Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bij het begin van het conflict was men veel positiever over de Oekraïners maar ik zei toen ook al dat dit snel zou keren en zie. Ja, men is de zaak genegen maar uiteindelijk zijn het vluchtelingen zoals anderen met alle problemen vandien. Mensen beginnen daar met goede bedoelingen aan maar botsen tegen hun eigen beperkingen aan, plus het is niet iets dat je kan blijven doen. Sommigen vragen onbeschaamd om alleenstaande vrouwen en anderen waren het na een paar weken al beu. In tegenstelling tot huisdieren kan je deze niet uit het raam gooien op de autostrade.

Het is inderdaad beter dat de overheid plaatsen voorziet MAAR er zijn niet genoeg plaatsen omdat de bevolking dat ook niet wil. Telkens er gebouwen gepland worden is er burgerprotest. Het is zoals met de HE, iedereen wil het maar niet in de achtertuin.

De resultaten van de stemming waren daarin duidelijk hoe de Vlaming naar buitenlanders kijkt. Zelfs als ze hier geboren zijn en zo plat west-Vlaams spreken als zijzelf is het nog altijd niet voldoende. Hoe zouden we dat Oekraïners, die meestal geen enkele landstaal kennen, goed integreren?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Bij het begin van het conflict was men veel positiever over de Oekraïners maar ik zei toen ook al dat dit snel zou keren en zie.
Ik ben niet van positie veranderd, ik ben absoluut voorstander dat die mensen hier opgevangen worden, dat is wel wat anders dan privé opvang door particulieren, die hier totaal niet op voorbereid zijn.
Ik heb dit standpunt van helemaal in het begin van #plekvrij ingenomen, en ik denk dat de anderen hier ook niet van positie veranderd zijn, dus het is gewoon niet waar dat "het" gekeerd is.
Dizzy schreef:Sommigen vragen onbeschaamd om alleenstaande vrouwen en anderen waren het na een paar weken al beu.
Zeg eens, hoe ziet u dat: een alleenstaande die overdag buitenshuis gaat werken, kan die een heel gezin opvangen?
Trekt die 's morgens zijn deur toe, en hoopt die als die terugkeert alles OK is?
Hij kan natuurlijk zeggen: ik zoek een vrouw zonder kinderen, maar je geeft zelf al aan hoe dat geïnterpreteerd zal worden.
Het is allemaal zo gemakkelijk met het opgeheven vingertje te wijzen, en gewoon alle problemen te negeren.
Vooral als je dan beseft dat het de taak van de Overheid is om die opvang te regelen, en de burger die dit doet, enkel doet uit eigen goodwill, dan vind ik het schaamteloos om daarna die burger met de vinger te wijzen.
Dizzy schreef:Ja, men is de zaak genegen maar uiteindelijk zijn het vluchtelingen zoals anderen met alle problemen vandien.
Ik heb zelfs de vergeljking gemaakt met een dochter die na een echtscheiding weer bij de ouders gaat wonen, dat heeft dus gewoon te maken met realisme.
Dizzy schreef:Het is inderdaad beter dat de overheid plaatsen voorziet MAAR er zijn niet genoeg plaatsen omdat de bevolking dat ook niet wil.
Dat klopt niet, Sammy Mahdi heeft veel van de zaken die Theo Francken gedaan had, weer ongedaan gemaakt.
Dat de asielcentra daardoor zouden vollopen was voorspelbaar.
Dizzy schreef:De resultaten van de stemming waren daarin duidelijk hoe de Vlaming naar buitenlanders kijkt. Zelfs als ze hier geboren zijn en zo plat west-Vlaams spreken als zijzelf is het nog altijd niet voldoende.
In tegenstelling tot zoals sommigen het graag voorstellen ging het om hoge percentages, soms tot 80%, het verhaaltje dat de VB'ers ongastvrij zijn en de rest wel is daarmee verwezen naar fantasieland.
Dizzy schreef:Hoe zouden we dat Oekraïners, die meestal geen enkele landstaal kennen, goed integreren?
Oekraïeners zijn heel happig om Nederlands te leren, dat blijkt ook uit onderzoek, ze schrijven zich massaal in voor full time cursussen Nederlands en ze willen zo snel mogelijk aan de slag.
Maar dat betekent niet dat het daarom gemakkelijk is voor een gezin dat mensen opvangt waarmee ze moeilijk kunnen communiceren, want de taal leer je niet op een paar dagen.

BTW: hoeveel heb jij er opgevangen?
Het is nogal gemakkelijk om op DE Vlaming te schieten, alsof jij daar buiten staat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Hoewel je moet toch wat voorzichtig zijn met oordelen over Oekrainers in het algemeen. Rond mij zijn enkele vakantie appartementen verhuurd(?) aan een zestal Oekrainse mannen die hier in bouwfirma's werken (er staan in het weekend telkens drie wagens met UA nummerplaat).

Die zien er zo'n 40-45 jaar uit en dan bedenk ik mij: waarom nemen die niet de wapens op en gaan ze hun land verdedigen?
Of zijn hun vrouwen aan het front, emancipatie is er alom toch :beerchug:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Sommigen vragen onbeschaamd om alleenstaande vrouwen
Heb op de NL TV daar een heel item over gezien, echt ranzig.
Blijkbaar waren er al snel rare figuren aan de Pools/Oekraiense grens die probeerden om vrouwen op te pikken.
Details wat er dan achteraf allemaal gebeurd zijn wanneer nietsvermoedende vrouwen toch meegingen zal ik het forum besparen.
Maar het was allesbehalve proper...

