Promo foto lady bouwers veroorzaakt ophef.

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

De promo foto van het programma lady bouwers veroorzaakt veel ophef.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_97122219

Ik ben misschien van de oude stempel, maar is nu echt nodig men zich over van alles en nog wat druk maakt?
Als men een bouwvakker als man voorstelt is het niet goed, men mag het niet stereotype voorstellen, nu staat er een vrouw op de foto, is het ook niet goed.
Ze staat er inderdaad in een rode onderbroek op. Et alors!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben dezelfde mening toegedaan
Het is een in scène gezette foto en goed gevonden
Misschien willen ze een man waar je zijn gleuf ziet, broek en onderbroek afgezakt door het harde labeur.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Get Ready for Dizzy :angel:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

bruma schreef:...
Misschien willen ze een man waar je zijn gleuf ziet, broek en onderbroek afgezakt door het harde labeur.
Dit is de vrouwelijke versie daarvan, misschien hadden ze gewoon die onderbroek moeten weglaten dan :twisted:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

De jaren 90 hangen aan de telefoon (nog vanaf een vast nummer aan buitenzonaal tarief uiteraard). Ze willen hun promofoto terug.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Of je dat nu goed of slecht vind, dat is de zaak niet.
De vraag is, is het ‘fout’.

First world problems… :roll:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Inderdaad, ik erger mij ook dood aan de commentaar van die Charlotte Fleerackers "bouwvrouw van het jaar..." haar titel compleet ONWAARDIG!

Worden ze afgeschilderd als manwijf (wat meestal wel wat zo is) is het niet goed, gebeurd het tegenovergestelde, wordt de vrouwelijkheid in de kijker gezet, is het precies nog erger... :eek:

man man man... :evil:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor sommigen kan je gewoon nooit goed doen. Ik heb dat al leren accepteren in het leven. ;)
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Er mag niets meer, zelfs in Disneyland mag een prins niet kussen zonder toestemming. sneeuwwitje geeft slapend geen toestemming dus mag de prins haar niet kussen. Dit is dus de overdrijvende trap en het zal er niet op beteren. Dit gebeurt nu in Amerika.

Met die foto is niets mis. Maar je kan deze altijd uit zijn context rukken en dat is ie fout... :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mochten de media om te beginnen geen platform meer bieden aan al wie kritiek heeft op situaties zoals deze, we kregen kranten met blanco pagina's. Want zoals hier al geschreven: zowat iedereen heeft commentaar op iets.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

stefke schreef:Er mag niets meer, zelfs in Disneyland mag een prins niet kussen zonder toestemming. sneeuwwitje geeft slapend geen toestemming dus mag de prins haar niet kussen. Dit is dus de overdrijvende trap en het zal er niet op beteren. Dit gebeurt nu in Amerika.

Met die foto is niets mis. Maar je kan deze altijd uit zijn context rukken en dat is ie fout... :bang:
Jeetje mina, waar haal jij je nieuws? De hetze over de kus van sneeuwwitje is gebaseerd op één review van één reviewster over een vernieuwde attractie in Disneyland. Die slinger van woke en niet-woke die slaat zo hard uit dat exact dat koren op de molen is van alle "anti-woke" mensen die zeggen "zie je wel, niets mag nog!". Trouwens het is nog maar de vraag of die kus er in het origineel sprookje ook al was. Alles wat de broeders Grimm deden waren verhalen verzamelen, en van elk verhaal een paar versies neerpenden. Dus doorstreep die kus van sneeuwwitje maar in het argumentenboekje want daar is echt niets mee aan de hand.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

selder schreef:Jeetje mina,
Mina laat weten het niet te appreciëren dat je haar naam met kleine letter schrijft. :evil:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb een vermoeden dat die foto gekozen met de insteek;
Komt er geen gedoe over; ok, die foto is prima voor ons.
Komt er wel ophef over; Joepie! Jackpot! Gratis reclame. Heel veel mensen gaan nu weten dat dit programma bestaat

Win-win.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

WalterB1 schreef: Komt er wel ophef over; Joepie! Jackpot! Gratis reclame. Heel veel mensen gaan nu weten dat dit programma bestaat
Het zal idd wel nodig zijn om de lage kwaliteit van de productie wat te compenseren. Gelukkig is er Netflix en co vandaag en raken TV-zenders stilaan overbodig.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sociale media en de individualisering zorgt er voor dat mensen rapper zeveren om het minste.

