Actualiteit - Politie optreden

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

mailracer schreef: Zou het dan niet kunnen
De doodsoorzaak is toch geduid? Het staat u natuurlijk vrij om de fantasie de vrije loop te laten.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

mailracer schreef:Stel je eens voor in de zaak Chovanec dat er geen dansje en groet werden gebracht. Zou het dan niet kunnen, dat het overlijden is gebeurd doordat die zichzelf een hoofdtrauma heeft geklopt.

Losstaand hiervan, als in de dierentuin een dier buiten zinnen is, dan wordt de dierenarts erbij geroepen en wordt een pijltje in zijn bil geschoten. Bij mensen kan dat niet en moet men wel meer force gebruiken om iemand te kalmeren en een kalmerend middel toedienen waar het risico bestaat met wisselwerking met drugs en andere narcotica die de persoon zou kunnen genomen hebben.

Het is kiezen tussen de mens zichzelf buiten westen bonken, of het te doen stoppen met zes man en een medisch team.
Waarom zoveel nadruk op de Hitlergroet? Dat is strafbaar, zet die uit het korps en klaar.
De echte drukte moet gaan over:
- doofpot bij politie én justitie
- fout optreden van politie, politietoezicht en medische interventie (in welke wereld is het normaal om een half uurtje "pauze" te nemen op iemands bovenlichaam?)
- overlijden wordt compleet genegeerd door de politiek (die maatregelen kan nemen inzake opleiding etc)
Albert Peetermans schreef:
CCatalyst schreef: Jambon is natuurlijk de zoveelste carrierepoliticus die geen enkel alternatief heeft buiten de politiek, want hij heeft nooit iets anders gedaan dus heeft eigenlijk geen nuttige kwaliteiten of kennis op de jobmarkt voor een echte job die hem evenveel zou betalen.
Ahum. Wikipedia:
(...)
Ik ben geen fan maar de waarheid heeft haar rechten.
Ik denk dat hij in de korte politieke carrière aangetoond heeft dat je zo'n ongeleid projectiel beter niet in uw bedrijf hebt, zo'n leugenaar. Ik ben akkoord dat de waarheid haar rechten heeft, maar niet onder Jambon blijkbaar:
- een onbestaand "significant aandeel dansende moslims"
- collaborateurs met "redenen"
- families die met kindergeld een huis kunnen kopen
- ...

Zo'n wacko hoef ik bij ons niet hebben rondlopen, ook al heeft ie door de politiek misschien een goed netwerk.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

9livesuni schreef:
De doodsoorzaak is toch geduid? Het staat u natuurlijk vrij om de fantasie de vrije loop te laten.
Ge moet die soap echt wel volgen. Der zijn echt geen zekerheden meer in het leven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

zoals k vandaag op de morgen las

een dode in de cel en Belgie is dusdanig georganiseerd dat niemand, maar dan ook echt niemand, op 1 of andere manier ook maar enige verantwoordelijkheid draagt.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200902_96172942

Waar leven die mensen die zo'n onderzoek voeren? Onder de grond? Op een andere planeet?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

1207 schreef: een dode in de cel en Belgie is dusdanig georganiseerd dat niemand, maar dan ook echt niemand, op 1 of andere manier ook maar enige verantwoordelijkheid draagt.
We zullen een Comité P voor Comité P nodig hebben vrees ik.

Ondertussen wil Slovakije dat Justitie Europa het onderzoekt omdat ze geen vertrouwen hebben in 'de Belgen', maar de hoofd van dat departement wordt ook geleid door een Belg: Reynders. De werkelijkheid overtreft de fictie again.

Beeld je eens in dat je de weduwe bent van die man, dit is toch zéér erg wat er hier allemaal gebeurd ivm vertrouwen en gerechtigheid in democratie.