Meer info: https://www.npostart.nl/herman-bolhaar- ... X_16865534

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... htelingen/

Werden mensen die een #plekvrij hadden hier in Belgie trouwens gescreend? (ik hoop van wel)

@timmermc: Misschien waren die mannen al hier voordat de oorlog uitbrak of de algehele mobilisatie werd afgekondigd?
Ze gaan in ieder geval de stiel goed kunnen leren voor wanneer het moment daar is om terug te keren. ;-)

De video van de winnaars van gisteren werd gereleased, heel aangrijpende beelden natuurlijk.
Ik begrijp dat mensen op hen hebben gestemd maar ik persoonlijk vond dat er veel betere nummers waren.
Mijn stem ging naar Nederland :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Petrikske schreef:Heb op de NL TV daar een heel item over gezien, echt ranzig.
Blijkbaar waren er al snel rare figuren aan de Pools/Oekraiense grens die probeerden om vrouwen op te pikken.
Er zijn altijd misbruiken, hee.
Of het nu van dat is of van iets anders.
Er zijn ook massa's mensen die geld ophalen voor Oekraïne, de meesten zullen wel bona fide zijn, maar ik durf erop te wedden dat sommigen dat alleen gebruiken om geld in eigen zak te steken.

Maar ernstig, zou je als alleenstaande man durven een Oekraïense opvangen?
Je bent al direct gecatalogeerd op die manier als iemand die misbruik maakt van de situatie.
Petrikske schreef:Werden mensen die een #plekvrij hadden hier in Belgie trouwens gescreend? (ik hoop van wel)
In het begin niet, denk ik.
Petrikske schreef:De video van de winnaars van gisteren werd gereleased, heel aangrijpende beelden natuurlijk.
Ik begrijp dat mensen op hen hebben gestemd maar ik persoonlijk vond dat er veel betere nummers waren.
Mijn stem ging naar Nederland :-)
Ik snap de sympathie, maar ik vind dat de politiek had moeten stoppen na het uitsluiten van Rusland.
Ik heb het festival niet gevolgd, maar heb wel het winnende nummer gehoord, kan niet zeggen dat het mij echt aanspreekt, zeker mocht je niet weten dat het van Oekraïne is, en de details van die oorlog kennen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het is helaas een feit dat bij elk ongeluk er mensen zijn die dat nog eens moeten misbruiken. Je ziet dat ook bij bvb de overstromingen waar er mensen zijn die denken dat het een kans is om wat te gaan stelen. Telkens als je denkt, lager kan echt niet meer dan slaagt er wel eentje in om een nieuw record te vestigen.

De opvang is inderdaad eerder een taak van de overheid. Ik heb respect voor de mensen die het doen maar je kan dat niet lang volhouden en velen beseffen ook niet waar ze aan beginnen. Daarom is het ergens normaal dat velen hun kar al gekeerd hebben en de Oekraïners alweer buitengewerkt hebben. De overheid moet plaatsen voorzien maar de bevolking moet dan ook meewerken en de initiatieven niet blokkeren door verzet tegen opvang. Een Francken moet vooral zwijgen, die man kent geen schaamte nadat hij het departement zodanig mismeesterde dat de mensenhandel vanuit zijn eigen kabinet werd georganiseerd en hij er mee op de foto ging.

Dat hun nummer won was al lang voorspeld. Het maakt ook niets uit want het gaat al lang niet meer over de kwaliteit van de nummers. Het was trouwens niet eens zo slecht maar Nederland had dit keer ook een sterk nummer maar we zitten nu eenmaal met een taal die zo mooi is als ons ruimtelijke ordening. :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:De opvang is inderdaad eerder een taak van de overheid. Ik heb respect voor de mensen die het doen maar je kan dat niet lang volhouden en velen beseffen ook niet waar ze aan beginnen.
Dus eigenlijk ben je het met mij eens, maar toch moest je nog eens de Vlaming als een egoïst neerzetten, en dat terwijl je dus zelf niemand opvangt...
Dizzy schreef:Daarom is het ergens normaal dat velen hun kar al gekeerd hebben en de Oekraïners alweer buitengewerkt hebben.
"Hun kar keren, buitenwerken," het zijn allemaal zeer negatieve bewoordingen.
Die mensen hebben het geprobeerd met al hun goede bedoelingen, en het is anders uitgedraaid dan ze verwacht hadden.
Spijtig, maar het verdient respect.
Je weet maar wat het allemaal inhoudt, als je het zelf geprobeerd hebt.
Dizzy schreef:De overheid moet plaatsen voorzien maar de bevolking moet dan ook meewerken en de initiatieven niet blokkeren door verzet tegen opvang.
Allez, het is toch wer de schuld van de Vlaming.
Dizzy schreef:Een Francken moet vooral zwijgen, die man kent geen schaamte nadat hij het departement zodanig mismeesterde dat de mensenhandel vanuit zijn eigen kabinet werd georganiseerd en hij er mee op de foto ging.
Zoals je zei, er zijn overal mensen die van situaties profiteren, Kuçam kwam zelf uit die gemeenschap van Syrische christenen.
Francken is vrijgesproken van dat georganiseerd te hebben, hij is zelf het slachtoffer van die Kuçam.
Maar het is een goed voorbeeld dat er altijd rotte appels zijn, ook tussen de Oekraïeners sluit ik niet uit dat er zijn die geld ophalen voor Oekraïne, die het achterover drukken.
Ik heb er nog geen concrete voorbeelden van, maar het is iets dat van alle tijden is, waar miserie is, zijn er altijd nog die profiteren van de miserie.
Dizzy schreef:Het was trouwens niet eens zo slecht maar Nederland had dit keer ook een sterk nummer maar we zitten nu eenmaal met een taal die zo mooi is als ons ruimtelijke ordening. :lol:
Allez, nog wat de eigen taal afbreken.
Ik spreek 6 talen, maar ik heb respect voor elk van die talen, ook het Nederlands.
Ik zie ook geen objectieve redenen om die taal als lelijk of minderwaardig te bestempelen, maar bij sommige mensen lijkt het haast ingebakken om alles wat naar de eigen taal of cultuur verwijst af te branden, alsof je meer wereldburger wordt door je eigen afkomst te verloochenen.

