De zaak Jürgen Conings

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Een beetje speurwerk gaat je wat bijbrengen. Als je natuurlijk blindelings de regimepers volgt, dan heeft het uiteraard geen zin dat je andere bronnen aanboort want in jouw ogen zijn zij het alleen die de "waarheid" brengen.
Leuk. Maar we zijn ondertussen enkele posts verder en ik heb nog steeds geen bron gezien. Deel je die nog effe? Ik heb oprecht benieuwd/geïnteresseerd.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jack Daniels schreef:Een beetje speurwerk gaat je wat bijbrengen. Als je natuurlijk blindelings de regimepers volgt, dan heeft het uiteraard geen zin dat je andere bronnen aanboort want in jouw ogen zijn zij het alleen die de "waarheid" brengen.
Bedoel je van achter je klavier? Iedereen die op die manier 'speurt' zal dan wel vinden waar hij achter zoekt. Elk scenario is dan best mogelijk. En zo nu en dan bots je ook op satirische bronnen. Besef dan goed hoe ongeloofwaardig dat overkomt. We kunnen maar eens lachen zeg maar want bleiten ga ik er niet mee doen.

Ik zelf sta ook niet te springen over 'onze pers', maar dan de slinger volledig te laten overslaan naar de andere kant maakt dat je nergens nog een betrouwbare bron zal vinden.

Veel informatie is momenteel niet beschikbaar omdat we nog in een lopend onderzoek zitten. Dus baseer ik mij op wat het parket naar buiten brengt, ook al is dat begrijpelijk heel schaars.

En laat de emotionele tantes en nonkels uit de kijker want die zouden zich beter met hun rouwproces bezig houden in plaats van van die zot een martelaar proberen te maken want daar zitten weinigen van ons op te wachten.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9743
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Dat is opvallend inderdaad, klagen over MSM en fake news maar dan wel zelf fake berichten van krantenwebsites bouwen en deze geloven :roll:

JC kon geen kant meer op en dagenlang in een bos zitten zonder eten/drinken en vooral perspectief zal iedereen minder positief maken, iemand met al een mentaal probleem nog eerder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Corona heeft een grote impact gehad op mensen hun geloof in de politiek/media. Mensen zien/geloven/bedenken echt de gekste dingen!
Iedereen lijkt journalist te zijn en iedereen heeft een verhaal. Hun verhaal is natuurlijk het enige echte.

Men maakt elkaar gewoon zot! :-)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Voor wie de beelden op Bild nog niet gezien heeft:
Modbreak:
Semi-ongepast, voor wie het wilt zien weet dit vast te vinden.
Gezicht is geblurd, maar door het geblur heen zie je wel dat de kleur al redelijk donker is.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Belgienrambo en onze Jager spreekt ineens Duits
die mens blij dat 'm er een paar euro aan verdiend heeft
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Vaganzza schreef:Voor wie de beelden op Bild nog niet gezien heeft
Dat lijkt nogal op ramptoerisme.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Daar heb ik ook eerlijkgezegd geen nood aan. Ik wil die mens zijn waardigheid gunnen. en ik vind dat dat eerlijkgezegd inderdaad ook ramptoerisme.

Vroeger moest je daarvoor op rotten.com zijn, tegenwoordig staat het in de "krant" (in hoeverre je Bild een krant mag noemen terzijde)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik hoop dat degene die de beelden heeft verkocht aangeklaagd wordt, want dit kan niet tov de nabestaande.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

De jager verklaarde dat hij JC onder hoge varens heeft gevonden. Uit de beelden blijkt dat JC tegen een boom zit en van varens geen spoor. Iemand heeft het lijk dus verplaatst. Maar ik zal wel een complot denker zijn zeker? Beelden circuleren ook op Belgische, niet politiek correcte sites.
Enne 1207: het is niet de jager die hem gevonden heeft die opnames gemaakt heeft en doorverkocht.
@mailracer: wat ook niet kan tov de nabestaanden is dat zij via de media hebben moeten vernemen dat het lijk van JC gevonden werd. Niemand, ook niet die burgemeester, heeft de moeite gedaan om die mensen rechtstreeks te informeren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Modbreak:
persoonlijke aanval verwijderd
Ik stel voor dat we Jack Daniels tot president kronen, alles gaat perfect verlopen en iedereen gaat gelukkig zijn.

Je kraamt onzin uit beste Jack, je neemt satirische sites aan voor waarheid, je durft (daardoor) geen bronnen meer geven en gelooft duidelijk elke complottheorie die je aangeboden wordt.

