Wil overstap naar px huisbaas wil geen fiber in huis via proximus geen vdsl meer mogelijk wat nu

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik wil nog een vdsl lijn terug maar het kan niet volgens proximus enkel fiber aansluitingen doen ze.

Men huisbaas wil geen fiber in huis en vdsl ligt nog binnen.

Wat moet ik doen?

Klantendienst zegt njet je moet fiber hebben anders geen abbonement.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Dan heb je een groot probleem.
Weet niet of Proximus een Vdsl abbonement kan weigeren.
Eventueel ombudsman Telecom?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

Wat is de reden dat de huisbaas geen fiber wilt? Eventueel kosten voor graafwerken of het ongemak daarvan? Ander lijkt het me dat de huisbaas koud noch warm zou moeten hebben aan fiber of VDSL.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fiber ligt al in de straat maar eigenaar wilt het niet naar binnen trekken want ziet er geen nut van in omdat de huidige technologie voldoet :bang:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord. WAAROM niet, door de kosten? Als jij de graafkosten zou betalen, zou hij dan wel akkoord gaan? (meerwaarde voor zijn eigendom)
Heb je helemaal geen kabel naar binnen toe van Belgacom? Moest je het wel hebben kun je misschien eens horen bij Scarlet?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Easyinternet@home van Orange? Draadloos.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

icekiller2k6 schreef:Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord. WAAROM niet, door de kosten? Als jij de graafkosten zou betalen, zou hij dan wel akkoord gaan? (meerwaarde voor zijn eigendom)
Heb je helemaal geen kabel naar binnen toe van Belgacom? Moest je het wel hebben kun je misschien eens horen bij Scarlet?
Eigenaar zegt 'nee' is in deze zaak, als huurder, al voldoende als reden hoor ... die hoeft zich niet verder te verantwoorden ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

icekiller2k6 schreef:Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord. WAAROM niet, door de kosten? Als jij de graafkosten zou betalen, zou hij dan wel akkoord gaan? (meerwaarde voor zijn eigendom)
Heb je helemaal geen kabel naar binnen toe van Belgacom? Moest je het wel hebben kun je misschien eens horen bij Scarlet?
Eigenlijk heeft hij wel het antwoord van zijn huisbaas gegeven....maar enigzins implicitiet. Het lijkt mij duidelijk dat die man/vrouw dus gewoon geen gedonder of risico daar op wil lopen en/of geen meerwaarde ziet in glas (er is immers al internet via vdsl). Enige optie is om toch duidelijk te maken dat px niet kan leveren via vdsl en dat glas de enige optie is. Maar dan nog is het goodwill :-(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Andere optie: zelf sleuf graven tot aan de woning en wachtbuis in de sleuf pleuren. En zwijgen als vermoord tegen de eigenaar. Dan moet Proximus enkel nog de glasvezel kabel door de buis naar binnen schuiven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Jack Daniels schreef:Andere optie: zelf sleuf graven tot aan de woning en wachtbuis in de sleuf pleuren. En zwijgen als vermoord tegen de eigenaar. Dan moet Proximus enkel nog de glasvezel kabel door de buis naar binnen schuiven.
En dan sta je daar te scheppen, en tikt de huisbaas je op je schouder want die kwam toevallig even langs :oops:
Lijkt mij toch niet zo aan te raden hoor...zeker omdat je niet met je eigendom maar dat van je huisbaas bezig bent. Ik zou die toch enigszins aan de goede kant proberen te houden...

Ik zou me in deze situatie overigens ook helemaal kapot ergeren en van alles proberen, daar niet van hoor. Maar toch best wel via opties/wegen die legaal en verantwoord zijn :-)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Als ik met niet vergis had ik eens gelezen dat als er fiber ligt px geen vdsl aansluitingen meer doet in die regio.
Dus je huisbaas verplicht de huurder tot telenet als het zo zit.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sasuke schreef:Eigenaar zegt 'nee' is in deze zaak, als huurder, al voldoende als reden hoor ... die hoeft zich niet verder te verantwoorden ...
Klopt niet, een huisbaas heeft zich niet te moeien met de individuele abonnementen of leveranciers die de huurder kiest en betaalt.
boonpwnz schreef:Fiber ligt al in de straat maar eigenaar wilt het niet naar binnen trekken want ziet er geen nut van in omdat de huidige technologie voldoet
Proximus zal VDSL2 uitfaseren in fiberregio's in de periode 2022-2023. De huidige technologie wordt dus uitgefaseerd en nieuwe klanten kunnen geen VDSL2 meer bestellen. Daarnaast is het jouw volste recht om vrij je internetleverancier te kiezen.

