Ervaring Hue vs Tradfri

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Hi,

Iemand hier ervaring met Hue vs Tradfri? Ik heb nu wel wat Tradfri in huis hangen (hun float paneel, 2 E27 lampen). Op zich een goed product maar wel volgende nadelen:
- De app is minder goed/de Bridge is minder goed. Dat heb ik opgelost door een Homey te kopen.
- Wat me vooral stoort is het 'soort' licht dat ie geeft en vooral ook de minimum dimbaarheid van de lamp. Midden in de nacht op het minimum dimmen is dikwijls nog te licht en zou wat mij betreft zeker nog een factor /2 mogen zijn.

Is Hue daar beter in dan Tradfri?

Tnx!
Pieter
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met hue.
Eerst had ik een pakket gekocht met de bridge en de hue white ambiance.
Hier ben ik best tevreden over.
Zeker ook over de "nachtlamp" scene (minimum brightness) die heel weinig licht geeft en perfect is voor 's nachts.

Omdat ik tevreden was, nog wat extra bijgekocht, maar nu de gewone hue white (niet ambiance).
Bij deze geeft de "nachtlamp" screne veel meer licht dan deze van de hue ambiance en vind deze dus ook niet bruikbaar 's nachts.
Nu, deze minimum brightness heb je niet overal nodig, vooral in de gang bv, dus ik heb de ambiance vooral in de slaapkamers en gang gebruikt.
De gewone hue white zijn voor gebruik in de woonkamer wel goed naar mijn mening.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”