Schending van de privacy , Mobile Vikings publiceert mijn nummer publiekelijk op X

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 88 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Mobile Vikings heeft gisteren publiekelijk geantwoord op een X bericht van mij waarin ik zelf geen enkel gegeven vermeld had.
Ze hebben immers de gegevens al omdat ik al eerder in contact stond.
Daarbij in dat bericht hebben ze mijn gsm nummer publiekelijk laten staan.
De spam telefoontjes komen al reeds binnen. :nono:
MV.png
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Wat is de reden of het voordeel van zo vaak te veranderen van provider?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De reden is reeds vermeld (calls waarbij men elkaar niet meer hoort maar toch doorlopen), dit heb ik nu bij de nieuwe provider niet voor + meer data.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1168 keer
Bedankt: 757 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien gaat het hier om een gewone fout? Men heeft gereageerd op wat ze dachten een DM was?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
guido4096
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 36 keer

Misschien zijn ze het beu dat klanten problemen (meteen?) oplossen via social media?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

die spam calls komen echt niet "omdat je nummer in een twitter post staat"....
ik heb een aantal nummers (fix & mobile), sommigen 25+ jaar oud, sommige ooit in de gouden gids, andere nooit gepubliceerd.
ondertussen hebben ze *allemaal* al spam calls gehad - het zijn gewoon autodialers, en het is niet dat het belgische nummerplan zo moeilijk is om af te lopen.

en ik ben er 100% zeker van dat er ook wel misbruik gemaakt zal zijn van het feit dat je de "DNCM" lijst als bedrijf kan kopen, om te zorgen dat je "deze nummers zeker niet belt" - ook een mooie index van bestaande nummers voor die scammers.

dat gezegd zijnde is het natuurlijk niet netjes, maar vermoedelijk gewoon per ongeluk.... maar anderzijds is het ook niet echt netjes van jou om te gaan roepen dat ze stelen, gewoon omdat hun administratie automatisch werkt en dus geen rekening houdt met zo snel switchen (even een mailtje of telefoontje zonder te roepen over diefstal had het ongetwijfeld ook opgelost)

wel bizar dat je calls zou hebben waarbij de audio wegvalt, zeker omdat MV gewoon proximus is.... zeker dat het niet aan de andere zijde lag? (en het bv na een kwartier of halfuur pas wegviel, en niet bij korte 5 minuten gesprekken?)
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Stelen? Ze gaven mij een 0 Euro factuur want had de volledige 15 Euro al betaald voor de volledige maand.
Ze gaven dus niet terug en de pro rata moet handmatig aangemaakt worden.
Ze rekenen dus als je weg gaat altijd de volledige maand aan, ook als het nummer eerder overgezet is.

De gesprekken vallen alleen weg bij MV. Vroeger ook al gehad. Nu zit ik terug op het Base netwerk en daar heb ik dat niet voor.
Ook niet meer met de andere kant waarmee ik regelmatig bel.
De gesprekken vallen bij MV inderdaad wel weg na een 15 minuten telefoneren.
Laatst gewijzigd door streulma 1 maand geleden, in totaal 2 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Mag ik even vermelden dat niet iedere provider dit automatisch doet zoals jij beweert?

Ik weet dat ik bij proximus dit ook zelf heb moeten terugvragen.
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Splitter schreef: 1 maand geleden wel bizar dat je calls zou hebben waarbij de audio wegvalt, zeker omdat MV gewoon proximus is....
Ik moet zeggen dat ik dit ook af en toe heb voorgehad (ben al jaren klant bij MV ondertussen), maar bij mij is het bijna instant na dat de andere opneemt. Ik leg gewoon af en bel nog eens, dan is het altijd opgelost.

Eerlijk gezegd dacht ik gewoon aan een slechte initieel verbinding of zo iets, en dat het iets is dat bij elke provider kan voorkomen. Geen idee of dit klopt.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 163 keer
Provider

streulma schreef: 1 maand geleden telen? Ze gaven mij een 0 Euro factuur want had de volledige 15 Euro al betaald voor de volledige maand.
Ze gaven dus niet terug en de pro rata moet handmatig aangemaakt worden.
Ze rekenen dus als je weg gaat altijd de volledige maand aan, ook als het nummer eerder overgezet is.
Ge waart klant van 25/06 tot 30/06. Uw factuur is altijd een maand, op basis van uw screenshot waarschijnlijk van 25/06 tot 24/07. Uw post dateert van 30/06, terwijl je pas vertrokken bent op 29/06 in de loop van de dag.

Mijn vermoeden: uw factuur was al opgemaakt op 27 of 28/06 en hield dus geen rekening met uw vertrek op 29/06, want de toekomst kan men nog niet voorspellen.