Als je natuurlijk begint met te zeggen dat je eigen taal op niets trekt, dan wens ik je veel succes om allochtonen diezelfde taal aan te leren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

In de VS heeft een racist 10 personen vermoord. Zoals zijn voorgangers als Breivik (Hans Van Themse kon wellicht niet goed met een klavier overweg) heeft hij een manifest gepubliceerd. Op de t-shirt van de rechts-extremistische moordenaar is de nazi-zon te zien alsook bovenaan zijn manifest enzovoort. Waar zagen we die nazi-zon nog recent? Ah ja, een foto gepubliceerd door de NAVO op vrouwendag toen het de vrouwelijke "helden" daar prees.

AfbeeldingAfbeelding
https://www.opindia.com/2022/03/nato-sh ... -it-later/

En waar zagen we dat nog... maar natuurlijk, het AZOV-embleem. De nazi-wolfsangel op de voorgrond en de nazi-zon op de achtergrond.

Afbeelding
Links de moordenaar, midden het AZOV-embleem en rechts een screencap van het manifest van de rechts-extremistische moordenaar.
https://technotrenz.com/news/the-use-of ... 94351.html

En hier nog even Zelensky's held:
Afbeelding

Zelfs al vegen Zelensky met zijn totenkopf-foto op Twitter of de NAVO PR-dienst hier zulke beelden met nazi-symbolen na ophef snel onder de mat, feit is dat deze mensen met hun ideologieën daar nog steeds gewoon hun ding doen en rondlopen met wapens die onder meer België daar rijkelijk rondstrooit. Op zulke publicaties noch de afgebeelde nazi-extremisten volgt er een veroordeling en er wordt dan ook niets tegen ondernomen. De nazi-extremisten zijn ook een essentieel component van het Oekraiëns leger zoals de SS dat was voor de Wehrmacht. Veel gevechtseenheden tellen minstens een aantal nazi-extremisten waarvan er 1 achterop positie inneemt zodat dienstplichtigen die hun posities verlaten, vluchten of zich willen overgeven doodgeschoten worden. De oorlog aan het oostfront tegen de Soviets... ik bedoel Putin die we met zijn allen dienen toe te juichen aan de kant van de Oekraïners en waar kosten noch moeite voor gespaard worden draagt bij aan de nazi-rehabilitatie.
Bijlagen
zelensky_right_sector.jpg
zelensky_right_sector.jpg (26.91 KiB) 1420 keer bekeken
moordenaar_vs.png
(383.58 KiB) Nog niet gedownload
nato_nazi_sun.png
(370.34 KiB) Nog niet gedownload
nato_nazi_sun2.png
(407.91 KiB) Nog niet gedownload
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nog nooit van gehoord, van die nazi-zon.
Valt die ook onder verboden nazi-symbolen?

Het verbaast me niet.
Als iemand met een baard in een BMW over de Meir in Antwerpen scheurt, dan roept BDW de Bottinekes al.
Als een extreemrechtse wacko wapens steelt om een wetenschapper te vermoorden, dan gaat half Vlaanderen die wacko steunen met marsen enzo.

Fundamenteler is de vraag: moet je iemand opsluiten voor zijn ideologie of (enkel) voor zijn daden?
Ook hier weer een prima voorbeeld uit België:
Een veroordeling voor een affiche tegen moslims vinden VB en NVA waanzinnig, idem als Hoeiberghs oproept om meisjes van hun fiets te sleuren (maar het dus zelf niet doet).
Een veroordeling van Sharia4Belgium (voor "aanzetten tot") vinden velen prima.

Als je alle extreemrechtse militairen of politie gaat weren, denk ik dat er plots een groot tekort gaat zijn.
En opnieuw: is het strafbaar een mening te hebben?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Waarom verbazen over iets dat hier ook bestaat. Jurgen al vergeten? en wees zeker dat hij niet alleen is. Het is een fenomeen dat je overal wel in meer of mindere mate ziet terugkeren bij "orde"troepen, ook bij de politie dus.

Net als Jurgen lijkt me die kerel uit de VS ook weer zo'n geval dat gekgedraaid wordt met onzintheorieën en dan uiteindelijk de daad bij het woord voegt. Degenen die hen aanstoken zijn dan de eerste om hun handen van hen af te trekken.

Het is jarenlang haat zaaien tegenover anderen om dan te hopen dat een idioot doet wat ze zelf niet durven.

Vaak worden die "bewegingen" dan nog eens gesponsord door andere krachten zoals Rusland. Ze betalen om landen te destabiliseren en mensen tegen elkaar op te zetten uit eigenbelang. Daarom dat ik niet wil meewerken aan het opzetten van burgers tegen elkaar of het nu gaat om Russen, Oekraïners, Walen of moslims. It's the same song.

Symbolen worden soms al eeuwen gebruikt en ook misbruikt. De swastika bestaat ook in andere culturen en wordt er ook nog actief gebruik. Hoeveel lopen er hier fier rond met een collaboratievlag terwijl ze wel fier zijn op hun regio maar de vlag niet eens kennen of herkennen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Alleen deze twee idioten kunnen een verhaal zo snel verdraaien. Ziekelijk. Moet één of ander jeugdtrauma zijn. Of gewoon puur minderwaardigheidsgevoel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

DirkJan schreef:Alleen deze twee idioten kunnen een verhaal zo snel verdraaien. Ziekelijk. Moet één of ander jeugdtrauma zijn. Of gewoon puur minderwaardigheidsgevoel.
Grappig, als je de zaken wat in perspectief plaatst wordt men boos en gooit men met verwijten. Geen jugendtrauma en zeker geen meerderwaardigheidsgevoel. Ik herinner me wel tot wat dat leidt :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

gumibear schreef: ik bedoel Putin die we met zijn allen dienen toe te juichen aan de kant van de Oekraïners en waar kosten noch moeite voor gespaard worden draagt bij aan de nazi-rehabilitatie.