Dan nog maar te zwijgen over de feiten die geschreven worden in PV niet overeenstemmen met de beelden.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Wie controleert het Parket procureur des Konings?
Wie controleert de Procureur des Konings?
Iemand die het antwoord weet?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Ordon schreef:Wie controleert het Parket procureur des Konings?
Wie controleert de Procureur des Konings?
Iemand die het antwoord weet?
het parlement?
Rieder gisteren gehoord op de afspraak, neit echt mijn vriend maar hier heeft 'm toch een heel klein beetje groot gelijk
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Wat was zijn standpunt?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

1207 schreef:zoals k vandaag op de morgen las

een dode in de cel en Belgie is dusdanig georganiseerd dat niemand, maar dan ook echt niemand, op 1 of andere manier ook maar enige verantwoordelijkheid draagt.
Iedereen schuift altijd de verantwoordelijkheid van zich af, vooral in de politiek durven ze nogal eens gevoelige zaken vergeten, maar als er prijzen te winnen vallen dan zijn ze er als de kippen bij.
Verder zijn ze in Brussel niet meer als een echte dievenbende, als ik overzie wat aan belastingen ik allemaal betaal in een jaar en nog komen ze niet toe.

Maar we zijn nu wel te oud geworden om nog uit dit onbestuurlijk niet-landje te vertrekken en elders ons geluk te zoeken.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

petitie om Jambon duidelijk te maken dat er wel mensen zijn die zijn ontslag vragen; https://secure.avaaz.org/community_peti ... an_jambon/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Even over onveilige situaties. Ik snap niet hoe mensen dit zelfs in hun hoofd krijgen?

Alloo strikt Brit die tegen 200 km over de snelweg raast: “Dacht dat ik 120 miles mocht rijden”
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

1207 schreef:zoals k vandaag op de morgen las

een dode in de cel en Belgie is dusdanig georganiseerd dat niemand, maar dan ook echt niemand, op 1 of andere manier ook maar enige verantwoordelijkheid draagt.
Hij is niet gestorven in de cel, maar enkele dagen later in het ziekenhuis. Probleem in deze zaak is dat men zich te veel vastpint op de dansjes en groet, maar dat hij wel de cel nog levend heeft verlaten. Wat ook vergeten wordt is dat hij zichzelf tot bloedens toe de kop heeft ingeslagen en als een wildeman tekeerging in de cel. Denk je dat je met praten de man kalm zou krijgen, terwijl die niet eens nederlands of frans zou verstaan hebben.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het mag niet meer voorkomen maar nu gaat het niet meer om een oplossing te vinden maar enkel om te straffen en ik denk juist dat we beide signalen moeten geven aan Slovakije. Enerzijds de straf maar anderszijds hoe voorkomen we dit?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

boonpwnz schreef:hoe voorkomen we dit?
Investeren in
- selectie van politierecruten
- opleiding voor politie

In beide dossiers heeft Jambon aantoonbare schade aangericht, door zelfs hele en halve terroristen toe te laten.
Niet de sossen of de Walen hebben dat geregeld, maar wel Jan Jambon.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200901_97787890
https://www.standaard.be/cnt/dmf20180907_03719182
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dfrog schreef:Wat was zijn standpunt?
Hij had het over schriftvervalsing, procureur des konings die blundert, al die diensten die mekaar indekken omdat ze mekaar nodig hebben, geen hiërarchie meer, ...

mailracer trekt bv de retoriek open dat de politie niet zoveel schuld treft;
mooi bewijs vd verziekte toestand en hoe de Belgische ambtenarij en bureaucratie redeneert

bij heeft zichzelf toegetakeld en hij is niet in de cel gestorven,
voila, probleem opgelost
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

Heeft er iemand iets gelezen of weet iemand iets over de uiteindelijke doodsoorzaak van dhr. Chovanek? Op de beelden is te zien dat er iemand op de op de borstkas van de man zit en dat er 'gereanimeerd' (slechte kwaliteit van reanimeren) wordt. Ik ben bijzonder benieuwd of de drie zaken (doodsoorzaak, druk op de borstkas en reanimatie) met elkaar in verband staan. Maar ik vrees dat alleen het medische rapport en het autopsierapport hier (misschien) uitsluitsel over gaan kunnen geven. En daar gaan we jammer genoeg gewoon nooit aan kunnen geraken...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Razornord schreef:Heeft er iemand iets gelezen of weet iemand iets over de uiteindelijke doodsoorzaak van dhr. Chovanek?
je kunt het parket in Charleroi volgen

er is geen oorzakelijk verband bewezen tussen de aanpak vd agenten en het overlijden en je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
in die zin is het evident dat al die agenten, 2,5j later, nog steeds gewoon in dienst zijn.

zoals gezegd, ons land is perfect georganiseerd en dusdanig dgestructureerd zodat voor dit soort voorvallen nooit iemand verantwoordelijk is
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

De vraag is ook wat de kwaliteit is van dat rapport.

