Racisme ?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

boulder schreef: Jezus verheerlijkte het geweld niet, katholieke feestdagen zijn geen herdenkingen van veldslagen, zoals bij ramadan het geval is.
Jezus was niet bezig met grondgebied veroveren, met tegenstanders uit te moorden, met oorlogsbuit te verzamelen, met seksslavinnen te houden, Mohammed wel.
En Mohammed is wie zij verheerlijken, dus ze verheerlijken geweld, want dat is hun "ideale mens".
En dat is een historische werkelijkheid.
Dat kun je nu nog 100 keer onder de mat vegen.
Jezus misschien niet maar in het OT staat bijvoorbeeld vrij duidelijk dingen over "spoils of war".

Vrij letterlijk "keep the young virgin girls as spoils to yourself but kill everyone else".
bible schreef: "Now therefore kill every male among the little ones, and kill every woman that hath known man by lying with him. But all the women children, that have not known a man by lying with him, keep alive for yourselves."

Moses Numbers 31:17-18
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

GuntherDW schreef:Jezus misschien niet maar in het OT staat bijvoorbeeld vrij duidelijk dingen over "spoils of war".

Vrij letterlijk "keep the young virgin girls as spoils to yourself but kill everyone else".
Het oude testament is dan ook voordat Jezus op het toneel verschijnt, en dat nieuwe testament maakt toch een serieuze breuk met het Joodse verleden.

Redenen dat dat oude testament erin zit zijn dat men wou bewijzen dat hij de messias (verlosser) was waar de joden naar uitkeken, en ook omdat er enkele verhalen instaan die voor elke religie belangrijk zijn (scheppingsverhaal, zondvloed, etc.).
Maar het feit is en blijft dat wat het christendom christendom maakt, het nieuwe testament is.
Zonder dat nieuwe testament zit je quasi in de joodse godsdienst.
En je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar jezus hield geen seksslavinnen, deed niet aan oorlogsbuit vergaren, organiseerde geen veldslagen.
In vergelijking met Mohammed was Jezus een koorknaapje.
Dat zou allemaal niet zo belangrijk zijn, ware het niet dat bij islam men beweert dat Mohammed de perfecte mens is, het voorbeeld om na te volgen.
De "perfecte mens" die steelt en plundert, doodt en verkracht, een meisje van 9 als bruid neemt.
Daar kan toch weinig positiefs van komen...

Daarom ook dat de vergelijking met bijv. de Noord-Ierse kwestie totaal ongepast is.
Er is geen religie gestart die zegt dat Jerry Adams de ideale mens is, en dat zijn voorbeeld moet gevolgd worden.
Dat is er wel van Mohammed.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Als je de norm "ik behandel iedereen zoals ik graag behandeld word" hanteert, dan kan er niet veel mis gaan toch? En dat geldt voor mij tegenover allochtonen en dezelfde norm geldt voor allochtonen tegenover mij.

Ik vind sommige discussies nogal vergaand: bv. "zwarte piet". Ik weet niet of dit per definitie en initieel zo bedoeld was dat zwarte piet de onderdaan was van de blanke sint. Ik ken die historische achtergond niet. Ik zou juist zeggen; "sint" en "piet", blank en zwart, een mooie mix toch?

Vind dat sommige discussies over racisme soms zeer ver gaan ...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Maar de 2 (OT / NT) zijn vrij onmiskenbaar met elkaar gelinkt...

Als Jesus kwam om de "prophecies" van het OT te verwezenlijken... zonder ook maar 1 ding te veranderen, of zoals z'n apostles later zeiden (althans, again, volgens de bible zelf), hoe kan je dan zeggen dat hij een pacifist is.

Of het minder erg dan de koran laat ik in het midden maargoed.

IMO is en blijft alle religie schadelijk voor de mensheid... Maargoed, hoop doet zotten in vreugde leven zal ik maar zeggen zeker? :P
koenraaddeconinck schreef: Als je de norm "ik behandel iedereen zoals ik graag behandeld word" hanteert, dan kan er niet veel mis gaan toch? En dat geldt voor mij tegenover allochtonen en dezelfde norm geldt voor allochtonen tegenover mij.
Dat is de vrij universele regel van morality ja.
Zo zou iedereen moeten handelen, maar spijtig genoeg werkt het vaak genoeg niet zo. Als je even op ontploffen staat zoals in de video... handel jij dan nog zoals je zou moeten of smijt je ook met woorden / zaken waarvan je later spijt hebt?
Laatst gewijzigd door GuntherDW 07 maa 2021, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

GuntherDW schreef:
Als Jesus kwam om de "prophecies" van het OT te verwezenlijken... zonder ook maar 1 ding te veranderen, of zoals z'n apostles later zeiden (althans, again, volgens de bible zelf), hoe kan je dan zeggen dat hij een pacifist is.
religieuze boeken zijn zoals de supermarkt
je pikt eruit wat je aanstaat en de rest negeer of ontken ej desnoods.
zo kom je dan uiteindelijk tot de conclusie dat de bijbel vrede zou prediken :)

net zo idioot als de stelling dat elke moslim akkoord gaat met al qaida en erger
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

GuntherDW schreef:Maar de 2 (OT / NT) zijn vrij onmiskenbaar met elkaar gelinkt...

