Burgeroorlog VS?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het gaat er niet om dat ik een diefstal pleeg en tegelijk communist, nationalist of whatever ben.
Het gaat er wel om dat ik een diefstal pleeg en zeg dat ik het doe omdat ik een nationalist ben (ik besteel bv een winkel met Indische eigenaars), of ik besteel bank en vergoelijk het omdat ik een communist ben.

Kijk naar de extremistische aanslagen, heel vaak is er al een lang crimineel verleden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

heist_175 schreef:Het gaat er niet om dat ik een diefstal pleeg en tegelijk communist, nationalist of whatever ben.
Het gaat er wel om dat ik een diefstal pleeg en zeg dat ik het doe omdat ik een nationalist ben (ik besteel bv een winkel met Indische eigenaars), of ik besteel bank en vergoelijk het omdat ik een communist ben.

Kijk naar de extremistische aanslagen, heel vaak is er al een lang crimineel verleden.
Of je knalt een 80 concertgangers dood omdat het niet in jouw denkwereld past? Of je rijdt met een vrachtwagen tientallen mensen dood op een promenade uit haat tegen de westerse maatschappij die je geen strobreed in de weg heeft gelegd?
Mja, blijkbaar zitten er hier een pak leden die het kind geen naam willen/durven geven. Altijd rond de pot draaien met termen als populisme, extremisme, vaag blijven en met een heel epistel wel veel schrijven maar niks zeggen. Het is nochtans niet moeilijk. Durf voor 1 keer gewoon moslim en islam in de mond te nemen. Want daar gaat het gewoon over. En niet over het "isme" geloof.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 19 jun 2020, 11:50, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Of je gaat naar een eiland en schiet elke tiener neer die ze ziet. Of je loopt een kerk binnen en schiet iedereen neer. Of je loopt door Antwerpen en je schiet een peuter en kinderoppas neer...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Of je blaast wat kerken op in Indonesië met ruim 300 doden? Of je blaast wat treinstellen op met bijna 200 slachtoffers? Of we vervolgen 245 miljoen christenen louter omdat ze christen zijn?
https://www.nu.nl/buitenland/5686364/we ... eloof.html
Proficiat Dizzy, in jou opsomming kom je aan 100 doden, gepleegd door een westerse dader. In 1 voorbeeld alleen kom ik aan 300 doden, gepleegd door moslims.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

...en zo kunnen we doorgaan tot het oneindige.

Punt is dat als je bepaalde excuses (welke kant dan ook) gaat legitimeren dat je even verkeerd bezig bent dan de daders. In elk van deze gevallen gaat het om totaal gestoord gedrag dat men vergoelijkt door een ideologische overtuiging. Men ziet elkaar niet meer als individu maar als een groep vijandige bedreigingen en denkt dat deze dwaze daden ook maar iets zouden uithalen. Het ironische is dat hun acties net vaak het omgekeerde resultaat hebben dan wat ze wilden bekomen.

Toch vind ik het vreemd dat ondanks deze herhaaldelijke complete falingen men blijft oproepen tot een grote strijd of een reactie tegen de anderen die alles zou oplossen. Dat dit een totaal onhaalbaar en onwenselijk idee is gaat er bij sommigen blijkbaar niet in, zo zot zijn ze gedraaid in hun eigen beperkte kop. Uit angst geloven ze liever wat hun verstand niet kan verklaren en lopen ze achter gekken aan die de balls niet hebben om het vuile werk zelf op te knappen. Dom kanonnenvoer maw.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

En toch blijft Dizzy veel blablabla verkopen maar zegt hij niks. En de woorden moslim of islam in de mond nemen, dat is blijkbaar heiligschennis voor hem. Maar daar heeft hij het wel over in zijn bericht hierboven.
De grote strijd Dizzy, dat is dus de jihad? Je mag dat woord hier gerust gebruiken, niemand die je scheef gaat bekijken.
Ze lopen achter gekken aan om het vuile werk op te knappen. Euh... Moslim extremisten Dizzy?
Hoe zou het trouwens nog met Salman Rushdie zijn?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Beste Jack, lees mijn berichten nog eens. Waarom zou ik Islam of moslims vermijden? Waarom een intentieproces voeren?

Voor mij zijn de daders en "fans" in beide reeksen even grote waanzinnigen. Ik maak er geen ranking in noch zal ik op generlei manier proberen dit goed te praten. De Jihad is dus even belachelijk voor mij als de grote strijd of wat voor dolkomische varianten ze er nog op verzinnen. Het zijn verhaaltjes die dienen als excuus om dwazeriken die verblind zijn door haat hun leven te laten vergooien en dat van vele anderen te verkloten.

Dat is ook de reden waarom ik tegen de overtuiging van het grote gelijk ben. Geen enkele ideologie heeft de volledige waarheid in pacht al pretenderen ze dat bijna allemaal. Wie er blind achter gaat lopen maakt zichzelf wijs dat ze de goede zaak dienen maar in feite zijn het dwaze pionnen in een ander zijn waanzinnig plan.

Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef:Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Zou je denken? Lübcke hoeft niet meteen voor zijn leven te vrezen, Salman daarentegen, die loopt al sinds 1989 met de daver op het lijf omdat hij een boek heeft geschreven, over iemand die niet bestaat hee. Allez toch niet volgens cadsite
cadsite schreef: Allah bestaat niet...
Dizzy schreef:Waarom zou ik Islam of moslims vermijden?

Dat weet ik niet. Het is wel opvallend dat je 7 pagina's lang hier beide woorden niet hebt gebruikt maar altijd een omweg gebruikte of er een vage, algemene beschrijving aan gaf. Pas op pagina 7 en misschien omdat ik het hier ter sprake bracht heb je het aangedurfd om ze te vermelden in een bericht. Vermelden, maar ook niet meer dan dat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Zou je denken? Lübcke hoeft niet meteen voor zijn leven te vrezen, Salman daarentegen, die loopt al sinds 1989 met de daver op het lijf omdat hij een boek heeft geschreven, over iemand die niet bestaat hee. Allez toch niet volgens cadsite
cadsite schreef: Allah bestaat niet...
Dizzy schreef:Waarom zou ik Islam of moslims vermijden?

Dat weet ik niet. Het is wel opvallend dat je 7 pagina's lang hier beide woorden niet hebt gebruikt maar altijd een omweg gebruikte of er een vage, algemene beschrijving aan gaf. Pas op pagina 7 en misschien omdat ik het hier ter sprake bracht heb je het aangedurfd om ze te vermelden in een bericht. Vermelden, maar ook niet meer dan dat.
ela ola, waarom smijt je mij hier tussen? :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Gewoon omdat je schreef dat Allah niet bestaat. Wat trouwens een heel terechte opmerking is. De rest is aan Dizzy gericht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jack Daniels schreef:Het is wel opvallend dat je 7 pagina's lang hier beide woorden niet hebt gebruikt maar altijd een omweg gebruikte of er een vage, algemene beschrijving aan gaf. Pas op pagina 7 en misschien omdat ik het hier ter sprake bracht heb je het aangedurfd om ze te vermelden in een bericht. Vermelden, maar ook niet meer dan dat.
Omdat het ons zou afleiden van waar het om draait: geweld & criminaliteit.
Nenonazi trainingskampen zijn net zo gevaarlijk als de moslim/islamkampen. Maar voor het moslimgebeuren is er meer aandacht, ondertussen trainen de neonazi's in Rusland (vlakbij dus) lustig verder.
Focus u op het geweld, de criminaliteit, de geldstromen, de trainingskampen. Zowel voor neonazi's, voor moslimfundamentalisten als voor extreem linkse trainingskampen (genre RAF). Het is dwaas om u enkel te richten op de ene en de andere daarmee vrij spel te geven.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

heist_175 schreef: Omdat het ons zou afleiden van waar het om draait: geweld & criminaliteit.
Nenonazi trainingskampen zijn net zo gevaarlijk als de moslim/islamkampen. Maar voor het moslimgebeuren is er meer aandacht, ondertussen trainen de neonazi's in Rusland (vlakbij dus) lustig verder.
Focus u op het geweld, de criminaliteit, de geldstromen, de trainingskampen. Zowel voor neonazi's, voor moslimfundamentalisten als voor extreem linkse trainingskampen (genre RAF). Het is dwaas om u enkel te richten op de ene en de andere daarmee vrij spel te geven.
Heist die heeft er ook een handje van weg om constant in vage, mistige woorden zijn gedacht neer te schrijven zonder het kind bij naam te noemen of om het dan maar over een andere boeg te gooien in de hoop om de aandacht van het topic af te leiden. Het gaat om moslim terreur, aanslagen in naam van Allah de laatste jaren in Europa, een katholiek continent, waarbij honderden onschuldige slachtoffers zijn omgekomen. Wat doet Heist dan doodleuk? Ja maar er zijn trainingskampen van neonazis. WTF geeft 1 ruk om die trainingskampen? Het gaat hier niet over neonazis trainingskampen Heist, het gaat over moslim terreur. Bij de les blijven en er geen onderwerpen bij betrekken die totaal niet terzake doen.
Een vergelijking à la Heist: Ik schrijf iets over de zoveelste aanrijding in Destelbergen met doden of gewonden tot gevolg. Een reactie van Heist is er eentje in de zin van: hier werd vorige week een vishandel geopend bij mij in de straat. Die vishandel heeft totaal geen uitstaans met die doden of gewonden, net zomin als die honderden doden door moslim terreur geen ruk te maken hebben met neonazis trainingskampen.
Alhoewel met viswinkels ook gigantische bedragen te verdienen zijn:
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a66f3069/
Focussen op de ene? Er is er maar 1 die constant in het nieuws komt en dat zijn de moslims. RAF, bestaan die nog? Neonazis kampen, ik denk dat ik er ooit al een artikel over gelezen heb. Geldstromen? Met een bundel bankbiljetten blaas je niemand op. Oei, correctie: geldstromen zijn digitaal tegenwoordig. Van een geldstroom heb ik geen last.
Valt het trouwens op dat Heist in zijn opsomming de nazi's eerst vernoemt en dan pas de moslims ? Daarmee is alles gezegd.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 19 jun 2020, 14:28, in totaal 2 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Zou je denken? Lübcke hoeft niet meteen voor zijn leven te vrezen, Salman daarentegen, die loopt al sinds 1989 met de daver op het lijf omdat hij een boek heeft geschreven, over iemand die niet bestaat hee.
Dus jij verkiest te worden doodgeschoten door een gek dan bang te zijn voor een gek. :bang:

