Burgerlijke (on)gehoorzaamheid.

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Bwa Boulder, een tsetsjeen zou ikzelf niet meteen herkennen . Een (noord) Afrikaan daarentegen.
Je gaat hem er misschien niet uithalen tussen Russen, Polen, Roemenen, etc.
Maar als jij politieagent bent en je weet wat er daar op dat moment gaande is, dan is het logisch dat je je niet op Chinezen, lesbische koppels, oude mannetjes die met een stok zich voortbewegen gaat richten.
Volgens de tegenstanders van ethnic profiling moet je dus iedereen even verdacht vinden, ongeacht leeftijd, geslacht, religieuze strekking, ras, etc.
Dat is natuurlijk te gek voor woorden.
Als je op zoek bent naar moslimterroristen is het ook logisch dat je mannen met een volle baard meer verdacht vindt dan de rest.
Allemaal ethnic profiling, maar zeer nuttig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

boonpwnz schreef: Er is hier een diepe concentratie van Noord Fransen en nee das nie alle oorzaak maar het feit dat er velen beginnen te twijfelen of ze hier nog zouden komen vanwege die fransen of vanwege deze maatregelen niet te nemen neemt fel toe. En de Noord Fransen zijn een echt probleem hier.
Die zitten overal aan de kust he, niet enkel Knokke. 't Moet iig zijn dat er hier veel meer te beleven valt dan aan hun eigen kust.

Tegenhouden kan en mag je niet doen, wel "ontraden" via secundaire maatregelen als deze.

Wees blij dat er in Knokke nog iets gedaan wordt. In Oostende vallen ze minderjarige meisjes op het strand voortdurend lastig en de burgemeester (Open VLD) kijkt de andere kant op en ontkent zelfs dat dat gebeurt ondanks beelden die het bewijzen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

De samenleving verpreutst.
Ik hoef dat ook niet te zien, maar het is maar een ontbloot bovenlijf he mensen.
Daar is niks onnatuurlijks aan (tenzij mss implantaten bij de vrouwen).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

ITnetadmin schreef: Ik hoef dat ook niet te zien, maar het is maar een ontbloot bovenlijf he mensen.
Het gaat erover dat het in het buitenland blijkbaar ook niet toegestaan is.
Wél op de zeedijk en het strand, niet dus in de winkelstraten. Lijkt me logisch.
In een Turkse tempel ga je ook niet in een mini jurkje binnen, waarom dan schoenen gaan passen in je bloot bovenlijf.

Wat die filmpjes betreft (het strand van Oostende) - een vraagje ivm de wet op de privacy.
Als je als winkelier een dief filmt en dat op internet gooit, ben je strafbaar - want je schendt de privacy.

Als je op straat iemand ongevraagd filmt, ben je strafbaar.
Als je in een winkel (onlangs gebeurd) iemand filmt die je uitscheldt (was racistisch, dus zeker af te keuren) ben je ineens een held.

Telt in zo'n gevallen de wet op de privacy dan niet langer ?????
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef:
Die zitten overal aan de kust he, niet enkel Knokke. 't Moet iig zijn dat er hier veel meer te beleven valt dan aan hun eigen kust.

Dat weet ik wel maar dit is het indirect gevolg van de A11. zonder die autostrade had je dit veel minder.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Die zitten overal aan de kust he, niet enkel Knokke. 't Moet iig zijn dat er hier veel meer te beleven valt dan aan hun eigen kust.
Die jongeren vervelen zich, en zeg eerlijk wat is er voor hen te beleven aan de Noord Franse kust?
In vervlogen tijden was Damme bij Brugge ook overspoeld van jongeren omdat daar zovele uitgaans mogelijkheden (discotheken) waren, inwoners van Damme waren daar toen niet rouwig om toen deze periode voorbij was.
Wees blij dat er in Knokke nog iets gedaan wordt. In Oostende vallen ze minderjarige meisjes op het strand voortdurend lastig en de burgemeester (Open VLD) kijkt de andere kant op...
Na zijn klinkende overwinning op Vande Lanotte voor het burgemeesterschap voelde hij zich zowaar onoverwinnelijk in alles. De nederlaag op Lachaert voor het voorzitterschap is hij nu nog aan het verwerken. Voor een Oostendenaar is het eerder van de regen in de drup geworden.
Ik hoef dat ook niet te zien, maar het is maar een ontbloot bovenlijf he mensen.
Dat is het inderdaad, maar je kunt het winkeliers en uitbaters van terrasjes moeilijk kwalijk nemen als hun kelners of winkelbedienden worden uitgescheld. Dan is het uitdelen van een gasboete gerechtigd.
Sommigen denken dat het vertoon van al hun tatoeages gekleed lijkt wat wellicht kan in een ander werelddeel maar niet hier aan onze kust.