Wat gebeurt in dan in dat geval er iets veranderd (hoger/lager abo, opzeg, extra gsm erbij, etc.)?
Een herberekening wanneer de volgende factuur normaliter uitkomt, wat kan betekenen dat een deel gecrediteerd wordt indien teveel betaald of een deel extra aangerekend indien te weinig.
Je zou dus gewoon uw creditnota ontvangen hebben rond 28 of 29/07 zonder menselijke interventie.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

streulma schreef: 1 maand geleden De gesprekken vallen bij MV inderdaad wel weg na een 15 minuten telefoneren.
klinkt alsof ze eens moeten kijken naar de traces dan, dat er ergens een reinvite/update in het netwerk niet helemaal goed gaat, en dan krijg je bij sip klassiek rond de 15 minuten een probleem (ofwel dat de call effectief volledig wegvalt, of eigenlijk wegvalt maar enkel aan 1 zijde van de node)
maargoed, het kan ongetwijfeld ook een hoop andere dingen zijn natuurlijk.
boonpwnz schreef: 1 maand geleden Mag ik even vermelden dat niet iedere provider dit automatisch doet zoals jij beweert?
ik zeg niet dat het automatisch gaat, ik denk zelfs bij de meesten niet(dat zou te leuk zijn voor de klant), maar wel dat het normaal altijd snel rechtgezet (kan) worden.
maar anderzijds zou het prima kunnen dat het bij de volgende factuur rechtgetrokken zou worden (maar daar ga je als -ex-klant natuurlijk niet op zitten wachten)
nerph schreef: 1 maand geleden Eerlijk gezegd dacht ik gewoon aan een slechte initieel verbinding of zo iets, en dat het iets is dat bij elke provider kan voorkomen. Geen idee of dit klopt.
als het bij het begin van het gesprek is kan dat idd gewoon een slechte verbinding zijn, maar dat is dan ook een ander symptoom dan wegvallen na +/- een kwartier
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Graag on-topic blijven over het feit dat mijn nummer gepubliceerd werd.
Het eigenlijke probleem werd al lang opgelost.

Dit is hun antwoord:

Hi Matthias!
Bedankt voor je feedback.
Dit had inderdaad nooit mogen gebeuren en we bieden je hiervoor onze excuses aan. Het klopt dat een medewerker per ongeluk je telefoonnummer heeft gedeeld op X.
Gelukkig hebben we dit snel opgemerkt (ook dankzij jouw melding) en meteen verwijderd. We nemen dit incident uiterst serieus: de medewerker is inmiddels extra gecoacht en de privacyrichtlijnen zijn intern nogmaals streng herhaald om dit in de toekomst te voorkomen.
We respecteren je melding bij de autoriteiten en zullen hier indien nodig constructief aan meewerken.
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb zelf een procedure lopen tegen privacy schendend parkeerbedrijf.

Ik heb eerst een bemiddeling gestart, en die is omgezet in een klacht omdat gemeente + parkeerbedrijf werkwijze weigerde aan te passen.

Het verschil is wel dat jouw situatie een éénmalige fout is. Als je kan aantonen dat ze dit systematisch doen, dan is het van een totaal andere orde.

https://www.gegevensbeschermingsautorit ... t-indienen
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er is een update:
De klacht bij de GBA werd onontvankelijk verklaard.
En ondertussen kreeg ik een mail van het Viking High Care team.
De medewerker kon geen credit note aanmaken maar verzond me wel een mooie draadloze oplader ter compensatie.
En bedankte mij om mede dankzij mijn constructieve houding dat ze hun processen kunnen verbeteren.
De ombudsdienst heeft nog niet gereageerd, maar ik heb meegedeeld dat dit onderling met Mobile Vikings opgelost is.

Hierbij een mooie foto van mijn zelfs licht gevende draadloze oplader.
PS: Blijkbaar helpt het ook om deze te verkrijgen (volgens een vriend) als je zegt tegen de helpdesk dat je al lang klant bent. :wink:
MVoplader.jpeg
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 20 keer

Iedereen heeft spamcalls, ik neem soms op (als ik niks te doen heb) en soms niet. Soms krijg je een bandje dat moet schrikken en iets kiezen voor een medewerker te spreken, soms wordt er direct opgehangen (waarschijnlijk is het de bedoeling dat je dan terugbelt). Veel mensen nemen niet meer op als ze niet weten wie er belt, voor mijn werk moet ik vaak klanten terugbellen en dat gaat bijna altijd rechtstreeks naar voicemail.

Je gegevens staan overal en er zijn al zo veel bedrijven gehacked dat alles wel bekend is intussen. Iedere keer van nummer veranderen is meer werk.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”