Jullie ervaringen met de 5 uitbetalers van het groeipakket

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Beste,

Wat zijn jullie ervaringen met de 5 uitbetalers van het groeipakket? Verbazingwekkend genoeg vind ik naast een mooie bedrijfsvisie weinig inhoudelijke verschillen tussen de 5 aanbieders.

Er zijn dus 4 private aanbieders en 1 publieke (van de overheid).

FONS is de publieke uitbetaler van het Groeipakket (het vroegere Famifed) en zet als overheidsdienst in op maximale rechtentoekenning. Naast digitale en telefonische dienstverlening is FONS onder andere via de Huizen van het Kind bereikbaar voor elk gezin. FONS informeert ook sociale partners in Vlaanderen over het Groeipakket.

Infino staat voor “samen groeien”. Samen met hun experten wil Infino ouders ontzorgen en kinderen helpen groeien in het leven en in de samenleving. Dat begint bij een stipte en vlotte uitbetaling van alles waar een kind recht op heeft. Daarenboven worden gezinnen begeleid door hun persoonlijke expert.

KidsLife (ADMB, Group S en Horizon Het Gezin) wil elk kind alle kansen bieden om gelukkig te zijn. De medewerkers stellen het kind centraal en hebben oog voor elke gezinssituatie. Een kind moet in elke fase van zijn ontwikkeling de juiste financiële ondersteuning krijgen. Vandaar ook het belang om gezinnen te informeren over toelagen en premies, en waar nodig door te verwijzen.

MyFamily (Xerius) zet in op het hele gezin, want elk kind verdient de beste start in het leven. Deze uitbetaler focust zich uitsluitend op het Groeipakket, op maat van het gezin. Met een ‘Groeipakket Checker’ kan je controleren of het toegekende maandbedrag klopt voor je gezinssituatie. Ook MyFamily heeft een laagdrempelige dienstverlening met een netwerk van kantoren waar je zonder afspraak welkom bent.

Parentia (Partena, Attentia en Future Generations/Mensura) is marktleider voor het Groeipakket. Je zit er ook goed voor praktische hulp bij je gezinsadministratie, voor en na de geboorte, bijvoorbeeld voor vragen over het ouderschapsverlof. Parentia brengt het hele groeitraject van je kind in beeld, waardoor je zoon of dochter niets tekortkomt.

Bron: https://www.goedgezind.be/babys/mama-pa ... f-nu-zelf/
Is er een reden om de privé-informatie van mijn gezin aan een der private aanbieders te geven, of volstaat de publieke aanbieder FONS?
Laatst gewijzigd door Gluurbuur 27 maa 2022, 19:13, in totaal 1 gewijzigd.
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idem. In het verleden heb ik het een paar effectief gevraagd. Wat is het verschil? Verder dan 'de service' ben ik eigenlijk nooit geraakt. En aangezien ik echt niet weet welke service er verbonden is aan een maandelijks bedrag dat gestort wordt, maakt het dus niet uit.
Ik zie het als een voorbeeld van nutteloze liberalisering en job creatie
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Bij mijn weten gebruiker ze ook allemaal dezelfde software. Dus loopt de berekening fout bij partij 1 zal dat ook het geval zijn bij partij 2. Zoals wouter zegt is dit puur geld uitdelen aan de gekende spelers.
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Nooit geweten dat er verschillende zijn; we zitten bij MyFamily
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vroeger (toen het nog kinderbijslag was) ging dat via de werkgever. Moest je zelf niets voor doen. Kon je ook niet kiezen. Als ik me goed herinner was dat eerst partena, en na verandering naar mijn laatste werkgever werd dat opeens het huidige FONS.

Ik wist zelfs niet dat dat tegenwoordig gekozen kon worden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Lijkt me hetzelfde als bij de ziekenfondsen. Ze leveren hetzelfde maar je kan evengoed terecht bij het gratis HZIV.

Bij de ziekenfondsen bieden de betalende ziekenfondsen nog aanvullende verzekeringen maar voor velen is het sop de kool niet waard.

