op dit abonnement te wachten, de prijs valt licht tegen maar ik ga het wel eens uitproberen. Als dit ook wil zeggen dat het in alle apps relamevrij is (bvb op Xbox, etc...).
Ik denk het wel, smartphone/mibox/shield zijn toch reclame vrij bij mij..tegelijk kijken met meerdere apparaten is precies ook geen probleem (vond ik het grootste nadeel aan Spotify)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb ik het juist dat dit dus Google Music is + youtube zonder reclame?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@Devilkin

Leden van YouTube Red(nu youtube premium) betalen maandelijks een bedrag en kunnen daarvoor gebruik maken van premium faciliteiten van YouTube zowel op de website als de app. Er wordt geen reclame meer getoond, het offline beschikbaar maken van video's op smartphones en tablets wordt mogelijk en er is toegang tot exclusieve content. Verder kan de gebruiker de app op smartphone of tablet op de achtergrond zetten en de muziek door laten lopen, normaalgesproken stopt de app met het afspelen van content zoals muziek of een podcast.[3] daarnaast krijgen leden toegang tot Google Play Music wat betekent dat er dus eigenlijk twee diensten geleverd worden
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

devilkin schreef:Heb ik het juist dat dit dus Google Music is + youtube zonder reclame?
***Edit***
Laatst gewijzigd door iceke 31 aug 2018, 08:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

johcla schreef:Ik zit in dezelfde situatie en had dezelfde vragen. Als je nu wel overstapt, hou je dan je playlists en eigen content in GPM of ben je ze daar ook kwijt? Als je ze in GPM houdt, is het voor mij ok om over te stappen. Ken een paar pubers die dat zullen toejuichen ;-)
Voor zover ik begrepen heb uit een artikel op The Verge en enkele tweets van de verantwoordelijke bij Google voor Youtube, zitten de functionaliteiten er nog niet in, maar van zodra dat het geval is, zullen ze overgezet kunnen worden. Tot dan blijft GPM gewoon zoals het nu is (volledig apart van Youtube).

Again: het zijn natuurlijk maar beloftes hé. Maar denk wel dat ik de overstap ga maken (paar weken wachten, want net vandaag is mijn subscription voor GPM betaald natuurlijk en blijkbaar kan je deze niet "omzetten", maar moet je een nieuwe abo nemen en dan je oude opzeggen :roll: )
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ff terug komen op dat "meerdere apparaten" gedoe.
Youtube video werkt op meerdere apparaten tegelijkertijd.
Youtube music doet dat niet.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Effe gaan piepen
Formerly known as YouTube Red, YouTube Premium includes features across YouTube and the new YouTube Music app as well as access to all YouTube Originals series and movies.

YouTube
  • Ad-free videos: Watch millions of videos without ads
  • Download videos to watch offline: Save videos and playlists on mobile devices and play them offline
  • Play in the background: Keep videos playing when using other apps or when your screen is off
YouTube Music
  • Easily explore the world of music with the new and improved YouTube Music app
  • Ad-free music: Listen to millions of songs without ads
  • Download music to listen offline: Save music and playlists in the YouTube Music app and listen offline
  • Play in the background: Keep music playing when using other apps or when your screen is off
YouTube Originals
  • Original movies and series from your favorite stars
YouTube Kids
  • Ad-free and offline play in the YouTube Kids app
YouTube Gaming
  • Ad-free, offline, and background play in the YouTube Gaming app
Google Play Music
  • Included at no additional cost
Voor mezelf niet echt meerwaarde tov Spotify family abonnement (2.5e/m). YouTube gebruik ik echt *zo* weinig...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hmm ja.

Tis persoonlijk voor iedereen. Ik betaal nu toch de volle prijs voor spotify dus ik heb het geannuleerd(volgende betaling was 31/08) en youtube music genomen want thuis kijk ik niet anders dan op youtube.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

TBH vind ik Google Music (en dus ook Youtube Music) een betere ervaring dan Spotify. De keuze is iets uitgebreider (al is het weer even geleden dat ik Spotify heb uitgeprobeerd) én je kan je eigen muziek uploaden (tot 50.000 nummers). Spotify is inderdaad nog wel dé referentie, maar ik vermoed dat Google nu via Youtube dat probeert te laten omslaan. Mij hadden ze al overtuigd... ;-)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik mag hopen dat het Music aanbod verschillend is van het Video aanbod?
Nu kom ik nog geregeld wazige filmpjes tegen, waarbij de muziek opgenomen is met een GSM (zowel van langer geleden als recent materiaal).