Trouwens ontving het slachtoffer voor deze laffe daad ook bedreigingen en hij niet alleen. Reeds vóór 2011 stond Lübckes naam op de zwarte lijst van de Nationalsozialistischer Untergrund (NSU), een neonazistische terreurgroep die zo'n 10.000 personen had aangeduid voor eliminatie. Die 10.000 hebben waarschijnlijk ook wel last van daver.

De dader was een slimmerik die DNA op de kledij van zijn slachtoffer achter liet. Ernst was een neonazi met een geschiedenis van extreem racistisch geweld. Hij was onder meer veroordeeld voor brandstichting in een huis van Turkse burgers (1989), voor het neersteken langs achter van een vreemdeling in 1992 en voor een mislukte aanslag met een brandbom in een asielcentrum in 1993. Hij kreeg in 1995 zes jaar gevangenisstraf. Na zijn vrijlating pleegde hij nieuwe feiten: hij was betrokken bij een collectieve doodslag in Kassel (2003), het toebrengen van slagen en verwondingen (2005) en een aanval door 400 neonazi's op een vakbondsbetoging (2009).

Hij werd na 2009 niet meer opgevolgd door de veiligheidsdiensten omdat hij geen verdere feiten zou hebben gepleegd die toelieten hem te beschouwen als een gevaarlijke, tot geweld bereide rechtsextremist. Nochtans wist men dat hij zeker tot 2011 lid was van Freier Widerstand Kassel, dat hij frequent deelnam aan neonazistische demonstraties en dat hij wapens droeg. De moord op Lübcke heeft in Duitsland tot een debat geleid over de zachte, tekortschietende aanpak van extreemrechtse terreur.

Kortom deze gek past perfect in het beeld dat ik gaf en doet niets minder dat de extremistische idioten aan de andere kant.
Dizzy schreef:Waarom zou ik Islam of moslims vermijden?

Dat weet ik niet. Het is wel opvallend dat je 7 pagina's lang hier beide woorden niet hebt gebruikt maar altijd een omweg gebruikte of er een vage, algemene beschrijving aan gaf. Pas op pagina 7 en misschien omdat ik het hier ter sprake bracht heb je het aangedurfd om ze te vermelden in een bericht. Vermelden, maar ook niet meer dan dat.
Dat is toch net mijn punt. Ik geloof niet in een god maar ook niet in een ware ideologie of totale links/rechts waarheid. Ik toon maar aan dat er genoeg gekken zijn aan alle zijdes. Ik heb geen angst om islam of moslims te bekritiseren en daar zijn redenen genoeg voor MAAR dat betekent niet dat ik blind moet zijn voor de ander kant en moet vergeten dat mensen individuen zijn en geen vakjes die eenduidig en onveranderlijk vast liggen.