Bieden die kindergeld-fondsen eigen aanvullende diensten en zijn de kosten dan ook verschillend?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij ziekenfondsen is er wel degelijk een verschil hoor.
Vooral bij geboorte, orthodontie en brillen. Daar kan het verschil echt in de honderden € lopen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

cadsite schreef:Bij ziekenfondsen is er wel degelijk een verschil hoor.
Vooral bij geboorte, orthodontie en brillen. Daar kan het verschil echt in de honderden € lopen.
Allemaal aanvullende, lees betalende, voordelen. De rest is wettelijk geregeld door RIZIV en identiek voor alle ziekenfondsen. De voordelen worden betaald met de bijdragen en de betalingen zijn hoger dan de uitbetalingen want anders waren de ziekenfondsen snel failliet. Eigenlijk krijg je een stuk terug van wat je betaalde. Men rekent natuurlijk dat je je hele leven blijft betalen en dat je maar af en toe iets terug krijgt dat niet tot de verplichte verzekering hoort.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:
cadsite schreef:Bij ziekenfondsen is er wel degelijk een verschil hoor.
Vooral bij geboorte, orthodontie en brillen. Daar kan het verschil echt in de honderden € lopen.
Allemaal aanvullende, lees betalende, voordelen.
Waar haal je dat?
Nee hoor, de terugbetaling/cadeau's op deze zaken zitten gewoon in het standaard pack en zijn toch verschillend per mutualiteit.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het feit dat ze verschillen betekent dat ze niet tot de verplichte ziekteverzekering behoren, deze zijn nl wettelijk vastgelegd waardoor verschillen onmogelijk zijn. Wat veel ziekenfondsen wel doen is laten uitschijnen dat hun "voordelen" speciaal of uniek zijn terwijl ze gewoon deel zijn van de verplichte ziekteverzekering. Veel mensen kennen niet eens het verschil tussen de verplichte en aanvullende voordelen en dat zien we in deze topic dus ook. Dat komt sommige ziekenfondsen goed uit.

Het standaardpakket is al een mengeling van verplichte en aanvullende voordelen. Daarom is het ook betalend. Vroeger kon je nog gratis lid zijn als je afzag van de aanvullende voordelen, dat is na een verloren rechtzaak tegen de privéverzekeraars niet meer mogelijk. Je kan dus enkel nog betalen of overstappen naar de HZIV. Aanvullende verzekeringen kan je ook afsluiten bij privéverzekeraars en veel mensen zijn dubbel verzekerd (lees dubbel betalen) door een verzekering van hun werkgever.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

cadsite schreef: Waar haal je dat?
Nee hoor, de terugbetaling/cadeau's op deze zaken zitten gewoon in het standaard pack en zijn toch verschillend per mutualiteit.
Je hebt de standaard/basisdekking zoals HZIV dit aanbiedt( en alle andere ziekenfondsen ook doen). Zonder extra kosten en tralala. Dan heb je nog de aanvullende zaken waar je jaarlijks/maandelijks(ledenbijdrage?) voor betaalt bij de andere ziekenfondsen. De basisdekking bieden de andere ziekenfondsen niet afzonderlijk aan want daar mogen ze geen geld voor vragen. De basis wordt bekostigd met de RIZIV-bijdrage van je inkomstenbelastingen.

De ziekenfondsen eten van twee walletjes. Ze krijgen een enorm zak geld van de overheid om ziekenfondsje te spelen en vragen ook nog eens een bijdrage aan hun leden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je hoort me nergens het systeem van de mutualiteiten verdedigen. Ik zeg gewoon dat er verschillen zijn.
Ik betaal jaarlijks €91,80.
Mijn oudste heeft een beugel en krijgt van de mutualiteit over het hele traject €1100 bovenop wat wettelijk voorzien is. De jongste gaat ook een beugel krijgen.
We kregen bij de geboorte van elk een premie, weet niet meer hoeveel dat was, nu zou dat €300 zijn + budget van €400 voor hun shop.
Tel zelf uit hoeveel die €91,80 me echt kost.
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Dusver heb ik inhoudelijk geen verschil gevonden tussen de aanbieders van het groeipakket. Schijnbaar storten ze allemaal tijdig het geld op jouw rekening.

Ik stel mij dan ook de vraag of er veel contact is met een dergelijke aanbieder om enig verschil in dienstverlening te rechtvaardigen.

Om enig verschil te kunnen vinden ben ik zelfs de privacy policy van de aanbieders aan het lezen.
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De ziekenfondsen krijgen inderdaad geld van de overheid voor de uitvoering van hun taken. Daarnaast hebben ze inkomsten via de ledenbijdrage. Door de toenemende concurrentie en het uitbreiden van de dienstverlening en voordelen is het vet echter van de soep. Ziekenfondsen zijn elkaar beginnen concurreren en lokken vooral jongeren die uiteraard veel minder ziek zijn en vooral opbrengen.