Vreemd hé. Als Poetin met zijn hordes "oorlogsmisdadigers" zijn buurland niet was binnengevallen, dan was dat soort krapuul onder de Azov-soldaten absoluut onbelangrijk, want een binnenlandse aangelegenheid.

Intussen mogen vele soldaten daar dan nazi-symbolen dragen, maar heeft een kwart van de Oekraïense bevolking zijn land verlaten (ontvlucht, snap je) en is een groot deel van hun steden aan flarden geschoten - as in totaal vernietigd.

Maar sommige idioten (ik heb het niet op Gumibear, voor alle duidelijkheid) maken zich druk om soldaten met nazi-symbolen.

More than 12 million people are believed to have fled their homes in Ukraine since the conflict began, according to the United Nations.

Trouwens wat heeft die extremistische aanslag in de VS met het topic Oekraïne te maken ????????
Laatst gewijzigd door phil48 16 mei 2022, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Nog nooit van gehoord, van die nazi-zon.
Valt die ook onder verboden nazi-symbolen?
Ik ook niet, maar ik ben niet thuis in dat wereldje.
heist_175 schreef:Het verbaast me niet.
Als iemand met een baard in een BMW over de Meir in Antwerpen scheurt, dan roept BDW de Bottinekes al.
Als een extreemrechtse wacko wapens steelt om een wetenschapper te vermoorden, dan gaat half Vlaanderen die wacko steunen met marsen enzo.
Vergeet niet van te overdrijven...

heist_175 schreef:Fundamenteler is de vraag: moet je iemand opsluiten voor zijn ideologie of (enkel) voor zijn daden?
Ook hier weer een prima voorbeeld uit België:
Een veroordeling voor een affiche tegen moslims vinden VB en NVA waanzinnig, idem als Hoeiberghs oproept om meisjes van hun fiets te sleuren (maar het dus zelf niet doet).
Een veroordeling van Sharia4Belgium (voor "aanzetten tot") vinden velen prima.
Sharia4Belgium riep op om de democratie omver te werpen, om te gaan strijden tegen het Westen.
Oproepen tot geweld zijn nog altijd strafbaar, dus ja, ik vind dit prima.
Het is trouwens bewezen dat die moslimterroristen geronseld hebben, ik vind het toch wel vreemd dat jij een probleem hebt met de veroordeling van dergelijke laakbare individuen.
heist_175 schreef:Als je alle extreemrechtse militairen of politie gaat weren, denk ik dat er plots een groot tekort gaat zijn.
En opnieuw: is het strafbaar een mening te hebben?
Een mening op zich niet.
Maar ik voel dat we weer serieus afwijken van het thema.
gummibear schreef:De nazi-extremisten zijn ook een essentieel component van het Oekraiëns leger zoals de SS dat was voor de Wehrmacht.
Hoe hard je ook probeert, de waarheid is dat het Russische nazi's zijn met hun Z-swastika's die vrouwen en kinderen vermoorden en verkrachten in Oekraïne.
Dizzy schreef:Symbolen worden soms al eeuwen gebruikt en ook misbruikt. De swastika bestaat ook in andere culturen en wordt er ook nog actief gebruik. Hoeveel lopen er hier fier rond met een collaboratievlag terwijl ze wel fier zijn op hun regio maar de vlag niet eens kennen of herkennen
De swastika is niet uitgevonden door de nazi's, maar een symbool dat uit de Indusbeschaving komt, logisch dus dat het in meerdere culturen gebruikt wordt.
Spijtig voor hen dat het symbool besmet geraakt is.
Nu doen de Russen hetzelfde met de letter Z, die daardoor gewoon al een negatieve connotatie krijgt als nieuw nazisymbool.
Collaboratievlag, dat zijn de woorden van belgicisten, er zijn daar nog artikels over historici over geschreven of de Vlaamse Leeuw nu met rode of zwarte klauwen moet zijn.
Op een ander forum is er daar ene die zich Pandareus noemt, een VLD propagandist, en die heeft het ook graag over de 'collaboratievlag'.
Zijn haat zit zo diep dat hij al eens wekenlang geschorst werd, hij had namelijk opgeroepen om zijn tegenstanders te vergassen.
Het is toch vreemd dat wie zich graag verheven boven de rest voelt, dan zo diep kan vallen.

Mij boeit die discussie niet, ik weet dat deze met rode klauwen scheef bekeken wordt, omdat hij staat voor een Vlaanderen als onderdeel van België, waar de Vlaamsgezinden streven naar een onafhankelijke Staat.

Vanmorgen hoorde ik trouwens van een nieuwe aanslag in de VS, deze keer door Taiwanezen, in een kerk.
Het verhaaltje dat het altijd blanken zijn die dit soort aanslagen plegen, is dus ook rijp voor de vuilbak. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/16 ... rnia-zeke/
phil48 schreef:Trouwens wat heeft die extremistische aanslag in de VS met het topic Oekraïne te maken ????????
Dat is politieke recuperatie voor binnenlands gebruik van Dizzy, On4bam, heist175 en co.
phil48 schreef:More than 12 million people are believed to have fled their homes in Ukraine since the conflict began, according to the United Nations.
Dat is volgens sommigen totaal niet belangrijk, enkel de symbooltjes op de uniformen tellen.