Hoe hoger de hekken, hoe gekker de gekken aan elke kant van het hek!
Laatst gewijzigd door Dizzy 19 jun 2020, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef:
Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Zou je denken? Lübcke hoeft niet meteen voor zijn leven te vrezen, Salman daarentegen, die loopt al sinds 1989 met de daver op het lijf omdat hij een boek heeft geschreven, over iemand die niet bestaat hee.
Dus jij verkiest te worden doodgeschoten door een gek dan bang te zijn voor een gek. :bang:
Oeps, hier ben ik in de fout gegaan. Ik heb verward met Brückner (Maddie McCann zaak)
Nu we toch bezig zijn: deze week een klant aan de telefoon die in Gent de tram had genomen en elke reiziger op de tram droeg mondmasker uitgezonderd 2 Marokkaanse jongeren; onze klant maakt een opmerking richting trambestuurder, die gasten hebben dat gehoord, ze stappen af aan dezelfde halte en timmeren die man in elkaar vanwege die opmerking. Oei, Marokkannen, dat mocht hier niet gezegd worden zeker? Nee gij, allochtonen, migranten, jongeren van vreemde origine... dat mag je gebruiken maar je mag zeker het kind niet bij naam noemen. We willen toch geen koren op de molen van een bepaalde politieke partij?
De reactie van Dizzy zal er eentje zijn in de zin van: de trambestuurder had die jongeren moeten aanspreken of hen van de tram moeten zetten. Nee Dizzy, het gaat hier om iemand die in elkaar getimmerd werd vanwege een terechte opmerking en dan niet eens aan hun adres.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:
Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Met Salman gaat het beter dan met pakweg Lübcke.
Zou je denken? Lübcke hoeft niet meteen voor zijn leven te vrezen, Salman daarentegen, die loopt al sinds 1989 met de daver op het lijf omdat hij een boek heeft geschreven, over iemand die niet bestaat hee.
Dus jij verkiest te worden doodgeschoten door een gek dan bang te zijn voor een gek. :bang:
Oeps, hier ben ik in de fout gegaan. Ik heb verward met Brückner (Maddie McCann zaak)
Nu we toch bezig zijn: deze week een klant aan de telefoon die in Gent de tram had genomen en elke reiziger op de tram droeg mondmasker uitgezonderd 2 Marokkaanse jongeren; onze klant maakt een opmerking richting trambestuurder, die gasten hebben dat gehoord, ze stappen af aan dezelfde halte en timmeren die man in elkaar vanwege die opmerking. Oei, Marokkannen, dat mocht hier niet gezegd worden zeker? Nee gij, allochtonen, migranten, jongeren van vreemde origine... dat mag je gebruiken maar je mag zeker het kind niet bij naam noemen. We willen toch geen koren op de molen van een bepaalde politieke partij?
De reactie van Dizzy zal er eentje zijn in de zin van: de trambestuurder had die jongeren moeten aanspreken of hen van de tram moeten zetten. Nee Dizzy, het gaat hier om iemand die in elkaar getimmerd werd vanwege een terechte opmerking en dan niet eens aan hun adres.
99% zeker dat beide jongeren gewoon Belg zijn maar kom laat ons maar weer eens een bepaalde Nationaliteit afkraken.

Er is niemand maar dan ook niemand die zo'n gedrag goedpraat noch Heist, noch Dizzy.
Wat ik versta in hun posts is dat gans deze discussie veel breder is dan hetgeen jij er wilt van maken. Nl jij praat specifiek over Islam terwijl zij alleen maar willen aanhalen dat het meer dan enkel dat is. Maar jij blijft vasthangen in uw plaatje van alles is de schuld van de moslims, van Islam,...
En net terwijl gans deze discussie over Black Lives Matter, Leopold II los staat van gelijk welke godsdienst, geloof of whatever.


Edit: jammer dat je hier geen "Bedankt" kan uitdelen aan bepaalde posts.
Laatst gewijzigd door quovadis 19 jun 2020, 14:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Jammer dat je niet goed gelezen had over wie het wel ging. Gelukkig is dat uitgeklaard.

Wat me opvalt is dat je zeer gefixeerd bent op moslims en islam (ik noem het alweer, de durf en lef) en dat je anderen zelfs verwijt ook aandacht aan de andere factoren te spenderen. Alsof eenzijdigheid beter zou zijn voor een discussie. Alsof moslims of islam achter zowat elk probleem zit.

Uw uitspraak dat de moslims meer (negatief) in het nieuws zouden komen is tekenend voor wat wij u proberen duidelijk te maken. Misschien vertoef je al te lang en te veel in een bubble waarin uw beeld constant bevestigd wordt en is uw waarneming daardoor beïnvloed. Je hebt duidelijk een kant gekozen en bent gevoelig voor elk bericht dat in die kraam past. Als je niet meer twijfelt over een (eigen) opinie en niet open staat voor tegenargumenten sluipt een vorm van extreme visie binnen die in feite meer een tunnelvisie is.

Het gaat ons niet over wie voor of achter ligt in de hitparade van slachtoffers maar om de redenen en structuren erachter en die zijn zeer opvallend vaak gelijklopend. Zet mensen tegen elkaar op tot ze mekaar de kop inslaan zodat men de echte bedoeling kan realiseren. Hits mensen op tegen Walen met economische argumenten om de seperatistische agenda te kunnen uitvoeren, zoiets.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

JD en anderen willen enkel de criminaliteit (aanslagen, moorden, "random" geweld, drugs dealen, ...) zien als het door "moslims" gepleegd wordt.
Als neonazi's hetzelfde doen, is het geen gevaar.

En dan ben ik de blinde :)?
Ach kom nou.

@neonazi gevaar
Ik vermeld neonazi's als eerste omdat zij een groter gevaar vormen. Er zijn partijen in het parlement (in België en in veel andere landen in de Westelijke invloedsfeer) die hun gedachtegoed een warm hart toedragen. Ik ken geen enkele partij die een grammetje respect heeft voor geweld gepleegd onder de noemer "moslimgeweld".
De kans is ook groot dat het om die reden minder snel opgepikt wordt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

