Daikin Residential controller: ziet mijn unit heel vaak niet via 4G

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een eigenaardig probleem met de Daikin Residential controller: via wifi (thuis, op het werk, hotspot of ergens anders) heb ik altijd toegang tot mijn airco unit. Gebruik ik 4G, dan heb ik vaker NIET dan wel toegang tot mijn toestel. Ik krijg dan de boodschap dat mijn toestel mogelijk off line is en heb ik enkel de optie om een nieuwe unit toe te voegen.

Het is dus niet zo dat de app geen 4G toegang heeft, want zoals ik zei: vaker NIET dan wel, terwijl met wifi (moet zelfs niet thuis zijn, gewoon op het werk of zelfs free hotspot in een winkelcentrum) die altijd wel werkt. Anderzijds heb ik een andere app die een tweetal Qlima airco's aanstuur en daar heb ik vrijwel nooit problemen mee via 4G: soms wat traag in reactie, maar altijd contact met mijn 2 units.

Kan dit misschien liggen aan de DNS server van mijn 4G ? Ik heb EDPNet voor mijn gsm-abonnement.

Heel vervelend als je tijdens het rijden je unit wilt aanzetten om te verwarmen of te koelen en krijgt de melding dat het toestel mogelijk offline is en je dus moet wachten totdat je thuis bent en de boel nog moet opwarmen. En als ik geluk heb, krijg ik mijn unit toch nog te pakken via de Daikin Residential Controller en kan ik hem aansturen. Rara, wat is de oorzaak van dit probleem.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vermoed dat die Residential Controller met de Daikin cloud contact maakt... en jij op jou beurt ook met die cloud contact maakt (en dus niet rechtstreeks met je controller thuis).

Hoe je dat doet, wired, wireless of 4G zou daarbij totaal geen verschil mogen maken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Iets van firewall of addblocker die het contact tegen houdt?
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”