En terug naar Oekraïne...
Russische troepen zijn 1/3e van hun materiaal kwijt sedert het begin van de oorlog, volgens Britse defensie.
Ze stellen hun doelen ook altijd maar achteruit.
Eerst wilden ze het regime omverwerpen, dus moesten ze Kiev veroveren.
Dat is totaal mislukt, en na die nederlaag gingen ze focussen op het zuiden en oosten.
Ze gingen de Oekraïeners in de tang nemen, maar ook dat hebben ze moeten opgeven.
Nu denken ze zelfs tevreden te zullen zijn met een deel van de Donbas regio.
https://www.youtube.com/watch?v=-q9FKX_bB7U
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef: Als iemand met een baard in een BMW over de Meir in Antwerpen scheurt, dan roept BDW de Bottinekes al.
Als een extreemrechtse wacko wapens steelt om een wetenschapper te vermoorden, dan gaat half Vlaanderen die wacko steunen met marsen enzo.
Vergeet niet van te overdrijven...
Bestuurder op de Meir, met een bron van sensatiepers:
https://www.hln.be/antwerpen/meirterror ... t~a9e846db
Dat van die extreemrechtse wacko, dat herinnert iedereen zich nog, veronderstel ik?
heist_175 schreef:Fundamenteler is de vraag: moet je iemand opsluiten voor zijn ideologie of (enkel) voor zijn daden?
Ook hier weer een prima voorbeeld uit België:
Een veroordeling voor een affiche tegen moslims vinden VB en NVA waanzinnig, idem als Hoeiberghs oproept om meisjes van hun fiets te sleuren (maar het dus zelf niet doet).
Een veroordeling van Sharia4Belgium (voor "aanzetten tot") vinden velen prima.
Sharia4Belgium riep op om de democratie omver te werpen, om te gaan strijden tegen het Westen.
Oproepen tot geweld zijn nog altijd strafbaar, dus ja, ik vind dit prima.
Het is trouwens bewezen dat die moslimterroristen geronseld hebben, ik vind het toch wel vreemd dat jij een probleem hebt met de veroordeling van dergelijke laakbare individuen.
Op een andere schaal deed Hoeyberghs dat ook: oproepen op vrouwen van een fiets te trekken, is ook oproepen tot geweld.
Om maar te zeggen: sommigen verdédigen het concept "2 maten en 2 gewichten" :).

Natuurlijk verdedig ik Sharia4Belgium niet, ik vind het niet absurd dat ze veroordeeld zijn. Net zo voor Heoyberghs die oproept dames van hun fiets te sleuren.
Sommige politici vinden dat zij mogen oordelen of de wet voor de ene wel geldt en voor de andere niet. Gelukkig krijgen die politici niet overal hun zin :).
Ze stellen hun doelen ook altijd maar achteruit.
Eerst wilden ze het regime omverwerpen, dus moesten ze Kiev veroveren.
Dat is totaal mislukt, en na die nederlaag gingen ze focussen op het zuiden en oosten.
Ze gingen de Oekraïeners in de tang nemen, maar ook dat hebben ze moeten opgeven.
Het is altijd gevaarlijk de vijand te onderschatten, maar hier is het toch moeilijk omdat niet te doen. Zelfs een rivier oversteken lukt niet.
Hoeveel van die aftocht/afgang is toe te kennen aan blunders van de Russen, hoeveel aan "grit" van de Oekraïners (Azovstal :eek: ) en hoeveel aan hulp van buitenaf?
Het is toch echt onvoorstelbaar dat een legertje (met de nadruk op "tje" in vgl met Rusland) een grootmacht, of zetten we dat beter tussen ", zo te k*kken kan zetten?
Wat maakt dat het Russische leger hier wél zo op hun donder krijgen en in Syrië niet? Daar was de US toch ook in "support"?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een beetje positief nieuws, nu op netflix

:lol: :lol:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Wat maakt dat het Russische leger hier wél zo op hun donder krijgen en in Syrië niet? Daar was de US toch ook in "support"?
ik denk dat het duidelijk is dat de corruptie hun leger geruïneerd heeft en dat het rot tot op het bot is.

in de cijfers is het veruit superieur maar als uw kolonnes vastlopen omdat ze op de aankoopdienst massaal foefelen.
als ze bij de marine massaal foefelen zodat uw topschip de facto onbruikbaar is (nu op de zeebodem ligt)
ze bij de logistiek massaal foefelen zodat uw soldaten zelfs geen deftig eten krijgen
...

da's vragen om miserie
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Black Sun symbool zoals nu gebruikt is blijkbaar een oud symbool modified door de nazi's in de jaren 30. (Himmler)

Serieuze uitleg over dit symbool en z'n geschiedenis, je kan zelfs doorklikken als je nog meer wil.


De US en NATO zullen zeer zeker ook op de hoogte zijn van deze neo nazi materie en het Azov regiment etc etc...
Maar laat ons ook verder kijken naar wat er nu aan het gebeuren is, Rusland word als het ware op de knieen gedwongen
door een buurland en grotendeels mede dankzij veelal verouderd wapentuig (toch zeker het zwaardere spul is oud) aangeleverd door vooral de US en in mindere mate de NATO.
Dit kost ons allemaal veel centen maar er gaat geen enkele gevulde bodybag richting NATO of US.

En aangaande de wederopbouw van Oekraine, die contracten worden nu reeds verdeeld wees daar maar zeker van.
En Rusland kan op z'n kin kloppen vrees ik.