heist_175 schreef:JD en anderen willen enkel de criminaliteit (aanslagen, moorden, "random" geweld, drugs dealen, ...) zien als het door "moslims" gepleegd wordt.
Als neonazi's hetzelfde doen, is het geen gevaar.
Heel waarschijnlijk lees jij totaal andere publicaties met artikels over aanslagen, vrouwen lastig vallen, misdrijven,... die gepleegd worden door Nazi's of neonazi's. Maar ik ben ruimdenkend: graag een paar namen of titels van publicaties waar ik hetzelfde als jij kan lezen. Dat is toch een makkelijke opgave? Dan kan ik mij ook wat inlezen en kunnen we voortaan op hetzelfde niveau hier communiceren.
Oeps, foutje JD: laat Heist nu net de uitgesproken persoon zijn die geen gerichte antwoorden kan geven op een vraag. Ik zal zelf dan maar het antwoord geven: dergelijke publicaties bestaan niet.
En neonazi's die een groter gevaar vormen. Dat moet je mij toch eens verklaren. Ah ja gedachtengoed, is het niet. Gedachten zijn vrij voor zover ik weet. Of gaan we nu ook al straffen beginnen opleggen omdat mensen "verkeerde" dingen denken?
De ideale wereld volgens Heist: mensen een chip inplanten die hun gedachten leest zodat ze op basis van die gedachten meteen gestraft kunnen worden als hun gedachten niet stroken met de heersende denkwereld.
Dat is zo een beetje als het dogma van de linkiewinkies in de politiek: de kiezer heeft altijd gelijk. Tenzij die kiezer natuurlijk voor een verkeerde partij stemt, dan heeft hij ongelijk.
Enne Heist, wat die publicaties betreft: niet doen zoals een nonkel zaliger van mij, roder dan rood en delegué van de vakbond: die haalde zijn waarheid constant uit de "Pravda".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Heel waarschijnlijk lees jij totaal andere publicaties met artikels over aanslagen, vrouwen lastig vallen, misdrijven,... die gepleegd worden door Nazi's of neonazi's. Maar ik ben ruimdenkend: graag een paar namen of titels van publicaties waar ik hetzelfde als jij kan lezen. Dat is toch een makkelijke opgave? Dan kan ik mij ook wat inlezen en kunnen we voortaan op hetzelfde niveau hier communiceren.
Oeps, foutje JD: laat Heist nu net de uitgesproken persoon zijn die geen gerichte antwoorden kan geven op een vraag. Ik zal zelf dan maar het antwoord geven: dergelijke publicaties bestaan niet.
En neonazi's die een groter gevaar vormen. Dat moet je mij toch eens verklaren. Ah ja gedachtengoed, is het niet. Gedachten zijn vrij voor zover ik weet. Of gaan we nu ook al straffen beginnen opleggen omdat mensen "verkeerde" dingen denken?
De ideale wereld volgens Heist: mensen een chip inplanten die hun gedachten leest zodat ze op basis van die gedachten meteen gestraft kunnen worden als hun gedachten niet stroken met de heersende denkwereld.
Dat is zo een beetje als het dogma van de linkiewinkies in de politiek: de kiezer heeft altijd gelijk. Tenzij die kiezer natuurlijk voor een verkeerde partij stemt, dan heeft hij ongelijk.
Enne Heist, wat die publicaties betreft: niet doen zoals een nonkel zaliger van mij, roder dan rood en delegué van de vakbond: die haalde zijn waarheid constant uit de "Pravda".
Beste Jack, je bevestigt alleen maar wat wij vertellen. Je hebt een eenzijdige kijk en bent gefixeerd om moslims/islam.

Het is ook pijnlijk dat je enerzijds anderen verwijt niet te kunnen lezen maar de feiten die ik over de neonazi in dit geval... vergeet te lezen :lol:

Brandstichting, moord, slagen en verwondingen... en dat was maar 1 voorbeeld. Het feit dat je beweert dat er geen berichtgeving over zou bestaan is het zoveelste bewijs van uw bubble-visie.

Iemand door zijn kop schieten of huizen in brand steken is iets heel anders dan enkel wat gedachten hebben. Dat zijn strafbare en zeer ernstige misdaden. Wij willen geen beperking van gedachten zoals op de VRT in een satireprogramma maar wel een even harde aanpak van ALLE misdaden, ongeacht wie ze pleegt.

De kiezer heeft niet altijd gelijk maar hij is wel verantwoordelijk voor wat hij kiest. Als je kiest voor mensen die het land kapot willen en denkt dat ze hetzelfde land gaan redden, tja.

Je lijkt heel erg op uw nonkel, enkel het kleurtje verschilt maar je ziet dat blijkbaar zelf niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hoeveel neonazi kampen zouden er wel niet zijn in de US!?
Poging om terug ontopic te gaan :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

In feite wat nu gebeurd is alles wat westers is en niet correct moet eraan geloven.

An sich begrijp ik. Wat JD bedoelt Maar JD. De aanpak nu is een foute aanpak daar kan ik je volledig in volgen want ik vind dat er eigenlijk dan ook nood is dat alle standbeelden die in ons nadeel dan ook maar beklad en vernietigd moeten worden. Dat is misschien gek dat ik het zeg maar dat is nu de realiteit.

