Proximus fiber

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Dacht dat proximus fiber aanlegde in nieuwe woningprojecten? Mijn pa is onlangs in een nieuw appartementcomplex ingetrokken en toch zat daar geen fiberaansluiting van Proximus, terwijl aan de overkant van de straat een paar jaar eerder ook een nieuwe appartementcomplex gebouwd werd en daar werd toen wel fiber voorzien. Nu maakt weinig uit want mijn pa zit bij telenet en voor hegeen hij maar doet is adsl snelheid al genoeg, maar ik wilde dit maar even melden
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Het kan best zijn dat proximus wel wou, maar de eigenaar nee heeft gezegd.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Of de aanvraag gewoon veel te laat verstuurd is.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

qless schreef:Het kan best zijn dat proximus wel wou, maar de eigenaar nee heeft gezegd.
Ik vraag mij altijd af wat er in het hoofd van dat soort mensen omgaat. Waarom zou je daar nu nee op zeggen? Je devalueert je eigen pand door nee te zeggen op zoiets.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

bartman schreef:mijn pa zit bij telenet en voor hegeen hij maar doet is adsl snelheid al genoeg
Telenet is kabel... geen xDSL.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nieuwbouw appartementen als er fiber ligt wordt op het fiber netwerk aangesloten. Eigenaar heeft daar niet over te beslissen want je krijgt van proximus informatie wat er moet voorzien worden en niet de eigenaar.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Data technicus schreef:Eigenaar heeft daar niet over te beslissen want je krijgt van proximus informatie wat er moet voorzien worden en niet de eigenaar.
als er bij nieuwbouw door de bouwheer geen contact genomen werd met pxm kan het wel dat er geen aansluitingswerken gebeurd zijn en er dus niets ligt.
en als er dan eigenlijk niets voorzien is, dan is dat brute pech...

maar ik veronderstel wel dat er op zijn minst een wachtbuis is, dus dan zou het in principe wel mogelijk moeten zijn aan te sluiten... vraag is dus alleen wat de effectieve situatie is, want anders hebben wij er het gokken naar.

@bartman:
hoe weet je dat er overigens geen fiber is?
misschien is er fiber tot ergens in een afgesloten technische ruimte en is er van daaruit enkel bv utp voorzien naar de appartementen.
(of er ligt fiber, en de test op de site van pxm is gewoon nog niet up to date met de nieuwe informatie, ook niet ongehoord)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Splitter schreef:
Data technicus schreef:Eigenaar heeft daar niet over te beslissen want je krijgt van proximus informatie wat er moet voorzien worden en niet de eigenaar.
als er bij nieuwbouw door de bouwheer geen contact genomen werd met pxm kan het wel dat er geen aansluitingswerken gebeurd zijn en er dus niets ligt.
en als er dan eigenlijk niets voorzien is, dan is dat brute pech...

maar ik veronderstel wel dat er op zijn minst een wachtbuis is, dus dan zou het in principe wel mogelijk moeten zijn aan te sluiten... vraag is dus alleen wat de effectieve situatie is, want anders hebben wij er het gokken naar.

@bartman:
hoe weet je dat er overigens geen fiber is?
misschien is er fiber tot ergens in een afgesloten technische ruimte en is er van daaruit enkel bv utp voorzien naar de appartementen.
(of er ligt fiber, en de test op de site van pxm is gewoon nog niet up to date met de nieuwe informatie, ook niet ongehoord)
ik vul zijn adres in en krijg

Jammer genoeg is fiber nog niet beschikbaar voor jouw adres!



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”