Action smart connect power plug

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vandaag eens bij Action binnen geweest en ze hadden allerlei smart spul liggen gaande van lampen, power plugs en ook beveiligingsmateriaal.

Uiteindelijk een LSC power plug meegenomen. Het ding blijkt echter geen contact te kunnen maken met mijn wifinetwerk. Resetten helpt niet en de handleiding is zeer sumier. Misschien is het gewoon een defect exemplaar.

Iemand ervaring met een werkend exemplaar, kwestie dat ik het omruil of mijn geld terug vraag?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Wanneer getest? Deze voormiddag? Probeer opnieuw, heel AWS Amazon Frankfurt lag er uit en deze cloud dienst draait daar ook...

Ze ondersteunen ook enkel 2.4GHz, hou daar ook even rekening mee
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vandaag inderdaad getest maar namiddag.

Zit op 2.4 wifi. Zal het straks nog een proberen, anders morgen terug.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Even terzijde, als je af wil van die proprietary cloud toestanden kan je deze plug herflashen: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki ... Power-Plug
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Blijkbaar had ik pech door de cloud-problemen. Het lukte nu van de eerste keer :bang:

Zal er nog even mee spelen. Merci voor de reacties.

Flashen zie ik me nog niet doen, ik snap weinig van de uitleg op de site en het werkt nu. Wat is het probleem met die cloud en waarom moet zo'n toestel eigenlijk aan een cloud verbonden zijn, het is een schakelaar?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dizzy schreef:Wat is het probleem met die cloud en waarom moet zo'n toestel eigenlijk aan een cloud verbonden zijn, het is een schakelaar?
Je geeft het antwoord op je eigen vraag ;)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik heb ook zo 2 plugskes. Die cloud tot daar aan toe, maar dat uw spullen niet meer werken als zij probs hebben is er wel over. Morgen gaan ze de prullenbak in. Dat flashen is de moeite niet, voor wat die dingen 'maar' kosten.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

bambipower schreef:ie cloud tot daar aan toe, maar dat uw spullen niet meer werken als zij probs hebben is er wel over
Ja dat is inherent aan het gebruik van hun eigen cloud natuurlijk.
bambipower schreef:Morgen gaan ze de prullenbak in. Dat flashen is de moeite niet, voor wat die dingen 'maar' kosten.
Geef je ze niet weg? :angel:
Voor iemand als ik is dat puur amusement.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Yeps, als ze in de vuilbak gaan, kom ik ze ook graag ophalen !
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

bambipower schreef:Die cloud tot daar aan toe, maar dat uw spullen niet meer werken als zij probs hebben is er wel over.
De helft van het internet in EU lag plat, dus er werkte wel meer niet :-) Dat is dus het probleem met die grote spelers als AWS, ze hosten héél veel en als er een probleem is heeft dit een heel grote impact.

Zo goed als elke smart plug is afhankelijk van de CLOUD zodat je deze remote kan beheren.

Tijdschema's op deze schakelaars werken wel zonder internet / cloud connectie, deze worden in de schakelaar opgeslagen.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

MaT schreef:Even terzijde, als je af wil van die proprietary cloud toestanden kan je deze plug herflashen: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki ... Power-Plug
Kan dat alleen met de plug of ook de andere smart devices van dat merk?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Daar is de ikea tradfri wel beter: geen cloud dependency. Wil je dat beheren van buiten je netwerk moet je zelf een vpn voorzien.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ernie schreef:
MaT schreef:Even terzijde, als je af wil van die proprietary cloud toestanden kan je deze plug herflashen: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki ... Power-Plug
Kan dat alleen met de plug of ook de andere smart devices van dat merk?
Kan ook met andere artikelen.
https://www.letscontrolit.com/forum/vie ... 998#p38998

Al degene met esp82xx achter al zeker
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Thanks voor deze info Robrecht!
Dus zeker niet:
- afstandsbediening
- sirene

Dit lijkt me behoorlijk goedkoop om mee aan de slag te gaan en vooral interessant omdat je die cloud afhankelijkheid uit kan schakelen.

