Racisme ?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ineens Alex Agnew maar zeggen dat hij mag stoppen met z'n shows omdat hij al die jaren strafbaar bezig is geweest.
Alle belgenmoppen en vice versa ook per direct stoppen...

Als het van bepaalde mensen hier afhangt mag je met niets lachen of spotten of whatever.

Maargoed, ik ben dan ook van principe dat free speech in een hoog vaandeel moet gehouden worden. Die "hate speech" dingen zijn echt zo breed interpreteerbaar dat het niet schoon is.
Maar het is ondertussen denk ik tijd voor die discussie in een nieuwe topic te houden inderdaad :p.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef:gierige hollander, dom blondje,...
Omdat je waarschijnlijk zelf geen hollander of blondje bent? :roll:
De dimensie van dom blondje en marokkaanse kuthoer liggen toch ook iet wat uit elkaar?
Sasuke schreef:Ik hoop van harte dat jij nooit een ongeval voorhebt met een boze allochtoon ... of je nu in je recht was of niet ...
Het feit dat je al op voorhand problemen verwacht als iemand een ongeluk zou krijgen met een allochtoon geeft misschien aan dat je daar zelf een slechte ervaring mee had die nog niet helemaal verwerkt is? Ongeval -boos- allochtoon. Maar het oorzakelijk verband zie ik niet echt.
Edit : @GuntherDW : Ik ben zelf fan van Hans Teeuwen...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

zie eerdere posts ... ik was beschuldigd van racisme ... terwijl ik die mens quasi niet gesproken had zelfs. Maar omdat het vermeld was in het dossier door de andere partij, was de politie verplicht mij daarover aan te spreken + te evalueren. Zonder enige bewijslast nodig, gewoon het woord 'racisme' was voldoende wegens politieke redenen ... ik huiver er nog van, want alvorens de bevraging kreeg ik al direct een relaas van alle mogelijke gevolgen en dat ik zeer goed moest kunnen aantonen dat er géén racisme in het spel was.

Dus ja ... mensen die voor het minste direct racisme roepen ... nee dank u ! Blijf maar geloven in roze olifantjes en maneschijn, de wereld gaat er echt niet beter op worden door een kruistocht of heksenjacht.

Sorry ... dit was echt de laatste post :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef:gierige hollander, dom blondje,...
Omdat je waarschijnlijk zelf geen hollander of blondje bent? :roll:
De dimensie van dom blondje en marokkaanse kuthoer liggen toch ook iet wat uit elkaar?
context hé


punt blijft
denigrerende opmerkingen over europese burgers is geen probleem en zla nooit aanleiding geven tot racismebeschuldigingen

ge je buiten europa heb je direct prijs
direct discriminatie en racisme vh ergste soort
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Sasuke schreef:@Dizzy ... ik vind dat er een verschil is tussen racistische woorden én racisme. Iemand die "Marokkaanse Kuthoer" roept tijdens een tirade is voor mij niet 'per definitie' een racist. Zijn werkgever heeft hem trouwens niet ontslaan wegens racisme maar wegens "gedrag waar het bedrijf niet mee geassocieerd wil worden". Wat je daar ook van maakt is en blijft subjectief, noch jij, noch die werkgever hebben het recht om daar een stempel van racisme op te plakken imho.
Wat is dan wel racisme als woorden niet onder racisme zouden kunnen vallen? Ik heb het u al meermaals gevraagd maar ik krijg geen antwoord of mag je werkelijk alles zeggen en doen? Dan kan racisme uit de strafwet gehaald worden. Zouden er niet zeer goede redenen zijn waarom het erin staat? Soms krijg ik de indruk dat sommigen racisme als een recht beschouwen of een deel van zichzelf of hun cultuur. DAT is pas echt racisme want dan denk je werkelijk dat je meer waard bent dan een ander en dat uw geboorte u recht geeft om anderen te kleineren en te mishandelen.

Uw definitie is niet de wettelijke definitie en deze laatste is de enige die telt. De man heeft trouwens naast deze woorden nog andere duidelijke verwijzingen naar racisme gegeven dus waar spreken we nog over?