Als je dan eens een reality-tvserie van vroeger zie, dan krijg ik spontaan het gevoel van... Oei als ze dit den dag van vandaag laten zien, sta heel Vlaanderen op hun achterste poten :eek:

Leef en laat leven :beerchug:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Zo is dat ! :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

sky schreef:De promo foto van het programma lady bouwers veroorzaakt veel ophef.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_97122219

Ik ben misschien van de oude stempel, maar is nu echt nodig men zich over van alles en nog wat druk maakt?
Als men een bouwvakker als man voorstelt is het niet goed, men mag het niet stereotype voorstellen, nu staat er een vrouw op de foto, is het ook niet goed.
Ze staat er inderdaad in een rode onderbroek op. Et alors!
Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef:
sky schreef:De promo foto van het programma lady bouwers veroorzaakt veel ophef.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_97122219

Ik ben misschien van de oude stempel, maar is nu echt nodig men zich over van alles en nog wat druk maakt?
Als men een bouwvakker als man voorstelt is het niet goed, men mag het niet stereotype voorstellen, nu staat er een vrouw op de foto, is het ook niet goed.
Ze staat er inderdaad in een rode onderbroek op. Et alors!
Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Heb je het nu over mij?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boulder schreef: Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Als je ziet wat "influencers" (= mensen met tijd te veel die zich laten gebruiken om reclame te maken voor "eender wat") verdienen, is er misschien nog wel een markt voor :).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

sky schreef:
boulder schreef:
sky schreef:[...]Et alors!
Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Heb je het nu over mij?
Euh hoezo? Jij klaagt toch niet over de foto van de onderbroek? Jij klaagt dat andere mensen daarover klagen, net zoals Boulder...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

selder schreef:
sky schreef:
boulder schreef:
sky schreef:[...]Et alors!
Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Heb je het nu over mij?
Euh hoezo? Jij klaagt toch niet over de foto van de onderbroek? Jij klaagt dat andere mensen daarover klagen, net zoals Boulder...
Nu ik het opnieuw lees, snap ik het beter.
(offtopic: Slecht geslapen deze nacht, hebben last van een 'stalker'. Ik was deze morgen nig niet goed wakker ;-) )

Het lijkt me dat er een 'klaag-generatie' is opgestaan, sinds Madam klimaat elke donderdag op straat kwam, denk ik dat andere zich ook geroepen voelen om alles en nog wat aan te klagen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

sky schreef:
selder schreef:
sky schreef:
boulder schreef: Klagen over discriminatie, zich overal 'gekwetst' voelen, het lijkt zo stilletjesaan een professionele bezigheid voor sommigen.
Misschien ineens officieel maken.
Beroep? Klager / bleiter.
Heb je het nu over mij?
Euh hoezo? Jij klaagt toch niet over de foto van de onderbroek? Jij klaagt dat andere mensen daarover klagen, net zoals Boulder...
Nu ik het opnieuw lees, snap ik het beter.
(offtopic: Slecht geslapen deze nacht, hebben last van een 'stalker'. Ik was deze morgen nig niet goed wakker ;-) )

Het lijkt me dat er een 'klaag-generatie' is opgestaan, sinds Madam klimaat elke donderdag op straat kwam, denk ik dat andere zich ook geroepen voelen om alles en nog wat aan te klagen.
Ik vrees dat het al veel langer gaande is.
Er gaat geen dag voorbij of iemand komt klagen dat iets discriminatie is, racisme, het verkeerde woordgebruik, enz.
Ik zie die foto (die ik bij jouw post voor het eerst zag) gewoon als een knipoog naar het stereotiepe beeld van de bouwvakker die met zijn bilspleet bloot zit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Sowieso flutprogramma. Vrouw doet X. Vrouw doet Y. Cool story bro. Wil je nu een medaille??

Who cares?? Lekker boeien. Altijd maar emanciperen en strijden voor gelijkheid en evenveel waard zijn als mannen, maar dan met zo'n onzin afkomen hahahahahaha.

Als ze dan toch zo gelijk zijn aan mannen, wat is er dan zo speciaal aan het feit dat ze bouwvakker of trucker zijn??? Is het in dat geval dan niet hetzelfde of het een man of een vrouw is?? Dus dan moet er toch ook helemaal geen programma over komen???