In dit geval kan je dus gewoon een fiberaansluiting aanvragen zonder akkoord met de huisbaas. Idealiter wordt de glasvezelkabel via de bestaande wachtbuis voor VDSL2 in de woning binnengetrokken.

Op de website Woninghuur van de Vlaamse overheid wordt bevestigd dat de huurder zelf aansluitingen mag aanvragen voor internet, telefoon of televisie:
Moet de verhuurder een telefoon- en/of internetaansluiting voorzien?

De aansluiting van telefoon, televisie en internet behoren niet tot de minimale kwaliteitsvereisten. De verhuurder is dus niet verplicht om een aansluiting te voorzien. De huurder mag wel op eigen kosten een telefoonlijn aanleggen of een aansluiting op kabeldistributie nemen.
bron: https://www.woninghuur.vlaanderen/vaak-gestelde-vragen
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

raf1 schreef: Klopt niet, een huisbaas heeft zich niet te moeien met de individuele abonnementen of leveranciers die de huurder kiest en betaalt.
boonpwnz schreef:Fiber ligt al in de straat maar eigenaar wilt het niet naar binnen trekken want ziet er geen nut van in omdat de huidige technologie voldoet
Dat is bijna waar: als er aan het eigendom veranderingen dienen te gebeuren, is de huisbaas in zijn recht om te weigeren (wat in tweede quote wel duidelijk wordt). Als dat zonder kan, kan de huisbaas niet blokkeren.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Huisbaas zal ongetwijfeld al aan Proximus laten weten hebben dat hij geen glasvezel wil, waardoor het gebouw ook geen glasvezel aansluiting zal krijgen tot de huisbaas zijn akkoord geeft. Proximus contacteert namelijk eerst de eigenaar of syndicus van gebouwen met meerdere appartementen en daarna pas de huuder bij akkoord.

Zelf zomaar iets doen is af te raden. Wat ik wel aanraad is om naar de huurdersbond te stappen, want het gaat hier om een conflict tussen u en de verhuurder. Veel kans dat de verhuurder dan al zijn staart intrekt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Razornord schreef:als er aan het eigendom veranderingen dienen te gebeuren, is de huisbaas in zijn recht om te weigeren
Neen, een eigenaar kan niet zomaar alle veranderingen weigeren. Op het einde van de huurovereenkomst kan de eigenaar wel vragen om de woning in originele staat te herstellen en de glasvezelaansluiting te verwijderen, maar aangezien VDSL2 binnen de 3 jaar wordt uitgefaseerd, is de eis compleet absurd.

Eens met de huisbaas praten en de situatie gedetailleerd uitleggen kan véél helpen.

Mogelijke argumenten:
- wegens corona heb ik een lager inkomen, ik zoek goedkoper internet zodat ik voldoende over heb om huur te betalen
- wegens corona meer datavolume nodig voor thuiswerken, dus andere internetleverancier nodig
- bestaande technologie VDSL2 wordt in de periode 2022-2023 uitgefaseerd in regio's met glasvezel
- aansluiting op glasvezel zal binnen een aantal jaar véél duurder zijn dan tijdens de huidige uitrol waarbij Proximus de aansluiting zelf bekostigt
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Kan een huisbaas dat wel weigeren? Wij verhuren zelf en zouden hier absoluut geen probleem mee hebben. Ik zou stiekem jaloers zijn dat wij nog geen fiber hebben... :p
Maar in 2 oudere huizen merk ik ook wel dat het slordig wordt... In één pand staan 4 NTP’s van BGC/Proximus dat ik kon tellen (1 in bureau, 2 in kelder, 1 in living) + 2 beige, vierkante NIU’s van Telenet.
In een ander pand 3 NTP’s + 1 beige NIU en een gat waar de vorige staat: daar is de coaxkabel gewoon 3 kamers verplaatst. Ook die ‘DSL-stekkertjes’ zijn altijd weg.
In ons moderner huurhuis is er een properder, voorzien, bestaand telefoon-, coax-, en ethernetnetwerk waar PX en TN hun eigen plaatsje hebben. Dat heeft voor die reden toch zijn voordelen.

