Uitdoven ICE-voertuigen

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je rijdt dan toch vooraan in de file, da's ook al iets :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Die Opel is trouwens een omgebouwde Citroën Ami. Daarmee mag je in Frankrijk vanaf 14 jaar rijden als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Is dat niet de wagen die in de Fnac in Gent staat?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

correct !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 523
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:
Dizzy schreef:Dat is net het punt, de markt voor "iedereen" is stilaan aan het uitdoven.
Net niet, ze moet nog ontstaan... vandaag is een tweedehans ID3 (of dergelijke) misschien nog duur maar die prijzen gaan dalen als we massaal overstappen op electrische wagens.
Het enige wat ik merk is dat ICE wagens veel duurder ah worden zijn.. Geloof echt niet dat evs goedkoper gaan worden.. Mss nog 10% of zo maar zeker niet in prijs halveren, want nu kosten ze bijna het dubbele.. Zie bv naar een volvo xc40 ICE tov de elektrische.. De metalen voor de batterijen zijn ook schaars... Helaas de eu duwt ons massaal nr evs en binnen een jaar of 10 zullen alleen de goede 2 verdieners nog een wagen kunnen veroorloven.

Tom
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik verwacht dat tegen 2030 er een hoop Chinese automerken zijn begekomen en veel daar van concurreren op prijs. Op dit moment zijn de Chinezen daar in het westen zelf nog niet zo actief in. Kijk je bijvoorbeeld hoe China de wereld koloniseert en in het bijzonder Afrika dan lijkt me dat zeer aannemelijk. China bezit bijvoorbeeld het grotendeel van de kobalt mijnen in Congo. Kobalt wordt gebruikt voor batterijen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

dragonflo schreef:Ik verwacht dat tegen 2030 er een hoop Chinese automerken zijn begekomen en veel daar van concurreren op prijs. Op dit moment zijn de Chinezen daar in het westen zelf nog niet zo actief in. Kijk je bijvoorbeeld hoe China de wereld koloniseert en in het bijzonder Afrika dan lijkt me dat zeer aannemelijk. China bezit bijvoorbeeld het grotendeel van de kobalt mijnen in Congo. Kobalt wordt gebruikt voor batterijen.
Als pakweg een Xiaomi begint auto's te maken, hou je vast. Voor mij betekent Xiaomi: topkwaliteit, Westers design, en een prijs die soms gehalveerd wordt... We hebben hier thuis al heel wat van Xiaomi, en die dingen zijn gewoon top.

https://www.reuters.com/technology/xiao ... 021-11-27/
lebeno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2006, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 6 keer

Het straffe is dat enkele autoproducenten al in Chinese handen zijn: Volvo personenwagens bijvoorbeeld (Geely Holding Group) en MG Motor (SAIC Motor). De binnenlandse productie van "westerse" auto's in China gebeurt door Chinese bedrijven via joint ventures die minstens 50% in Chinese handen zijn, bv Volkswagen/Audi.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nuance: MG Motor is geen autoproducent meer. Het is enkel het handelsmerk dat de Chinese fabrikant gekocht heeft en als glij middel gebruikt op de Europese markt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Volvo in Chinese handen, maar aan de prijs is dat toch niet te zien. Europa zal zijn markt en de merken ook wel afschermen wat de prijzen hoog houdt.

Nogmaals voor de overheid zijn minder wagens niet het probleem, eerder een doel. Dat de prijs dus het aantal wagens vermindert is mooi meegenomen. Uiteraard voor de groep die geen wagen meer kan veroorloven is het minder maar daarom heeft Ben Weyts de Lijn als model geperfectioneerd :lol:

Zeer toepassenlijk over "uitdoven":
Batterijen op autoschip branden nog altijd
Zes dagen nadat er brand was ontstaan op autoschip Felicity Ace, zijn de batterijen van de elektrische wagens in het ruim nog altijd niet geblust.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”