Stroper schreef:Ordon schreef:Er is geen intentie om de viruscirculatie tot quasi nul te herleiden.
Bij geen enkele van de genoemde landen...
Helaas.
Dat is compleet nutteloos, aangezien die landen zich geografisch niet fysiek kunnen afsluiten.
De enigste landen waar men dit kan zijn eilanden die zich fysiek kunnnen sluiten door havens en luchthavens te sluiten of enkel vrachtverkeer toe te laten zoals Taiwan, Nieuw-Zeeland of Zuid-Korea(slechts 1 grens die miltair gesloten is).
Als ik wil kan ik makkelijk van mijn huis naar Nederland fietsen. Dus tenzij je op de ganse Belgische grens een muur met miltaire bewaking wil plaatsen, is het compleet zinloos om het tot 0 te herleiden, aangezien het toch terug zal binnenkomen.
Uiteraard is dat helemaal niet nutteloos.
Zelfs in de middeleeuwen wist men dat.
En wist men, uit ervaring, dat het uiterst noodzakelijk was: levensnoodzakelijk!
Nochtans is in theorie een aanpak van een epidemie op zich niet zo moeilijk. Zelfs in de middeleeuwen wist men wat men moest doen: proberen het virus buiten te houden door ervoor te zorgen dat besmette mensen anderen niet kunnen besmetten. Het woord quarantaine komt uit de 14e eeuw en slaat op de periode van 40 dagen dat een schip in de haven moest liggen voor de bemanning van boord mocht. In de Monts de Vaucluse werd in de 18e eeuw zelfs een hele muur gebouwd - de "Mur de la peste" - om de Comtat Venaissin te beschermen tegen de pest die zuidelijker streken van de Provence trof.
Bron: VRT, Jan BalliauwVelen denken het beter te weten.
Pas indien de harde realiteit hen écht treft, zullen ze tot inkeer komen.
Dat was vroeger zo en zal nu niet anders zijn.
Intussen zet SARS-CoV-2 onvermoeibaar en haast onbelemmerd zijn destructieve tocht verder...Van het sociale en economische destructieve effect zien we nu nog maar het begin.
Feitelijk, kortweg gezegd: onze gehele maatschappij zoals we die gekend hebben, staat op het spel.
Jan Balliauw heeft dit trachtten te duiden.
Alleen beseffen velen dat nog niet en leven verder aan de 100% zoals ze dat gewoon waren.
Aanpassen blijkt voor velen te moeilijk te zijn...
Darwin. Anyone?
Een voorbeeld van vandaag, 1 november 2020, de dag dat we onze overledenen herdenken. Cynisch. Niet?

Van corona leek even geen sprake op Zaventem: honderden mensen op elkaar gepakt aan veiligheidscontrole
Bron: HLN