Betalen voor ad-free YouTube Video is 1 zaak,
maar als je moet betalen voor een muziekcollectie, verwacht ik die wel "pixel-perfect" zoals bij Spotify?

Overigens: de catalogus van Spotify is best wel gigantisch! Zelfs CD's die maar op een beperkte oplage gemaakt zijn, ergens in Verweggistan, zit in hun cataloog. Over de bediening is precies maar 2 minuten nagedacht bij Spotify :-(
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Het muziek aanbod is inderdaad "dedicated" voor muziek (achterliggend allicht gewoon hetzelfde aanbod als Google Play Music, vermoed ik). Of heb je het echt over music videos? Want daar denk ik dat ze gewoon de content overnemen van Youtube, maar iets "low quality" zie ik precies niet direct via https://music.youtube.com/ - dus ik vermoed curated.

EDIT: wrong, niet curated en ook "brol" te vinden. :mrgreen: Maar dus enkel video. Bv.:
ooh. shiny.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Is dat niet erg duur voor wat het is?

De integratie zoals bij spotify of Apple music heb je niet, en de premium content is een lachertje vergeleken met itunes, amazon of spotify?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik weet niet hoe het met de premium zit, maar zo vind ik het maar een allegaartje met een pak héél slechte geluidskwaliteit. Precies gewoon overgenomen van de uploaders... Benieuwd welke habbekrats de artiesten weeral gaan krijgen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

road rebel schreef:Is dat niet erg duur voor wat het is?
De integratie zoals bij spotify of Apple music heb je niet, en de premium content is een lachertje vergeleken met itunes, amazon of spotify?
Je mag niet vergeten dat een unlimited muziek streaming dienst er altijd bij in begrepen is (Youtube Music Premium of het vroegere Google Play Music Unlimited). Daar vragen de meesten (en Google zelf ook trouwens) al 10€ voor of 15€ voor de familie. Ik leg nu 3€ bij voor de additionele Youtube Premium (niet-Music) zaken. Achja, het is maar hoe vaak je het gebruikt, maar mijn dochter gaat content zijn. :mrgreen:

Begrijp trouwens niet wat je een lachtertje vind? En hoezo geen integratie?
petrol242 schreef:Ik weet niet hoe het met de premium zit, maar zo vind ik het maar een allegaartje met een pak héél slechte geluidskwaliteit. Precies gewoon overgenomen van de uploaders...
Daar lijkt het voor video's inderdaad sterk op. Je betaalt m.a.w. allicht niet echt voor de content (tenzij de expliciet premium content zoals Youtube Originals, Kids & Gaming), maar voor het reclame-vrij maken ervan.
ooh. shiny.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kan iemand met een Chromecast Audio eens checken of er nu al gapless playback is ? Heb jaren terug even Play Music geprobeerd, maar het was voor mij direct een no-go toen bleek dat albums met in elkaar overlopende tracks (simpel voorbeeld: live albums) korte pauzes tussen elke track hadden. Ben dan maar bij Spotify + Squeezebox gebleven.
EDIT: effen music.youtube.com geprobeerd en een album afgespeeld... gaps tussen de tracks :bang: . Snap niet dat er zich daar niet meer mensen aan storen.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

via music.youtube.com heb ik alvast (nog geen) reclame ondervonden op desktop.
Gebruik wel AdBlock, dus ik vermoed dat het de reclame weg filtert
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Misschien is het geen slecht idee om met een aantal mensen hier het tijdelijk gratis premium account te activeren en de ervaringen/bedenkingen neer te pennen?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

(slecht) Gekopieerd van https://www.hln.be/ihln/multimedia/yout ... ~a09556d1/
Dienst Gratis variant Studentenabonnement Maandabonnement Familieabonnement
YouTube Music Niet offline, advertenties, app stopt als andere app geopend wordt Geen studentenabonnement 9,99 euro 14,99 euro
Spotify Niet offline, advertenties, niet onbeperkt nummers overslaan 4,99 euro 9,99 euro 14,99 euro
Apple Music Geen gratis variant 4,99 euro 9,99 euro 14,99 euro