@heist_175: ik denk dat Rusland en de rest van de wereld de kracht van Oekraine zwaar heeft onderschat, ik eigenlijk niet zo direct nadat ik de netflix docu had gezien over het 2014 conflict.
Er is een groot verschil als je op vreemd terrein moet vechten tegen iemand die z'n eigen land voor de zoveelste keer moet verdedigen tegen de indringers nadat deze in het verleden reeds vele oorlogsmisdaden is komen plegen.
En de Russen, de meeste van die kerels zijn onder valse voorwendsels in een oorlog gedropt, ze werden onder voorwendsel van een 'oefening' kanonnevoer.
Daarom ook zijn er nu veel Russen die nog weigeren te vechten omdat ze doorkrijgen dat ze het waarschijnlijk niet gaan overleven, onder de deserteurs zouden zelfs al veel officieren zijn.
Als een leger eenmaal deze weg opgaat is de strijd reeds bij voorbaat verloren omdat dit nieuws zal spreiden als een pest door alle geledingen van het Russische leger.
Zelfs de 'Butcher of Syria' Alexander Dvorknikov gaat dit naar mijn gevoel niet kunnen stoppen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef: Als iemand met een baard in een BMW over de Meir in Antwerpen scheurt, dan roept BDW de Bottinekes al.
HLN schreef:De Fransman Mohamed R. (40) die vorig jaar paniek zaaide door als een gek over de Meir te rijden, wordt niet vervolgd voor terroristische misdrijven. Er werd eerst gedacht dat de veertiger een aanslag wilde plegen, maar hij bleek uiteindelijk geen terroristisch motief te hebben. Hij zal zich wel voor de rechtbank moeten verantwoorden voor de wapens die in zijn auto werden aangetroffen.
Blijkbaar is er voor jou geen vuiltje aan de lucht als men dus als een gek over Meir scheurt en daarbij anderen hun leven in gevaar brengt.
Doet men die persoon stoppen, blijken er wapens in de auto te liggen.
Wil je nu beweren dat ik als blanke atheïst, met verboden wapens in de auto wél als een gek over de Meir zou mogen scheuren? En de politie gaat mij niet doen stoppen, en zal niet denken aan terrorisme? :roll:
heist_175 schreef:Dat van die extreemrechtse wacko, dat herinnert iedereen zich nog, veronderstel ik?
Het ging over jouw bewering dat 50% van de Vlamingen die mens gesteund heeft via marsen.
Dat is compleet van de pot gerukt, en dat weet je maar al te goed.
heist_175 schreef:Op een andere schaal deed Hoeyberghs dat ook: oproepen op vrouwen van een fiets te trekken, is ook oproepen tot geweld.
Opnieuw zwaar bij het haar gegrepen, ik heb hem niet horen oproepen om de democratie omver te werpen, en volgens hem was het humor.
Maar waarom zou ik Hoeyberghs moeten verdedigen?
Ik wil alleen erop wijzen dat je vergelijking compleet van de pot gerukt is.
heist_175 schreef:Net zo voor Heoyberghs die oproept dames van hun fiets te sleuren.
Ik denk niet dat hij daartoe opriep, hij zei van zichzelf dat hij dat zou doen, en duidde dat dan als "humor".
Maar een dergelijke dwaze uitspraak gaan vergelijken met terroristische strijders die Islamitische Staat gaan steunen door te moorden, het zijn altijd dezelfde die met dergelijke totaal kromme vergelijkingen afkomen.

heist_175 schreef:Het is altijd gevaarlijk de vijand te onderschatten, maar hier is het toch moeilijk omdat niet te doen. Zelfs een rivier oversteken lukt niet.
Hoeveel van die aftocht/afgang is toe te kennen aan blunders van de Russen, hoeveel aan "grit" van de Oekraïners (Azovstal :eek: ) en hoeveel aan hulp van buitenaf?
Natuurlijk krijgen ze hulp van buitenaf : wapens, en inlichtingen.
Maar het toont aan dat het Russische wapentuig grotendeels verouderd is, denk aan die flèchettes die nog dateren van Wereldoorlog 1.
Dan is er nog de complete demotivatie bij hun soldaten.
Eerst maakt hij hen wijs dat het een verwant volk is, eigenlijk één volk zelfs, dat door nazi's bezet wordt, en dan mogen zij hen gaan 'bevrijden'.
Alleen merken die soldaten binnen de kortste keren hoe gemotiveerd die Oekraïeners zijn, en hen helemaal niet als bevrijders onthaalt.
Ik denk ook dat het regime van Poetin op zijn laatste benen loopt, dat was al zo vóór die oorlog, en het falen ervan versnelt dat alleen maar.
Vraag is wat er in de plaats gaat komen, natuurlijk.
Merk op hoeveel sabotage er is geweest, er zijn duidelijk veel ontevreden Russen en Witrussen.
heist_175 schreef:Wat maakt dat het Russische leger hier wél zo op hun donder krijgen en in Syrië niet? Daar was de US toch ook in "support"?
[/quote][/quote]
Hoeveel strijdende partijen waren er daar niet?
En ook heel veel guerrilla tactieken, denk ik.
Laatst gewijzigd door boulder 16 mei 2022, 22:45, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Wat maakt dat het Russische leger hier wél zo op hun donder krijgen en in Syrië niet? Daar was de US toch ook in "support"?
In Syrië waren US en Rusland voor een groot stuk bondgenoten tegen terroristen. Ze verschilden echter van mening over de rol van het Syrische regime, maar hebben hierover de confrontatie grotendeels vermeden. De Russen hebben het dus niet rechtstreeks moeten opnemen tegen NAVO wapentuig.
Rusland heeft bij het begin van deze oorlog tegen Oekraïne ook zelf aangegeven dat ze het nooit kunnen halen tegen de verenigde NAVO, en het dus moeten hebben van hun atoomwapens als afschrikmiddel. Da's ook de reden dat ze de NAVO niet aan hun voordeur willen.
Maar nu vechten ze toch tegen NAVO wapentuig, weliswaar in handen van een niet NAVO land. Benieuwd hoe het gaat uitdraaien...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

woutervh schreef: Rusland heeft bij het begin van deze oorlog tegen Oekraïne ook zelf aangegeven dat ze het nooit kunnen halen tegen de verenigde NAVO,
ik zou niet weten wanneer
maar het russische discours verandert zo ongeveer om de 3 à 4 dagen
en het dus moeten hebben van hun atoomwapens als afschrikmiddel. Da's ook de reden dat ze de NAVO niet aan hun voordeur willen.
fout
ze hebben de nato al 20j aan hun voordeur zonder dat ze iets moeten vrezen.

ze willen niet dat buurlanden natelden worden om 1 enkele reden. die landen kunnen ze dan niet meer terroriseren, platgooien en domineren.
de pestkop die wil dat de kleintjes niet samenspannen, .
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