Kan iemand meer zeggen over:
  1. responstijd tussen commando en effectief schakelen, en evt of er veel verschil is met en zonder cloud tussenstap
  2. of alle lampen gedimd kunnen worden
  3. of er een andere, gemakkelijke manier bestaat om deze devices te bedienen zonder app, dus als vervanging van de afstandsbediening die niet te flashen zou zijn
  4. of je, samen met de bewegingsdetector en evt home assistant, aanwezigheid kan detecteren om bv lichten aan/uit te laten gaan
  5. redenen om dit niet te doen, dus nadelen
Ik wilde me daar eerstdaags in gaan verdiepen om hier, in een bestaande installatie, wat met domotica aan de slag te gaan en dit is misschien de aanleiding.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ernie schreef: Kan iemand meer zeggen over:
  1. responstijd tussen commando en effectief schakelen, en evt of er veel verschil is met en zonder cloud tussenstap
  2. of alle lampen gedimd kunnen worden
  3. of er een andere, gemakkelijke manier bestaat om deze devices te bedienen zonder app, dus als vervanging van de afstandsbediening die niet te flashen zou zijn
  4. of je, samen met de bewegingsdetector en evt home assistant, aanwezigheid kan detecteren om bv lichten aan/uit te laten gaan
  5. redenen om dit niet te doen, dus nadelen
  1. Zolang je lokaal werkt is dat onmiddellijk, toch met esp82xx toestellen die op wifi werken. Met de cloud als tussenstap hangt er veel van je cloud af maar mag je toch een kleine maar merkbare vertraging verwachten. ALs je flasht heb je toch geen cloud meer.
  2. De RGB lampen kunnen altijd gedimd worden, de led filament lampen vermoed ik ook van wel aangezien er bij de meeste staat dat je de helderheid kan aanpassen. Het dimmen gebeurd door de lamp zelf, niet met een aparte dimmer-schakelaar oid.
  3. Als je flasht kan elk toestel dat url's kan oproepen of MQTT commando's verzenden, gebruikt worden om deze devices te bedienen. Bijvoorbeeld: Met een wifishakelaar zoals de shelly1 kan je je originele wandschakelaar gebruiken om url's op te roepen of MQTT commando's te versturen bij bediening van de knop. Dit met of zonder gebruik van homeassistant.
  4. Ja, dat werkt perfect als die bewegingsmelder ook geflasht is.
  5. Nadelen zie ik niet echt. Het is alleen wat zelfbouw natuurlijk en je zal er mss wat tijd insteken eer je goed begrijpt hoe alles werkt en waar je naartoe wil.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Kan bevestigen dat commando's onmiddellijk gebeuren.

Ik gebruik het enkel als gemak om niet naar de schakelaar te moeten zoeken van lamp terwijl ik in bed lig te lezen. 1 druk op tablet en de lamp is al uit voor mijn vinger het scherm verlaat :lol:

Dat van die cloud is wel jammer. Het enige waar ik het nut van in zie is een camera die je dan van verder kan consulteren. Deze bieden ze echter niet aan. Er stond er wel eentje bij Action maar dat zag er al op de foto brol uit.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb de lampen van de Action, zowel de LED strip als de E27 als de E14. Deze schakelen onmiddellijk. Je kan ze via de app laten schakelen, maar ook bvb bij zonsondergang of zonsopgang (altijd een ander uur, dus wel cloud nodig). Eigenlijk wel content van.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Dat Shelly dingetje ziet er wel cool uit!
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Idd, en de prijs van die dingen ...
Afhankelijk van de toepassing vind ik de Sonoff's interessanter. Ik gebruik de sonoff Basic (of EV) in mijn rack voor dingen te powercyclen/uit te schakelen. Sonos, router, switch, modem... Allemaal hebben ze een sonoff. 7,5 euro/stuk ofzo, echt onklopbaar in prijs.

Wel natuurlijk andere firmware op geflasht. Cloud is een nono hier.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Het feit dat het hybride is spreekt aan!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

MaT schreef:Even terzijde, als je af wil van die proprietary cloud toestanden kan je deze plug herflashen: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki ... Power-Plug
Hoe bedien je na het flashen die Smart Connect apparatuur? Nog steeds met dezelfde app van LSC of iets anders?