Als Jesus kwam om de "prophecies" van het OT te verwezenlijken... zonder ook maar 1 ding te veranderen, of zoals z'n apostles later zeiden (althans, again, volgens de bible zelf), hoe kan je dan zeggen dat hij een pacifist is.
Wel, dat leggen ze dan weer zo uit dat de verlossing eerder geestelijk was, want je kunt niet zeggen dat hij de joden letterlijk bevrijd heeft van de overheersing.
Vandaar ook denk ik dat joden hem als de verlosser verwerpen, zij verwachtten een letterlijke bevrijding.
De bijbel is volgens mij meerdere keren aangepast om te kunnen inspelen op meerdere groepen.
We weten dat het verhaal van de onbevlekte ontvangenis inspeelt op de mythe van de halfgoden.
Het oude testament zit er (deels) bij om te kunnen tegenover de joden zeggen dat het eigenlijk ook een joodse variant is.
"Geef aan de keizer wat aan de keizer toekomt" lijkt mij toegevoegd om de Romeinen niet teveel voor het hoofd te stoten.
GuntherDW schreef:IMO is en blijft alle religie schadelijk voor de mensheid... Maargoed, hoop doet zotten in vreugde leven zal ik maar zeggen zeker? :P
Tja, als ik sommige andere topics zie (ik denk dan aan die waarin iemand een streep op een paal zet om zichzelf wijs te maken dat Covid nog zo erg niet is), dan kan ik alleen concluderen dat mensen vaak een verhaaltje / illusie nodig hebben om zich met de werkelijkheid te kunnen verzoenen.
Het idee van ooit te moeten sterven is voor velen ondraaglijk, dus de belofte van "eeuwig leven" is voor velen een aanbod dat ze niet kunnen afslaan.
En voor de aanbieder is het ideaal, want het is een van die producten die bij niet-levering niet tot klachten leiden... :lol:
1207 schreef:religieuze boeken zijn zoals de supermarkt
je pikt eruit wat je aanstaat en de rest negeer of ontken ej desnoods.
Dat geldt voor het christendom, maar niet voor de islam.
Zoek eens een moslim die niet zegt dat Mohammed de ideale mens is.
Zie ook die enquête een paar pagina's geleden waaruit blijkt dat 70% van de moslims vinden dat er maar één islam is, en iedereen zich daar moet aan houden.
1207 schreef:zo kom je dan uiteindelijk tot de conclusie dat de bijbel vrede zou prediken :)
Jezus in elk geval wel.
Anders had hij bij het laatste avondmaal die judas wel aangevallen.
1207 schreef:net zo idioot als de stelling dat elke moslim akkoord gaat met al qaida en erger
Dat is dus niet gezegd, maar hun "ideale mens" doodde wel, eiste losgeld, hield seksslavinnen, enz.

Maar dat is dat evenwichtsdenken, denken dat als iets zo is bij de ene religie, dat het dan ook automatisch zo moet zijn bij de andere.
Je hebt ook mensen die denken dat als mannen vrouwen slaan, dat dan logischerwijze ook het omgekeerde evenveel aanwezig moet zijn.
Dat klopt gewoon niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

1207 schreef: net zo idioot als de stelling dat elke moslim akkoord gaat met al qaida en erger
Zeer bruut door de bocht zou je kunnen stellen dat die dingen uit die landen de "westboro baptist church" van de islam zijn eigenlijk...

Die worden ook vrij hard geridiculed door iedereen omdat ze hun "holy book" totop de letter willen volgen... althans kan je de uitvoering daarvan wel een beetje langs 2 kanten zien.
Ze zijn vrij bekend bijvoorbeeld om hun parades bij begrafenissen van soldaten in de VS.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

GuntherDW schreef:Zeer bruut door de bocht zou je kunnen stellen dat die dingen uit die landen de "westboro baptist church" van de islam zijn eigenlijk...
Die worden ook vrij hard geridiculed door iedereen omdat ze hun "holy book" totop de letter willen volgen... althans kan je de uitvoering daarvan wel een beetje langs 2 kanten zien.
Opnieuw dat evenwichtsdenken.
Als het bij de ene religie zo is, dan zal het wel zo zijn bij de andere.
Klopt niets van.
Kijk gerust een paar bladzijden terug, fundamentalistische moslims in België : 52%, fundamentalistische christenen : 3%.


Ik vraag mij af waarom mensen zo bewust informatie negeren, deze komt nochtans niet van een rechtse site, maar gewoon van De Morgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Waar heb je het over...
Heb je al eens gekeken wie de "westboro baptist church" zijn...?

Daar wil je absoluut niet mee geassocieerd worden.
Alleen gaan ze niet mensen stenigen of kruisigen maar voor de rest gaan ze wel héél ver in hun geloof en "preachings".