1207 schreef:
woutervh schreef: Rusland heeft bij het begin van deze oorlog tegen Oekraïne ook zelf aangegeven dat ze het nooit kunnen halen tegen de verenigde NAVO,
ik zou niet weten wanneer
maar het russische discours verandert zo ongeveer om de 3 à 4 dagen
https://youtu.be/f8gGzacxd1M
1207 schreef:fout
ze hebben de nato al 20j aan hun voordeur zonder dat ze iets moeten vrezen.
Het feit dat wij zeggen dat ze niets moeten vrezen, betekent niet dat Rusland al geen 20jaar nerveus loopt dat de Navo hun richting opschuift en aan hun grenzen staat. Ze hebben al 20 jaar laten begaan, dat klopt.
1207 schreef: ze willen niet dat buurlanden natelden worden om 1 enkele reden. die landen kunnen ze dan niet meer terroriseren, platgooien en domineren.
de pestkop die wil dat de kleintjes niet samenspannen, .
Waarvan akte
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

woutervh schreef:
1207 schreef:fout
ze hebben de nato al 20j aan hun voordeur zonder dat ze iets moeten vrezen.
Het feit dat wij zeggen dat ze niets moeten vrezen, betekent niet dat Rusland al geen 20jaar nerveus loopt dat de Navo hun richting opschuift en aan hun grenzen staat. Ze hebben al 20 jaar laten begaan, dat klopt.
Fout, feit is dat de NATO Rusland niet aanvalt. Feit is ook dat het Rusland is dat steeds opnieuw grondgebied inpikt via militaire invasies, het omgekeerde dus van laten begaan. Men heeft Rusland (te) lang laten begaan en nu volstaat het.

Zou de NATO met deze herhaalde agressie dan niet "nerveuzer" moeten lopen? Finland en Zweden zijn al voldoende nerveus :lol:

Ook vreemd dat wanneer je iemand vreest, je zelf in die richting opschuift.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoals gezegd en ze ook zelf toegeven, Rusland is geen maat voor de verenigde NAVO.
Ze proberen met bluf en uithalen hun vijand op afstand te houden, wat dus inderdaad niet blijkt te lukken waardoor ze steeds meer in het nauw gedreven worden. En een kat in het nauw ... Maar zoals gezegd, de toekomst zal het uitwijzen.
Ze zitten op een bom land en grondstoffen, en ze weten dat ze de NAVO niet aankunnen. Je kunt maar hopen dat wij braaf contracten blijven aangaan en de rekeningen blijven betalen. Ook in de toekomst wanneer er grondstofschaarste zal optreden. Of zouden we toch het land gaan bevrijden en democratiseren?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ze zijn inderdaad geen maar voor de NATO, zelfs Oekraïne is al moeilijk en het is inderdaad grotendeels bluf. Die bluf heeft ook lang gewerkt en heeft hen veel invasies/grondgebied opgeleverd. Maar uiteindelijk zal iemand de bluf beu worden en deze keer is dat Oekraïne. Nu de bluf ontmaskerd is dreigt de afgang.

Grappig dat men blijft proberen om de rollen om te draaien en de agressor Rusland als slachtoffer te zien. Ze zijn niet in het nauw gedreven, ze zijn zelf gaan aanvallen en zijn daarbij op hun eigen grenzen gebotst (door letterlijk over deze van anderen te gaan). Potje breek, potje betaal.

Ik heb het al gezegd, Rusland moet dringend in eigen boezem kijken en zich afvragen waarom iedereen van hen gaat lopen. Zonder deze agressieve zoveelste poging om andere landen af te troeven hadden Finland en Zweden geen plannen om de Nato te vervoegen. Rusland stelt zich graag als calimero op maar ze zijn wel ZELF degenen die steeds militair aanvallen.

En de rekeningen betalen zal ook afgebouwd worden door dezelfde fouten. Landen die zich afhankelijk gemaakt hebben van Rusland op economisch gebied werden zwaar verraden. Er zal altijd nog handel zijn maar veel en veel minder. Andere landen zullen dat deel van de koek maar al te graag inpikken. Neen, zowel economisch als militair heeft Vladimir een paar serieuze kemels geschoten.

Misschien dat de Russische bevolking zelf eens aan die democratisering begint maar het is uiteraard gemakkelijker om ook weer de calimero te spelen en de schuld op het westen te steken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

woutervh schrijft ...Of zouden we toch het land gaan bevrijden en...

Ja, de natte droom van Biden: Poetin vervangen door Zelensky en ze (US) hebben meteen China van 2 kanten in de tang... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef:Misschien dat de Russische bevolking zelf eens aan die democratisering begint maar het is uiteraard gemakkelijker om ook weer de calimero te spelen en de schuld op het westen te steken.
Is toch geweten wat er gebeurt als de Russische bevolking zelf aan de de democratisering begint. Vraag het eens aan Alexei Navalny.

Hij zit wel in de gevangenis natuurlijk...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het lijkt me niet dat er Russen tekort zijn, er zijn dus mogelijkheden. Geen enkel recht is er zonder prijs gekomen, de Oekraïners beseffen dit zeer goed.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Bron http://rusautonews.com/2022/05/16/russi ... d-airbags/

Zoals bericht door Kommersant, heeft de Russische regering decreet nr. 855 gepubliceerd dat de autofabrikanten toestaat nieuwe auto's te produceren zonder ABS en EPS. Het ERA-GLONASS-noodwaarschuwingssysteem mag niet de functie hebben van automatische werking na een ongeval. De eisen voor de certificering van auto's worden vereenvoudigd, waardoor airbags en gordelspanners niet langer nodig zijn.

Bovendien zijn in Rusland nu alle milieunormen van kracht, van Euro-0 tot Euro-5, waardoor de productie van auto's met de uitlaatgasemissienormen van het jaar 1988 mogelijk wordt.

Het wereldwijde tekort aan chips en de aan Rusland opgelegde sancties hebben een negatieve invloed op de voertuigproduktie in het land.

De geldigheidsduur van het nieuwe decreet is vastgesteld tot 1 februari 2023.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ze zijn ook begonnen met de invoer van budgetauto's uit India. De allerbeste (duurste) uit de test was een soort Sandero. Kostprijs (omgerekend) 7000 euro.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

De EU heeft beslist dat lidstaten terug Rusland financieel mogen steunen om de oorlog en bezetting van Oekraïne in stand te kunnen houden.