Er is al bekeken of de kosten opwegen tov de opbrengsten maar daaruit bleek dat echt privatiseren niet beter/goedkoper is. Nederland heeft dit gedaan en de Nederlandse burgers hebben er spijt van. Alles is duurder geworden en de wachtlijsten zijn een veelvoud. Alles bij de HZIV zetten is praktisch onhaalbaar en zou het aantal ambtenaren serieus verhogen. Je schrapt dan ook de keuzemogelijkheid en de aanvullende voordelen. Ik denk niet dat de meeste dit wensen.

Je kan uiteraard voordeel doen bij bepaalde voordelen maar je moet dat op een leven bekijken en niet op een paar jaar. De beugel van de ene wordt betaalt door de anderen die geen beugel nodig hebben. Over een leven betaal je die beugel meermaals terug. De meeste voordelen zijn ook bewust beperkt tot een bepaalde leeftijdsgroep (om ze te lokken), de grote groep >26 en <65 heeft veel minder voordelen maar ze betalen in die periode voor de voordelen waar ze ooit recht op zouden kunnen hebben, als ze dan nog leven.

Je kan voordeel doen als je veel ziek bent en als je kleine kinderen hebt die ook veel ziek zijn, anders is het een verliespost.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij mutualiteiten is het simpel.

Verplichte verzekering gratis bij : HZIV, Socmut(binnenkort solidaris), Christelijke mutualiteit, Neutrale en onafhankelijk, Liberale, Mutualiteit HR RAIL
Aanvullende verzekering(betalend) : bij Socmut, Christelijke, Neutrale en onafhankelijk, liberale en denk ook bij HR rail maar niet zeker.

Hoe het met de overzeese zit weet ik niet.

Hoe dan ook de voordelen die je krijgt bij elk ziekenfonds is aanvullende verzekering en daar komt de overheid NIET in tussen :!:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is simpel maar ook fout.

De verplichte ziekteverzekering is OVERAL gratis maar je kan ze enkel bij de HZIV zonder aanvullende voordelen krijgen, kortom het is overal betalen behalve als je tevreden bent bij de HZIV of een aanvullende verzekering hebt privé of via werkgever en deze combineert met de verplichte bij de HZIV. Uiteraard is zo'n privéverzekering ook niet gratis maar sommige werkgevers bieden dit aan, soms met een eigen bijdrage, soms volledig gratis.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Hier ook al enkele jaren bij HZIV. Al die extra's niet nodig, want maak er toch geen gebruik van. Kost alleen extra geld voor niets.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik denk dat een mutualiteit zowat altijd interessant is als je kinderen hebt.

Verder is het ook een verzekering.
Of dat "geld voor niets" is, dat is altijd moeilijk te voorspellen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

cadsite schreef:Ik denk dat een mutualiteit zowat altijd interessant is als je kinderen hebt.

Verder is het ook een verzekering.
Of dat "geld voor niets" is, dat is altijd moeilijk te voorspellen.
Het is denk ik zoals ik vandaag aan iemand zei£. Als je de voordelen niet nodig hebt is HZIV voordeliger en heb je de voordelen nodig dan is het wel voordeliger om aan te sluiten bij een ziekenfonds met aanvullende voordelen. +Weet ook dat je altijd kunt muteren en zeggen van ik heb nu dit nodig maar in de toekomst heb ik dit nodig of juist niet nodig.

Ik weet dat mijn lidgeld die ik betaal terugkrijg via voordelen dus is het voordeliger om te blijven.
Vind het juist erg goed dat je de keuze zelf mag maken. Trouwens HZIV zal nooit adverteren omdat het een overheidsinstelling is maar mond-tot-mond reclame helpt veel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

boonpwnz schreef:
cadsite schreef:Ik denk dat een mutualiteit zowat altijd interessant is als je kinderen hebt.

Verder is het ook een verzekering.
Of dat "geld voor niets" is, dat is altijd moeilijk te voorspellen.
Het is denk ik zoals ik vandaag aan iemand zei£. Als je de voordelen niet nodig hebt is HZIV voordeliger en heb je de voordelen nodig dan is het wel voordeliger om aan te sluiten bij een ziekenfonds met aanvullende voordelen. +Weet ook dat je altijd kunt muteren en zeggen van ik heb nu dit nodig maar in de toekomst heb ik dit nodig of juist niet nodig.

Ik weet dat mijn lidgeld die ik betaal terugkrijg via voordelen dus is het voordeliger om te blijven.
Vind het juist erg goed dat je de keuze zelf mag maken. Trouwens HZIV zal nooit adverteren omdat het een overheidsinstelling is maar mond-tot-mond reclame helpt veel.
Dit klopt. Kinderen die vaak ziek zijn en waarvoor je de oppas via uw ziekenfonds regelt, zoiets KAN handig zijn maar dan moeten die koters uiteraard voldoende ziek zijn en die oppas gebruiken.