Ja, en dat gedrag is oa racistisch. Ik veronderstel dat de werkgever ook wel snapt dat hij klanten heeft die dit gedrag absoluut niet OK vinden. De wg heeft dus overschot van gelijk om deze persoon die geen zelfbeheersing heeft, zich hufterig gedraagt tegenover vrouwen met een kind erbij en dan nog eens racistisch is, de laan uit te sturen. Er zijn er al voor veel minder buiten gesmeten. De man besefte dat zelf trouwens. Nu doet men alsof dit geen schuldbekentenis is maar de man lijkt me niet te braaf om te reageren, hij durft zich toch wel belachelijk maken voor een publiek dus zo bang of braaf is hij niet. Straks gaat men nog beweren dat hij de kuthoer in bescherming neemt :lol:
Sasuke schreef:En als iemand 'marokkaanse kuthoer' noemen een strafbaar feit is, dan kunnen ze best al eens ingrijpen op de scholen ... daar zijn zulke uitspraken eerder vergelijkbaar met koosnaampjes als je ziet wat er daar allemaal rondslingert.
Ik ga al een tijdje niet meer naar school dus ik weet niet wat de situatie is maar in mijn tijd was Marokaanse kuthoer minstens goed voor enkele weken strafstudie en bij herhaling kon ik een andere school gaan zoeken. Bovendien is het een whataboutism n° zoveel. Het is niet omdat men ergens iets roept dat dat u het recht geeft om dat tegen een ander te roepen. Ik heb gehoord over een overval, yes ik mag nu ook iemand overvallen :nono:
Sasuke schreef:Zoals al eerder aangehaald, ik heb er echt een probleem mee dat een groot deel van de bevolking geen enkele tegenspraak dult en er plezier aan beleeft (lijkt toch zo) om op basis van een filmpje (NEE, niet weerleggen is GEEN schuldbekentenis van racisme ...!!!!) iemand op de brandstapel te gooien. Enorm onrechtvaardig, zeker als dit steeds maar blijft bewezen worden dat het maar in 1 richting werkt.

Die kerel had dus beter gewoon op die vrouw haar gezicht geslaan ... dan was hij geen racist maar een vrouwenhater, iets wat blijkbaar minder erg is dan verbale agressie in een woedebui (waarbij jij niet ziet/weet waarom die zo woedend is). Stel je voor dat het waar is wat wordt beweerd, dat die vrouw in zijn auto had gespuwd (corona ... ??) . Misschien had hij beter dat opgenomen en haar beschuldig van racisme ??? wat zou jouw reactie dan geweest zijn, vermoedelijk niets ... want zonder 'woorden' heb je nog minder draagvlak om van racisme uit te gaan.
Zie je nu zelf niet in dat je dader en slachtoffer zit om te draaien. Het is de man die met de racistische uitspraken afkomt, het is hij die ze moeten bedwingen om niet nog verder te gaan. Waarom zou iemand dat ook moeten dulden? Zelfs zonder de nationaliteit erbij zou niemand mijn vriendin kuthoer moeten noemen, heb jij dat dan graag?

Waar jij het haalt dat deze vrouw geniet van uitgescholden te worden voor Marokkaanse kuthoer is me een raadsel :bang:
Je zegt zelf dat je hard gepakt was door zelfs maar de beschuldiging van racisme maar je kan je anderzijds niet verplaatsen in iemand die het slachtoffer is van racisme. Ik begrijp dat een valse beschuldiging niet leuk is maar moet je daarom uw frustratie daarover op elke niet-Belg gaan projecteren?

Wat ik ook niet in uw houding snap is dat je afzag van die beschuldiging maar wel racisme staat te minimaliseren. Dat geeft wel een heel fout beeld, ik hoop dat je dat snapt. Ik voel me niet geroepen om een crimineel te verdedigen, ongeacht de kleur of nationaliteit. Waarom moet dat met dit crimineel feit dan wel zo zijn? De brandstapel is zo'n overdrijving en omkering van de feiten, de man is op geen brandstapel gegooid, hij moet gewoon de consequenties van ZIJN daden en ZIJN keuzes dragen. Vind jij het normaal dat de vrouw zou zeggen van ok, scheld me maar uit en geef me maar wat vegen want anders komt deze superieure man misschien wel op de brandstapel :lol:

Uw suggestie dat hij beter op de vrouw geslagen had... slaat (oops) werkelijk alles. Dat zou hem niet enkel een racist gemaakt hebben maar ook nog een vrouwenmishandelaar en een nog completere loser. Is op vrouwen kloppen nu ook al een recht of een bedreigde cultuur? Waar haal je het dat ik dat ook maar enigszins beter zou vinden dan zijn verbaal geweld?

Welke onbeantwoorde vragen bedoel je? Deze die de man zelf niet kan/wil stellen? Waarom MOET er meer aan de hand zijn en kan het filmpje op zich al niet triest genoeg zijn? Het feit dat mensen achter een stuur soms veranderen in monsters is niet onbekend, het feit dat sommigen mannen geen tegenspraak dulden is ook niet onbekend,... er zijn dus genoeg verklaringen voor het korte lontje van meneer.

Trouwens, je klaagt erover dat men niets meer duldt maar is het meneer hier niet die niet duldt dat hij op zijn rijgedrag gewezen wordt en is dat niet de reden waarom hij compleet ontploft. Waarom zouden we dit moeten dulden? Niemand wil dergelijke zaken zien en zeker niet met kinderen erbij.

