MClaeys schreef:Die mens van Fiberklaar sprak als doel klaar tegen eind de zomer in Dendermonde.
Staat in schril contrast tot The Last Mile. Daar hoor je hier niks meer van. Heb eens een mail gestuurd, nooit reactie gekregen.
MClaeys schreef:Die mens van Fiberklaar sprak als doel klaar tegen eind de zomer in Dendermonde.
krisken schreef:Uit relatief goede bron weet ik dat Fiberklaar geen toestemming krijgt door stadsbestuur Dendermonde. Ze moeten aldaar de vezels van The Last Mile maar gebruiken
Tazmanian79 schreef:Morgen beginnen ze glasvezel te leggen in mijn wijk (Grembergen / Dendermonde).
Maar niets van brief op voorhand gehad. Gelukkig werd ik door de buren verwittigd om niet op de oprit te parkeren of mijn auto was morgen mss geblokkeerd. Enige communicatie minstens 1 week op voorhand zou toch handig zijn.
Weet iemand hoeveel later ze ongeveer de kabel in huis trekken na het leggen van de glasvezel in de straat?
EDIT: zelfs de communicatie van de mensen die vandaag in de straat rondliepen klopt langs geen kanten. Oprit wordt nu al open gebroken![]()
Hoe sneller hoe liever uiteraard. Maar enige duidelijke en tijdige info zou toch wel handig zijn geweest!
Jack Daniels schreef:Rechtstreeks van op de Fiberklaar info avond: Mobile Vikings gaat ook zijn diensten via Fiberklaar aanbieden.
Jack Daniels schreef:Rechtstreeks van op de Fiberklaar info avond: Mobile Vikings gaat ook zijn diensten via Fiberklaar aanbieden.
Tazmanian79 schreef:Morgen beginnen ze glasvezel te leggen in mijn wijk (Grembergen / Dendermonde).
raf1 schreef:"klant" van Proximus Wholesale Fiber
Vaganzza schreef:Jack Daniels schreef:Rechtstreeks van op de Fiberklaar info avond: Mobile Vikings gaat ook zijn diensten via Fiberklaar aanbieden.
Hebben ze nog iets van Telenet laten vallen? Want dat hoorde ik in september al waaien van het Fiberklaar personeel dat rond kwam.
MClaeys schreef:Grootzand? Of zijn ze ook al elders bezig? Hier waren ze enkele weken geleden om de hoek bezig maar dat ligt nu precies wat stil.
Ze geven misschien voorrang aan de wijken met meer aanvragen.
Tazmanian79 schreef:MClaeys schreef:Grootzand? Of zijn ze ook al elders bezig? Hier waren ze enkele weken geleden om de hoek bezig maar dat ligt nu precies wat stil.
Ze geven misschien voorrang aan de wijken met meer aanvragen.
Nee, de wijk achter "Den Echte Bakker" ...
Jack Daniels schreef:Op de info avond werd mij verteld dat FK geen aansluitpunt plaatst met RJ45 aansluiting maar dat van het aansluitpunt een glasvezel kabel naar de modem gaat. Met andere woorden er moet een modem geplaatst worden met fiber ingang. Kan iemand bevestigen? Ik vind het zelf nogal een rare manier van werken.
Vaganzza schreef:Welke modems komen dan in aanmerking?
Jack Daniels schreef:Op de info avond werd mij verteld dat FK geen aansluitpunt plaatst met RJ45 aansluiting maar dat van het aansluitpunt een glasvezel kabel naar de modem gaat. Met andere woorden er moet een modem geplaatst worden met fiber ingang. Kan iemand bevestigen? Ik vind het zelf nogal een rare manier van werken.
Jack Daniels schreef:Als ik ooit overstap op fiber wordt het misschien een fritzbox 5530
De FRITZ!Box 5530 Fiber AON kan rechtstreeks worden gebruikt op AON-glasvezelaansluiting - zonder mediaconverter, zonder voorgeschakelde providermodem
rpr schreef:Kan de ZyXEL in een bridge modus gezet worden zodat mijn pfsense firewall het publieke ip op zijn wan poort krijgt of is er een andere oplossing?
Jack Daniels schreef:Als ik ooit overstap op fiber wordt het misschien een fritzbox 5530
De FRITZ!Box 5530 Fiber AON kan rechtstreeks worden gebruikt op AON-glasvezelaansluiting - zonder mediaconverter, zonder voorgeschakelde providermodem
Belgissschenaap schreef:Tot op heden nog altijd geen provider in België die AON levert. Nu en in de nabije toekomst zal het allemaal PON technologie zijn. Kan later altijd veranderd worden.
philippe_d schreef:De Fritz!Box 5530 Fiber heeft 3 LAN poorten, waarvan één 2.5 Gbit
heeft geen USB (die ik zou missen, gezien ik de Fritz!Box ook gebruik als NAS / Mediaserver![]()
Zijn groter broertje (Fritz!Box 5590 Fiber) heeft naast de SPF poort, één WAN poort (2.5 Gbit) en 4 LAN poorten (gigabit).
De 2.5 Gbit WAN poort kan als "LAN 5" ingesteld worden ...
Heeft 2 USB 3.0 aansluitingen ...
nadeel: zeer prijzig (ca 300 EUR)![]()
https://www.router-faq.de/?id=routervg& ... wf2=fb5590
Flying schreef:Die Mikrotik die wordt aangegeven is goedkoper en heeft wel USB, maar ik weet niet hoe goed dat werkt als NAS via RouterOS.
Terug naar “Glasvezel en FTTH”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast