Gratis WiFi en FTTH in stadscentrum Dendermonde

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Bij mij in de straat is de uitrol al een tijdje geleden gebeurd, maar ik kan nog altijd geen fiber nemen via Proximus of EDPnet.

Ik vraag mij af hoe je een verbinding kan krijgen. De website van The Last Mile ligt plat, geeft niet echt vertrouwen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

nvdeynde schreef:De voetpaden en sommige straten die opengelegd worden zijn werken van Farys: nieuwe hoofdwaterleiding met individuele afsluitkraan per huis. Om je rapper te kunnen afsluiten zeker ?
Nee hoor, diezelfde camionetjes met haspels met zwarte kabels staan op die plaatsen waar het trottoir opengebroken wordt; geen auto's van Farys of zo te bespeuren. De greppels die gegraven worden zijn trouwens zo ondiep dat je helemaal geen leidingen of buizen ziet zitten. Als ze 30cm diep hebben gegraven zal het veel zijn.

@verb: net nog gekeken, website doet het prima. www.glasvezel.be
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Het zijn inderdaad geen auto’s van Farys zelf.
De werken worden gewoon uitbesteed aan externe aannemers, idem voor fiber op de gevel van the last mile.

In de wijk Keur van Dendermonde zijn beiden tegelijk bezig. Wij hebben vrijdag kaart van Farys in bus gekregen dat ze morgen het water hele dag gaan afsluiten.

Dus helaas geen goed nieuws wat fiber betreft gezien het niet Proximus is...
Ik denk dat Proximus geen eigen fiber in Dendermonde meer gaat leggen, idem voor Telenet, met dit Last mile geval.
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

verb schreef:Bij mij in de straat is de uitrol al een tijdje geleden gebeurd, maar ik kan nog altijd geen fiber nemen via Proximus of EDPnet.
Ik vraag mij af hoe je een verbinding kan krijgen. De website van The Last Mile ligt plat, geeft niet echt vertrouwen.
The Last Mile is de VZW die de infrastructuur voorziet. Providers kunnen hier dan gebruik van maken.
Op dit moment is er -denk ik- maar één provider waar je de fiber verbinding bij kan nemen: https://www.fiberweb.be/
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

https://www.glasvezel.be/
Kies hierbij FttH regio's in het menu en je ziet een hoop steden en gemeentes waaronder
Lebbeke,Opwijk,...

Hierbij per gemeente of stad staat de huidige status :)

Post zeker jullie bevinden en welke provider keuze :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Mantis schreef:
verb schreef:Bij mij in de straat is de uitrol al een tijdje geleden gebeurd, maar ik kan nog altijd geen fiber nemen via Proximus of EDPnet.
Ik vraag mij af hoe je een verbinding kan krijgen. De website van The Last Mile ligt plat, geeft niet echt vertrouwen.
The Last Mile is de VZW die de infrastructuur voorziet. Providers kunnen hier dan gebruik van maken.
Op dit moment is er -denk ik- maar één provider waar je de fiber verbinding bij kan nemen: https://www.fiberweb.be/
Oei die hebben wel een duur aanbod, vooral omdat ik aan 20mbit upload ruimschoots voldoende heb. Maar 250mbit download zou wel leuk zijn.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Orange heeft wel leuk aanbod en eerlijke prijs als ze erop gaan aanbieden wat zo wel lijkt :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

zie ook naar het andere topi hierover:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... +last+mile

[Mod] beide Topics over "The Last Mile Dendermonde" samengevoegd
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

murdock447 schreef:zie ook naar het andere topi hierover:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... +last+mile
Was ik al compleet vergeten
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

on4bam schreef:Ik heb hier al één klacht gehoord. Installateurs komen zonder iets te vragen of zeggen in de muren boren. Je zou verwachten dat ze minstens een foldertje of brief zouden rondsturen naar de betrokkenen (normaal worden er voor het minste brieven rondgestuurd).
Gevelrecht heet dat
https://www.google.be/search?sxsrf=ALeK ... gws-wiz-hp
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Fiber web, teleweb, the last mile,... Eén pot nat

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hopelijk volgen er snel bevindingen maar als ik dit hier zo lees niet veel goeds
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien beter 1 topic van maken?

Heb vandaag respons gehad gehad van hun over welke straten ze gaan FIber legen in mijn omgeving, het is dus niet dat ze effectief in elke straat fiber leggen of er moet interesse zijn dat merendeel van een wijk het wilt waar de fiber passeert bvb: hoofdbaan met fiber en je woont in wijk dat ernaast ligt.

Hopelijk schrikt dit Px ofz niet af om hu fiber te leggen vind het jammer dat The last mile niet gehele delen doet maar heeft wel potentieel zal afwachten worden wie of wat er fiber zal komen leggen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Vandaag toevallig aan de praat geraakt met 2 mannen die bezig waren met de aanleg van de glasvezel kabel van FTTH The Last Mile vzw. Ik kreeg een folder die ik met jullie wil delen. Let op contactgegevens zijn enkel voor regio Dendermonde.
Bijlagen
IMG20201216161351~2.jpg
IMG20201216161341~2.jpg
Laatst gewijzigd door philippe_d 18 dec 2020, 11:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ze zouden hier in de buurtgemeente ook beginnen, ze passeren hier een straat waar ze een fiber gaan leggen(dit jaar nog).
Dus wie weet volgend jaar kan ik hier ook bevinden delen, fingers crossed
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Nog vergeten:als je glasvezel binnen in huis laat brengen op het moment dat het in de straat wordt aangelegd betaal je daar 50 euro voor. Als je nadien glasvezel binnen laat brengen kost het meer, maar een exacte prijs konden ze mij niet zeggen. Boodschap is dus: als glasvezel in uw straat wordt aangelegd, meteen in huis laten binnen brengen.
Oh ja, edpnet maakt gebruik van de Proximus infrastructuur voor hun glasvezel aanbod. Pfff, en ik die dacht dat het eenvoudiger ging worden met glasvezel. Integendeel, meerdere firma's die de infrastructuur leggen en dan ook nog eens verschillende providers die internet aanbieden. Komt er dus op neer dat de klant weer de dupe is. Stel, ik wil glasvezel bij edpnet, dan moet ik glasvezel van Proximus in huis halen. Stel dat ik Orange als provider wil, dan moet ik glasvezel van FTTH The Last Mile vzw in huis halen. Elk uiteraard met zijn eigen hardware. Eens kijken om topic in het edpnet subforum op te starten.
Laatst gewijzigd door philippe_d 18 dec 2020, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt, via deze vzw die de fiber legt geen EDPnet, wel 6 andere.

Hopelijk zegt hierdoor proximus niet van; die doen we wel als laatste met hun fiber
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

buthead schreef:Klopt, via deze vzw die de fiber legt geen EDPnet, wel 6 andere.

Hopelijk zegt hierdoor proximus niet van; die doen we wel als laatste met hun fiber
Welke providers zijn dat? Ik zie er maar eentje en dat is Fiberweb. Heb je wat meer info of een link?
Oeps, ook hier had ik weer FTTH laten staan, sorry daarvoor philippe_d. Reden is tamelijk eenvoudig: die mannen hadden t-shirts aan en daarop stond vooraan: Fiber to the home en vlak daaronder "the last mile". Beetje verwarrend, is ook de reden waarom ik FTTH gebruikte.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bogon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2020, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Gezien er veel recente en lokale belangstelling is, wil ik wel mijn licht eens laten schijnen op deze discussie. Ik heb een tijdje geleden gewerkt voor The Last Mile. Kort gezegd: blijf er zo ver mogelijk van weg.

Zoals krisken schreef, zijn The Last Mile, Fiberweb en Teleweb dezelfde mensen (een koppel.) Het bedrijf zou veel potentieel kunnen hebben, maar wordt enorm slecht gerund. Er is veel verloop bij het personeel, de meesten blijven niet langer dan enkele maanden. De aanleg wordt, zoals iedereen in de buurt ziet zeer onprofessioneel en onveilig uitgevoerd. Bij de stad en TLM zelf regenen de klachten binnen.

Ook het interne netwerk zit slecht ineen. Er is nagenoeg geen beveiliging. Het is triviaal om dit compleet lam te leggen, inclusief dus Internet en telefonie voor verschillende stadsdiensten zoals het stadhuis en politie, lokale huisartsenwacht...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hmmm, bogon is vandaag lid geworden. Eerste bericht al meteen om the last mile in een slecht daglicht te stellen. Zit hier meer achter? Een ex-werknemer die ontslagen werd of zo?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mocht ik in de toekomst aangesloten kunnen worden, wil ik dit bedrijf toch wel het voordeel van de twijfel gunnen en bij hen een aansluiting nemen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier idem, voordeel van de twijfel
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Site van thé last Mile , glasvezel.be/jouwgemeenteofstad

Voor Dendermonde en Sint Gillis is deze ge update.

Iemand die hier al gebruikt maakt van hun dienst?

Welk providers zijn er op hun fiber?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Is er al iemand die aangesloten is. Wanneer ik naar de status kijk van de aan te sluiten straten staat die al maanden op juli 2021. En in die straten heb ik nog geen werken gezien. Mijn straat stond in de planning voor eind 2021. Maar nog niets van gemerkt.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hun planning klopt niet echt, ze zijn nu in Lebbeke bezig met glasvezels te leggen, ze zijn achter de hoek bezig geweest gisteren met kabel te hangen.

Stond origineel in okt-nov gepland.

Ze beweren dat er 60 providers zijn ofz op hun netwerk maar lijkt eerder 1 en hun prijzen zijn zeker niet "wow".

Vroeger in Dendermonde op hun wifi was wel verbazend goed en snel
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Om 1 of andere reden zit ik op een "wit eiland" tussen het groen. Omliggende straten hebben fiber, 20m verder achter de hoek, overkant van de straat enz... onze "blok" woningen niet.
De prijzen zijn ook niet echt formidabel en wie "de providers" dan wel zijn??? Geen idee.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

De vraag is hier wellicht al eens gesteld maar ik zie toch nog niets van extra concrete informatie.
Is er hier al iemand die een effectieve aansluiting heeft bij The Last Mile?? Zo ja kan er aub wat feedback gegeven worden....
Bij ons ligt de glasvezel van hen al sinds vorig jaar op de gevels, ik heb toen nog getwijfeld of ik een "gratis" aansluitpung zou laten plaatsen maar na een gesprek met 1 van de medewerkers/installateur die ik toevallig nog kende van vroeger(in andere omstandigheden) heb ik afgehaakt.
Trouwens als je naar de providers gaat kijken die ze aanbieden is het aanbod absoluut beperkt en in feite veel te duur voor wat het is....

Wat mij hier vooral bij frustreert is dat er door de aanwezigheid van deze fiber in de straat zo goed als zeker geen Proximus fiber meer zal aangelegd worden. Als jarenlange trouwe klant van proximus/belgacom(reeds vanaf adsl en daarna vdsl; 2 lijnen zelfs) is dit meer dan een streep door de rekening!!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Waar ik aan het renoveren ben gelukkig een wijk daar komen ze niet maar zit dus ingesloten door hun fiber :roll:

Denk nu wel dat PX/fiberklaar zich hier niets van aantrekt, ze zouden met hun fiber in Merchtem zitten denk 1-2j zal je ze wel zien hier
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

murdock447 schreef: 20 jan 2022, 12:29 De vraag is hier wellicht al eens gesteld maar ik zie toch nog niets van extra concrete informatie.
Is er hier al iemand die een effectieve aansluiting heeft bij The Last Mile?? Zo ja kan er aub wat feedback gegeven worden....
Bij ons ligt de glasvezel van hen al sinds vorig jaar op de gevels, ik heb toen nog getwijfeld of ik een "gratis" aansluitpung zou laten plaatsen maar na een gesprek met 1 van de medewerkers/installateur die ik toevallig nog kende van vroeger(in andere omstandigheden) heb ik afgehaakt.
Trouwens als je naar de providers gaat kijken die ze aanbieden is het aanbod absoluut beperkt en in feite veel te duur voor wat het is....

Wat mij hier vooral bij frustreert is dat er door de aanwezigheid van deze fiber in de straat zo goed als zeker geen Proximus fiber meer zal aangelegd worden. Als jarenlange trouwe klant van proximus/belgacom(reeds vanaf adsl en daarna vdsl; 2 lijnen zelfs) is dit meer dan een streep door de rekening!!
Even terugkomen op dit onderwerp....blijkbaar komt fiberklaar nu toch naar bij on in de straat en heb ik mij dus laten noteren voor een fiber aansluiting.(waardoor ik mijn proximus abo kan blijven behouden)
IK zou bij deze toch nog eens mijn hierboven gestelde vraag naar ervaringen met fiber van The Last MIle in combinatie met de op deze fiber mogelijke provider(s) willen herhalen gewoonweg om te weten of er nu wel iemand hiervan gebruikt maakt en ik bedoel hier wel particulier gebruik geen officiele/openbare diensten! Tot op heden heb ik zelf nog niemand kunnen terugvinden....
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”