Ik wil ook reageren op de zoveelste herhaling van "we mogen met niets meer lachen". Marokkaanse kuthoer is niet grappig, is het nooit geweest en zal het nooit zijn. Wie racisme nodig heeft om grappig te zijn is redelijk triestig bezig. Trouwens ik ben zelf fan van stand-up comedy en heb velen al live bezig gezien. Een grap moet dus kunnen maar dan is het wel zo dat het grappig bedoeld moet zijn. De man in kwestie was niet met deze bedoeling een show aan het geven. Hij wou bewust kwetsen door racistische zever te gebruiken. Het doel van humor is mensen te doen lachen maar niet om mensen te kwetsen. Uit een interview met een comedian herinner ik me nog een passage waarbij hij zegt dat hij gestopt is met dit soort grappen omdat de mensen niet meer lachten omdat het grappig bedoeld was maar omdat ze het gewoon meenden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Dizzy schreef:Zie je nu zelf niet in dat je dader en slachtoffer zit om te draaien. Het is de man die met de racistische uitspraken afkomt, het is hij die ze moeten bedwingen om niet nog verder te gaan. Waarom zou iemand dat ook moeten dulden? Zelfs zonder de nationaliteit erbij zou niemand mijn vriendin kuthoer moeten noemen, heb jij dat dan graag?
Ik denk dat er langs elkaar heen wordt gepraat, al negen f*** pagina's lang.

Volgens mij is het punt van Sasuke niet dat de man niet racistisch is.

Effe een opsomming van elk zijner daden apart en of het racisme betreft:

- die vrouw bijna omver rijden: geen daad van racisme, het is gewoon een asociale kloot die meer met zijn auto permitteert dan eigenlijk mag en achteloos is jegens voetgangers

- die vrouw compleet uitschijten en zich zichtbaar agressief gedragen: LIJKT geen daad van racisme, LIJKT vooral te zijn omdat zijn breekbaar ego geraakt is door een opmerking van een vrouw/voetganger, beide karakteristieken waar hij LIJKT te weinig respect voor op te brengen

- die vrouw een marokkaanse kuthoer noemen: is racistisch want hij gebruikt afkomst of cultuur om te minachten en te schelden

Dus in het kort: was dit EEN DAAD VAN RACISME? Alles tezamen? Amper. Die vrouw een Marokkaanse kuthoer noemen? Dat wel. Maar al de rest? Ik betwijfel het. Het is niet omdat racisme bestaat in deze wereld, dat niemand op geen enkele andere wijze de smerige klootzak kan uithangen.

@boulder: ahja het ging tussen ons over uw hypocriet standpunt door te vinden dat dieren kweken en eten best ok is en geen moreel verwerpelijk idee, maar ik heb het opgegeven omdat het een ware uitputtingsslag is om in discussie te gaan met u. Dat heb ik er niet voor over. Ik hoop dat ge eens introspectie pleegt, maar weet dat ge u het te gemakkelijk maakt door de hele tijd argumenten weg te ketsen door elke zin apart van repliek te voorzien. Probeer eens wat minder te schrijven en de boodschap in zijn geheel te vatten. Niemand schrijft exáct wat die bedoelt, het is nodig om de essentie te distilleren en dá́árop repliek te voorzien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Moest volgende mop op een feestje bij Dizzy verteld worden, je vloog stante pede buiten. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen.
Waarom mogen zigeuners nooit trouwen met Marokkanen??
Iemand? Neen?
Omdat ze dan kinderen zouden krijgen die te lui zijn om te pikken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Grotendeels eens met uw samenvatting, JamesEarlGray, waarvoor dank :lol:

De vraag was racisme of niet. "Amper" is ook racisme dus ja.

Trouwens de man vertelde meer dan enkel zijn "Marokkaanse kuthoer-grap", zijn verwijzingen naar België is hier baas en gij zijt het probleem van deze maatschappij is ook vrij duidelijk. De discussies is inderdaad onnodig want de man gaf zelf toe dat het erover was en dat zijn baas hem met rede ontsloeg. Er zijn hier mensen die denken dat ze de situatie beter kennen dan de man zelf.

Soms zijn zaken inderdaad niet wat ze lijken maar je kent het ook, if it talks like a duck... Hier zitten we met een geval dat zelfs niet tegenspruttelt als men duck à l'orange ervan maakt, het is maw een simpele duck.

Dat de man buiten het racisme ook nog andere problemen met zich meedraagt klopt ook. Zijn gebrek aan zelfbeheersing en anger-management zijn ook werkpuntjes.