Het is niet zo moeilijk om eens bij te houden wat je op een jaar terugkrijgt van aanvullende voordelen en dit naast de bijdrage te leggen. Die voordelen zijn vaak ook beperkt (om de zoveel jaar of qua leeftijd) dus je gaat die voordelen nooit elk jaar opnieuw hebben.

Sommigen doen het inderdaad zo. Bij het ene ziekenfonds voor de zelfbetaalde cadeau bij geboorte en dan na enkele jaren als de kids alle ziektes gehad hebben naar een voordeligere optie. Je kan elk jaar veranderen dus waarom altijd blijven? Maar ja, Belgen betalen graag he :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Goh, opvang via ziekenfonds doe ik niet en ziek zijn ze gelukkig niet vaak.

Een snelle berekening. Ik betaal €90/ jaar en voor de kinderen (2) krijgen €1100 extra voor orthodontie elk.
Bij de geboorte €300 cash en voor €400 gerief.

Dat is dus al €2800 cash en nog autostoelen en een fietske.

Daar kan je al vele jaren lid voor zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Bekijk het over een leven en dan kom je aan meer bijdragen dan dat. Ook niet iedereen zal een beugel nodig hebben of in aanmerking komen want er zijn altijd voorwaarden. Neen, de ziekenfondsen zullen geen verlies draaien dus het aantal terugbetalingen zal lager liggen dan wat er binnenkomt. Niemand houdt u echter tegen om na de terugbetaling van de beugel te veranderen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat weet ik ook wel, maar de jaren (nu) dat mijn kinderen met een beugel rondlopen is mijn rekening snel gemaakt.
Ik ben verstandig genoeg om af en toe mijn rekening opnieuw te maken en zal wel zien waar ik dan uitkom.

Maar goed, topics als deze zijn altijd interessant om wakker te blijven (of te worden).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik zit eigenlijk al veel te lang (heel men leven) bij dezelfde mutualiteit, gewoon omdat men ouders dat toen gekozen hebben. Als ik het zo lees moet ik maar eens beginnen vergelijken.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Bij mij is HZIV weinig voordelig want ik heb geen hospitalisatieverzekering van de werkgever. Als je HZIV neemt en aparte hospitalisatieverzekering kom je duurder uit dan CM bundel incl hospitalisatieverzekering. Aparte losse hospitalisatieverzekeringen zijn echt duur.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

bollegijs schreef:Bij mij is HZIV weinig voordelig want ik heb geen hospitalisatieverzekering van de werkgever. Als je HZIV neemt en aparte hospitalisatieverzekering kom je duurder uit dan CM bundel incl hospitalisatieverzekering. Aparte losse hospitalisatieverzekeringen zijn echt duur.
Ik dacht dat de meeste werkgevers dat wel aanboden maar blijkbaar niet dus.

Je gaat wel wat kort door de bocht want je doet enerzijds alsof een hospitalisatieverzekering absoluut nodig is en ten tweede maak je een vergelijking tussen verschillende zaken. De verzekeringen die de ziekenfondsen aanbieden zijn vaak minder ruim dan deze van de privéverzekeraars. Het is dus appelen met peren vergelijken.

Het kan zijn dat je tevreden bent met de dekking van CM maar het kan ook dat je bijvoorbeeld iemand bent die gezond is en niet direct in het ziekenhuis zal belanden, ook dan is zo'n verzekering een redelijke kost. Ook als je verandert van ziekenfonds ben je gezien want die verzekering kan je niet meenemen, je hebt jezelf dus een beetje verbonden aan CM en DAAR rekenen ze natuurlijk ook op.

Bekijk eens wat de verplichte ziekteverzekering dekt, ook bij hospitalisatie, misschien is dat voor u wel OK. Bovendien kan je later misschien wel genieten van een verzekering via een werkgever. De premies die je al betaalde zijn dan voor niets. CM zal daarvan iemand zijn beugel betalen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Ik dacht dat de meeste werkgevers dat wel aanboden maar blijkbaar niet dus.
.
Zo zie je maar.
Jezelf af en toe eens verlagen en je tussen het plebs begeven leert toch wel iets.

Geen brood meer? Eet dan cake…
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik denk dat je iemand anders in gedachte hebt want ik denk minder in plebs-termen :lol:

Mijn punt was ook dat mensen geld kunnen besparen door zich bewust te zijn van de mogelijkheden en door zich niet onnodig dubbel te verzekeren.

PS Waren dat geen brioches?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Merci voor de aanvulling, brioche dus of keek voor de Vlaming :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”