Een van d'r dochters welke opgegroeid is in die hele "cult" om het zo te noemen heeft een paar jaar terug nog een TED talk gedaan over haar leven erin :


Hetgeen waar je wel gelijk in hebt is dat het hier over een absolute minderheid gaat dat dit soort gekte gelooft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

GuntherDW schreef:Waar heb je het over...
Heb je al eens gekeken wie de "westboro baptist church" zijn...?
Neen, natuurlijk niet, ik ben trouwens geen christen meer, weet je nog wel...
Wat ik zeg is dat we niet moeten denken dat je dezelfde gradaties tussen radicaal/fundamentalistisch alles letterlijk nemen en alles relativeren, niets letterlijk nemen zoals je die bij christendom vindt, niet in gelijke mate vindt bij islam.
Dus dat je niet moet denken dat er heel veel moslims zijn alles uit de koran figuurlijk nemen.
Het is dus absoluut geen minderheid die fundamentalistisch denkt, 52% volgens die enquête in de Morgen.
Koenraaddeconinck schreef:Als je de norm "ik behandel iedereen zoals ik graag behandeld word" hanteert, dan kan er niet veel mis gaan toch? En dat geldt voor mij tegenover allochtonen en dezelfde norm geldt voor allochtonen tegenover mij.
Als iedereen dat doet, is dat perfect.
Maar wat als mannen vrouwen voor hoer uitschelden als ze niet volgens hun strenge overtuiging bedekt zijn?
Wat als cartoonisten vermoord worden omwille van een tekeningetje?
Wat als de soennieten de sjiieten uitmoorden en vice versa omwille van een ruzie van 14 eeuwen geleden?
Wat als mensen niet vrij zijn om islam te verlaten?

Leven en laten leven lijkt mij de enige manier om in harmonie samen te leven.
Maar dan moet iedereen zich daaraan houden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

GuntherDW schreef:Dat is de vrij universele regel van morality ja.
Zo zou iedereen moeten handelen, maar spijtig genoeg werkt het vaak genoeg niet zo. Als je even op ontploffen staat zoals in de video... handel jij dan nog zoals je zou moeten of smijt je ook met woorden / zaken waarvan je later spijt hebt?
Ik zal antwoorden met een gekend citaat: "wie zonder zonden is, werpe de eerste steen." We zijn allemaal mensen en dus allesbehalve volmaakt.
We hebben allemaal eens een dag met minder goed humeur, een kortere lont etc. of worden soms zover gedreven dat we inderdaad de trappers verliezen en over-reageren. Iedereen heeft al eens dingen gezegd waar hij later spijt van heeft.

Verder kent discriminatie - en racisme leidt daartoe of is een vorm van discriminatie - vele gezichten: niet alleen tav. mensen met een andere huidskleur, denk bv. aan de stereotypen tgo. Nederlanders die maken dat sommigen tegenover minder tolerant zijn dan tgo. iemand met een andere huidskleur, denk bv. aan hetgeen zwaarlijvige mensen of mensen die zeer klein zijn of met andere fysieke kenmerken soms niet moeten horen.

En veel hangt ook af van de context en nog meer de intentie, maw. is een bepaald gedrag tav. anders er echt op gericht om hem / haar in zijn menselijke waardigheid te treffen of hem / haar als mens te decimeren?

Ik ben jaren lang bij een Libanees met mijn auto naar de car wash geweest. Na verloop van tijd kenden hij en ook zijn Marrokaanse medewerkers me zo goed dat we begonnen te "joken" en mekaar te plagen met opmerkingen soms die strictu sensu de indruk konden wekken van een onrespectvolle omgang. Maar we hadden uitermate goed contact en wisten dat opmerkingen / plagerijen niet erop gericht waren mekaar te kwetsen, au contraire.

Verder neemt ook de verdraagzaamheid af, niet alleen van Belgen tav. allochtonen maar ook tussen Belgen onderling. In de opvoeding wordt tegenwoordig "assertiviteit" gepredikt, als een ware en onmisbare gave die door velen verward wordt met agressiviteit, egoïsme en egocentrisme, etc.

Neen, voor mij is het allemaal heel eenvoudig en hoeven over racisme, discriminatie dan wel geen ingewikkelde theorieën te worden verkocht. We zijn allemaal immers maar mensen, zeer kwetsbaar zoals het voorbije jaar is gebleken, en mijn maatstaf is en blijft anderen te behandelen zoals ik het graag heb en ik verwacht ook dat anderen niet met mij doen wat ze zelf ook niet graag zouden ondergaan, geen vreemdeling maar ook geen Belg.
Moest iedereen zo denken dan zou het allemaal poepsimpel zijn;

En iedereen zal wel eens over de rooie gaan, nogmaals, we zijn maar nietige mensen ...

Finaal wordt ook veel getriggerd door het barre economische klimaat waarin we leven en waarin velen in "de vreemdeling" iemand zien die hier komt profiteren van tal van sociale voorzieningen en deze misbruiken. Als middelen schaars zijn, schakelen we zeer vlug over naar een "vermindere tolerantie modus". Alleen, datzelfde misbuik zien we ook bij onze eigen landgenoten ...