Edit: "Tasmota Control" vond ik ondertussen zelf in Google Play.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Iemand al geflasht, jij Flippi?
Ging dat vlot en met de info op deze link gedaan?
Heppie NY!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ernie schreef:Iemand al geflasht, jij Flippi?
Ging dat vlot en met de info op deze link gedaan?
Nee, staat nog op het programma. Inderdaad via die link. Zal waarschijnlijk met Kali Linux in VMware worden. Ik pen mijn ervaringen wel in deze thread neer.
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb gisteren de powerplug geflasht met Tasmota.
Heb deze video gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=dyUyewiKpRA
Dus gewoon OTA, werkt perfect.
Ga het later proberen met de LED lamp, zou ook moeten werken.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

$*^%/ In 2 actions geweest, zondag al, en geen stekkers meer te krijgen... :bang:
Heb wel van die filament LED lampen meegebracht en al 1 gelfasht.

Werken al die esp82xx devices op dezelfde manier met Tasmota?
In het verleden al eens sonoff tegen gekomen, dacht evt die te bestellen.
MaT schreef: Als je flasht kan elk toestel dat url's kan oproepen of MQTT commando's verzenden, gebruikt worden om deze devices te bedienen. Bijvoorbeeld: Met een wifishakelaar zoals de shelly1 kan je je originele wandschakelaar gebruiken om url's op te roepen of MQTT commando's te versturen bij bediening van de knop. Dit met of zonder gebruik van homeassistant.
Weet jij zo 1-2-3 of die Shelly ook zonder cloud werkt?
Is die Shelly niet vooral interessant als je je bestaande lichtnet wilt gebruiken?
Flippi schreef: Hoe bedien je na het flashen die Smart Connect apparatuur? Nog steeds met dezelfde app van LSC of iets anders?
Edit: "Tasmota Control" vond ik ondertussen zelf in Google Play.
Ik heb die app ook geïnstalleerd maar ben al even aan het zoeken maar krijg het niet aan de praat.
Is het normaal dat een device maar even 'online'(groen) is?
Een paar seconden na het connecten wijzigt de status naar 'Device not connected' en gaat die indicatie van groen naar rood.

Iemand die andere android apps gebruikt/heeft geprobeerd.
Heppie NY!
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik gebruik mijn shelly's lokaal via mqtt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ernie schreef: Werken al die esp82xx devices op dezelfde manier met Tasmota?
Grotendeels. Het enige wat kan verschillen zijn de gebruikte GPIO pinnen om iets in te lezen of aan te sturen. Van veel devices kan je al de correcte instellingen vinden :)
Ernie schreef: Weet jij zo 1-2-3 of die Shelly ook zonder cloud werkt?
De shelly werkt perfect zonder cloud en app.
Het is benaderbaar via een gewone webinterface waar je alle instellingen kan doen. Ook kan je de cloudfunctie hier uitschakelen (indien je MQTT activeert is dit zelfs noodzakelijk).
Er gebeuren wel nog http requests naar api.shelly.cloud dan maar je kan de shelly ook blokkeren naar het internet toe. Enkel een SNTP server moet bereikbaar zijn als je timers wil gebruiken op de shelly zelf. De shelly is ook zeer gemakkelijk te flashen gezien er pin headers aanwezig zijn.
Ernie schreef:Is die Shelly niet vooral interessant als je je bestaande lichtnet wilt gebruiken?
Ja, daar zijn ze zeer voor geschikt, maar ook niet beperkt tot. Je kan een shelly gebruiken om enkel de status van een schakelaar in te lezen of om puur sturingen te doen via het netwerk. Je kan de shelly niet alleen op het lichtnet van 230V gebruiken maar ook op 12V DC en 24-60V DC. Zo ken ik ook mensen die er 1 ingebouwd hebben in hun garagepoort opener.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

We zouden toch echt een apart subforum moeten hebben voor alles home automation/smarthome gerelateerde zaken ;-)
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Ernie schreef:$*^%/ In 2 actions geweest, zondag al, en geen stekkers meer te krijgen... :bang:
Puur toevallig zag ik dat gelijkaardige in amazon's black friday staan aan een gelijkaardige prijs; in een eerste snelle google search lijken deze ook te flashen (caveat emptor)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Deze zijn mogelijk nog interessanter omdat je daarmee, mits goed te kunnen kalibreren, het energieverbruik kan meten en verder op kan bouwen om bv te weten wanneer een domme wasmachine klaar is.
Enige nadeel is dat het geen pinaarding is.

