Smart Life app....werkt niet op 4G, wel op wifi

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een heel raar probleem met de smart life app van mijn partner, die vrijwel dezelfde gsm heeft als ik. Ik kan perfect op 4G toegang krijgen tot alle smart plugs en alarm systemen op de Smart Life app, echter mijn partner kan enkel op wifi (hetzij thuis of op het werk) toegang krijgen. Schakel die wifi uit en over op 4G dan ziet de Smart Life app wel de devices, maar klik die op een willekeurig device dan is die onbereikbaar. Voor de zekerheid nog gecontroleerd door het account uit te loggen en met mijn account in te loggen: noppes, niks zichtbaar. Nochtans is het verder wel mogelijk te surfen en andere apps te te gebruiken die toegang nodig hebben op internet op 4G, dus dat is het probleem niet: het is mogelijk te internetten op 4G.

Ook met een andere app (die van Daikin) is het vaker NIET dan wel toegang krijgen tot de airco op 4G. met Wifi geen probleem (dwz op het werk, dus rechtstreekse connectie met de airco).

Kan het zijn dat bepaalde DNS-servers op EDPNet zijn geblokeerd die toegang geven tot de Smart Life servers ? Maar dan moet ik dat ook hebben met EDPNet mobile, dus ik begrijp er niets van.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”