Man man man waar gaat dat hier toch naar toe.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

't Zijn die commerciële zenders die daarmee afkomen, hee.
Maar natuurlijk, het zijn dan weer die vrouwen die in beeld komen die beslist hebben eraan mee te doen.
Het is niet het soort programma's dat ik kijk.
Laatst gewijzigd door TiTanium 12 mei 2021, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Niet full quoten aub!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

VTM is geweldig goed in het bevestigen waarom ik er niet naar kijk. De enige uitzondering zijn de sportwedstrijden die ze gekocht hebben en die je dus wel moet zien bij hen ondanks de tenenkrullende omkadering. Janken over de VRT die sportrechten koopt maar ze dan zelf compleet verkrachten :lol:

Het is televisie voor domme kloten en men onderschat de kijker dan nog eens serieus. Vrouwen in de bouw of als trucker dat bestaat al sinds er bouw en trucks zijn maar bij VTM heeft men dat nu "ontdekt", proficiat VTM :lol:
Er is inderdaad niets speciaals aan met een truck rijden of stenen op elkaar zetten, vandaar dat het zo dik betaald is en zowel mannen als vrouwen het al lang doen.

De bedoeling is zogezegd om vrouwen te prijzen voor hun inzet en durf en om stereotypen te ontkrachten maar in werkelijkheid gaat men gewoon de stereotypen bevestigen :roll: Er is geen zinnig mens die denkt dat vrouwen er zo op een werf bij lopen maar toch is dat de affiche. Het gaat zogezegd om gelijkwaardigheid maar men toont een onderbroek die niets met het werk te maken heeft :roll:

Eigenlijk is het gewoon een onhandige poging om "seks verkoopt" te verpakken in een doorzichtige folie van platte veralgemeningen.

Het is een sensatiezender en deze afbeelding is gewoon dat, goedkoop scoren bij mensen die goedkoop scoren nog te duur vinden. De missie is blijkbaar geslaagd want ze halen zelfs UB :lol:

En ja, de grootste slachtoffers zijn de mensen die ze in hun circus opvoeren. Die beseffen vaak de impact niet van een TV-optreden en zitten nadien met de gevolgen. VTM heeft echter haar sensationele beelden en reclamegeld. Die dommeriken moeten maar niet zo dwaas zijn sussen ze zichzelf. Bij VTM heb ik altijd het gevoel dat ze hun eigen publiek als kleuters beschouwen. Laat ons niet te moeilijk doen want anders kunnen ze niet meer volgen. Onderbroekenlol is dan zeer geschikt en het hondenfluitje heeft gewerkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

VTM is wat simplistisch, maar het klagen erover is dat net zozeer.
VTM heeft overigens ook programma's die wel goed zijn.
Zo heeft Faroek al heel wat gesjoemel van Sihame blootgelegd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nieuwsgaring/duiding/presentering VTM is ettelijke keren beter dan die van de VRT. VTM durft ook kritischer zijn tov politici dan de VRT, weliswaar nog lang niet kritisch genoeg, en behandelt de meesten min of meer gelijk (geen harde aanpak N-VA en fluwelen handschoen voor SP.A of dat soort zaken wat je bij de VRT ziet, alhoewel ze veel minder kritisch geworden zijn sinds ze in de RvB zitten). Er zijn bij VTM duidelijk minder "heilige huisjes" waar niet aan geraakt wordt dan bij de VRT, het voordeel van postjes/inkomsten die niet bepaald worden door politici.

Al de rest, inclusief het on topic programma, is "bladvulling". De VRT is daarentegen volledig bladvulling.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef:Nieuwsgaring/duiding/presentering VTM is ettelijke keren beter dan die van de VRT. VTM durft ook kritischer zijn tov politici dan de VRT, weliswaar nog lang niet kritisch genoeg, en behandelt de meesten min of meer gelijk (geen harde aanpak N-VA en fluwelen handschoen voor SP.A of dat soort zaken wat je bij de VRT ziet, alhoewel ze veel minder kritisch geworden zijn sinds ze in de RvB zitten).
Inderdaad, ik vind de manier van nieuws presenteren op VRT vaak heel partijdig.
Gisteren opnieuw met in "De Afspraak" een journalist met Palestijnse roots, hij leek mij meer Palestijn dan journalist.
Natuurlijk had men er niemand met Israëlische roots tegenover gezet, want men kiest op voorhand partij.
El Kaouakibi zat bij de VRT overigens in de Raad van Bestuur...