Wat mij aan de discussie stoort is dat, ondanks al deze overduidelijke zaken men toch nog het slachtoffer als probleem wenst te beschouwen. Ik herhaal de vraag, wat moet men nog doen om wel racistisch beschouwd te worden?
Jack Daniels schreef:Moest volgende mop op een feestje bij Dizzy verteld worden, je vloog stante pede buiten.
Leuk, geen argumenten on topic dan maar de man spelen en compleet de bal missen. Ik lach met veel en ook met Urbanus maar niet met Marokkaanse kuthoeren. In snap nog altijd niet wat daar grappig aan was. Mensen die dat grappig vinden en met de problemen van deze meneer heb ik inderdaad liever niet in huis. Mijn vriendin laat zich ook niet kuthoer noemen, ook niet "voor de fun". Uw kennissen zijn misschien "anders".
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy, ge kunt zagen. Echt niet normaal. En neen, je lacht niet met Urbanus. Daar ben je mee gestopt omdat je het niet grappig meer vond.
Enne.. . Laat uw vriendin eens alleen op stap gaan in een paar Brusselse wijken. Ge springt een gat in de lucht als ze thuiskomt en ze werd enkel maar uitgescholden voor kuthoer. *denkt onbewust aan de reportage femme de la rue*
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Nog zo'n leukerd, echt waar gebeurd.

Er staan een 20 tal mannen van Afrikaanse oorsprong voetbal te spelen op een voetbalveld waar ze geen toestemming voor hebben. De scheidsrechter van dienst is een blanke man. Politie wordt opgeroepen en zegt tegen de Security, we gaan eens met de scheidsrechter babbelen, want anders zijn we racisten.

Politie gaat naar de scheids, spreekt de man aan en het eerste wat diene zegt? Gijle zijt toch wel een bende racisten ze, omdat ik de enige witte ben pikt ge mij er uit? :banana:
Laatst gewijzigd door SPR 09 maa 2021, 22:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jack Daniels schreef:Moest volgende mop op een feestje bij Dizzy verteld worden, je vloog stante pede buiten. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen.
Gij denkt ooit op een feestje van Dizzy uitgenodigd te worden?? Nog nen billenkletser.
Jack Daniels schreef:Waarom mogen zigeuners nooit trouwen met Marokkanen??
Iemand? Neen?
Omdat ze dan kinderen zouden krijgen die te lui zijn om te pikken.
Die is zo oud als de straat man. Niet echt origineel meer. Ge kunt beter. Laat oe eens gaan.
Jack Daniels schreef:Dizzy, ge kunt zagen. Echt niet normaal.
Het voordeel van een forum is dat ge bepaalde dingen kunt negeren (what's in a word). Wanneer je op de man of vrouw gaat spelen en niks zinnigs te zeggen hebt is de zak met argumenten meestal leeg gegrabbeld.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dizzy schreef: Uw definitie is niet de wettelijke definitie en deze laatste is de enige die telt.
Show us the money
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

petrol242 schreef:
Jack Daniels schreef:Moest volgende mop op een feestje bij Dizzy verteld worden, je vloog stante pede buiten. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen.
Gij denkt ooit op een feestje van Dizzy uitgenodigd te worden?? Nog nen billenkletser.
Dat staat er toch niet? Net zoals Dizzy is dat weer iets wat jij er van maakt. Want net zoals jouw kompaan ben je daar erg goed in: de zaken verdraaien en iemand woorden in de mond leggen die hij helemaal niet geschreven heeft.
BTW: leeft jouw alter-ego nog?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Jack Daniels schreef:Dizzy, ge kunt zagen. Echt niet normaal. En neen, je lacht niet met Urbanus. Daar ben je mee gestopt omdat je het niet grappig meer vond.
Enne.. . Laat uw vriendin eens alleen op stap gaan in een paar Brusselse wijken. Ge springt een gat in de lucht als ze thuiskomt en ze werd enkel maar uitgescholden voor kuthoer. *denkt onbewust aan de reportage femme de la rue*
Wow, wat een argumentatie :roll:

Ik maak nog altijd zelf uit met wie en wat ik lach en Urbanus is daar nog altijd bij. Dat ik gezegd heb dat veel van zijn materiaal verouderd is maakt niet dat ik veel van zijn grappen nog altijd kan smaken. Ik heb zijn platen zodanig veel opgezet dat ik ze praktisch vanbuiten kende. Dat was meer dan 30 jaar geleden, nu nog altijd met die moppen afkomen lijkt me een beetje spijtig.

Het is een teken van argumentenarmoede dat men met persoonlijke aanvallen moet afkomen die dan nog nergens op gebaseerd zijn. Er is mij al verweten dat ik teveel grapjes maak in posts en de zaken belachelijk maak. Ik gebruik inderdaad vaak humor om door overdrijving op een luchtige manier een pijnlijk punt verteerbaarder te maken. Nu doet men alsof ik met niets kan lachen omdat ik niet met Marokkaanse kuthoer lach :nono:

Zoals ik al zei werk ik al lang in Brussel en wij spreken dan ook geregeld af om te genieten van een terrasje of een etentje. Ze is er nog nooit voor kuthoer uitgemaakt. Ik ontken echter niet dat er ernstige problemen zijn met de behandeling van vrouwen maar die zijn er heus niet alleen in Brussel. Als ik hier mensen hoor beweren dat de man beter op de vrouw had geklopt dan besef ik weer hoeveel werk er nog is, de poster kwam niet uit Brussel :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Een paar voorbeelden hoe Dizzy en petrol constant rond de pot draaien en naast de kwestie reageren: mijn opmerkingen en hun reactie
Jack Daniels schreef:Moest volgende mop op een feestje bij Dizzy verteld worden, je vloog stante pede buiten.
petrol242 schreef: Gij denkt ooit op een feestje van Dizzy uitgenodigd te worden?
Jack Daniels schreef: Laat uw vriendin eens alleen op stap gaan in een paar Brusselse wijken.
Dizzy schreef: wij spreken dan ook geregeld af om te genieten van een terrasje of een etentje
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Waarom laat je dit stuk weg uit mijn "verdraaiing"? :lol:
Ik ontken echter niet dat er ernstige problemen zijn met de behandeling van vrouwen maar die zijn er heus niet alleen in Brussel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dat is dan ook het enige wat je constant schrijft als het tegenover Belgen is: ik ontken niet, ik zeg niet, ik denk niet,...
Is uw madam er niet voor te vinden om een avondwandeling op haar eentje door Brusselse wijken te maken? Want wij wachten met spanning het antwoord af. Of is ze volgens de linkse elite een "bange, blanke vrouw"?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ja, dat heb je met mensen die genuanceerd denken en spreken.

Als wij afspreken is dat na het werk, meestal dus in de avonduren en vaak is het dan donker. Zij komt dan alleen met de wagen naar Brussel en we spreken af op een terrasje. Dat doen wij al jaren zonder problemen.

Ik reken me niet tot een elite en ook niet tot de links/rechts verdeling die sommigen denken te moeten maken. Soms ben ik links, soms rechts maar meestal ergens tussenin, mag dat?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Jack wilt dat Dizzy expliciet toegeeft dat er problemen zijn met andersgekleurde margi's die vrouwen lastigvallen in de Brusselse straten, maar Dizzy weigert.

Ben ik mee?

Wat is hier de oplossing?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

JamesEarlGray schreef:Jack wilt dat Dizzy expliciet toegeeft dat er problemen zijn met andersgekleurde margi's die vrouwen lastigvallen in de Brusselse straten, maar Dizzy weigert.

Ben ik mee?

Wat is hier de oplossing?
Je bent helemaal mee James.
Nog maar eens voor Dizzy: wanneer maakt uw madam een wandeling op haar eentje, door een paar Brusselse wijken? Zo op een zomerse avond, luchtig gekleed. Of heeft ze geen behoefte om aldaar de multiculturele sfeer te gaan opsnuiven? Kan een verrijking zijn voor jullie beiden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

JamesEarlGray schreef:Jack wilt dat Dizzy expliciet toegeeft dat er problemen zijn met andersgekleurde margi's die vrouwen lastigvallen in de Brusselse straten, maar Dizzy weigert.

Ben ik mee?

Wat is hier de oplossing?
Je bent duidelijk niet mee want hoeveel keer moet ik nog zeggen dat dit een ernstig probleem is? Ik maak gewoon geen verschil tussen de kleur van de margi's.

De oplossing is deze mensen hard aanpakken en niet zich te verschuilen achter allerlei excuses om dit gedrag toch maar te minimaliseren.

Mijn vriendin is gewoon gekleed en let daar niet op waar ze naartoe gaat. De afspraakjes zijn ook soms niet gepland dus rekening houden met kledij zit er niet in, laat staan dat we dat zouden overwegen. Mijn werk is in de buurt van Matonge, is dat multicultureel genoeg voor u?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef: Je bent duidelijk niet mee want hoeveel keer moet ik nog zeggen dat dit een ernstig probleem is? Ik maak gewoon geen verschil tussen de kleur van de margi's.
Ik snap het niet meer. Het is een ernstig probleem (allochtonen naar Belgen toe) maar je maakt geen verschil tussen de kleuren. Omdat je dus geen verschil maakt in kleur, zou er eigenlijk geen probleem zijn? Mijn verstand is veel te klein voor zulke redeneringen.
Bovendien: als jij geen verschil in kleur maakt, dan is er toch helemaal geen sprake van racisme???
En nu nog alleen weten wanneer uw madam op haar eentje op stap gaat in een paar Brusselse wijken. Want ook hier loop je weer met een grote boog om het antwoord heen. Want het is "wij zouden dat overwegen en "mijn werk is in de matongé wijk". Maar daar ging mijn vraag niet over. Het ging over de vriendin: moederziel alleen, zonder Dizzy, op stap in een paar Brusselse wijken. Kan toch niet zo moeilijk zijn om daar een antwoord op te geven?
Dizzy, in heel deze discussie (en in andere trouwens ook) heb je nog niks anders gedaan dan rond de pot draaien. Zelfs de meest simpele vraag (zoals over uw vriendin alleen op stap) ben je gewoonweg niet in staat om te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 10 maa 2021, 11:29, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ah kijk, door mijzelf op te offeren als stoemerik zijn we toch tot een oplossing gekomen. Ik heb u niet uit uw kot willen lokken, Dizzy, ik probeerde gewoon effe de discussie terug op zijn sporen richting doel te krijgen.