Misschien om zo’n slordigheid te vermijden, dat een verhuurder er wat tegenopziet. Ik zou altijd graag meegaan in de gedachten van een huurder, en ervoor zorgen dat hij/zij het aangenaam wonen vindt. Ik zou niet inzien waarom je dan tegendraads zou doen voor nieuwe technologie.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

We zijn al minstens met 2 in een blok van 12 die fiber willen. Ik ben, aan het kijken of ik eventueel iets kan forceren.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

pluim schreef:Misschien om zo’n slordigheid te vermijden, dat een verhuurder er wat tegenopziet. Ik zou altijd graag meegaan in de gedachten van een huurder, en ervoor zorgen dat hij/zij het aangenaam wonen vindt. Ik zou niet inzien waarom je dan tegendraads zou doen voor nieuwe technologie.
Laten we realistisch zijn, een groot deel van de huisbazen heeft 0,0 interesse in het welzijn van zijn huurders. Zolang ze maar betalen en minimale tijd en moeite kosten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Iemand die wat extern is gaat morgen eens bellen. Daarnet al een mail ontvangen dwz de huisbaas zegt het volgende:

Zolang fiber geen significant voordeel oplevert tov coax zullen we hier niet extra in investeren de aansluiting in het gebouw is gratis maar de interne bekabeling is hier niet op voorzien.

Reken dat je zeker een 2 jaar zult moeten wachten.

Conclusie is dus dat ze het nut er echt niet van inzien.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

En als je zelf alle kosten voor interne bekabeling draagt? Je investeert dan welliswaar geld in een gebouw dat niet van jou is, maar als het je probleem oplost...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik krijg morgen telefoon dus zal zien wat daaruit komt.

Als ik eigenlijk reken heb ik dus nu enkel de keuze tussen Orange of Telenet niets anders is meer mogelijk voor ten minste het komende jaar.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

boonpwnz schreef:Iemand die wat extern is gaat morgen eens bellen. Daarnet al een mail ontvangen dwz de huisbaas zegt het volgende:

Zolang fiber geen significant voordeel oplevert tov coax zullen we hier niet extra in investeren de aansluiting in het gebouw is gratis maar de interne bekabeling is hier niet op voorzien.

Reken dat je zeker een 2 jaar zult moeten wachten.

Conclusie is dus dat ze het nut er echt niet van inzien.

In een appartementsblok ligt dat inderdaad wel anders. Proximus brengt dan een glasvezel binnen, maar de interne verdeling (ook glasvezel) moet dan door de eigenaar gedragen worden. Kostenplaatje om ff naar 12 appartementen 2 vezels te leggen is niet nihil natuurlijk ... en om dat maar voor 1 app te doen is dan weer niet efficient. Kosten dragen door de huurder gaan ze volgens mij ook niet aanvaarden vanwege verzekerings risico bij ongelukken of ongevallen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De vraag die ik me dan stel.

Ze sluiten het niet uit maar momenteel ben ik dus gelimiteerd tot Orange en Telenet is er eigenlijk geen enkele andere oplossing.

Bedoel ik zou samen met die andere vrij dicht bij de proximus intro zitten. Hij zit op het eerste pal onder de kelder met een verdiep tussen en ik zit op gelijkvloers
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

boonpwnz schreef:...Bedoel ik zou samen met die andere vrij dicht bij de proximus intro zitten. Hij zit op het eerste pal onder de kelder met een verdiep tussen en ik zit op gelijkvloers
Zou Proximus in één weg alle appartementen willen gaan voorzien van fiber of zouden ze werken al willen uitvoeren voor één of twee appartementen?