Racisme en discriminatie moeten dus zeker los gezien worden al om te beginnen van ethnische afkomst en huidskleur. Denk ook maar aan de wijze waarop bv. homo's door sommigen worden bekeken. En dan nog het toppunt: een paus bestempelde dit ooit als zeen ziekte ... Wel die man was volgens mij zelf ziek en heeft blijkbaar een andere versie van de bijbel gezlezen dan diegene die ik gelezen heb ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

koenraaddeconinck schreef:Ik zal antwoorden met een gekend citaat: "wie zonder zonden is, werpe de eerste steen." We zijn allemaal mensen en dus allesbehalve volmaakt.
Ik vind dat je het veel te veel opentrekt, en veel teveel doet alsof het van 2 kanten komt.
Het zijn geen Belgen die naar een islamitisch land getrokken zijn om daar een luchthaven op te blazen.
koenraaddeconinck schreef:Ik ben jaren lang bij een Libanees met mijn auto naar de car wash geweest. Na verloop van tijd kenden hij en ook zijn Marrokaanse medewerkers me zo goed dat we begonnen te "joken" en mekaar te plagen met opmerkingen soms die strictu sensu de indruk konden wekken van een onrespectvolle omgang. Maar we hadden uitermate goed contact en wisten dat opmerkingen / plagerijen niet erop gericht waren mekaar te kwetsen, au contraire.
Dat kan zeker, maar dat zijn vaak zeer oppervlakkige contacten.
Zaken doen, praatje erbij, alle gevoelige onderwerpen mijden, maar dat is heel oppervlakkig.
Ik heb lessen praatgroep Spaans gevolgd, op een bepaald moment dan weer een jaartje overgeslagen, maar werd uitgenodigd voor een wandeling in Brussel met die groep van het jaar ervoor.
Ik hoorde dat er een moslim in de klas meevolgde, en ik vroeg hoe het ermee was.
Hij viel goed mee, zeiden ze, maar af en toe viel hij wel op met zijn manier van doen.
Zo had de lerares gevraagd naar aanleiding van vrouwendag dat iedereen een tekstje zou schrijven met de vrouw die zij bewonderden.
Er was er een die dat niet gedaan had.
En zo is er altijd iets waaruit blijkt dat ze toch niet zo gelijk denken.
Maar zolang je al dat soort onderwerpen vermijdt, kun je denken dat er nauwelijks verschil is.

Een ander voorbeeld, van een paar jaar ervoor:
in de groep waarin ik toen zat, zat een dame van hoge leeftijd, een kranige oude dame, geen allochtone, voor alle duidelijkheid
Het viel mij op dat om de haverklap, in diverse debatten die niets met dat thema te maken hadden, ze de oorzaak voor het probleem situeerde als "de schuld van de joden", waarbij ze de joden als een soort onmens neerzette.
Niet Israël, voor alle duidelijkheid, de joden in het algemeen.
Ik snapte niet goed vanwaar die haat precies kwam, tot ik een keer aan een klasgenoot vroeg waarom zij altijd er overal de joden bijsleurde, en die zo haatte.
De verklaring was dat ze getrouwd was met een Algerijn, dus ze moet dat thuis iedere dag ingelepeld krijgen.
Opnieuw, dat zijn dingen die als je elkaar maar heel oppervlakkig kent, misschien nooit zouden opvallen.
Als je echter een debat hebt waarbij iedereen zijn mening mag/moet geven, komt dat wel naar voren.
koenraaddeconinck schreef:Verder neemt ook de verdraagzaamheid af, niet alleen van Belgen tav. allochtonen maar ook tussen Belgen onderling. In de opvoeding wordt tegenwoordig "assertiviteit" gepredikt, als een ware en onmisbare gave die door velen verward wordt met agressiviteit, egoïsme en egocentrisme, etc.
Ja, die assertiviteit is doorgeslagen.
Mijn ouders kregen nog te horen "als grote mensen spreken, moeten kinderen zwijgen".
Wij mochten al eens iets zeggen, ik hoor van veel gezinnen dat beslissingen vaak aan de kinderen overgelaten worden.
koenraaddeconinck schreef:Racisme en discriminatie moeten dus zeker los gezien worden al om te beginnen van ethnische afkomst en huidskleur. Denk ook maar aan de wijze waarop bv. homo's door sommigen worden bekeken. En dan nog het toppunt: een paus bestempelde dit ooit als zeen ziekte ... Wel die man was volgens mij zelf ziek en heeft blijkbaar een andere versie van de bijbel gezlezen dan diegene die ik gelezen heb ...
Ahwel, ja, en daar bots je dan rap op contradicties.
We willen graag tolerant zijn voor moslims, maar ook voor LGBTQ, en we vinden vrouwenrechten belangrijk.
Dat botst, in die botsing geef ik voorrang aan vrouwenrechten en aan LGTBQ.

Ik heb hier al eens 4 voorstellen gedaan om de situatie te verbeteren (een paar blz. geleden).
Ik heb daar geen enkele respons op gezien.
Laatst gewijzigd door boulder 07 maa 2021, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

quovadis schrijft: ...dus mensen die tegen racisme opkomen zijn de onverdraagzamen?

Indien zij elke vorm van kritiek "racistisch" noemen dan zijn zij inderdaad onverdraagzaam!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:quovadis schrijft: ...dus mensen die tegen racisme opkomen zijn de onverdraagzamen?

Indien zij elke vorm van kritiek "racistisch" noemen dan zijn zij inderdaad onverdraagzaam!
Mocht dit het geval zijn, heb je gelijk :wink:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:
wied schreef:quovadis schrijft: ...dus mensen die tegen racisme opkomen zijn de onverdraagzamen?