Als je ziet wat er in het politierapport staat, na de beelden gezien te hebben, dan vrees ik ervoor.
Als je ziet hoe amateuristisch de ambulanciers geïntervenieerd zijn, dan kan je vrezen dat het medische rapport even "doofpot"-achtig is opgesteld?
Gokje dat veel verdoezelt: hartfalen door de leeftijd, door een genetische aandoening, ...
Niemand die het gelooft, maar niemand die het nog kan contesteren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dit stond op 31 augustus in De Morgen:
Wetsdokter François Beauthier laat in zijn autopsierapport van 25 juni 2018 weinig ruimte voor discussie over de doodsoorzaak. Jozef Chovanec is overleden aan alveolaire hyperinflatie “die kan worden toegeschreven aan mechanische verstikking”.
Dit gaat regelrecht in tegen het persbericht van de procureur-generaal van Bergen, Ignacio de la Serna:
In de huidige stand van het onderzoek zijn er geen aanwijzingen dat de politieagenten een borstcompressie hebben uitgeoefend die zou hebben geleid tot de dood van het slachtoffer.
De verstikking zou ook kunnen te maken hebben met het deken over het hoofd van Chovanec, dat detail zou niet in de politieverslagen staan en alleen op de videobeelden te zien zijn.
Laatst gewijzigd door raf1 03 sep 2020, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

heist_175 schreef:[[...] zo'n leugenaar. Ik ben akkoord dat de waarheid haar rechten heeft, maar niet onder Jambon blijkbaar:
- een onbestaand "significant aandeel dansende moslims"
- collaborateurs met "redenen"
- families die met kindergeld een huis kunnen kopen
- ...
Helaas is dat een onvolledig lijstje :-(

Hier is het volledig:
Brokkenparkoer Jambon schreef: Mei 2014: Eerst je huis verkopen en spaargeld opmaken voor je recht hebt op een leefloon? 'De logica zelve'
Juni 2014: 'Ontwikkelingshulp praat schuldgevoel aan'
Oktober 2014: 'Collaborateurs hadden hun redenen'
December 2014: 'Ik was toehoorder toen een zekere mijnheer, mijnheer Le Pen, een toespraak hield'
Maart 2016: 'Hier heeft geen dienst, geen politieapparaat, maar wel één persoon geblunderd'
April 2016: 'Een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen'
September 2016: 'Illegaliteit is een voortdurend misdrijf, en dus is het per definitie een geval van betrapping op heterdaad'
Februari 2018: 'Ik blijf achter de passage in het regeerakkoord staan die zegt dat procedurefouten niet mogen leiden tot vrijspraak.'
Mei 2018: Flamingante flater: taalwet zonder tanden
December 2018: 'Migratiepact zelf is problematisch'
Oktober 2019: 'Da gade gij nie bepale'
Oktober 2019 (bis): 'Preventieve gezondheidszorg is een federale bevoegdheid'
December 2019: 'Ik heb het verhaal gehoord van een familie die meteen een huis kon kopen van dat kindergeld.'
Juli 2020: leugen over Erika Vlieghe
Augustus 2020: leugen over de zaak Chovanec en een plotse geheugenverlies
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het is nochtans vrij eenvoudig als we "hogerop" iemand aan willen pakken in deze zaak: Cahterine de Bolle, want zij is baas van de politie en Koen Geens, want hij is baas van justitie. Alleen worden deze 2 sujetten ongemoeid gelaten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Het is ontluisterend om te zien hoe Jambon de "I know from nothing" man speelt.
Maar Koen Geens ontspringt de dans volledig, hoewel justitie hier toch ook minstens enkele zware fouten gemaakt heeft.

Hebben we iemand op hoog niveau, wordt ie door de Belgische stront weer naar beneden gehaald
- Didier Reynders gaat over zichzelf mogen oordelen, dat heeft niet eens een "parfum" van belangenvermenging, dat zou gewoon corrupt zijn
- Catherine De Bolle die nu bij Interpol zit, kan toch niet serieus dit overleven?