Dizzy, de kleur maakt inderdaad niet uit. De mentaliteit echter wel. De mentaliteit is helaas een combinatie van sociale stand en van cultuur. Jack doelt erop dat cultuur een grote rol speelt in dit specifiek probleem. (Cultuur is in deze situatie vaak verbonden aan kleur, maar dat is louter een toevalligheid: dat gedrag ligt volgens mij volledig aan de opvoeding, niet aan hun genen. Is deze uitspraak in orde?)

Toegeven dat het aan hun cultuur ligt is volgens mij geen schande. Het klinkt vies, maar het hoeft daarom geen bekenning van schuld (aan racisme) te zijn. Het is alsof zeggen dat "man en vrouw verschillend zijn" altijd als sexistisch bestempeld moet worden. Hoeft niet, het is gewoon een vaststelling. Wat wél sexistisch is, is zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden omdat ze vrouw zijn, of mannen die niet willen wenen omdat ze man zijn, of vrouwen die geen meubels of machines of leidingen in elkaar willen steken omdat ze vrouw zijn. Of mannen die hun kinderen niet willen opvoeden, of meehelpen in het huishouden, omdat dat hun taak niet is. Allemaal vormen van sexisme. Maar zeggen dat mannen meer spiermassa hebben of vrouwen meelevender zijn (ook al klopt dat niet voor alle gevallen), dat is gewoon een vaststelling.

Discriminatie gaat voornamelijk over beperkingen in rechten (vrouwen mogen niet stemmen, vrouwen mogen niet werken), of over verplichtingen (mannen moeten gaan werken, maar vrouwen niet) of over beschuldigingen (marokkanen zijn hier voor het kindergeld maar inheemse margi's niet hoor, of mannen snappen emoties niet en vrouwen wel, of vrouwen kunnen niks handig doen enkel mannen kunnen dat) die allemaal geen enkele wetenschappelijke basis hebben om die uitspraken te ondersteunen.

@Jack: zeggen dat mensen rond de pot draaien of zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben is een ad hominem. Het is van het niveau "uw lelijke ma is zo dik dat ze haar riem aandoet met een boemarang", echt niet beter dan dat. Beter is om gewoon de onduidelijkheden uit te klaren en verder te gaan met ons leven. Want serieus, zijn wij een stel kinders? Is het nodig om zo ruzie te maken? Wat te neuk zijn we eigenlijk aan het doen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Maar bij deze is ook uitgeklaard dat er in heel dit topic helemaal geen sprake is/kan zijn van racisme. Om de simpele reden dat Dizzy geen verschil in kleur ziet. En laat nu net dat kleurverschil de oorzaak van racisme zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Jack Daniels schreef:Ik snap het niet meer. Het is een ernstig probleem (allochtonen naar Belgen toe) maar je maakt geen verschil tussen de kleuren. Omdat je dus geen verschil maakt in kleur, zou er eigenlijk geen probleem zijn? Mijn verstand is veel te klein voor zulke redeneringen.
Bovendien: als jij geen verschil in kleur maakt, dan is er toch helemaal geen sprake van racisme???
En nu nog alleen weten wanneer uw madam op haar eentje op stap gaat in een paar Brusselse wijken. Want ook hier loop je weer met een grote boog om het antwoord heen. Want het is "wij zouden dat overwegen en "mijn werk is in de matongé wijk". Maar daar ging mijn vraag niet over. Het ging over de vriendin: moederziel alleen, zonder Dizzy, op stap in een paar Brusselse wijken. Kan toch niet zo moeilijk zijn om daar een antwoord op te geven?
Dizzy, in heel deze discussie (en in andere trouwens ook) heb je nog niks anders gedaan dan rond de pot draaien. Zelfs de meest simpele vraag (zoals over uw vriendin alleen op stap) ben je gewoonweg niet in staat om te beantwoorden.
Zoals James het correct zegt, voor mij gaat het over de mentaliteit niet om de kleur/afkomst van de daders. Een marginaal is niet meer of minder marginaal volgens zijn kleur, alé voor mij niet. Als een marginaal echter racistische uitlatingen denkt nodig te hebben dan is dat voor ZIJN rekening. Ik heb de wetgeving niet uitgevonden noch heb ik de marginaal in kwestie gedwongen om die regels te schenden dat was zijn keuze en verantwoordelijkheid. Met "het is een groot probleem" verwijst naar het probleem van hoe vrouwen behandeld worden door sommige mannen. Ik zou het even erg vinden als deze man mijn vriendin kuthoer noemt dan als dat een Marokkaan is.

IK maak geen verschil in kleur maar de man wel. Hij gebruikt de afkomst in combinatie met scheldwoorden en wijst op zijn vermeende hogere rechten in België.