Indien zij elke vorm van kritiek "racistisch" noemen dan zijn zij inderdaad onverdraagzaam!
Mocht dit het geval zijn, heb je gelijk :wink:
Dat is dan ook een kritiek die ik steeds meer hoor, vanuit rechtse, maar ook vanuit linkse hoek.
Zeker als het ging over die auteur die niet mocht vertalen omdat ze niet zwart was, heb ik ook vanuit linkse hoek kritiek gehoord, maar ook over andere zaken.
Dat zijn mensen die nochtans hun tong twee keer omdraaien vooraleer ze iets zeggen, maar dan nog het gevoel hebben dat ALLES tegenwoordig supergevoelig ligt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Amanda Gorman is een recent voorval, wat ik bedoel is als phenomeen al tientallen jaren aan de gang. Het stugge politiek correcte denken ligt zonder twijfel aan de basis ervan en ontkennen dat het bestaat (cfr quovadis) zal ons geen meter dichter brengen bij een oplossing...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Amanda Gorman is een recent voorval, wat ik bedoel is als phenomeen al tientallen jaren aan de gang. Het stugge politiek correcte denken ligt zonder twijfel aan de basis ervan en ontkennen dat het bestaat (cfr quovadis) zal ons geen meter dichter brengen bij een oplossing...
Waar ontken ik dit?


Edit: het zal wel niet hierover gaan zeker :wink: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210306_93230960. Is dit racisme?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat lijkt me 'meer' racisme dan het initieel vernoemde geval in de OP. Maar eigenlijk is dat oordeel ook gekleurd door de vele gevallen van aangetoond racisme in de US. Als ik dat even vergeet, dan zou ik op geen enkele manier 'racisme' uit dat geval kunnen halen eigenlijk ... in de donkere kan iemand toch best er 'verdacht' uitzien, niet ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

quovadis schreef:Edit: het zal wel niet hierover gaan zeker :wink: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210306_93230960. Is dit racisme?
Racisme of risico analyse... de grens is soms dun.

Zonder de exacte omstandigheden te kennen denk ik dat je er ook niet kan over oordelen wat het was. Stel los van haar huidskleur... als ze rondliep in het pakje zoals tijdens de inauguratie versus slordige kledij krijg je misschien ook een andere risico analyse, is dat dan ook discriminatie ? Indien het natuurlijk puur en alleen de huidskleur is dan neigt het natuurlijk wel richting racisme maar ik betwijfel of we nog zo kort door de bocht gaan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

quovadis schreef:
wied schreef:quovadis schrijft: ...dus mensen die tegen racisme opkomen zijn de onverdraagzamen?

Indien zij elke vorm van kritiek "racistisch" noemen dan zijn zij inderdaad onverdraagzaam!
Mocht dit het geval zijn, heb je gelijk :wink:
@quovadis
Ik interpreteer dit als een ontkenning...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef: @quovadis
Ik interpreteer dit als een ontkenning...
is geen ontkenning. Als idd iedere kritiek racisme wordt, dan heb je gelijk met uw statement.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:Edit: het zal wel niet hierover gaan zeker :wink: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210306_93230960. Is dit racisme?
Dat is weer iets anders, natuurlijk.
Opnieuw moeilijk te beoordelen.
Gebeuren er daar veel inbraken, of worden er daar veel huizen gekraakt?
Gebeurt dat vaak door vrouwen of koppels?
Zijn het vaak zwarten?

Dat weet ik allemaal niet, dus vind ik niet dat ik daar zomaar kan over oordelen.
Men veronderstelt ook direct dat hij haar controleerde omdat ze zwart was, wat we dus ook niet weten, want we weten niet hoe hij omgaat met andere mensen.
We hebben zelfs zijn versie niet gehoord, alleen die van Amanda.
Men vult veel in op basis van eigen veronderstellingen.

En eigenlijk is dat ook een vorm van racisme.
Er is een veiligheidsbewaker in het spel en die zwarte vrouw.
Op basis van dat artikel weten we zelfs niet of die veiligheidsbewaker blank, zwart of anders was.
We hebben zijn versie niet gehoord, maar omdat hij blank is -een veronderstelling, want uit die tweet kunnen we dat nergens opmaken(!)- is hij al schuldig verklaard.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Nog niet naar het filmpje gekeken, maar als je in je beledigingen expliciet iemands afkomst gebruikt, is het dan niet per definitie racisme ?
Ik ben zelf een Nederlander in Belgie en verbaas me soms wat er gezegd wordt. Probeer dat eens met iemand uit een Afrikaans land. Schijnbaar is het ene geen racisme en het andere wel :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Onderhuids racisme bij Harry en Meghan: "welk kleurtje zal de baby hebben?" Ehm, wat? Racisme? Bij mij staat dat onder chit-chat. Beetje gespreksstof. Net zoals je kunt speculeren over haarkleur, oogkleur, geslacht, grootte, karakter, ... De fragmentjes die ik gehoord hebben zijn vooral gekleurd met de typische 'Amerikaanse drama' saus
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

marzman schreef:
Tomby schreef:Nog niet naar het filmpje gekeken, maar als je in je beledigingen expliciet iemands afkomst gebruikt, is het dan niet per definitie racisme ?
Ik ben zelf een Nederlander in Belgie en verbaas me soms wat er gezegd wordt. Probeer dat eens met iemand uit een Afrikaans land. Schijnbaar is het ene geen racisme en het andere wel :)
mja
lach ik met een gierige Hollander en /of dom blondje zal niemand mij veronderstellen dat ik denk en beweer dat alle Hollanders en blondjes dom of gierig zijn.
zeg ik zoiets over een luie zwarte, eigenlijk volstaat het allerkleinste pigmentverschil, en onmiddellijk beweer ik uiteraard dat iedereen met een allerkleinste pigmentverschil lui is.
slaat nergens op maar men kijkt dus eerst naar het slachtoffer en de zwarte moet dus beter beschermd worden tegen mijn uitspraken als de Hollander of het blondje.
het verschil?

