Google: voor 1 actie is het antwoord: ok ik zet 2 dingen aan

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb mijn Shelly 1L die de schakelaar van een buitenspot bedient 'spot' genoemd.
Als ik zeg 'hey google zet de spot aan' krijg ik als antwoord: ok, ik zet twee dingen aan. Het enige wat gebeurt is de spot die aan gaat.
Bij het uitschakelen krijg ik ook het 2-dingen-antwoord.
Er is geen routine die toevallig spot zou noemen.
Met een sfeerlamp die lamp noemt en geschakeld wordt met een opbouw smart stopcontact van Meross krijg ik wel degelijk het antwoord: ok, ik doe de lamp aan (of uit)....

Wat wordt hier bedoeld met die '2 dingen'?
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ooit eens een ’spot’ toegevoegd en terug verwijderd? Al eens ’ok google, syncroniseer apparaten’ gedaan,en helpt het?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb iets gelijkaardigs voor...

Ik heb in de living 6 slimme lampen die samen de groep "lichten living" noemen. In de slaapkamer is er een groep van 4 slimme lampen die samen de groep "lichten slaapkamer" noemen.

Als ik zeg "hey google, doe lichten living aan" dan voert hij de opdracht uit en geeft de speaker het gekende "boing"-geluid. Idem als ik vraag om de lichten uit te doen.

Bij de slaapkamer krijg ik echter te horen "ok, ik doe nu 4 lichten aan" (of 4 lichten uit).

Op zich blijft het natuurlijk een correcte uitvoering van de taak, vind het alleen vreemd dat de antwoorden zo verschillend zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is normaal. Vraag je aan je gh om de lichten uit te doen, en je hub staat daar, doet hij het zonder melding. Vraag je in de living om de lichten uit te doen in de slaapkamer, dan geeft hij een melding.

Dat is, omdat je ’soms’ niet kan kijken vanuit de living in de slpkm, dus krijg je een bevestiging
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Wel, blijkbaar was dit begonnen nadat ik deze spot bij smartthings eveneens toegevoegd had.
Synchro commando loste niets op.
Hij vind dezelfde spot dus bij Google EN bij Smarrthings. Onderaan in de app (waar een mens dus niet kijkt ;-) ) stond er dus nog een spot in de room 'not in your home'
Heb hem uit Smartthings gehaald en het werkt weer. Spot onderaan in de app is ook verdwenen.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”