Waar loop ik omheen? Hoeveel keer moet ik u nog zeggen dat mijn madam alleen naar Brussel komt. Ze kleedt zich zoals ze altijd doet en ze passeert ALLEEN in enkele wijken die niet tot de chicste van Brussel gelden. Ze is oud en groot genoeg om dat te doen en ze doet dat dan ook. Ze gaat er soms ook wel eens shoppen, dan ben ik er niet bij. Jij doet precies of Brussel een soort hellhole is waar vrouwen niet kunnen passeren. Zou je vrouwen niet afraden om naar Antwerpen te gaan want kuthoer is mijn vriendin nog nooit genoemd in Brussel?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef: Zoals James het correct zegt, voor mij gaat het over de mentaliteit niet om de kleur/afkomst van de daders.
...
IK maak geen verschil in kleur...
Wat zeur je dan over racisme? Als het over de mentaliteit gaat, dan is er toch nooit sprake van racisme? Kan de TS de titel aanpassen naar "Mentaliteit" aub???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

"kuthoer" kunnen ze niet uitspreken in Brussel, maar da's een andere mop :-) :banana:

https://www.unia.be/files/Documenten/We ... 112019.pdf - Pagina 31/63 '‘Aanzetten tot…’ niet verwarren met belediging' <== als je dit toepast op het filmpje, kun je afhankelijk van je eigen vooroordeel (dizzy vs me) een andere uitkomst krijgen ...

Het is en blijft dan ook redelijk dubieus vind ik. Temeer daar als ik de zaken van Unia lees is hun strekking te reduceren tot "Altijd ervanuitgaan dat het racisme is én dan pas kijken of er omstandigheden zijn die dat tegenspreken" ... en ik maar denken dat dat net niet mocht in onze rechtstaat :cry:

PS: Kan het niet laten, kweethet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef: Zoals James het correct zegt, voor mij gaat het over de mentaliteit niet om de kleur/afkomst van de daders.
...
IK maak geen verschil in kleur...
Wat zeur je dan over racisme? Als het over de mentaliteit gaat, dan is er toch nooit sprake van racisme? Kan de TS de titel aanpassen naar "Mentaliteit" aub???
Voor Dizzy gaat het niet over kleur, voor anderen blijkbaar wel en dat is net het stuk racisme. Dat je mensen op basis van kleur gaat beoordelen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Wat er in deze thread nog GEEN ENKELE KEER naar boven is gekomen is een beoordeling op basis van kleur ...
Of ben je weer aan het provoceren ? Want aan heel deze thread heb ik enkel maar overgehouden dat als je niet onmiddellijk mee 'racisme' roept, dan moet je wel een racist zijn.

Blegh ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Sasuke, ge hebt wa gedaan hee, door dit topic op te starten? :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Jack Daniels schreef:Maar bij deze is ook uitgeklaard dat er in heel dit topic helemaal geen sprake is/kan zijn van racisme. Om de simpele reden dat Dizzy geen verschil in kleur ziet. En laat nu net dat kleurverschil de oorzaak van racisme zijn.
Da's uw eigen conclusie en da's een foute.

De meneer noemt die mevrouw:
* marokkaanse kuthoer
* het probleem van de maatschappij (omdat ze Marokkaans is of omdat ze immigrant is, de insinuatie is klaar en duidelijk genoeg)

Dat is wel degelijke racistisch.

Is de trigger om zich dan en daar zo onvoorzichtig en nadien agressief te gedragen, racistisch van aard? Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar soit, wat maakt dat uit?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Jack Daniels schreef:Sasuke, ge hebt wa gedaan hee, door dit topic op te starten? :angel:
Amai nog ni, ‘bezint eer ge begint’ was hier wel op zijn plaats ja :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zal ik hem voor je afsluiten? :angel:
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

https://www.hln.be/showbizz/experts-zie ... ~ae64dd0a/

Plus artikel van HLN over de flietjes kwestie...
Experts zien de slinger van de politieke correctheid doorslaan: “Gaat de VRT zich nu ook excuseren voor het Poolse accent van Waldek?”
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

De "flietjes" kwestie is een hele heisa om niks. Alleen maken de politiek correcten er steeds een politiek issue van zonder dat ze ook maar even stilstaan bij het waarom. En het klopt inderdaad dat Aziaten de grootste moeite hebben om de "r" uit te spreken.
https://nieuws.kuleuven.be/nl/campuskra ... e-met-de-r
Zo ook hebben de negers algemeen genomen de grootste penis en de Aziaten gemiddeld de kleinste. Oost-Aziaten hebben grotere hersenen dan Europeanen en Afrikanen en zo zijn er nog veel meer verschillen tussen rassen wereldwijd. Maar sommigen vinden er nu eenmaal een plezier in van een wetenschappelijk gegeven een politiek correcte kwestie te maken.
Engelstaligen kunnen ook 1 bepaalde klank niet uitspreken en dat is de "ch" zoals in "lachen". 1 beroemd voorbeeld is "mojito" waarbij je de "j" uitspreekt als de "ch" in lachen (Boulder zal dit heel goed weten). Engelstaligen spreken dus constant van mohito, met een min of meer aangeblazen "h".
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 10 maa 2021, 13:55, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Sasuke schreef:Wat er in deze thread nog GEEN ENKELE KEER naar boven is gekomen is een beoordeling op basis van kleur ...
Of ben je weer aan het provoceren ? Want aan heel deze thread heb ik enkel maar overgehouden dat als je niet onmiddellijk mee 'racisme' roept, dan moet je wel een racist zijn.