Doet me denken aan helikopters en verbrand geld :), toen verloren we een Secretaris-Generaal bij de NAVO.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: - Catherine De Bolle die nu bij Interpol zit, kan toch niet serieus dit overleven?
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ze tegen kerstmis op straat staat. (De EU molen moet je tijd geven)
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

raf1 schreef:...
Wetsdokter François Beauthier laat in zijn autopsierapport van 25 juni 2018 weinig ruimte voor discussie over de doodsoorzaak. Jozef Chovanec is overleden aan alveolaire hyperinflatie “die kan worden toegeschreven aan mechanische verstikking”.
...
Bedankt Raf1! Ik las ook ergens dat dhr. Chovanek overleden zou zijn volgens een wetsarts aan hersenoedeem wat ook perfect te linken is met versmachting (bij hersentrauma's zoals het zich werpen tegen de celdeur zou het eerder over bloeding gaan icm nekwerveltrauma's).
1207 schreef:...
je kunt het parket in Charleroi volgen
...
Zoals in: daar is dat rapport te vinden of welke bijkomende info is daar te vinden? Ik zou graag dat rapport zelf lezen.

Het is doodjammer dat al die info slechts na dubbele filtering tot bij de burger komt. In dit geval: de wetsarts schrijft zijn rapport en maakt dat over naar het parket. Uit eigen expertise weet ik dat juridische interpretaties nog al eens ver van de medische werkelijkheid durven liggen en die interpretatie wordt doorgesluisd naar de pers. Die journalist schrijft misschien (of half, of niet) waarheidsgetrouw de interpretatie van het parket neer en zo krijgen we halve waarheden of onwaarheden...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

1207 schreef:
mailracer trekt bv de retoriek open dat de politie niet zoveel schuld treft;
mooi bewijs vd verziekte toestand en hoe de Belgische ambtenarij en bureaucratie redeneert
Het zal pas een verziekte toestand zijn als je vooroordelen als waarheid neemt. Laten we gewoon het onderzoek afwachten en de betrokken diensten hun werk laten doen. Iedereen heeft blijkbaar ook al een schuldige in gedachte en de virtuele schandpaal bovengehaald terwijl niemand van ons aanwezig was bij de arrestatie of er ook maar iets vanaf weten.

Laten we ons vooral focussen op de oplossing. zoals ingaan op de vraag van slovakije om de zaak te laten onderzoeken door een europese (onpartijdig) organisme.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/sl ... ~a1c74f89/
Laatst gewijzigd door mailracer 03 sep 2020, 10:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

mailracer schreef:Laten we gewoon het onderzoek afwachten en de betrokken diensten hun werk laten doen.
En wat als die diensten na 2 jaar duidelijk "hun werk" niet gedaan hebben?
Dan mag de bevolking en dus ook de media daar toch wel ontgoocheld over zijn, en dan druk ik me voorzichtig uit?
Wat als de beelden niet bij HLN waren beland?
Wat als er geen beelden geweest waren?
Laten we ons vooral focussen op de oplossing. zoals ingaan op de vraag van de weduwe om de zaak te laten onderzoeken door een europese (onpartijdig) organisme.
Als er een onpartijdig organisme nodig is, hoe goed hebben "de betrokken diensten" hun werk dan eigenlijk gedaan?
Wij, als Belgen en West Europeanen, sturen meestal onpartijdige onderzoeksteams naar ontwikkelingslanden, omdat de regimes te corrupt zijn om te vertrouwen: Malta, Rusland, MiddenOosten, Oost-Europa, Turkije, ...
Als wij als Belgen beroep moeten doen op een "onafhankelijk organisme", waarom hebben we dan ambtenaren en een gigantisch overheidsapparaat? Om elkaars beerput toe te dekken? Dit is ingebakken corruptie ten top!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

mailracer schreef: Het zal pas een verziekte toestand zijn als je vooroordelen als waarheid neemt.
waarom zou ik vooroordelen hebben
Tot 2 weken geleden had ik, burger zijnde, nooit van die mens gehoord.
Laten we gewoon het onderzoek afwachten en de betrokken diensten hun werk laten doen.
tot alles verjaart is?
Iedereen heeft blijkbaar ook al een schuldige in gedachte
zijn we het er tenmisnte over eens dat er ergens iets mis is gegaan? Ik wil het zelfs in een passieve zinsconstructie steken en omschrijven als een natuurfenomeen waar niemand iets kan aan doen, bv een storm.
Laten we ons vooral focussen op de oplossing. zoals ingaan op de vraag van slovakije om de zaak te laten onderzoeken door een europese (onpartijdig) organisme.
dus de Belgische machten meoten door de EU gecontroleerd worden omdat ze hun ongeschikt zijn voor de job?
da's nu geen oplossing want binnen 10j zal de volgende in een cel sterven en wordt dat een natuurfenomeen gelijk een voerstroming waar niemand iets kan aan doen of schuld aan heeft.
misschien ben jij wel die dode.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