@MaT nog ivm die Shelly
- plaats je dat dan in een bestaande potje van een schakelaar en vervalt de schakelaar?
- om ze lokaal met mqtt te gebruiken, moet je ze dan flashen?

+1 voor home automation/smarthome subforum.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ernie schreef:- plaats je dat dan in een bestaande potje van een schakelaar en vervalt de schakelaar?
Je plaatst ze waar je voeding (L en N draad), een draad van de schakelaar en een draad naar je verbruiker hebt. Meestal achter de bestaande schakelaar inderdaad. De bestaande schakelaar kan nog steeds gebruikt worden als je deze ook aansluit.
Het voordeel van deze manier van werken is dat je normale fysieke schakelaar blijft functioneren zoals je gewend bent, ook indien het netwerk of je home automation software niet werkt.
Ernie schreef:- om ze lokaal met mqtt te gebruiken, moet je ze dan flashen?
Neen, MQTT en HTTP functionaliteit zijn aanwezig in de standaard firmware.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Misschien wel bij vermelden dat het niet werkt als (zoals bij oudere huizen soms) de draden aan de schakelaar rechtstreeks een onderbreking vormen naar de lamp. Komt er eigenlijk op neer dat de Shelly (en vele andere smart switches) altijd stroom moeten hebben. Dat kan dus niet als je de kring echt “knipt”.

Sorry, geen elektricien dus ken de juiste termen niet, maar wij hebben dus een heel deel van dat soort kringen thuis.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Daddy007 schreef:Ik heb gisteren de powerplug geflasht met Tasmota.
Welke instellingen heb je genomen voor de module parameters? De wiki is mij niet duidelijk voor GPIO14:
⚠️ Warning! While the below configuration is correct and working, configuring a button on GPIO14 will make the device reset itself to the default Tasmota configuration after a number of seconds.
Maar in het screenshot staat GPIO 14 dan weer wel toegewezen aan Button1i (122) :?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb de template van hier genomen: LSC Smart Connect Power Plug .
Deze dus:

Code: Selecteer alles

{"NAME":"LSC Smart Plug","GPIO":[255,255,255,255,56,255,255,255,21,255,17,255,255],"FLAG":0,"BASE":18}
Je start op het "Main menu" ==> "Configuration" ==> "Configure other", plakt bovenstaande template in het veld "Template" en plaats een vinkje bij "Activate".

Klik op "Save" en de plug herstart.

Done.

Op het "Main menu" verschijnt "Toggle" om de plug in/uit te schakelen.
Druk je op de knop van plug om deze handmatig te bedienen dan zal de status aangepast worden in het "Main menu".

Netjes uit de cloud en bruikbaar.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Ordon schreef:Ik heb de template van hier genomen: LSC Smart Connect Power Plug
Perfect, werkt als een (electr|z)onnetje :beerchug:

Kleine dienstmededeling: de LSC/Action plug kan, volgens de specs, 10A dus +-2200W leveren. Als je hem opent zie je inderdaad dat het relais dat als spec heeft. Maar, mijn mening als verdienstelijk amateur in electriciteit en electronica is dat de rest van het circuit dat niet aankan. Kortstondig misschien wel, maar ik sluit hem zeker niet aan op een wasmachine oid.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zijn er gelijkaardige waterdichte? Met de kerstverlichting binnenkort zou dat wel van pas komen. Of iets dat in de stekkerblok past.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Er zijn "outdoor" smart stekkerdozen zoals deze, deze en deze.

Indien je onafhankelijk van de cloud willen werken: kijk wel na of deze heden nog om te flashen zijn ...