Meghan en harry?
ze gaan lopen vd britse media en dan zoeken ze zelf oprah op omdat ze niet zonder die aandacht kunnen :). Zegt genoeg zeker?
uiteraard gingen ze de racismekaart trekken, wel inhoudelijke onzin maar niets aan te doen.
haar kindjes zullen geen graaf worden omdat zij het zijn afgetrapt, niet omdat ze wat donkerder zijn.
ze krijgen geen bescherming omdat ze wat donkerder zijn? Volgens mij zullen de britse geheime diensten hen zelfs nu nooit uit het oog verliezen. het blijft de zoon/broer/onkel vd toekomstige Britse koningen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef: We hebben zijn versie niet gehoord, maar omdat hij blank is -een veronderstelling, want uit die tweet kunnen we dat nergens opmaken(!)- is hij al schuldig verklaard.
Moeten we die dan horen ? Hij deed gvd zijn job...het probleem is niet die bewakingsagent, het probleem = die tweet.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Sasuke schreef:Dizzy, door jouw mentaliteit wordt vrij menings uiting, creatieve literatuur compleet uit de wereld geholpen. Snap je dat dan niet ?
Dat vrije meningsuiting zou ophouden te bestaan omdat we iets doen aan wat al lang strafbaar is, is onzin. Racisme is geen mening, het is een strafbaar feit en heeft niets met vrije meningsuiting te maken. En ook creativiteit heeft racisme niet nodig om creatief te zijn. Wat is het volgende, ik moet op mijn vrouw slaan om man te zijn. Ik moet homo's haten om hetero te zijn :roll:
Sasuke schreef:En jij gaat dus iemand veroordelen op een eenzijdig verhaal ... ? Discriminatie wederom ...
Het is geen verhaal maar een video die vrij duidelijk is voor wie ogen en oren heeft. De man zijn gedrag is gewoon verwerpelijk, niet alleen tegenover de vrouw en haar kind maar ook voor de rest maakt hij zich onsterfelijk belachelijk. De man heeft duidelijk een probleem met zelfbeheersing en denkt dat hij racisme nodig heeft om creatief met zijn frustraties om te gaan in het openbaar. ja, mensen hebben daar een mening over en die is bij de meeste niet positief. En dit is geen discriminatie want ik denk niet dat een ander met hetzelfde gedrag lichter zou wegkomen.

Trouwens discriminatie roepen in dit geval is wel echt belachelijk want was het probleem niet dat dit te snel werd ingeroepen? Als een hufter als deze uit de bol gaat dan is het wel een goed moment om het in te roepen :nono:
Sasuke schreef:Maar echt ... je mag iemand niet aanspreken met zijn land van afkomst uit vrees om racist te worden genoemd en zo bestraft te worden ? In zo een wereld wil ik niet leven, eerlijk ! Mensen moeten en mogen hun frustraties en ergernissen zonder filter uiten. Zolang daar geen bewijsbare aanwijzing van kwaad opzet met voorbedachte rade is, is dat in mijn ogen GEEN racisme. Zelfs bij een doding maken ze een onderscheid tussen onvrijwillige doodslag en moord met voorbedachte raden.
Waarom zou je iemand over zijn afkomst aanspreken, wat maakt dat uit? Je spreekt iemand aan over wat hij doet, niet vanwaar hij zou kunnen komen. Het feit dat je de afkomst als reden aanhaalt zegt al dat je het ras als argument gebruikt en dus een onderscheid op ras wil maken, dat noemt de wet racisme. Het kwaad opzet is er al in aanwezig want je wil de minderwaardigheid of fouten van een ras benadrukken. Opzet speelt eventueel mee als men de uitspraak oprecht als grap/humor bedoelt maar ik denk niet dat je in dit geval de man kan beschuldigen van een humoristisch stand-up optreden te willen geven, ik hoorde er weinig lachen in ieder geval :lol:
Sasuke schreef:ik dacht wij geëvolueerd waren naar een rechtsstaat waar elke partij het recht heeft op verdediging.
Waar is het probleem, je bent niet alleen in het verdedigen van die hufter. Hij is ook vrij om een advokaat te nemen. Ik kijk uit naar zijn argumenten om Marokkaanse kuthoer enz in het publiek en in bijzijn van minderjarigen te roepen.
Sasuke schreef:Echt ... volgend mijn ben je zo een new age zelfschamende racist die zich zo schaamt over zijn eigen afkomst dat hij racisme tov de eigen landgenoten uit zonder het zelf te beseffen.
Ik ben niet beschaamd over mijn afkomst maar ik ben ook niet overtuigd dat deze superieur is aan wiens afkomst dan ook. Ik bekijk mensen als individu en behandel anderen zoals ik zelf wil behandeld worden. Dat heeft tot nu toe goed gewerkt voor mij. Ik werk in een creatieve sector en ben niet op mijn mondje gevallen, racisme heb ik daar niet bij nodig.