Zoek aub professionele hulp.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik ben het ook niet eens met Jack, maar we moeten ook beleefd blijven é.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Jack Daniels schreef: @mailracer: wat ook niet kan tov de nabestaanden is dat zij via de media hebben moeten vernemen dat het lijk van JC gevonden werd. Niemand, ook niet die burgemeester, heeft de moeite gedaan om die mensen rechtstreeks te informeren.
Nabestaanden informeren doe je meestal als je zeker bent, en door iemand die daartoe bevoegd is. niet de eerste de beste vinder kan en mag zomaar aan de nabestaanden hun verhaal doen. In de eerste uren was er nog een onderzoek nodig terwijl tijdens het nieuws de melding kwam van het vinden van een lichaam en de vermoeden van wie het was.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Modbreak:
off-topic
cadsite schreef:Ik ben het ook niet eens met Jack, maar we moeten ook beleefd blijven é.
Ik maak me echt zorgen over de mentale gesteldheid van Jack, en dan mag ik hem dus niet aanraden om hulp te zoeken ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Jack Daniels schreef: @mailracer: wat ook niet kan tov de nabestaanden is dat zij via de media hebben moeten vernemen dat het lijk van JC gevonden werd. Niemand, ook niet die burgemeester, heeft de moeite gedaan om die mensen rechtstreeks te informeren.
Het lijkt me niets voor de vinder, maar voor een instantie als slachtofferhulp om het slechte nieuws te brengen en te zorgen voor het welzijn van de familie.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:De jager verklaarde dat hij JC onder hoge varens heeft gevonden. Uit de beelden blijkt dat JC tegen een boom zit en van varens geen spoor. Iemand heeft het lijk dus verplaatst. Maar ik zal wel een complot denker zijn zeker? Beelden circuleren ook op Belgische, niet politiek correcte sites.
Ik val een beetje in herhaling, maar jij maakt ook altijd claims zonder bron. Dus: bron a.u.b.?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vaganzza schreef:Gezicht is geblurd, maar door het geblur heen zie je wel dat de kleur al redelijk donker is.
goh... gezicht geblurd, dus je ziet het gezicht niet, dus voor hetzelfde geld heeft hij nog een bivakmuts oid aan he...
hij was namelijk nog "in volledig uniform" gevonden, zou me dus niet verbazen dat hij een muts droeg.
Jack Daniels schreef:De jager verklaarde dat hij JC onder hoge varens heeft gevonden. Uit de beelden blijkt dat JC tegen een boom zit en van varens geen spoor. Iemand heeft het lijk dus verplaatst.
of, realistisch(er): de varens zijn verwijderd om de toegang en het onderzoek te vereenvoudigen
heist_175 schreef:Dat lijkt nogal op ramptoerisme.
goh... ik ga eerlijk toegeven dat ik ze ook opgezocht heb.
in "normale" omstandigheden zou ik inderdaad zeggen dat het ramptoerisme is, maar in het geval van JC zit je met een situatie die enorm veel complotgedoe gaat uitlokken, en dan vind ik dat een verzachtende omstandigheid.

wel vind ik het goed dat onze pers de beelden niet publiceert, en je er zelf naar moet gaan zoeken, zodanig dat de familie niet met zoiets moet geconfronteerd worden. (en degene die dus complotten zien, zelf kunnen oordelen adhv effectieve beelden - hoewel ze dan kunnen zeggen dat ze toch gephotoshopt zijn natuurlijk)

of het ethisch is... sja, het blijft enerzijds natuurlijk een mens maar anderzijds: zijn acties hebben hem tot een publiek figuur gemaakt,
en er waren evenzeer beelden van diana / MJ / .... als ik me niet vergis.
blijft een moeilijke vraag vind ik in dit geval
cloink schreef:
Jack Daniels schreef:De jager verklaarde dat hij JC onder hoge varens heeft gevonden. Uit de beelden blijkt dat JC tegen een boom zit en van varens geen spoor. Iemand heeft het lijk dus verplaatst. Maar ik zal wel een complot denker zijn zeker? Beelden circuleren ook op Belgische, niet politiek correcte sites.
Ik val een beetje in herhaling, maar jij maakt ook altijd claims zonder bron. Dus: bron a.u.b.?
in dit geval heeft JD een punt
hoewel ik niet gehoord heb dat de jager iets over varens zegt, kan je in de nieuwsberichten (gewoon op hln/hbvl) wel de informatie terugvinden dat het gebied waar JC gevonden werd, vol stond met varens (wat me logisch lijkt), maar dat deze dus verwijderd werden voor eenvoudigere toegang tot het lichaam en voor het onderzoek.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Splitter schreef:
Vaganzza schreef:Gezicht is geblurd, maar door het geblur heen zie je wel dat de kleur al redelijk donker is.
goh... gezicht geblurd, dus je ziet het gezicht niet, dus voor hetzelfde geld heeft hij nog een bivakmuts oid aan he...
hij was namelijk nog "in volledig uniform" gevonden, zou me dus niet verbazen dat hij een muts droeg.
Daar heb je zeker een punt. Had ik zelf niet bij stil gestaan.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Modbreak:
off-topc
Joe de Mannen schreef:
cadsite schreef:Ik ben het ook niet eens met Jack, maar we moeten ook beleefd blijven é.
Ik maak me echt zorgen over de mentale gesteldheid van Jack, en dan mag ik hem dus niet aanraden om hulp te zoeken ?

J.
Toch wel, had het anders verstaan.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”