Even over wie welke misdaden heeft gedaan. Ik denk da iedereen een potje nat is. De ene verduisterd geld de andere bespioneerde de andere misbruikt de andere pleegt aanslagen enzovoort. En heeft dat dan te maken met een bepaalde groep? Dat denk ik niet. In het verleden zijn alle soorten rassen en religies beoordeeld en vervolgd geweest. We mogen dat ook niet vergeten.

Dus ik ben tegenstander van dit politieke correcte bullshit die momenteel aan de gang is maar ik ben wel voorstander van een acceptatie van alle misdaden van alle kanten en dat daar een soort verbond komt. Iedereen heeft al wat misdaan maar de geschiedenis wissen helpt daar niet bij. Het belangrijkste is da elk mens elkaar kan begrijpen en elkaars fouten leert accepteren, plaatsje geven in een museum of dergelijke en leert achter zich te laten.en dan doel ik wel op fouten uit het verleden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200303_04874547
Neonazi’s bleven jarenlang onder de radar in Duitsland, omdat de over­­heid geen aandacht aan hen besteedde, stelt experte Simone Rafael. ‘De aanvallen op migranten werden lang niet als een echt probleem gezien.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200221_04859780
Ziet u in de cijfers dat het extreemrechtse geweld in Duitsland in de lift zit?
‘Absoluut. En dan heb ik het niet alleen over moorden. Het gaat ook over andere gewelddelicten, over brandstichtingen, over bomaanslagen. Als je naar de statistieken van de afgelopen tien jaar kijkt, zie je dat de extreemrechtse terreur op een relatief laag niveau bleef hangen tot in 2014. Maar in 2015 en 2016 – het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis – zag je de cijfers pieken. Je ziet ook dat het aantal onderzoeken naar rechts-extremistische terreur sinds dan is beginnen te stijgen. Blijkbaar vinden de veiligheidsdiensten dat steeds meer organisaties, zoals Revolution Chemnitz of Gruppe Freital, in de gaten gehouden moeten worden.’
Nog wat achtergrond: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200220_04858164

White supremacists in het Parlement: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200110_04800857
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken ziet er geen graten in dat Dries Van Langen­hove, lid van de Kamerfractie van de partij, zich inlaat met Amerikaanse ‘ras-realisten’.
De niet bestaande kampen in Rusland: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200607_04984250
Europese jongeren uit extreemrechtse milieus kunnen op Russische sociale media een ‘terreurtraining’ boeken. De VS waarschuwen Europa voor de nieuwe dreiging.
Duitse inlichtingendiensten zijn bezorgd over de zomerreisjes die Duitse extreemrechtse jongeren al zeker sinds 2017 maken naar Sint-Petersburg. Daar bevinden zich twee trainingskampen waar deelnemers militaire technieken leren. Ze gaan er om met zware wapens, werken met explosieven of trainen voor gevechten op korte afstand in een stadsguerrillastijl. Dat schrijven het Duitse weekblad Focus en de nieuwssite Deutsche Welle.