heist_175 schreef: Als wij als Belgen beroep moeten doen op een "onafhankelijk organisme", waarom hebben we dan ambtenaren en een gigantisch overheidsapparaat? Om elkaars beerput toe te dekken? Dit is ingebakken corruptie ten top!
comite P zou onafhankelijk moeten zijn om het korter bij de belgische ambtenarij te zoeken. Dit orgaan heeft al vaak moeten onderzoeken waar het mis liep. Dat het nu op europees niveau onderzocht moet worden komt alleen maar omdat het zo lang duurt in Belgie om dergelijke zaken te laten voorkomen bij het gerecht. Het naar buiten komen van de beelden had alleen maar als doel om er een vaart in te zetten en mogelijk ook om de politiek weer maar eens te laten wankelen. Ik had begrepen dat het proces nog moest voorkomen, maar uitgeteld was door corona. Nu het zo in de media uitgesmeerd wordt lijkt het mij geen goede zaak op een eerlijk proces.

Dat er op politiek niveau en ambtenarij wat mag veranderen, daar ben ik het mee eens, maar dat kan je zelf bekomen als je op de juiste partij stemt. Hopelijk zal er door het butterfly effect de nodige movement zijn tot verandering.

1207,

wat de vooroordelen betreft heeft bijna iedereen jambon in gedacht, terwijl het evengoed de agenten kunnen zijn of een foutieve handeling in het ziekenhuis of een hersenletsel. ALs je naar boven schrolt zijn er ook al twee hypothesen van doodsoorzaak die ofwel de schuld kan leggen bij de borstcompressie in de cel, maar ook het bonken van het hoofd op de muren.
Dat we ons door europa moeten laten onderzoeken is alleen nuttig om de (on)geloofwaardigheid van ons rechtsysteem te bewijzen ten opzicht van slovakijke.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

mailracer schreef:Dat het nu op europees niveau onderzocht moet worden komt alleen maar omdat het zo lang duurt in Belgie om dergelijke zaken te laten voorkomen bij het gerecht.
zonder de echtgenote vd vermoorde slowaak waren wij NOOIT op de hoogte geraakt.
Ze heeft gelijk dat dit simpelweg een doofpotoperatie is van onze overheid.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

moeten wij dan op de hoogte worden gehouden ? Welke boodschap heb je eraan ? Dat het er hard aan toegaat in een cel met een agressor en dat ze er sympathie hebben voor hitler. Dat is wat ik op de beelden zie.
Als zij in het bezit was van die beelden, dan had het gerecht deze ook ontvangen bij de aanvang van het proces. Daarvoor had dit niet gelekt moeten worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

mailracer schreef:Dat het nu op europees niveau onderzocht moet worden komt alleen maar omdat het zo lang duurt in Belgie om dergelijke zaken te laten voorkomen bij het gerecht.
Waarom Europa zich laten bemoeien? Waar zat Europa toen in Spanje een aantal politici, zonder proces, de cel werden in gegooid? Toen keek Europa lekker de andere kant op want Europa ging zich niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden in Spanje. Dit geval is een binnenlandse aangelegenheid in België. Wat is het verschil?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Jack Daniels schreef: Waarom Europa zich laten bemoeien?
om slovakije te vriend te houden (zij zijn vragende partij, niet ik) :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

mailracer schreef:Ik had begrepen dat het proces nog moest voorkomen, maar uitgeteld was door corona.
Klopt niet, van een proces is nooit sprake geweest, het parket van Charleroi stelde dat het onderzoek vertraging opliep door de coronacrisis, maar dat het bijna afgerond is.

Als je op 27 februari 2018 de camerabeelden op USB-stick hebt gekopieerd en alle betrokken politiemensen op die beelden herkenbaar te zien zijn, dan is het onderzoek héél gemakkelijk en is het totaal ongeloofwaardig dat de coronacrisis die pas begon op 18 maart 2020, voor vertraging zou zorgen.