Ik vind het vreemd dat je begint over vrije meningsuiting maar zo'n problemen hebt met iemand anders vrije mening. Het lijkt me er dan ook sterk op dat je voor uw eigen mening een vrijheid eist die je niet wenst te geven aan andere meningen, zelfs als zij gewoon de wet respecteren. Er is geen vrij recht op racisme en maar goed ook.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wie herinnert zich niet de blanke vrouw die op een parkeerplaats in de USA een pistool richtte op een zwarte vrouw? Wie stond niet op zijn achterste poten? Maar veel belangrijker: wie heeft de volledige video gezien? Met name wat voorafging aan het dreigen met een wapen. Dat wierp een compleet ander licht op die zaak. Dankzij de media, nog maar eens een keer, werden de feiten volledig verdraaid waardoor de dader uiteindelijk zelf het slachtoffer bleek te zijn.
Gelijkaardig scenario paar dagen geleden. Man richt wapen op een zwarte. Uiteindelijk bleek ook hier de man met het wapen het slachtoffer. De zwarte had namelijk in het verleden al mensen en hun hond aangevallen die ze uitlieten. Ook hier werd een hond uitgelaten door zijn baasje.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Er kan inderdaad soms een foute weergave zijn van het complete plaatje met video maar dat lijkt me hier minder het risico. Waarom? de werkgever heeft een gesprek gehad met de man en trok dezelfde conclusie. De man heeft toen de eventueel foute beeldvorming of bijkomende argumenten kunnen geven. Hij begreep volgens de werkgever de ingreep dus daarom denk ik dat deze redenering hier niet opgaat.

Het probleem van mensen die uit de bol gaan en zelf fysiek geweld gebruiken bij opmerkingen over de "rijstijl" is helaas niet een uitzondering. De man maakte het echter nog bonter door de racistische verwensingen eraan toe te voegen. Wie zijn gat verbrandt...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef:Er kan inderdaad soms een foute weergave zijn van het complete plaatje met video maar dat lijkt me hier minder het risico
Een deel van een video opname (zoals de 2 gevallen waar ik het over had) weglaten is geen FOUTJE. Dat is bewust beelden manipuleren om het publiek op een verkeerd been te zetten. Dizzy noemt het dan maar eufemistisch "een foute weergave".
En ik was er nog eentje vergeten (in het kader van BLM). De advocaat en zijn echtgenote die hun wapens richten op een bende manifestanten die voorbij hun huis passeren. Bleek het een privé weg te zijn, afgesloten met een hekken en een bord, waar die manifestanten helemaal niet mochten komen. Ook een "foute weergave" Dizzy?
Een video kun je niet "fout weergeven", de beelden zijn wat ze zijn. Het enige wat je kan doen is manipuleren door stukken weg te laten of anders te monteren zodat het past in het kader van de politiek correct denkenden. Er zijn blijkbaar geen grenzen aan de politiek correcte waanzin.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:
boulder schreef: We hebben zijn versie niet gehoord, maar omdat hij blank is -een veronderstelling, want uit die tweet kunnen we dat nergens opmaken(!)- is hij al schuldig verklaard.
Moeten we die dan horen ? Hij deed gvd zijn job...het probleem is niet die bewakingsagent, het probleem = die tweet.
Neen, maar dat is het hem juist, we gaan nooit zijn repliek te weten komen.
Het is een heksenjacht, één kant mag beschuldigen of zelfs verzinnen (er wordt nergens een naam genoemd, dus het kan zelfs compleet verzonnen zijn), en de andere kant kan niet reageren.
Dizzy schreef:Waarom? de werkgever heeft een gesprek gehad met de man en trok dezelfde conclusie. De man heeft toen de eventueel foute beeldvorming of bijkomende argumenten kunnen geven
Iemand kan onder de indruk zijn van de gebeurtenissen en niet direct uit zijn woorden komen.
Een werkgever is geen rechter.
Ik vind het erg dat Dizzy dit zomaar afdoet als "normaal", in een rechtstaat is het niet de werkgever die het gedrag van zijn werknemers in privé tijd gaat beoordelen.
Als er een klacht is, moet dit via de politie bij het gerecht terechtkomen, en dan moet zich een rechter zich uitspreken.
De beschuldigde zal dan bijgestaan worden door een advocaat.
Dizzy vindt de rechtstaat precies niet belangrijk als het in zijn kraam past, dan mag de werkgever, de huisbaas, om het even wie zelf oordelen en sancties nemen.
Het wilde westen als het ware.
En dat is dan dezelfde, die als het hem goed uitkomt, direct met de rechtstaat zwaait: "Racisme is een misdrijf!".
Maar geef hem 5 minuten en de rechtstaat bestaat niet meer...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef:
iceke schreef: Moeten we die dan horen ? Hij deed gvd zijn job...het probleem is niet die bewakingsagent, het probleem = die tweet.
Neen, maar dat is het hem juist, we gaan nooit zijn repliek te weten komen.
Het is een heksenjacht, één kant mag beschuldigen of zelfs verzinnen (er wordt nergens een naam genoemd, dus het kan zelfs compleet verzonnen zijn), en de andere kant kan niet reageren.
Die hoeven we toch niet te weten ? Het maakt niet uit of die bewakingsagent wit, zwart of groen is, het maakt niet uit of zij bv. de enige zwarte in heel dat gebouw is, het maakt niet uit of die bewakingsagent enkel haar controleerde..
Wat wel uit maakt is dat zij zich geviseerd voelde, mag een zwarte niet gecontroleerd worden ?
De "because i'm black" is het probleem, al de rest is bijzaak
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

@Jack: waar zegt Dizzy dat dit een foutje is? Lees zijn post opnieuw, nl dat er soms een foute weergave kan zijn. Dat is toch gewoon waar op het slaat nl een deel weglaten van de beelden is een foute weergave.