Een maand geleden zou dit nog een groot schandaal geweest zijn, maar vandaag wordt de oorlog in Oekraïne door de Westerse media alweer gereduceerd tot een faits divers waardoor de EU dit nu kan beslissen zonder zware imagoschade.

Frankrijk en (uiteraard) Duitsland konden niet wachten en draaiden de geldkraan naar Rusland gisteren al terug open. Putin waardeert de loyaliteit en de financiële steun van de EU voor de annexatie van Oekraïne en de hereniging van de USSR.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

gumibear schreef:In de VS heeft een racist 10 personen vermoord. Zoals zijn voorgangers als Breivik (Hans Van Themse kon wellicht niet goed met een klavier overweg) heeft hij een manifest gepubliceerd. Op de t-shirt van de rechts-extremistische moordenaar is de nazi-zon te zien alsook bovenaan zijn manifest enzovoort. Waar zagen we die nazi-zon nog recent? Ah ja, een foto gepubliceerd door de NAVO op vrouwendag toen het de vrouwelijke "helden" daar prees.
Toeval of niet, je verhaaltje van die nazi-symbolen staat ook op RT.com...
Wied schreef:Te mooi om waar te zijn!?
Wat mij wel opvalt bij dat filmpje is dat het zo plots eindigt.
Zou hetgeen erna kwam minder positief geweest zijn, of was het gewoon dat ze switchten naar een ander thema?
Wel opvallend dat hij nu zegt dat hetgeen ze vanaf moeten is de vijand van heel de wereld te zijn, het klinkt al wat anders dan het dreigen met een kernoorlog.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

boonpwnz schreef:Een beetje positief nieuws, nu op netflix
Blijkbaar is er ook wel wat minder positief nieuws...

- Azovstal is "gevallen" (hoe je het ook wil draaien of keren).
- Pro Russische rebellen claimen 15.000 Oekrainse militairen te hebben gevangen genomen bij Sjevjerondenetsk.

Blijkbaar zijn deze laatste ingesloten al vraag ik me af hoe je 15.000 man zomaar kan insluiten, die staan heus niet allemaal op een hoopje bij elkaar (was dit trouwens niet in de regio met de mislukte rivieroversteek ?)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

DarkV schreef:
boonpwnz schreef:Een beetje positief nieuws, nu op netflix
Blijkbaar is er ook wel wat minder positief nieuws...

- Azovstal is "gevallen" (hoe je het ook wil draaien of keren).
- Pro Russische rebellen claimen 15.000 Oekrainse militairen te hebben gevangen genomen bij Sjevjerondenetsk.

Blijkbaar zijn deze laatste ingesloten al vraag ik me af hoe je 15.000 man zomaar kan insluiten, die staan heus niet allemaal op een hoopje bij elkaar (was dit trouwens niet in de regio met de mislukte rivieroversteek ?)
Dat eerste was natuurlijk iets dat een kwestie van tijd was.
Het heeft mij verwonderd dat ze nog zo lang volgehouden hebben.

Dat tweede had ik nog niet gehoord of gelezen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

wied schreef:https://businessam.be/russische-ex-kolo ... -een-grap/

Te mooi om waar te zijn!?
Is niet de eerste keer dat ze hem iets of wat de waarheid laten spreken op TV. Die man heeft trouwens net voor de oorlog een heel opiniestuk geschreven over hoe achterlijk deze invasie zou zijn en hoe dat ze zouden verliezen. Als je dat leest.. profetische woorden.

Zie:
En: https://nvo-ng-ru.translate.goog/realty ... r_pto=wapp

Er zijn zaken aan het veranderen in het Kremlin als je het mij vraagt.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Inderdaad https://www.demorgen.be/snelnieuws/hele ... ~bbf8c12e/
Raar dat dit uitgezonden is.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Een van de facebook reacties die ik zag was dat het de voorbode zou kunnen zijn van een algemene mobilisatie.
Je zou het effectief zo kunnen interpreteren: als de hele wereld tegen ons is, laat ons dan allemaal samen ten strijde trekken.
In het andere geval lijkt het dus openlijke rebellie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

boulder schreef:Een van de facebook reacties die ik zag was dat het de voorbode zou kunnen zijn van een algemene mobilisatie.
Je zou het effectief zo kunnen interpreteren: als de hele wereld tegen ons is, laat ons dan allemaal samen ten strijde trekken.
In het andere geval lijkt het dus openlijke rebellie.
Ik denk eerlijk gezegd het compleet omgekeerde. Mobilisatie gaat gewoon niet en zou een ramp zijn intern voor Rusland. Het lijkt er eerder op dat ze het volk aan het voorbereiden zijn op verlies. In de trant van “we hebben het geprobeerd om ze te redden maar we kunnen niet op tegen de klootzakken van NATO. We gaan NATO ook niet engagen want wij beschermen de wereld van wereld oorlogen”.

Naar het schijnt is er ook soort van interne deadline van juni/juli in Rusland om het geklaard te krijgen. Want daarna stort de economie teveel in.

Je mag niet vergeten dat dit geen rebellie is. Die uitzendingen zijn niet echt live en elk woord is scripted/goedgekeurd. Wat die man zegt is goedgekeurd op een hoog niveau.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

powaq schreef:Ik denk eerlijk gezegd het compleet omgekeerde. Mobilisatie gaat gewoon niet en zou een ramp zijn intern voor Rusland. Het lijkt er eerder op dat ze het volk aan het voorbereiden zijn op verlies. In de trant van “we hebben het geprobeerd om ze te redden maar we kunnen niet op tegen de klootzakken van NATO. We gaan NATO ook niet engagen want wij beschermen de wereld van wereld oorlogen”.
Prima dan, laat ze hun verlies maar toegeven. :banana:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”