Als kustbewoner ben ik dan ook voorstander van een strenge aanpak, als al het andere niet helpt.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bedenking:
Knokke: No shirt, no shoes, no service > Eindelijk een burgemeester die maatregelen neemt.
Deinze: Wegens stijging van de besmettingen verplicht mondmasker in winkels > De Crem: "dat mag niet", gouverneur: "dat mag niet".

Wat mij betreft:
Knokke: whatever, ik zou het zelf niet doen maar het stoort mij niet.
Deinze: Lijkt mij een goede maatregel. Zelfs als er 1 besmetting minder is spaar je mogelijk een ziekenhuis opname uit (en dus kosten voor soc. zek.). Het is ook maar tijdelijk.

Dat men de burgemeester terugfluit geeft nog maar eens het signaal dat mondmaskers geen verschil maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

on4bam schreef:Dat men de burgemeester terugfluit geeft nog maar eens het signaal dat mondmaskers geen verschil maken.
Ik denk dat uw conclusie de foute is.
Dat men de burgemeester terugfluit, geeft nog maar eens aan hoeveel macht Comeos en anderen hebben.

Er is toch wel een verschil tussen
- smaak beoordelen & straffen: ontbloot bovenlijf al dan niet toestaan gaat over smaak, de ene vindt het oké, de andere niet (ik vind het walgelijk, maar waarom zou mijn mening relevant zijn, gaan we teenslippers, cabrio's/SUV's en roze truien voor mannen ook verbieden?)
- gezondheidsrisico's beperken obv expertadvies: mondmaskers verplichten
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Een racist is gelukkig nog altijd gemakkelijk te herkennen aan het feit dat ze problemen telkens terugbrengen naar de vereenvoudiging van ras.

Het is grappig dat mensen kwaad zijn als de overheid regels over kleding opstelt terwijl ze zelf strenge regels eisen tegen kledij als een hoofddoek.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

heist_175 schreef:Dat men de burgemeester terugfluit, geeft nog maar eens aan hoeveel macht Comeos en anderen hebben.
Misschien moeten de supermarkten het zelf verplichten dan. En idd, te snel na elkaar lossen van de maatregelen kwam er ook onder druk van "de economie" (politiek, VBO, UNZO e.d.)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

on4bam schreef:te snel na elkaar lossen van de maatregelen kwam er ook onder druk van "de economie" (politiek, VBO, UNZO e.d.)
Ik denk dat het eerder onder de druk was van de "publieke opinie". En vermits we geen regering hebben...

Tweedeverblijvers is een grote groep kiezers, horeca is een grote groep kiezers, de zelfstandigen (winkels tot copy writers) zijn een grote groep kiezers, zelfs het onderwijs vertegenwoordigt een grote groep kiezers...

Dus telkens ze iets afwogen ging het vooral over "wat zal de kiezer ervan vinden" - met in het achterhoofd dat er in het najaar weer verkiezingen komen. Dat is het fiasco van het corona beleid. Vergelijk het met Nederland. Een lockdown light die minder doden opleverde (ook na het telspel) en toch massa's slimmere maatregelen. Tot op vandaag.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik woon niet aan zee, maar ik zou er ook niet zo blij van worden als hier iedereen van een camping zo uit het zwembad door de stad en door de supermarkten kwam lopen. Of dat je daar in de bus zit naast een dikke Duitser in een natte zwembroek. Liever niet. Dus ik snap wel dat de locals en winkels dat niet willen daar.

Dat er dan een grapjes in zo'n raar t-shirt gaat lopen is een stuk minder erg.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”