Ik vroeg me nog iets anders af: als er nu VDSL2 via bijvoorbeeld EDPnet zou aangevraagd worden, gaat Proximus dan ook weigeren?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Alleszinds ik merk dat zowel bij edpnet als bij px ik geen vdsl kon bestellen product kan niet besteld worden ofzo.

Hoe is eigenlijk die utp oplossing hierbij.

Is dat bij het proximus intro punt daar de modem plaatsen of van daaruit overschakelen op utp kabels en de modem in het appartement?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

In fiberregio's is VDSL2 end-of-life, EDPnet moet ook via Proximus bestellen, dus dat gaat ook niet lukken.
Hieronder een overzicht van de uitfasering van VDSL2 in fiberregio's:
vdsloutphase.png
bron: https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... tlook.html
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoeveel zou een oplossing met utp kosten voor 12?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien een domme vraag maar waarom vind je geen oplossing op coax?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Coax is latency enzo het issue.

Dat is vooral waarom ik naar vdsl wou overstappen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef:Hoeveel zou een oplossing met utp kosten voor 12?
Geen idee, alles hangt af van hoe eenvoudig er nieuwe bekabeling is te trekken. Dit vergt (technische) kennis van het gebouw en de wachtbuizen of technische schacht en van de eisen die Proximus stelt. Dus eerst wat studiewerk en als je daarvoor een architect onder de arm moet nemen zal het niet goedkoop zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik vind het van de gekke om studies uit te laten voeren of ombudsman in te schakelen voor een bekabelde internet aansluiting. Ik blijf bij mijn eerste standpunt, Orange of tadaam via 4g. Soms heb je nu eenmaal geen andere keuze dan voor het alternatief te gaan. De ene wilt niet, de andere kan niet, voor een derde partij wordt het te duur. Het houdt dus gewoon op. Serieus gasten, waarom altijd zo moeilijk maken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sowieso met 150 GB kom ik niet toe.

Optie tadaam is wel iets vanwege 300 GB moet wel te doen zijn. Vraag is hoe stabiel dat werkt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Sasuke schreef:Kostenplaatje om ff naar 12 appartementen 2 vezels te leggen is niet nihil natuurlijk ...
Ging men voor zulke gevallen, waar het niet mogelijk of te duur is, niet de fiber binnenbrengen en dan op de bestaande bekabeling naar de appartementen verdergaan met supervectoring of g.fast?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als latency een probleem is op coax dan ga je toch geen 4g oplossing nemen?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja maar kom op dat weet ik ook wel maar ik moet dus echt eens gaan praten wat mogelijk is anders ga ik moeten aantal jaar bij kabel blijven.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Als latency een probleem is op coax dan ga je toch geen 4g oplossing nemen?
en 2 posts erboven 'steun je' Jack Daniels omdat vraagsteller zo 'moelijk' doet en 4G optie is. :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is qua data mogelijks genoeg sat maar zoals ik al zei zal het dan stabiel genoeg werken en daar vrees i kvoor.

Huisbaas gaat het volgende week eens met px bespreken.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

boonpwnz schreef:Het is qua data mogelijks genoeg sat maar zoals ik al zei zal het dan stabiel genoeg werken en daar vrees i kvoor.

Huisbaas gaat het volgende week eens met px bespreken.
Ik werk ondertussen al 4 maand van thuis uit via tadaam zonder enig probleem
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

Eventueel kan je met de toekomstige FritzBox 5550 je eigen interne DSL (G.fast) verbinding maken over de oude binnenbekabeling? Je kan deze namelijk als DSL 'server' / DSL 'client' combinatie gebruiken.

FritzBox 5550: Der neue Wifi-6-Router von AVM ist da
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

satsurfer schreef:
Goztow schreef:Als latency een probleem is op coax dan ga je toch geen 4g oplossing nemen?
en 2 posts erboven 'steun je' Jack Daniels omdat vraagsteller zo 'moelijk' doet en 4G optie is. :-D
Had niet alles gelezen. Wisselen op coax blijft toch een oplossing. Of checken met telenet waarom de latency hoog zou zijn. Misschien doen ze er iets aan.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”