Focus spreekt over ‘terreur­kampen’, die extreemrechtse, ultra­nationalistische en ‘radicaal christelijke’ jongeren samenbrengen. De kampen, met namen als ‘Partizan’ en ‘Reserv’, worden georganiseerd door de Russische Imperiale Beweging (RIM). De groep telt een duizendtal leden, maar trainde in het verleden ook twee Zweden die daadwerkelijk terreuraan­slagen pleegden op onder andere asielcentra.
Leef rustig verder in uw moslimhatende bubbel en negeer neonazi's en white supremacists als een 5de kolonne die veel sneller dan moslimterreur onze maatschappij kan kapotmaken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: De ene autochtone groep heeft ook meer problemen dan een andere, de verklaringen zijn divers en vaak deels sociologisch van aard.
Feit blijft dat als je zou rondvragen in de steden, bv Antwerpen, met wie men het meeste last heeft dat Chinezen, negers of joden niet zo hoog op het lijstje staan.
Ten eerste is dit dezelfde foute indeling in groep want men stelt het voor alsof alle Vlamingen racisten zouden zijn. Dat is natuurlijk onzin want dan zouden ook de tegenstanders van racisme ook racisten zijn.
praktijktesten vertrekken wel vanuit de aanname dat werkgevers en huisbazen racisten zijn die moeten gecontroleerd worden.
men zegt het niet letterlijk maar handelt er wel naar.
Het is even belachelijk als de beweringen dat er geen racisme is of dat het relatief is..
uiteraard is er racisme maar dat is geen tientallen procenten. De Belg is simpelweg geen racist maar eist wel een paar dingetjes van nieuwkomers. Sommige van die dingetjes zijn vaak te lastig en dan praat ik ik niet over het compleet opgeven van je religie
Het probleem bij de politie is ook complexer dan enkel racisme. Het gaat om macht. Geef mensen macht en er zal al snel een neiging opduiken om die macht te misbruiken.
is het structureel en ingebakken in eht hele korps? Ik betwijfel dat sterk.
Een diverser korps zou ook helpen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200619_04995337
zelfde verhalen ken ik uit het onderwijs. Na een vakantie in het 5e komt een meisje plots neit meer naar de les. Blijtk dat ze met die ene allochtone leerkracht getrouwd is en niet meer buiten mag. De leerkracht werkt nog steeds op die A'pse school.
en neen, opnieuw praten we NIET over een Zuid-Amerikaan
De mariabeelden zijn helemaal niet vergelijkbaar met Leopold II.
beide staan voor ontzetten veel geweld, veel bloed, veel pijn, massamoord en mishandeling. Bij de ene zijn de negers slachtoffer en bij de andere vooral de blanken tem 2 à 3 eeuwen geleden. leopold moet weg omdat negers pijn hebben en de mariabeelden negeert iedereen.
Ik vraag me af hoe dit komt en wat het verschil is? waarom voelen blanke ongelovige neit dezelfde pijn als de negers?
Ze willen ook nog rijst verkopen aan mensen die liever geen slavenkop op hun doos zien.
dus elke afgebeelde zwarte is automatisch een slaaf? serieus?
Welk nadeel hebben wij dat op een doos rijst nu een andere naam staat die minder mensen stoort?
als je onder druk van een minderheid altijd alles verandert wat zij wensen da landen wij automatisch in een wereld waar de langste teen altijd zijn zin krijgt.
dan zit je op een hellend vlak waar je het einde nog niet van gezien hebt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef:praktijktesten vertrekken wel vanuit de aanname dat werkgevers en huisbazen racisten zijn die moeten gecontroleerd worden.
men zegt het niet letterlijk maar handelt er wel naar.
Is dat niet racistisch ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat is uiteraard racistisch, maar "politiek-correct-denkenden" menen nog steeds te kunnen opleggen van wie wij moeten houden op deze wereld... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:praktijktesten vertrekken wel vanuit de aanname dat werkgevers en huisbazen racisten zijn die moeten gecontroleerd worden.
men zegt het niet letterlijk maar handelt er wel naar.
Flitspalen vertrekken vanuit de aanname dat chauffeurs snelheidsmaniakken zijn die moeten gecontroleerd worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ITnetadmin schreef:
1207 schreef:praktijktesten vertrekken wel vanuit de aanname dat werkgevers en huisbazen racisten zijn die moeten gecontroleerd worden.
men zegt het niet letterlijk maar handelt er wel naar.
Flitspalen vertrekken vanuit de aanname dat chauffeurs snelheidsmaniakken zijn die moeten gecontroleerd worden.
Foute aanname door jou dan. Chauffeurs zijn helemaal geen snelheidsmaniakken, een paar uitzonderingen niet te na gesproken. Stel dat je toch achter je eigen uitspraak staat, dan geef je hier eigenlijk openlijk toe dat je zelf snelheidsmaniak bent? Als je met de auto rijdt natuurlijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ITnetadmin schreef: Flitspalen vertrekken vanuit de aanname dat chauffeurs snelheidsmaniakken zijn die moeten gecontroleerd worden.
flitspalen lokken niets uit, die registreren enkel en er is geen grijze zone.
alnaargelang de manier van vragen kunt ge verhuurders erin lappen,

ik eis dat mijn huurder maar maximaal 30% van zijn loon aan huur mag geven en overheid pakt een grens van 50% of meer.laaggeschoolde allochtonen zal ik rap weigeren en dan begint de discussie.

want ik leg mijn grens natuurlijk zo om die laaggeschoolden te kunnen weigeren (racisme) en niet om zeker te zijn dat die mensen netjes hun huur kunnen betalen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als eigenaar/verhuurder wil je gewoon zeker zijn dat de maandelijkse huurprijs netjes betaald wordt en dat uw eigendom niet afgeleefd wordt door de huurders. Niks mis mee.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Jack Daniels schreef:Als eigenaar/verhuurder wil je gewoon zeker zijn dat de maandelijkse huurprijs netjes betaald wordt en dat uw eigendom niet afgeleefd wordt door de huurders. Niks mis mee.
met objectieve criteria is neits mis maar als ge in Borgerhout 9 Marokkanen moet weigeren is er snel een draai aan gegeven dat ge gewoon een racist zijt.

Begin maar eens uw onschuld te bewijzen
Jerrie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2020, 19:54

Wat een prietpraat hier

de criminaliteit van de ene groep afkeuren maar de andere doorzwijgen...

Ja, bepaalde moslims zijn niet braaf
En ja elke religie is overbodig en kan misbruikt worden

Maar wees toch niet blind voor criminaliteit vermomd onder eender welke vorm

Anders moeten jullie eens voor het plezier op een plek gaan wonen waar de motorbendes het voor het zeggen hebben...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef:
Jack Daniels schreef:Als eigenaar/verhuurder wil je gewoon zeker zijn dat de maandelijkse huurprijs netjes betaald wordt en dat uw eigendom niet afgeleefd wordt door de huurders. Niks mis mee.
met objectieve criteria is neits mis maar als ge in Borgerhout 9 Marokkanen moet weigeren is er snel een draai aan gegeven dat ge gewoon een racist zijt.