Nu ja, ik vrees dat we hier off topic aan het gaan zijn.
Onpartijdigheid van de VRT zou beter in een ander topic komen.
Maar het was natuurlijk Dizzy die eerst off-topic ging, met zijn VTM bashing...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:Nieuwsgaring/duiding/presentering VTM is ettelijke keren beter dan die van de VRT. VTM durft ook kritischer zijn tov politici dan de VRT, weliswaar nog lang niet kritisch genoeg, en behandelt de meesten min of meer gelijk (geen harde aanpak N-VA en fluwelen handschoen voor SP.A of dat soort zaken wat je bij de VRT ziet, alhoewel ze veel minder kritisch geworden zijn sinds ze in de RvB zitten). Er zijn bij VTM duidelijk minder "heilige huisjes" waar niet aan geraakt wordt dan bij de VRT, het voordeel van postjes/inkomsten die niet bepaald worden door politici.

Al de rest, inclusief het on topic programma, is "bladvulling". De VRT is daarentegen volledig bladvulling.
Woehahahahaha :lol: Dat kan je niet ernstig menen?

Waarom kijken meer mensen naar het VRT nieuws als dat van de kleuterzender beter zou zijn? En welke duiding bedoel je op VTM, toch niet Telekak?

Kritisch past even goed bij VTM als fitness bij Maggie De Block. VTM is een zender waarbij alles mooi moet blinken en gladjes aanvoelen, kritisch is daarbij een vies woord dat heel wat VTM-kijkers niet eens kan spellen :lol:

En NVA krijgt meer dan haar portie aandacht op VRT, de voorzitter mag zelfs een driedelige reeks over zichzelf laten maken.

Bij VTM heeft men geen post in het bestuur nodig, de lijn is al gelijk en de eigenaars zitten in dezelfde hoek. Bartje moet maar bellen en hij zit in de studio of één van de nagels aan zijn doodkist.

Soit, iedereen kijkt naar wat hij wil maar deze "analyse" was zodanig scheef dat ik er toch eens goed mee gelachen heb, merci :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen zijn we aan het afdwalen van de essentie.
Nieuws/journaal staat los van de promofoto van onze lady...
Graag terug ontopic gaan of eigen topic starten over het journaal/nieuws.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Na dit ronduit kinderachtige en leugenachtige VTM bashing van Dizzy -het zijn altijd dezelfde die off topic gaan- dus terug naar de essentie.
Ik blijf bij mijn punt, er is totaal geen gevoel voor humor, en men klaagt over het minste.

Al diegene die dat seksistisch vinden, moeten eens de film 'Patser' zien, over der ciminele Marokkaanse jeugd.
Ik heb in de laatste 20 jaar geen film gezien die zo seksistische of macho was, maar daar kwam dan natuurlijk geen kritiek op.
Niemand die zich 'gekwetst' voelde, niemand die van 'racisme' sprak ondanks het voortdurend schimpen op de Belgen.
Integendeel, de film en zijn makers werd geprezen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef:Niemand die zich 'gekwetst' voelde, niemand die van 'racisme' sprak ondanks het voortdurend schimpen op de Belgen.
Racisme werkt dan ook vaak maar in één richting en wordt vaak misbruikt (wat spijtig is voor de echte vormen van racisme).
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

boulder schreef:er is totaal geen gevoel voor humor
Mensen die dagelijks blootgesteld worden aan zoveel gedegen maatschappijkritiek, die zullen wellicht de humor er van inzien. Die van de VRT stoor je best niet met al teveel reclame, al krijgen we van Romy nooit genoeg.

Geen idee wat de rosse poessie er van denkt maar 50€ dat die string zeker inspirerend werkte.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik snap wel dat er een zekere commotie is rond deze foto. Het accent wordt duidelijk gelegd op het 'sexy zijn' (met een rode slip op een neutrale foto?), niet op of die persoon nu perfect die job kan uitoefenen of niet. Haal dat detail weg en 75% van de discussie is weg.

Een bijkomende vraag: welke vrouw, die in die stiel werkt, gaat dit soort kledij dragen op een bouwwerf?
Mijn vriendin moet soms op bouwwerven komen, en die zorgt ervoor dat ze geen dingen draagt met inkijk en/of een rok.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”