Het valt me op dat de youtube app stopt als andere app geopend wordt?
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

Al die abonnementen heb al spotify,netflix,vrv,smartdns,pia en twich.en wow.
Youtube kijk ik met ublock adfree op pc en met vanguard op android.ga echt niet betalen om iedereen te horen zeggen support us on patreon. En het is ook veel te duur.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik zit eigenlijk vooral met de vraag... leuk, maar hoeveel moet je bijbetalen voor je mobiele data?

het zou mogelijks een fijn aanbod zijn, maar stel dan dat je pakweg 6u/dag luistert via je mobiele data.
en pak dan enkel op werkdagen, dat is dan 20*6 = 120 uur
aan 384kbps (wat ik kan vinden voor youtube red audio only, hd quality, stereo) zou je dan +/- 6u doen voor 1 gb te gebruiken.
oftewel 1gb per dag in mijn voorbeeld en dus 20gb / maand... enkel voor muziek...

buiten het nieuwe "epic" abbo van proximus (in de veronderstelling dat ze youtube premium erin steken zoals google play music erin zit),
is er volgens mij geen enkel dat enigszins betaalbaar is hiervoor.

bv: ik kom nu rond met 15 euro bij MV, dus met minder als 4gb... als ik dan dit er zou bijnemen (+11.99) zou ik ook een ander abbo moeten nemen (stel dan dus epic), dus 24.99 ipv 15.
dat is dus maandelijks 22 euro meer, oftewel meer als 250 euro per jaar enkel voor muziek te kunnen luisteren onderweg...
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien dat op de wifi muziek offline downloaden iets voor u is ?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

mgo72 schreef:Misschien dat op de wifi muziek offline downloaden iets voor u is ?
not really gezien het dan gewoon een normale playlist is, en dat kan ik dus evengoed zonder premium doen :)
die 10 euro in de maand voor YT music premium zou ik er nog voor overhebben denk ik, maar het verbruik van data... urgh

moest orange nu ipv die coyote (volgens hun een voordeel van 11.99) YT music in hun abbo steken (met voor die app dan dus wel unlimited data), dan zou ik wel overschakelen naar koala.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wow splitter

Goed dat Europa dat toelaat wat voor praktijken Proximus doet.

Netneutraliteit kent bij sommige echt geen waarde heb ik de indruk...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik zeg niet dat ik ermee akkoord ben dat een (aantal) app(s) voorgetrokken worden, maar onder het motto "roeien met de riemen die je hebt",
zou ik het dan liever zien met apps waar ik wat mee ben aan een prijs die niet te hoog is.

dat aanbod van pxm hun epic beschouw ik trouwens niet helemaal als schending van de netneutraliteit, want uiteindelijk krijg je ook daar af te rekenen met vertraagde snelheid als je over een bepaalde limiet gaat. en ze verlagen de snelheid van andere apps ook niet.
het enige verschil is dus de hoeveelheid data dat je voor een bepaalde app krijgt.
en dat kan evengoed onder koppelverkoop vallen, of vergeleken worden met nachtsurfen.

persoonlijk zou ik liever zien dat data (vast en mobiel) in belgie betaalbaarder zou worden, a la de buurlanden.


EDIT: toevoeging

ik ben nu de music premium aan het uitproberen en het valt me op (tis te zeggen, het stoort me enorm) dat de liedjes niet allemaal naar het zelfde volume zijn aangepast, dus om de x minuten zit je je radio luider of stiller te zetten....
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een dag later blijkt play music ook te werken...
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

boonpwnz schreef:Netneutraliteit kent bij sommige echt geen waarde heb ik de indruk...
Zoals vaak: enkel wanneer het de mensen goed uitkomt schat men vrijheid naar waarde
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Net zoals bij Spotify is "downloaden" ook niet echt downloaden... Ik heb geen fancy car stereo die ik via BT/USB van mijn foon kan verbinden en dan via de stuur controls liedjes kan skippen etc etc. Dus voor mij zijn dergelijke abo's compleet nutteloos.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”