Begin maar eens uw onschuld te bewijzen
Toi, Toi, Toi om nog een Ariër te vinden die uw pand wil huren in Borgerhout :angel: Dan liever aan den eerste den beste witwasser met een gokkantoortje, pitabar, nachtwinkel of theehuisje.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Europa gaat zich ook eens moeien.

Ik wil mij op een onbewoond eiland steken ik word hier zo ziek van :cry:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/eu ... ~ab864907/

Ik moe zeggen dak hier eigenlijk best triest om wordt...

Het breekt me zelfs een stuk vanbinnen :-(

Echt helemaal klaar mee met deze f*** bullshit :bang:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het stoort mij dat je u eigenlijk moet beginnen schamen om gewoon 'gewoon' te zijn:
- black power -> goed, white power -> not done
- gay pride -> goed, hetero pride -> not done
- minder valide boven valide aannemen-> goed, het omgekeerde -> discriminatie
- man aan de haard-> goed, vrouw aan de haard- -> not done
Enz enz

Ik ben blij dat ik begin jaren 80 geboren ben. Zwarte piet was nog een kindervriend die zwart was door de schouw, kinderliedjes mochten nog over negertjes gaan, mijn lagere school was nog niet gemengd met enkel meesters (pardon, mains?). Op fuiven sprongen we om geen homofiel te zijn ...

Maw, ik heb het echt gehad met de huidige politiek correcte waanzin.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef:[
Toi, Toi, Toi om nog een Ariër te vinden die uw pand wil huren in Borgerhout :angel:
Hitler has joined the building maar ge hebt gelijk
elke dag een lijntje is opt einde vd maand ook een volledige huur
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien is het dat wel, die linkse ariër die elke dag zijn lijntje nodig heeft...
Die gaat zijn dealer toch niet verklikken :angel:
We hebben die wereldburgers hard nodig in A'pen, we hebben ons dagelijks lijntje hard nodig, de overlast die daar mee gepaard gaat en die dat burgemeesterke van mijn kl*ten zonodig hard wil aanpakken zijn maar faits divers.
Ga liever wat Hell's Angels lastig vallen, die zitten in dezelfde branche
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef:Misschien is het dat wel,
Juist op de pot aan da stukske over afrofoob aan het denken,
Aangezien onze cokeleveranciers ook uit afrika kome, kunnen zij dan ook berope doen op die term?
Of geldt dat enkel als ge zwart genoeg zijt?
En vanaf de hoeveelste generatie vervalt da verwijt? Mag een 3e generatie Algerijn da nog naar uwe kop smijten?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

1207 schreef: Aangezien onze cokeleveranciers ook uit afrika kome, kunnen zij dan ook berope doen op die term?
Ze hebben er in Antwerpen zelfs een term voor. Iets met maffia in en een o. Neonazimaffia? Ah nee, mocromaffia, dat is het.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boonpwnz schreef:Europa gaat zich ook eens moeien.
Ik wil mij op een onbewoond eiland steken ik word hier zo ziek van :cry:
Is er nog een plaatsje vrij in die coupé daarheen?
Dit is nu toch wel erover van die EU, zo zie je maar wat een lege maar duur betaalde ballon het is.

En van Vlamingen heb ik ook mijn buik langzaam vol. Die keuren het verschil tussen achtergronden en kleur af, creëren protestmarsen in volle Coronatijd terwijl bij een verkiezing er met overtuiging gekozen word voor 2 verkeerde partijen. Eentje met een achtergrond van collaboratie en een andere partij die volgens peilingen in De Tijd nu nog sterker gegroeid is. Ik begrijp dit niet echt meer :bang:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

timmermc schreef: En van Vlamingen heb ik ook mijn buik langzaam vol. Die keuren het verschil tussen achtergronden en kleur af, creëren protestmarsen in volle Coronatijd terwijl bij een verkiezing er met overtuiging gekozen word voor 2 verkeerde partijen.:
er is gewoon een klein onlinegroepje dat heel hard roept, heel veel aandacht krijgt en invloed heeft
heel af en toe duikt er in die milieu's een tegenstem op maar dat is heel zeldzaam.
die mensen krijgen dan van dit kleine onlinebubbel uiteraard hun bak vol.

de laatste was urbanus vorige week. Ene bij de vrt lag te slapen toen ze hem uitnodigden :). maar die zegt toch gewoon wat veel mensen, buiten die onlinebubbel, gewoon denken. En die groep is echt wel groot hoor.
maar het is nu eenmaal not done, sociaal moeilijk, om tegen die kleine onlinebubbel in te gaan. dan zijt ge automatisch een soort van conservatieve rechtse zak en trump aanhanger (zo werkt het in onze gepolariseerde wereld).

Ik heb ook mijn bedenkingen bij die hele onzin en dat zie ik ook aan reacties. Dizzy grijpt dan af en toe naar termen uit het derde rijk alsof critici uit dat kamp komen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”