@Boulder: een werkgever heeft het recht om iemand te ontslaan zonder enige reden dan ook, opzegperiode uitbetalen en de zaak is afgesloten. Waarom jij daar de rechtstaat of een rechter moet bijhalen? Die hebben hier niets te zoeken in dit verhaal tss werkgever en werknemer. Ontslaan ze hem om dwingende reden dan is het een ander verhaal natuurlijk...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Er kan inderdaad soms een foute weergave zijn van het complete plaatje met video maar dat lijkt me hier minder het risico
Een deel van een video opname (zoals de 2 gevallen waar ik het over had) weglaten is geen FOUTJE. Dat is bewust beelden manipuleren om het publiek op een verkeerd been te zetten. Dizzy noemt het dan maar eufemistisch "een foute weergave".
En ik was er nog eentje vergeten (in het kader van BLM). De advocaat en zijn echtgenote die hun wapens richten op een bende manifestanten die voorbij hun huis passeren. Bleek het een privé weg te zijn, afgesloten met een hekken en een bord, waar die manifestanten helemaal niet mochten komen. Ook een "foute weergave" Dizzy?
Een video kun je niet "fout weergeven", de beelden zijn wat ze zijn. Het enige wat je kan doen is manipuleren door stukken weg te laten of anders te monteren zodat het past in het kader van de politiek correct denkenden. Er zijn blijkbaar geen grenzen aan de politiek correcte waanzin.
Waarom stop je mijn post net op het moment waar jouw opmerking weerlegd wordt? :bang:

Als de video gemanipuleerd zou zijn dan had de man dat kunnen inbrengen, zeker bij zijn baas. Hij heeft echter de sanctie van de baas aanvaard omdat hij zelf beseft dat het niet kan.

Ieder geval moet apart bekeken worden en een misbruik in 1 geval is geen garantie/bewijs voor een ander.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mja, quovadis is in hetzelfde bedje ziek als Dizzy: opzettelijk beelden weghalen uit een opname is in hun ogen een foute weergave. I rest my case, de politiek correcte waanzin kent inderdaad geen grenzen.
En Dizzy moet nog maar eens goed mijn bericht lezen, dan weet hij tenminste waar het over ging en het ging NIET over de video met de man die ontslagen werd. :bang:
Zelfs goed lezen kan hij niet in zijn blinde woede voor alles wat te veel naar rechts neigt.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 08 maa 2021, 13:55, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:Mja, quovadis is in hetzelfde bedje ziek als Dizzy: opzettelijk beelden weghalen uit een opname is in hun ogen een foute weergave. I rest my case, de politiek correcte waanzin kent inderdaad geen grenzen.
En Dizzy moet nog maar eens goed mijn bericht lezen, dan weet hij tenminste waar het over ging en het ging NIET over de video met de man die ontslagen werd. :bang:
wat is het anders :lol: een correcte weergave?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

neen, een opzettelijk gemanipuleerde opname.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:neen, een opzettelijk gemanipuleerde opname.
dus een foute weergave van hetgeen gebeurd is :wink:.

I rest my case :beerchug:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Jack Daniels schreef:Mja, quovadis is in hetzelfde bedje ziek als Dizzy: opzettelijk beelden weghalen uit een opname is in hun ogen een foute weergave. I rest my case, de politiek correcte waanzin kent inderdaad geen grenzen.
En Dizzy moet nog maar eens goed mijn bericht lezen, dan weet hij tenminste waar het over ging en het ging NIET over de video met de man die ontslagen werd. :bang:
Zelfs goed lezen kan hij niet in zijn blinde woede voor alles wat te veel naar rechts neigt.
Men kan het niet meer halen met argumenten en dan moet er maar een interpretatie gemaakt worden en er een semantische discussie van maken :roll:

Niemand keurt hier het manipuleren van beelden goed, integendeel. Er is in deze topic echter geen aanwijzing van enige manipulatie en de man heeft daarover ook niets gezegd. Hij heeft integendeel zijn sanctie aanvaard wat men als minstens een gedeeltelijke schuldbekentenis kan zien. Als er grove zaken gebeurd zijn die uit de video werden geknipt, had de man er alle belang bij om deze minstens te vermelden, helaas pindakaas.

Iedereen kan in elke topic er zaken bijsleuren die er niets mee te maken hebben, daarom moeten we er nog niet op ingaan.

En blinde woede? Heb je het nu toch weer over de man? :lol: Ik wist ook niet dat racisme iets typisch rechts was :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

https://www.hln.be/tv/nick-en-zoey-bela ... ~afd6c6be/
“Ik mocht niet op een bus stappen omdat ik blank was.” Zoey en Naomi vertellen hem echter dat hij zoiets niet mag zeggen: “Dat is geen racisme, dat heet anders: discriminatie.”
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”