Het parket van Charleroi wil de zaak seponeren: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-h ... ~a2cb0f94/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

mailracer schreef:
Jack Daniels schreef: Waarom Europa zich laten bemoeien?
om slovakije te vriend te houden (zij zijn vragende partij, niet ik) :roll:
Catalonie moeten we niet te vriend houden dan? Zij waren ook vragende partij in de Catalaanse kwestie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

mailracer schreef:Ik had begrepen dat het proces nog moest voorkomen, maar uitgeteld was door corona.
Ja, ooit ging het wel eens voorkomen. Of niet als er geseponneerd wordt.
Volgens het politierapport was er niets aan de hand, dus gok maar wat het geworden zou zijn zonder de beelden te verspreiden via HLN.

@Catalonië
Is er geen verschil tussen politici die de wet overtreden en politie/ambtenaren/justitie & de politiek die een overlijden in de doofpot wilde steken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

mailracer schrijft: ...maar dat kan je zelf bekomen als je op de juiste partij stemt...

Bestaat die dan, de juiste partij!? Dit landje is als de spreekwoordelijke "augiasstal": de hele bende op de schop dus :evil:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

mailracer schreef:moeten wij dan op de hoogte worden gehouden ? Welke boodschap heb je eraan ? Dat het er hard aan toegaat in een cel met een agressor en dat ze er sympathie hebben voor hitler. Dat is wat ik op de beelden zie.
Als zij in het bezit was van die beelden, dan had het gerecht deze ook ontvangen bij de aanvang van het proces. Daarvoor had dit niet gelekt moeten worden.
Jij mist volledig het punt, door de ervaringen dat mevrouw Chovanec meemaakte met justitie heeft ze volledig gelijk als ze denkt het onderzoek (dat veel te lang duurt voor Westers land) niet te vertrouwen is.

Zitten we hier met een groot, maar zeer groot probleem dan ivm democratie en werking van justitie? Ja. Anders moet je de opinie van Hans Rieder eens herbekijken, hij legt het fundamentele probleem uit.

En daarom is het dan ook volledig stil bij CD&V.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

wied schreef:mailracer schrijft: ...maar dat kan je zelf bekomen als je op de juiste partij stemt...

Bestaat die dan, de juiste partij!? Dit landje is als de spreekwoordelijke "augiasstal": de hele bende op de schop dus :evil:
Nee, die partij bestaat niet.
Elke partij die aan de macht is geweest, is (mee) verantwoordelijk.
De partijen die (nog) niet aan de macht zijn geweest, is samen te vatten als "een bende zotten" en hebben niet bepaald de Universele Rechten van de Mens als leidraad om justitie terug vorm te geven.

En maar "lachen" met Libanon en Macron die daar de messias gaat uithangen.
Wie gaat er als een messias naar België komen, om de boel hier uit te kuisen? De partij die schermde met een slogan rond verandering, zit tot de oren mee in stront.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer


Het parket van Charleroi wil de zaak seponeren: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-h ... -charleroi[/b]~a2cb0f94/
En als reden geven we dan "omdat dit ook met het onderzoek naar de bende van Nijvel is gebeurd".

Wow - qua vergelijkbare relevantie van de zaak kan dit tellen.

Fact 1. De agenten die in de fout zijn gegaan moeten gewoon ontslagen en gestraft worden.
Fact 2. De oversten die dit verdoezeld hebben moeten disciplinaire straffen krijgen.

Fact 3. Waarom dit zo nu plots wereldnieuws is? In elk land ter wereld gebeurt wel eens zo'n incident, waarbij agenten in de fout gaan. Alleen halen die nooit de internationale wereldpers. Hebben we na de negatieve publiciteit die corona ons land (door eigen schuld dan nog) bezorgde nog niet genoeg? Moet de wereld België echt zien als een schurkenstaat ?

Toen DT Brussel (of delen ervan) een hellhole noemde, waren we met zijn allen héél verontwaardigd, maar intussen werken de media duchtig mee om ons land ook als een hellhole af te schilderen, want je blijft er beter weg (corona) en de politie is er al even erg als in de US (corrupt/racistisch).

Licht overdreven, niet ?

En intussen staan dezelfde media (types als Soenens) wél op de eerste rij om elders lessen te geven van hoe anderen het fout aanpakken. Grappig.
Laatst gewijzigd door phil48 03 sep 2020, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”