Blegh ...
oink?

Weer aan het proveceren? Waar slaat dit nu weer op?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Sasuke schreef:Wat er in deze thread nog GEEN ENKELE KEER naar boven is gekomen is een beoordeling op basis van kleur ...
Of ben je weer aan het provoceren ? Want aan heel deze thread heb ik enkel maar overgehouden dat als je niet onmiddellijk mee 'racisme' roept, dan moet je wel een racist zijn.

Blegh ...
Eugh... daar gaat toch heel de topic over?

Is het gedrag van de man deels gebaseerd op de afkomst/kleur van de vrouw? Hij vermeldt het zelf en verwijst er naar dus dat lijkt me vrij duidelijk.

Als hij enkel kuthoer geroepen zou hebben was dat louter vrouwonvriendelijk, niet echt minder marginaal, maar waarom moesten de verwijzingen naar afkomst erbij? Waarom denkt hij dat hij hier baas is? Hij kent de nationaliteit niet van de vrouw, ze kan even Belg zijn als hij of aanvaard hij geen Belgen met een andere afkomst?

De man die hem gelukkig tegenhoudt om haar "manieren" te leren is blijkbaar iemand die bij hem in de wagen zat. Die man gebruikt gelukkig zijn verstand en probeert te man te kalmeren. Dit is een zoveelste aanwijzing dat de man overdreven uit de bol gaat en zelfs bereid is om een vrouw fysiek aan te vallen zelfs met kinderen erbij. Er lopen nog andere mensen rond maar niemand gaat deze held helpen. Allemaal Belgenhaters?

Wie niet akkoord is dat de man een racistisch gedrag toonde is niet ook meteen een racist.Wel zijn er genoeg redenen zijn om aan te nemen dat de man fout zat met zijn racistische verwijten. Zoals ook zijn baas oordeelde die hem wel degelijk beter kent. De baas is dan ook een Belgenhater?

De man kan goede redenen hebben om kwaad te zijn maar zijn gedrag gaat veel te ver en helaas tegen de racismeregelgeving in. Dat is echter zijn keuze en verantwoordelijkheid. Niemand heeft hem daartoe gedwongen, zijn medepassagier heeft hem wel proberen kalmeren of hij ging nog verder. Door de vrouw te slaan ging hij zijn job zeker niet redden, integendeel. Ja baas, het was een Marokkaanse kuthoer maar dan mocht ik niet zeggen dus heb ik ze maar in elkaar geslagen om haar manieren te leren, ik denk niet dat het zou pakken maar ik kan mis zijn.

Voor mij mag de topic gesloten worden want alles is al gezegd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jack Daniels schreef:BTW: leeft jouw alter-ego nog?
Welk alter ego bedoel je? Voor zo ver ik weet heb ik dat niet en heb ik dat ook niet nodig. Zo kleingeestig of hopeloos ben ik nog niet. Maar het zegt genoeg hoe je over gesprekspartners denkt.
Jack Daniels schreef:Ik snap het niet meer.
Toch iets waar we het eens over zijn.
Jack Daniels schreef:Mijn verstand is veel te klein voor zulke redeneringen.
Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Voor de meesten toch...
Sorry dat waren wel binnenkoppers.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:Is het gedrag van de man deels gebaseerd op de afkomst/kleur van de vrouw? Hij vermeldt het zelf en verwijst er naar dus dat lijkt me vrij duidelijk.

Als hij enkel kuthoer geroepen zou hebben was dat louter vrouwonvriendelijk, niet echt minder marginaal, maar waarom moesten de verwijzingen naar afkomst erbij? Waarom denkt hij dat hij hier baas is? Hij kent de nationaliteit niet van de vrouw, ze kan even Belg zijn als hij of aanvaard hij geen Belgen met een andere afkomst?
Ik zie in het filmpje eigenlijk niet echt welke nationaliteit de vrouw heeft maar een Marrokaanse vrouw (als ze dat is want dat zie ik dus niet)... Marrokaanse noemen is volgens mij geen racisme maar eerder de correcte aanduiding van haar nationaliteit. Dat de uitspraak alles behalve netjes is en weinig respectvol is (en dus meer zegt over de persoon zelf dan de vrouw) kan ik ten volle beamen maar racisme ?

Iemand van Antwerpen een Antwerpse dikke nek noemen is toch ook geen racisme ?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”