Persoonlijk zou ik een stekkerdoos nooit buiten laten liggen.
En als het toch moet, lijkt me een degelijke waterdichte en afgesloten behuizing een veel betere oplossing.
Bijvoorbeeld van het type werfkast(je) waar alles inzit. Dan kan je ook "gewone" smart stekkers gebruiken in deze behuizing.
bitbite schreef:Puur toevallig zag ik dat gelijkaardige in amazon's black friday staan aan een gelijkaardige prijs; in een eerste snelle google search lijken deze ook te flashen (caveat emptor)
De Tasmota template is ook beschikbaar (idem voor V2).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Voor iets dat altijd buiten blijft en ingestoken blijft, ok, maar om een werfkastje te gaan zetten voor een kerstslinger is wat overkill.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

bitbite schreef:Kleine dienstmededeling: de LSC/Action plug kan, volgens de specs, 10A dus +-2200W leveren. Als je hem opent zie je inderdaad dat het relais dat als spec heeft. Maar, mijn mening als verdienstelijk amateur in electriciteit en electronica is dat de rest van het circuit dat niet aankan. Kortstondig misschien wel, maar ik sluit hem zeker niet aan op een wasmachine oid.
Enkele uren 2000W lijkt geen enkel probleem. De plug wordt dan enkel handwarm (lauw).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inmiddels hier een aantal van die LSC (action) dingen in huis:
- 2x GU10 (multicolor)
- 2x E27 (multicolor)
- 6x E14 (multicolor)
- 1x LEDstrip (multicolor)
- 1x Remote control
- 2x Stekker

De GU10's en E27's steken in 2 staanlampen van Ikea. 2 E14's steken in een ikea GRÖNÖ Tafellamp aan de televisie in de living, dan nog 2 E14's in de nachtlampjes op de slaapkamer en 2 E14's in een ander setje Ikea GRÖNÖ Tafellamp aan de televisie in de slaapkamer. De LEDstrip heeft nog geen definitieve plaats gekregen. De smart stekkers zijn een kleine test om over een paar dagen de kerstverlichting automatisch aan en uit te zetten (in beiden zit er momenteel een kleine lamp als test).

Tot hiertoe zeer tevreden. In de living schakelen de 2 E27's samen met 2 E14's automatisch aan bij zonsondergang tot 22u. 's Ochtends omstreeks 6u30 schieten deze opnieuw aan tot zonsopgang. De 2 GU10's welke in de leeslampen zitten van de staanlampen gebruik ik dus enkel als leeslamp. Om 22u gaan de 4 E14's aan in de slaapkamer tot 23u. Of tot ik ze zelf uit doe via de app. De twee stopcontacten staan zo ingesteld dat ze aanspringen om 6u tot zonsopgang en van zonsondergang tot middernacht.

Alle GU10's, E27's en E14's staan op een kleurtemperatuur van 50% en een helderheid van 50%. Dat is meer dan genoeg in de living om te kunnen eten en nadien tv te kunnen zien.

Het was mijn idee om de LEDstrip in een groep te zetten met de E27's en de E14's in de living zodat ik ze via de app kon bedienen maar dit blijkt onmogelijk : de strip is niet combineerbaar met de lampen in een groep (let wel : je kan ze in een groep zetten, maar niet samen besturen als één geheel).

Wat de twee stekkers betreft : deze werken gewoon prima. Onderaan het blokje is er nog een knopje voorzien waarmee je on demand het deze kan bedienen. Het was beter geweest mocht dit knopje aan de bovenkant hebben gezeten van het blokje, maar goed.

Alleen met de afstandsbediening heb ik wat miserie : het was mijn bedoeling om met deze afstandsbediening de 2 nachtlampjes te bedienen maar dat blijkt niet zo simpel te werken. De handleiding stelt dat ik de lamp moet aan doen, uit doen en terug aan doen zodat deze gedurende 20 seconden in "leermodus" komt. Vervolgens moet je op de "ON" knop duwen (en blijven duwen) tot de lamp in kwestie 3x aan en uit gaat. Vervolgens zou de "ON" knop van de afstandsbediening 3x aan en uit moeten gaan. Dit krijg ik dus niet voor elkaar : het werkt bij één lamp, maar niet bij beiden tegelijk. Het vreemde is dat als ik de remote reset het bij de ene lamp helemaal niet lukt... Dus waarschijnlijk een foutje?

Voor de rest heb ik bewust gekozen voor het hele cloud systeem, zo heb ik er geen omkijken naar. De voornaamste reden is om het huis wat "bewoond" te laten lijken elke dag, ook al ben ik niet thuis.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”