fiber via gevel voor appartement

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Plaats reactie
sithlord2
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Hallo,

Ik woon in een appartement met 4 eenheden (1 eenheid per verdiep). Kabel voor TV loopt gewoon via de gevel aan de voorkant bij iedereen binnen.
Is het ook mogelijk om fiber ook via de gevel te doen?

Redenen dat ik het vraag:

- In de centrale meterkast in de gang lopen er geen extra buizen meer om kabels naar boven te trekken (deze blok is gezet in 1989). Aangezien ik de enige ben die interesse heeft voor fiber, kan ik de mede-bewoners niet warm maken om extra buizen te gaan voorzien in de gemeenschappelijke ruimte.
- zelfs als ik de andere bewoners warm zou kunnen maken, dan zou ik heel de vloer weer opnieuw moeten openbreken om een aansluitpunt te voorzien als dit via de gemeenschappelijke ruimte zou gaan. Aangezien we 2 jaar geleden alles verbouwd hebben, krijg ik het aan mijn vrouw niet verkocht dat onze nieuwe vloer terug moet opengebroken worden.
- Aan de muur van de gevel heb ik reeds LAN aansluitingen voorzien (nu gebruikt voor mijn telenet-modem), dus voor mij is dat ook de beste locatie om het toegangspunt te zetten.

Ik ben zelf wel syndicus van de blok.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Ik kan je zeggen dat proximus dit op deze manier doet/al gedaan heeft.

Onlangs in Nieuw Gent gezien dat de fiber op gevel liep en dan in elke unit via gat in de muur naar binnen kwam.

Als syndicus best contact opnemen. Ze gaan positief reageren, want syndici die pro actief zijn vinden ze soms zeldzaam
sithlord2
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Bedankt voor je reactie. Heb een mailtje gestuurd naar FiberKlaar, dus ik hoop snel van hen reactie te krijgen.

Al goed om te lezen dat ze het al gedaan hebben op andere locatie :)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Proximus doet dit sowieso bij gebouwen tot 4 of 5 verdiepingen.

Fiberklaar geen idee, want zij prefereren voornamelijk ondergronds.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”